Rijclub zoekt nog steeds naar een thuishonk

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110897
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Rijclub zoekt nog steeds naar een thuishonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 10:39

http://www.gelderlander.nl/voorpagina/n ... ishonk.ece
gelderlander.nl


De Groesbeekse rijvereniging Jeanne d'Arc is nog steeds op zoek naar een nieuw thuishonk. De gemeente Groesbeek wil niet dat de club lessen gaat verzorgen in een nog te bouwen rijhal aan de Lagewald.

Het bestemmingsplan en het streekplan staan dat niet toe. Op het perceel mogen alleen paarden worden gefokt en afgericht.

De veertig actieve leden van de club kunnen sinds vier maanden niet meer terecht op manege De Horst aan de Cranenburgsestraat. Ze willen en kunnen de verhoogde prijs voor het huren van de rijbak niet meer betalen. Momenteel oefenen de leden met hun paarden bij manege Eckermann in Kranenburg, net over de grens met Duitsland.

WiskyBokjes
Berichten: 9755
Geregistreerd: 14-03-07

Re: Rijclub zoekt nog steeds naar een thuishonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 11:46

Ik ben benieuwd waar ze komen te zitten. Ja

Neverhere
Berichten: 3381
Geregistreerd: 26-09-04

Re: Rijclub zoekt nog steeds naar een thuishonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 13:01

Nederland op z'n smalst

Als ze het een beetje slim aanpakken veranderen ze hun Ruiterclub in een voetbalclub, dan krijgen ze een smak geld, mooie (overdekt) stadion (kan makkelijk doorgaan voor manege) en alle benodigdheden van de gemeente. Dus wat te doen? Pling
Even de naam veranderen van rijvereniging Jeanne d'Arc in VV Jeanne d'Arc.

Benfan

Berichten: 4009
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: Rijclub zoekt nog steeds naar een thuishonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 13:22

Of gaan voetballen met die paarden, dan kun je die mestbult verklaren Knipoog

Cristina

Berichten: 836
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: De mooiste plek van NL : de Achterhoek

Re: Rijclub zoekt nog steeds naar een thuishonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 13:43

Wat sneu nou weer, een gemeente die alles weer tegenwerkt waar ze niets aan kunnen "verdienen" (lees jatten) Wel een vergunning afgeven voor een megakippenfarm naast een camping , die tot ver in de omgeving dagelijks zijn strontlucht uitstoot, da's geen probleem hoor!! Jammer voor de paardenfans, iedere gemeente hoort toch een rijvereniging te hebben met binnenbak! Zeker daar in die omgeveing is paardensport toch "hot".

Squawk

Berichten: 5692
Geregistreerd: 01-08-03

Re: Rijclub zoekt nog steeds naar een thuishonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 14:02

In Groesbeek zitten meerdere stallen waar ze eventueel wel terecht zouden moeten kunnen, misschien kunnen ze met 1 van die stallen wat regelen. Ik ben benieuwd wat de uitkomst wordt!

Kris

Berichten: 10098
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: NYMEGEN

Re: Rijclub zoekt nog steeds naar een thuishonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 14:46

De pest is dat het ook wel een beetje in de buurt moet zijn. De meesten mensen hebben de paarden nog wel bij de horst staan en komen het liefst te paard naar een locatie.

Het is trouwens springstal Eckermann en niet manege Knipoog

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Re: Rijclub zoekt nog steeds naar een thuishonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 21:56

Ik ben ook wel benieuwd waar ze komen te zitten.. In eerste instantie wou ik me aansluiten bij die ruitervereniging..

LJN3112
Berichten: 3
Geregistreerd: 26-03-08

Re: Rijclub zoekt nog steeds naar een thuishonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 23:08

Ik vind het jammer dat Jeanne d'Arc weg is op de manege (ik rij zelf op de manege). Echt balen dat de huur te hoog werd. Misschien kunnen jullie rijden op Klein Amerika? Ookal is dat eigelijk alleen maar springen... Maar ik hoorde dat ze tegenover de kerk op de Horst een nieuwe manege gaan bouwen?? En zijn pensionstallen niet geschikt? Zijn er zat in Groesbeek:P
SUCCES NOG;)