De afvallers voor amazones?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aradis

Berichten: 6183
Geregistreerd: 14-08-06

De afvallers voor amazones?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 13:50

Vijf amazones gaan strijd aan met overgewicht
Groningen -

Vijf amazones met overgewicht gaan met de hulp van vijf deskundigen het komende halfjaar aan de slag om een gezonder eet- en beweegpatroon aan te leren. Uniek is dat niet alleen aan de conditie van de amazones wordt gewerkt, maar ook aan die van de paarden.

Overgewicht is een steeds groter wordend maatschappelijk probleem en dat is ook terug te zien in de paardensport. Overgewicht vermindert de sportieve prestaties van de combinatie ruiter en paard. Het doel van het project Fit is dat zowel amazones als hun paarden fitter worden, zodat ze lekkerder in hun vel zitten en meer kunnen genieten van hun sport.

De vijf amazones die meedoen aan het project krijgen deskundige hulp van Lammert Haanstra, schrijver van het boek ‘training voor ruiter en paard’; Dr. Eric van Breda, medisch fysioloog bij de Universiteit van Maastricht; Sita Veenstra, sportvoedingsdeskundige van AVS-sportdiëtisten uit Groningen en de paardrijdende sportpsycholoog Jutta Hulshof van MTCC-sportspychologen uit Groningen. Voor de paarden is er voedingsadvies van de nutricionist van voerleverancier Pavo, Vincent Hinnen.

De amazones Sigrid, Hedwig, Linda, Inge en Sieta krijgen een half jaar lang paardrijdlessen, tussentijdse conditiemetingen en gesprekken met de deskundigen. Ze gaan naar de sportschool om hun conditie op peil te krijgen. Ook voor de paarden O’John, Verdi, Koh-I-Noor, King en Jalda zijn er conditiemetingen, aan de hand daarvan is ook voor hen een trainings- en een voedingsprogramma opgezet. Op www.fitmetbit.nl lees je de actuele blogs van de deelnemers. Ook staan er filmpjes op deze site. Paardenmagazine Bit gaat met achtergrondartikelen inhoudelijk in op de verschillende onderdelen van het project.

De grote finale van Fit is op het Horse Event in Deurne op 12, 13 en 14 september 2008.

http://www.dvhn.nl/paarden/article34072 ... vergewicht


Goed dat er aandacht aan wordt besteed, maar het komt wel erg commercieel over volgens mij . .

mabellean

Berichten: 818
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: breda

Re: De afvallers voor amazones?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 18:16

Ik had me ook opgegeven.Niets meer gehoord van de uitslag.En wat zie ik in de bit.Alleen maar kwpn en dressuur.Een western tinker met een zware ruiter voor de afwisseling was ook leuk geweest.En er zullen vast nog wel andere rassen en disciplines opgegeven hebben.Maar ik wens de dames toch veel succes.Maar een berichtje was wel zo netjes geweest.
Laatst bijgewerkt door mabellean op 22-04-08 18:20, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: De afvallers voor amazones?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 18:17

Veel geluk aan degene die meedoen Lachen lijkt een leuke . Zitten bokkers bij geloof ik?
Laatst bijgewerkt door lesilla op 22-04-08 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

eilleen333

Berichten: 12852
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: De afvallers voor amazones?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 18:19

Nou ja, er waren de laatste tijd weer een hoop rellen op het gebied van ruiters met overgewicht. Ik ben erg benieuwd hoe dit gaat uitpakken...

Aradis

Berichten: 6183
Geregistreerd: 14-08-06

Re: De afvallers voor amazones?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 18:19

Hmm, das wel jammer Mabellean .. Zou het ook leuker vinden als er wat verschillende rassen enzo meededen ..

Maikee

Berichten: 2822
Geregistreerd: 26-04-07

Re: De afvallers voor amazones?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 09:04

heel veel succes alle 5

was leuker geweest als er idd ook andere rassen waren Nagelbijten / Gniffelen

zitten er ook bokkers bij ?