Terschelling zit zonder paardrijlessen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bobbymp

Berichten: 1270
Geregistreerd: 25-08-06
Woonplaats: terschelling

Re: Terschelling zit zonder paardrijlessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 21:33

hou maar op,ik heb er bijna een jaar gewerkt,maar ben echt zo blij dat ik toen hij de boel overnam(eerst deden zn ouders het paardengedeelte)ik ben opgestapt,al voel ik me wel erg schuldig tegenover de paarden......
gelukkig zijn mn oude collega'tjes ook opgestapt en is er nu niemand meer,denk ook niet dat er nog graag iemand zou willen werken,maar dat heeft meneer aan zichzelf te danken!!!!

Voltigeur

Berichten: 867
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Markegem (West-Vlaanderen) België

Re: Terschelling zit zonder paardrijlessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 21:51

femskie schreef:
Zeg Voltigeur, waar is dit nou weer voor nodig dan? Jij had het een paar reacties eerder nog over fatsoenlijk zijn...

Ik was niet onfatsoenlijk, niet kwetsend en ook niet grof denk ik. Ik gaf gewoon op een nogal luchtige manier aan dat die opmerking niet uit objectieve hoek komt en heel waarschijnlijk ook niet na grondige studie van de dossiers enzo werd gegeven.
Wat mij trouwens ook opvalt als ik alle reacties en dergelijke lees, is het feit dat veel mensen (medewerkers én klanten) vertrokken zijn toen de huidige eigenaar de boel overnam (om maar eens de woorden van een ander te gebruiken). Tja, als een ondernemer zijn klanten en medewerkers van een bepaald onderdeel van zijn bedrijf ziet verdwijnen, dan gaan de inkomsten natuurlijk fors dalen.
Ik heb er verder niet echt iets mee te maken, maar ik heb toch de indruk dat het de huidige eigenaars van in het begin van de overname al niet makkelijk gemaakt geweest is. En nogmaals: dit is een indruk. Het komt gewoon zo over. Het kan anders zijn (en de betrokkenen die hier contra de huidige eigenaar reacties posten zullen uiteraard zeggen dat dit niet zo is), maar alle reacties bij elkaar opgeteld lijkt het er echt wel sterk op.

J0sef1entje

Berichten: 581
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Terschelling

Re: Terschelling zit zonder paardrijlessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 21:59

Nou dat weet ik eerlijk gezegd niet. Ik lees er eerder uit dat de meeste mensen zijn opgestapt nádat hij de boel heeft overgenomen. En naar het waarom kunnen we dan alleen maar raden....

eilander

Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-04-06
Woonplaats: Terschelling

Re: Terschelling zit zonder paardrijlessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 08:54

je stapt niet op als je het er naar je zin hebt! Knipoog

Voltigeur

Berichten: 867
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Markegem (West-Vlaanderen) België

Re: Terschelling zit zonder paardrijlessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 15:02

eilander schreef:
je stapt niet op als je het er naar je zin hebt! Knipoog

Wat direct een ander licht werpt op de situatie en zo ook een serieuze meerwaarde is aan dit topic...


Duhh...
NOT!!!!

PS: heel mooi onderschrift heb je trouwens. Lang geleden dat je 't zelf nog gelezen hebt? Clown Haha!

Anoniem

Re: Terschelling zit zonder paardrijlessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 15:25

Voltigeur schreef:
Wat direct een ander licht werpt op de situatie en zo ook een serieuze meerwaarde is aan dit topic...

Duhh...
NOT!!!!

PS: heel mooi onderschrift heb je trouwens. Lang geleden dat je 't zelf nog gelezen hebt? Clown Haha!


Ik begrijp jouw meerwaarde niet in dit topic, zeker niet als je het op de man gaat spelen ipv op de bal.

eilander

Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-04-06
Woonplaats: Terschelling

Re: Terschelling zit zonder paardrijlessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 16:37

Voltigeur schreef:
eilander schreef:
je stapt niet op als je het er naar je zin hebt! Knipoog

Wat direct een ander licht werpt op de situatie en zo ook een serieuze meerwaarde is aan dit topic...


Duhh...
NOT!!!!

PS: heel mooi onderschrift heb je trouwens. Lang geleden dat je 't zelf nog gelezen hebt? Clown Haha!

Gaan we hatelijk doen???

femskie

Berichten: 2739
Geregistreerd: 15-10-03

Re: Terschelling zit zonder paardrijlessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 19:08

Voltigeur schreef:
eilander schreef:
je stapt niet op als je het er naar je zin hebt! Knipoog

Wat direct een ander licht werpt op de situatie en zo ook een serieuze meerwaarde is aan dit topic...


Duhh...
NOT!!!!

PS: heel mooi onderschrift heb je trouwens. Lang geleden dat je 't zelf nog gelezen hebt? Clown Haha!


Hmmm...ik meende eerder dat je vanuit een bepaalde redelijkheid reageerde maar dat zie ik nu helemaal niet meer terug. Waarom doe je zo?

