Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Perrokai

Berichten: 2206
Geregistreerd: 20-10-06
Woonplaats: Lorup Duitsland

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 21:27

Goh, zit ik gisteren TV te kijken, komt er gelijksoortig onderwerp of televisie. Ik dacht daar gaan we dat is m... Echter dit paard kostte 3500 dus dat klopte al niet. Deze koper had het paard in de trailer, volgens mij om terug te brengen of om op te halen en daar werd het paard zo wild dat ze het gelijk naar de slacht hebben gebracht. Het gezonde en gekeurde paard leeft dus niet meer ! Dit paard wilden ze al terug brengen vanwege een bultje onder zn buik en ik geloof ook het karakter en wat andere kleine dingetjes. I.p.daarvan hebben ze het maar vanwege dat wilde ritje naar de slacht gebracht ! Dat vind ik dus weer niet kunnen en zeker niet om die reden. Maar dit verhaal werd wel alleen van 1 kant verteld.........maar dan nog, de slacht ??? Waar ben je dan mee bezig vraag ik me af.

Is er hier al een uitspraak of andere vorderingen ?

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 00:17

Uitspraak is uiterlijk donderdag.
De zitting was al voor dat dit topic geopend was...
Slim

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 10:15

Perrokai schreef:
Goh, zit ik gisteren TV te kijken, komt er gelijksoortig onderwerp of televisie. Ik dacht daar gaan we dat is m... Echter dit paard kostte 3500 dus dat klopte al niet. Deze koper had het paard in de trailer, volgens mij om terug te brengen of om op te halen en daar werd het paard zo wild dat ze het gelijk naar de slacht hebben gebracht. Het gezonde en gekeurde paard leeft dus niet meer ! Dit paard wilden ze al terug brengen vanwege een bultje onder zn buik en ik geloof ook het karakter en wat andere kleine dingetjes. I.p.daarvan hebben ze het maar vanwege dat wilde ritje naar de slacht gebracht ! Dat vind ik dus weer niet kunnen en zeker niet om die reden. Maar dit verhaal werd wel alleen van 1 kant verteld.........maar dan nog, de slacht ??? Waar ben je dan mee bezig vraag ik me af.


Dit heb ik ook een stukje gezien. Vind het opzich een interessant programma, ik mis alleen steeds het einde van het verhaal.
Wil namelijk ook in bovenstaande verhaal beide kanten horen en als het zou kunnen de eindconclussie.

Perrokai

Berichten: 2206
Geregistreerd: 20-10-06
Woonplaats: Lorup Duitsland

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 14:13

Ik mis ook altijd het einde van het verhaal inderdaad.....of het vervolg. Ach, dit meisje zit geheid ook op bokt denk ik...

Maar aangezien er hier al 1 iemand gereageerd heeft die ook het paard uit dit Topic wilde gaan bekijken en het afgeraden werd, lijkt het me sterk dat er niet veel meer zijn die het paard in kwestie kennen, of wilden kopen, of hebben bekeken of hebben proefgereden. En ik weet bijna zeker dat die ook op bokt zitten, ik bedoel wie zit er nou niet toch ?

Desleen heeft al aangegeven dat haar instructeur het paard dus kende en afraadde dat paard te kopen.
Saphira21 geeft aan het verhaal ook te kennen maar daar horen we ook helemaal niets meer van.
En Russel heeft ook berichten te horen gekregen over het paard dat het toch niet zo braaf was als dat hij dus bij dit meisje wel twee keer was door welke omstandigheden dan ook.

Er zijn er vast wel meer die iets kunnen vertellen dus het zou het alleen maar interessanter maken. Er wonen vast wel meer mensen in Kaatsheuvel.....of willen zij zich misschien niet in deze discussie mengen omdat er altijd eerst zielig paard en domme kopers wordt geroepen. Tja, want als ik het hier in het begin las mag je als verkoper een zak mest nog verkopen als zijnde paard, omdat het allemaal de verantwoording van de kopers is. Verkopers kunnen niets fout doen, zijn altijd eerlijk en hebben nooit andere ideeen in hun hoofd dan dat hun paard een goed tehuis krijgt en geld is níet belangrijk. Kom op nou toch.....die geloven dan ook nog in sinterklaas zeker ?
En natuurlijk zijn ze niet allemaal zo en is er ook een gulden middenweg maar deze wereld draait wel om geld en macht en niet om naastenliefde en dierenliefde. Maar we zijn wel allemaal mensen met een hart, en kunnen zelfstandig de afweging maken of we ten behoefte van ons zelf een ander met een probleem, ellende of gevaar willen opzadelen en of er misschien geen andere opties zijn die voor iedereen tot een tevreden gevoel kunnen leiden ? Ook voor het paard ?

