Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 12:53

Nistria schreef:
Unesco, daar heb je gelijk in maar zoals al een paar keer vermeld:
Er is veel bekend geworden in de tussentijd, to be continued Knipoog


Ik begrijp dat er een gerechtelijke uitspraak geweest is. Dan hebben de andere dingen er nu niets meer mee te maken. Tenzij ze dus in hoger beroep zijn gegaan, al zou ik daar dan weer vraagtekens over hebben.

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 12:55

Mistic schreef:
In ieder geval blijkt hier dus dat de kopers ook niet helemaal duidelijk geweest zijn en is er dus geen spraken van een "verborgen gebrek".


kun je dit toelichten?

leitz
Berichten: 2
Geregistreerd: 14-03-08

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 14:53

Mistic schreef:
Nistria schreef:
Unesco, daar heb je gelijk in maar zoals al een paar keer vermeld:
Er is veel bekend geworden in de tussentijd, to be continued Knipoog


Ik begrijp dat er een gerechtelijke uitspraak geweest is. Dan hebben de andere dingen er nu niets meer mee te maken. Tenzij ze dus in hoger beroep zijn gegaan, al zou ik daar dan weer vraagtekens over hebben.


Juist, er is een gerechtelijke uitspraak geweest!
En volgens mijn weten is Nistria die intructrice die het paard getest heeft bij de verkopers......
Zij vond het paard geschikt voor haar eigen leerling..

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 16:23

En weer een schaduw of nieuw anoniem account...
Ik ben inderdaad de intructrice voor het meisje.

Perrokai

Berichten: 2206
Geregistreerd: 20-10-06
Woonplaats: Lorup Duitsland

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 21:13

Het begint nu inderdaad wel op te vallen al die pas geregistreerde accounts die er duidelijk ook nog op uit zijn om in het belang van de verkoper de identiteit van andere betrokkenen uit wraak bekend gaan maken met de hoop dat deze personen een slechter leven gaan krijgen ?? Of wat ???
How low can you go ! Dat doet de tegenpartij namelijk niet dus dat zegt mij wel weer iets over de verkoper.....en dus niets positiefs helaas.

Deze uitspraak betekent niet automatisch dat de verkoper gelijk heeft. Het betekent alleen maar dat het op dat moment niet voldoende bewezen kon worden. Het betekent dus niets en de kopers gaan verder.....

Om er toch maar even op te reageren, ook een instructrice die fout voorgelicht word kan niet iedere leugen of truc doorzien die er gedaan word om een paard verkocht te krijgen. En dan nog zijn ze eerst aan zichzelf gaan twijfelen, toen aan de gezondheid van het paard, ook nog aan de ruiter en tja, als dat het allemaal niet is, wat dan wel he ?

Degene die beweert dat een instructrice ook iedere leugen en verkooptruc of verborgen gebrek kan doorzien, die mag met mij mee als ik een paard ga kopen de volgende keer. Dan betaal ik je er ook nog flink voor omdat ik dan zeker weet met een supergeschikt paard thuis kom na 1 of twee keer kijken.......

Degene die reacties plaatsen over een prima paard of een klier van een paard,...het zou prettig zijn als dat even toegelicht word anders kunnen we hier allemaal van alles roepen.
En die pas geregistreerde accounts waar komen jullie vandaan opeens en wie zijn jullie dan wel ??

Perrokai

Berichten: 2206
Geregistreerd: 20-10-06
Woonplaats: Lorup Duitsland

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 21:36

O ja, nog even ter aanvulling....ik vind het knap onbeschoft om de indentiteit van derden bekend te gaan maken waardoor je dus heksenjachten ontketend. Het mag hier weliswaar een openbaar forum zijn maar betreffende personen hebben lang voor deze zaak er al voor gekozen om onder een pseudoniem of nickname op bokt bekend te zijn. Het is dus niet aan een ander om dit zomaar even bekend te gaan geven. Zelfs de krant doet dit niet i.v.m. met de wet op de privacy van de betrokken personen.
Alle betrokkenen moeten na deze zaak in staat zijn om hun leven weer op normale wijze op te pakken dus ook de verkopende partij.
Tenzij zij dit zelf bekend geven hoor je het fatsoen te hebben dit niet te doen en als je dat niet hebt hoor je je aan de wet te houden op zn minst.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110797
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 23:11


Perrokai

Berichten: 2206
Geregistreerd: 20-10-06
Woonplaats: Lorup Duitsland

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 23:23

Citaat:
Volgens de rechter is het onmogelijk vast te stellen wie nu precies gelijk heeft. De proceskosten van ruim 1000 euro zijn voor rekening van het paar uit Boven-Leeuwen.


Zoals ik al zei betekent dit dat er niet voldoende overtuigend bewijs is geweest voor de rechter. En zoals ik begrepen heb is er inmiddels wel meer bewijs en gaan ze door met deze zaak. De tijd zal het leren....

FloortjeM
Berichten: 1046
Geregistreerd: 20-08-05
Woonplaats: 's-Heer Arendskerke

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 00:42

zie mijn reactie in het andere topic voor wat aanvullende informatie Knipoog

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 09:00

lijkt me beter om deze dan op slot te zetten en centraal verder te gaan.

Anoniem

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 10:02

Dan ben je wel mooi in de aap gelogeerd. Paardenhandel is een vieze handel, bewijst het maar weer. Zoveel paarden die best heel mooi zijn, mooi kunnen lopen, maar gewoon niet door iedereen te rijden zijn. Weinig moraal om een moeilijk dier aan een jong bangig kind te verkopen. Als de euries maar rollen. Vanzelfsprekend weet iemand uit de direkte omgeving niet hoe het dier zich gedraagt, zo een goed paard wordt nl onder je kont vandaan gekocht door de gewilde nouveaux riches...

Anoniem

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 12:26