KWPN zet erkende fokmerries in het zonnetje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

KWPN zet erkende fokmerries in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 20:29

http://www.dehoefslag.nl/news.asp?id=1899
dehoefslag.nl

Na de succesvolle editie van vorig jaar organiseert KWPN-afdeling Midden Brabant Noord op woensdag 5 maart de tweede merrieavond. Onder de noemer ‘de merrie maakt het verschil’ zullen ook nu weer twee fokmerries gehuldigd worden, waarvan een nakomeling afgelopen jaar opvallend heeft gepresteerd.

Dit jaar is het de beurt aan de jaargenoten Jerlinda (v. Michelangelo) en Jomara (v. Ekstein). Jerlinda is de moeder van KWPN hengst Westpoint (v. Jazz), winnaar van de Pavo Cup bij de vierjarigen. Jomara is de moeder van Hickstead (v. Hamlet), nummer 3 op de wereldranglijst en winnaar van de hoogst gedoteerde springwedstrijd ter wereld, de Grand Prix van het Canadese Spruce Meadows (Calgary).

Van de beide merries worden de merrielijn en nakomelingen besproken door KWPN inspecteur Ine van Deurzen. Er zullen videobeelden worden getoond van Westpoint en zijn volle zus Vita tijdens de Pavo Cup finale en van Hickstead en zijn volle broer en Zangersheide gekeurde hengst Hickstead II. Hierna is het de beurt aan de paarden zelf.

Ondermeer Westpoint zal met Vita in de baan verschijnen, waarna hun moeder Jerlinda gehuldigd wordt. Ditzelfde gebeurt met Jomara, waarvan onder andere haar zoon Hickstead II zal worden gepresenteerd.

Plaats van handeling is Manege Buitenhorst (Jespers), Griendsteeg 3 te Oosteind. De aanvang is 19:30 uur.

Anoniem

Re: KWPN zet erkende fokmerries in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 20:35

Ik zal dit niet snel zeggen maar jammer dat ik niet in Brabant woon Haha!
Klinkt nml hartstikke interessant.

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: KWPN zet erkende fokmerries in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 00:43

Zooo, dat is balen dat ik dit te laat lees, ik had jerlinda dolgraag even gezien, ze is namelijk de volle zus van katja de moeder van mijn jonge paard Whizard. Onwijs jammer dat ik dit gemist heb en pas laat lees!