SuperMacho
Berichten: 209
Geregistreerd: 06-03-08

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 14:24

denk dat het wel aan het meisje ligt.. eerst kan se er wle op rijden en nu niet...

en als het mijn pony was had me pa gezegt je had je beter moeten bedenken voor je zeo dat je haar wel sou willen hebben

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 15:50

Nou dat is duidelijk SuperMacho Clown

Inderdaad Perrokai, er is heel veel gebeurd / duidelijk geworden tussen de zitting en nu!!

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 20:40

idd Supermacho, ook zeker 12000 euro neergeteld?

ps en off topic.... leer aub normaal nederlands typen,( zie alle berichten) afschuwelijk!

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 20:42

wat een ellende en het paard is er de dupe van

Perrokai

Berichten: 2206
Geregistreerd: 20-10-06
Woonplaats: Lorup Duitsland

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 13:36

Een ellende is het, en idd het paard is de dupe maar wie dupeert het paard in eerste instantie. Als dat de verkoper is dan zijn het paard en de koper de dupe.

Citaat:
denk dat het wel aan het meisje ligt.. eerst kan se er wle op rijden en nu niet...


Lieverd, hieruit blijkt alleen maar dat je geen enkele ervaring hebt en/of misschien erg jong bent gezien je schrijffouten.......sorry.
Als je een paard koopt kun je verkopers tegen komen, 100% eerlijk en 0% eerlijk, die zijn er nu eenmaal.
Iets verzwijgen wat niet zo belangrijk is zou ik persoonlijk niet over vallen, bijv. dat het paard een paar maanden ouder is, of jonger. Of bij een kruising zijn ouders niet helemaal juist omschreven worden of verzin maar iets anders. Dat zijn dingen die misschien ook niet eerlijk zijn maar daar hoef je geen last van te ondervinden en levert ook geen gevaar op. Zeker in een lage prijscategorie. Paarden worden verdoofd en of krijgen pijnstillers die lang doorwerken om ze verkocht te krijgen. Dat is in mijn ogen het ergste soort verkoper en helaas ieder jaar zie ik ze weer. Het is in en in triest dat het een ordinaire autohandel is met levende dieren.
Ik stuur geen gezinnetje weg hoor met mn auto waarvan ik weet dat het voorwiel wel eens raar doet.....en misschien er af kan klappen.


Ik begreep dat er al heel wat info naar voren is gekomen inmiddels over dit betreffende paard die in het nadeel van de verkoopster uitvalt.
Weet iemand toevallig de naam van dit paard ? Dan valt er vast ook een heleboel te vinden en misschien gaat er dan ook hier en daar een lichtje branden bij mensen die het paard op positieven en of negatieven manier kennen ??
Of mag dat niet, gezien de rechtzaak of de wet op privacy o.i.d....
Ik vraag me ook af wat voor paard het was, een groot paard? Grote pony misschien ? Leeftijd ?
Ik denk dat deze verkoopster zelf al de miskoop had gedaan en het paard niet kon handhaven op de manier die zij zelf zo graag zou willen.
Of heeft ze het paard zelf beleerd of gefokt en daarmee niet de gewenste resultaten behaalt dus dan maar weg ermee ?
Wat was de reden voor verkoop dan eigenlijk ?

En als deze verkoopster had verteld dat het paard niet altijd zo braaf is als dat het zich bij proefrijden voordeed maar had verteld hoe het paard werkelijk was, zou het meisje het paard dan wel gekocht hebben ? Ik denk namlijk van niet..........
Dit meisje heeft duidelijk genoeg deskundige begeleiding om haar heen die heel goed kunnen beoordelen of dit te wijten was aan de verhuizing, het meisje zelf, een lichamelijk probleem, een mentaal probleem of dat het paard gewoon niet geschikt is voor een 14 jarige. Aangezien de deskundige begeleiding zelf nog moeite had met het paard dan is er toch iets goed mis lijkt mij ?
Ze hebben alles gedaan, het paard tijd gegeven, zijn gezondheid en uitrusting gecontroleerd, nog meer tijd gegeven, een andere ruiter er op die dus niet bang is en wel volwassen en wel doorzet en nog werkt het niet ? Dat zou dus allemaal de schuld van het meisje of haar ouders zijn ?

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 14:03

Perrokai schreef:
Weet iemand toevallig de naam van dit paard ? Dan valt er vast ook een heleboel te vinden en misschien gaat er dan ook hier en daar een lichtje branden bij mensen die het paard op positieven en of negatieven manier kennen ??
Of mag dat niet, gezien de rechtzaak of de wet op privacy o.i.d....