Als ik je spot, luchtigheid of je het ook noemen wilt wegblaas dan snap ik je punt wel.
Het is jammer dat de eigenaar van de manege zelf niet in dit topic aanwezig is want dan zag je in ieder geval twee zijden van het verhaal belicht. De Terschellingers (lees Bosatlas/internet: het is niet Ter Schelling..) die hier nu reageren zijn mensen die in het verleden volgens mij bijna allemaal op de betreffende manege gewerkt hebben, al dan niet onder de nieuw(st)e baas, en die allemaal rechtstreeks partij zijn bij het probleem dat nu speelt. Recht van spreken hebben we op die grond sowieso, we zijn direct belanghebbenden.
Wat Eilander zegt is een waarheid als een koe: onder meer als je het naar je zin hebt bij een baas dan blijf je er wel werken.

Voltigeur

Berichten: 867
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Markegem (West-Vlaanderen) België

Re: Terschelling zit zonder paardrijlessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:36

Ik ben één van de weinigen hier die probeert op een objectieve manier de situatie te bekijken en te reageren. En als je als antwoord op bepaalde zaken de volgende reacties krijgt, dan bekruipt je de zin wel om het luchtig op te nemen of op de man te spelen (of een combinatie van de 2). Het is niet omdat ik geen direct betrokken partij ben en de situatie van de 2 kanten probeer nuchter en zonder vooroordeel te bekijken (en daarbij niet altijd dezelfde mening heb van de personen die sowieso gekant zijn tegen de nieuwe eigenaar en/of zijn bedoelingen) dat ik botte antwoorden wil krijgen, of antwoorden wil krijgen die op zich nergens op slaan en/of niks van uitleg geven (hoe wil je dat iemand je begrijpt als je niet eens de moeite doet om een serieuze uitleg te geven?)...

Citaat:
Idd, je slaat de bal mis. Het zijn wel eilanders, dus mss kan je eens stoppen met je 'aannames'.

Tja, er zijn andere manieren om zoiets te zeggen...

Citaat:
...hou maar op...

Lijkt nogal sterk op de gebiedende wijs als je 't mij vraagt...
En verder enkel dat men vertrokken is toen de huidige eigenaar de boel overnam en uitingen van blijdschap dat anderen ook zijn opgestapt... Verder geen uitleg over het waarom of het motief...

Citaat:
je stapt niet op als je het er naar je zin hebt!

Iedereen heeft 't over opstappen, maar niemand heeft ooit de moeite gedaan om uit te leggen waaròm men opstapt. Hoe wil je dan op begrip van anderen rekenen, die in beginsel al objectief (onpartijdig) zijn of het proberen te zijn.
Iedereen die niet onvoorwaardelijk de strategie, denkwijze, of wat dan ook van de "gedupeerden" volgt, wordt door bepaalde mensen hier direct als tegenstander of de vijand gezien... Wat niet zo is. Wat is er mis met iets vanuit alle standpunten te proberen te benaderen?

heleenxx

Berichten: 3796
Geregistreerd: 16-11-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Terschelling zit zonder paardrijlessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 00:50

Voltigeur, je noemt jezelf objectief, maar ik vind niet dat je zo overkomt. Je praat continue in veronderstellingen.
Er zijn in dit topic allerlei Terschellingers, die vast beter weten waarover ze praten dan iemand die zelf over Ter Schelling schrijft.
Ik heb geen bemoeienissen of verdere meningen hierover, ik lees het toevallig. Maar je gaat hier zo fanatiek in bezig, daar moest ik wel even op reageren.

Nickysplace2

Berichten: 35
Geregistreerd: 05-03-08
Woonplaats: Houston, Texas

Re: Terschelling zit zonder paardrijlessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 12:48

Het is echt jammer als er geen manege meer is voor de kinderen van het eiland. Er is al zoveel voor de badgasten, laat er nu toch iets overblijven voor de eilanders!

Sjoutvot
Berichten: 7
Geregistreerd: 12-05-08

Re: Terschelling zit zonder paardrijlessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 14:41

We zijn net terug van Terschelling en hebben bij de manege een paar leuke ritten gemaakt onder goede begeleiding. We dragen Terschelling en de manege een warm hard toe Haha! Maar de situatie zoals hij nu is rond de manege is absoluut niet goed. Om de kost te kunnen verdienen moet je meer doen dan alleen maar de manege te runnen. Daar is deze gewoon te klein voor. We hebben zelf ons paard gestald op een manege met 90 pension klanten en 29 eigen paarden en ponies. Ze geven iedere dag les (behalve zondag) van 16.00 - 21.00 uur. Maar ook hier zijn de kantine inkomsten nodig om de zaak rendabel te maken. Dus denk niet dat alleen liefde en plezier genoeg is.

En ook ik vind het triest om de paarden en ponies zo te zien staan en dat de mestplaats en buitenbak onbereikbaar zijn. Wellicht is het een goed idee als de gemeente, de rijvereniging, de buren en de eigenaren onder leiding van Hessel eens een goed gesprek hebben. Met zijn creative geest moeten er oplossingen te bedenken zijn. Alleen moet iedereen dan wel met elkaar praten en openstaan. En dan zijn er zeker voor de zondag , de lessen en de wedstrijden wel een oplossingen te vinden

eilander

Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-04-06
Woonplaats: Terschelling

Re: Terschelling zit zonder paardrijlessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 15:24

Sorry hoor maar wat heeft Hessel hier in vredesnaam mee te maken???

delerium
Berichten: 22384
Geregistreerd: 03-09-05

Re: Terschelling zit zonder paardrijlessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:13

Oud topic, daarom een slotje hier Lachen