Paard heet Vincent, staat volgens mij ook in het artikel.
Ik weet niet of er meer van hem bekend mag worden.
Er zijn wel een aantal mensen die het paard nav het artikel herkennen.
Maar dit is allemaal na de zitting geweest dus wordt niet meegenomen in het verhaal wat nu speelt.
To be continued Knipoog

Perrokai

Berichten: 2206
Geregistreerd: 20-10-06
Woonplaats: Lorup Duitsland

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 17:48

Ja Vincent stond er in iid. ik heb een hoop vincenten gevonden maar allemaal in veel lagere prijsklasses. Ergens zal er heus nog wel een advertentie van te vinden zijn denk ik.....
Maar je moet voorzichtig zijn idd. ik wil het niet op me geweten hebben dat of iedereen het meisje massaal aan valt of dat iedereen de verkoopster massaal aanvalt. Daar heeft niemand wat aan.

Hmm, jammer dat er niet meer zijn die het paard kennen...Het zal ongetwijfeld een prachtig paard zijn.

Marcoo
Berichten: 8
Geregistreerd: 10-05-07
Woonplaats: Waalwijk

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 21:10

ik ken het paard heel goed..
vincent is een super lief paard mee veel uitstralling veel vermogen het dier kwam bij jury alleen al binnen en was al gelijk in de smaak:d en kan bij veel mensen super lopen als je goed mee over weg kan wint het paard alles..

en ik vindt dit super zielig wie dit op bokt heeft gezet om het paard en de oude eigenaar zwart te maken daar moet de gene is aan denken wie dit ooit op bokt heeft gezet!!!!!!!!!!!!!! en ook in de kranten.. want slaat nergens op want paard is super lief & blijft altijd een toppertjee..

......

Marcoo
Berichten: 8
Geregistreerd: 10-05-07
Woonplaats: Waalwijk

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 22:13

Marissa Zegt: helaas heb ik geen bokt dus doe ik het zo

nou ik weet niet waar dit allemaal op slaat, maar ik heb het paard een keer gezien op wedstrijd en het kan super lopen en had meer dan 2 0 0 punten gehaald en 2x 1e en was de beste van de dag o dus ik snap niet dat mensen zo moeilijk kunnen gaan doen en een heel drama er van te maken. Als je goed met het paard overweg zou kunnen, zou er niks aan de hand zijn!!!!!!

Dus mensen gaa geen drama maken om niets..

Perrokai

Berichten: 2206
Geregistreerd: 20-10-06
Woonplaats: Lorup Duitsland

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 00:15

Als Marcoo als......de vraag is dus kan een meisje van 14 er mee omgaan als ze aangeeft een braaf paard te zoeken en aangeeft ietwat bangig te zijn ? En dat kan jij dus duidelijk niet beoordelen als je het paard

Een drama is het al dus we gaan gewoon lekker verder. Er staan zoveel drama's op bokt dus ? En je zou eens goed moeten lezen, de nieuwredactie van bokt heeft het op bokt gezet en niet met de bedoeling om de verkoper zwart te maken. Dus ik denk nu aan wie dit ooit op bokt heeft gezet Cayenne dus...ja en wat nu ???

Bovenstaand heeft Marcoo gezegd neem ik aan ? Sorry maar het is wat verwarrend.

Marissa heeft geen bokt maar wil toch reageren via Marcoo, heb ik dat goed begrepen ?
Wie is Marissa....
Marissa heeft Vincent op een wedstrijd gezien waar het blijkbaar heel goed ging. Logisch lijkt mij, anders kost het paard ook geen 12000 euro.
Maaaarrr dezelfde vraag blijft dan over......kan je dan ook beoordelen of Vincent geschikt is voor dit betreffende meisje van 14 met haar capaciteiten en verwachtingen m.b.t. het karakter ? Als je goed met ieder paard overweg zou kunnen zou er met geen enkel paard wat aan de hand zijn. Maar dat was hier dus niet zo omdat het meisje aangaf wat ze wel en niet kon.... Het is dan aan de verkoper om daar mee om te gaan.
En tuurlijk kun je dan misschien niet bewust de boel in de maling nemen maar ook een inschattingsfout maken. Als het meisje nu niet aan had gegeven een braaf paard te zoeken en ietwat bangig te zijn dan kan de verkoper er ook weinig aan doen om deze inschattingsfout te voorkomen. Maar zo is het niet gegaan.

Ik vind dit niet niks en vele met mij of ze nu voor of tegen zijn dus vandaar dit drama.

Ik persoonlijk als ouders of het meisje van 14 zelf of de verkoopster zou er idd niet zo heel blij mee zijn dat dit op bokt komt omdat de kans groot is dat genoemde personen ook op bokt zitten en dus een enorme langdurige zwarte piet toegespeeld krijgen die heel lang kan duren en erg ver door kan werken. De kans is dat de identiteit van het meisje of de verkoopster bekend word en dus geen leven meer hebben terwijl iedereen een fout kan maken. En vele bokkers oordelen heel hard.
Na de definitieve uitspraak is bepaald wie deze fout gemaakt heeft moet daar ook voor opdraaien en verantwoordelijkheid accepteren
Maar daarna moeten die personen wel gewoon verder kunnen gaan met hun leven en hun hobby en of carriere. Fouten worden gemaakt om van te leren tenslotte en het is geen misdaad tegen de menselijkheid hoor....... Knipoog

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 00:16

Marcoo schreef:
ik ken het paard heel goed..
vincent is een super lief paard mee veel uitstralling veel vermogen het dier kwam bij jury alleen al binnen en was al gelijk in de smaak:d en kan bij veel mensen super lopen als je goed mee over weg kan wint het paard alles..

en ik vindt dit super zielig wie dit op bokt heeft gezet om het paard en de oude eigenaar zwart te maken daar moet de gene is aan denken wie dit ooit op bokt heeft gezet!!!!!!!!!!!!!! en ook in de kranten.. want slaat nergens op want paard is super lief & blijft altijd een toppertjee..

......


Beste Marcoo, je zegt het zelf:
Als je er goed mee overweg kan.....
Dan moet je dus nog eerlijk blijven als verkoopster.

345
Berichten: 32
Geregistreerd: 14-03-08

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 09:56

Het is goed dat dit verhaal op Bokt.nl staat.
Waarom zouden andere dit niet mogen weten?
Misschien gaan mensen nu wat meer nadenken over wat ze over hun paard vertellen als ze hem willen verkopen.
Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaald hem wel!
Zielig voor de verkoopster???? Ik heb meer te doen met de kopende partij. Er hadden zware ongelukken kunnen gebeuren.
Dit paard is absoluut niet geschikt voor een meisje van 14 dat al van te voren aangeeft geen held te zijn.

Marcoo
Berichten: 8
Geregistreerd: 10-05-07
Woonplaats: Waalwijk

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 10:04

oke meschien is da ook wel maar het 2de bericht is niet van mijn is van iemand anders op mijn naam . die heeft mijn wachtwoord ook dus niet van mij.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 10:49

en nou in het Nederlands?

michielse
Berichten: 2
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 11:19

vincent is een toppertje!!!! echt een heel fijn paard.

upendo

Berichten: 22303
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 11:23

michielse schreef:
vincent is een toppertje!!!! echt een heel fijn paard.


Hoe weet je dat?
Misschien is het een toppertje voor iemand die er goed mee om kan gaan, maar een ander, die onzekerder is, kan er misschien helemaal niet mee overweg..

ThisIsMe

Berichten: 488
Geregistreerd: 15-11-06
Woonplaats: Thuis

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 11:57

Het lijkt er een beetje op dat 'de verkopende partij' dit topic ontdekt heeft en al haar vriendjes ingeschakeld heeft om te melden dat het zo'n fijn paard is....... Haha! , maar misschien ben ik dan wel heel achterdochtig.

En @marissa, via Marco, dat een paard een keer twee proeven wint op een wedstrijd met meer dan 200 punten zegt helemaal niets hoor. Ik heb hetzelfde paard ook wel eens op wedstrijd gezien dat hij amper in de 170 punten kreeg, is het dan ineens een slecht paard? Een paard kan heel veel talent hebben én daarbij toch een karakter hebben dat hem ongeschikt maakt voor een jonge, angstige ruiter. Doet aan de kwaliteit van het paard niets af, maar betekent wel dat je daar open en eerlijk over moet zijn bij de verkoop om dit soort ellende van twee teleurgestelde partijen (koper én verkoper zijn nu niet blij) en een rechtzaak te voorkomen.

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 12:07

Ik vind het wel jammer dat er heel veel nieuwe (anonieme) (schaduw) accounts komen in dit topic.
Dit topic is erg interessant voor de zaak die nu loopt maar kom aljeblieft wel met nuttige info en argumenten als je het paard kent.

Unesco
Berichten: 99
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Brabant

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 12:49

Ik kan melden dat er een uitspraak is!

Paard blijft gewoon bij KOPER... Verkoper hoeft paard NIET terug te nemen....

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 12:51

Unesco, daar heb je gelijk in maar zoals al een paar keer vermeld:
Er is veel bekend geworden in de tussentijd, to be continued Knipoog

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 12:52

Jammer genoeg is de uitspraak nog niet online. Ik hou het even in de gaten, wil namelijk wel meer details weten.

In ieder geval blijkt hier dus dat de kopers ook niet helemaal duidelijk geweest zijn en is er dus geen spraken van een "verborgen gebrek".

Als laatste hoop ik dat het paard uiteindelijk goed terecht komt. Hetzij bij de huidige eigenaren (lees: kopers) hetzij bij nieuwe eigenaren door middel van verkoop.