Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 08:37

Ik ken nu het verhaal, kleine wereld is het. Laat ik het zo zeggen, verkoopster was bang van eigen paardje.....lag aan verkoopster, paardje verpest wat een staartje heeft gekregen.

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 09:25

Russel, ken je het paard en de verkoopster dan persoonlijk, of is het een verhaal die te ronde gaat?

Anoniem

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 09:26

Meisje van mijn stal kent haar van haar vorige stal en wedstrijden.

Perrokai

Berichten: 2206
Geregistreerd: 20-10-06
Woonplaats: Lorup Duitsland

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 18:13

En toen was het stil..........

Dat is nogal wat Russel, dat bevestigd dan dus wat ik de hele tijd al vermoedde zoals wel duidelijk was. Het is bij de verkoopster al de fout in gegaan dit verhaal en misschien was hij daar die twee keer rustig en braaf omdat hij in zijn vertrouwde omgeving was en zoals ik om me heen meemaak dat menig paard bij een nieuwe ruiter eerst even lief is en dan pas gaat klieren. Of ze hebben hem wat gegeven of hebben hem even flink laten werken van tevoren. Maar de eerste versie kan ook en dan heeft de verkoopster dat deel iig niet gelogen. Maar zij wist dit dus wel en gaf hem toch mee, dat gebeurt heel vaak natuurlijk maar is niet zo fraai te noemen op zn zachtst uitgedrukt.

Hier wordt me altijd verteld om ook even bloed te laten trekken, zeker bij paarden in die prijsklasse en dan laten bevriezen. Mocht er later vreemd gedrag of pijnlijke gebreken naar voren komen dan kun je het bloed alsnog laten onderzoeken of ze hem wat hadden gegeven. Ik weet bijna zeker dat mijne (fjord) ook onder invloed was toen ik hem kocht. Ik heb geen bloed laten trekken omdat ik eigenlijk ook te naief ben en op de verkopers vertrouw en er een actuele klinische aankoopkeuring bij zat zonder röntgenfoto's weliswaar. Ik dacht voor een paard van 1400 euro moet dat toch wel voldoende zijn. Maar gezien de ander regels en vele varkensboeren hier die zelf injecteren en alles in huis hebben ervoor, is het hier zo makkelijk om een paard wat te geven dat het daarom ook enorm veel gebeurt. Het blijft altijd lastig gewoon. In mijn geval veroorzaakt het geen problemen meer.
Hij is inmiddels rustig en handelbaar en ik heb ook veel met hem gedaan om dat te bereiken.

Ik schrik hier wel even van omdat ik niet had verwacht dat het zo zwart wit zou worden, er zat nml. een groot grijs gedeelte tussen. Doet hij het bij haar ook wel of niet bijvoorbeeld, of heeft zij zelf wel of niet die wedstrijden gereden op het paard waarbij deze beoordelingen kwamen en misschien was hij bij haar inmiddels wel braaf geworden maar bij de 14 jarige niet omdat ze niet conseqent genoeg was of te weining lef had zeg maar. Dat zijn en beetje de grijze gebieden. Maar dit is echt willens en wetens gebeurt en daar schrik ik van....
Ik begin het alleen maar enger te vinden om nog een paard te zoeken....

Wat heb ik dan met mijn eerste paard geluk gehad en een eerlijke eigenaresse getroffen zeg.....
Maar ja bij mij sloeg het noodlot later toe helaas maar dat heeft niets met het kopen te maken.

carin115
Berichten: 60
Geregistreerd: 07-02-08

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 20:24

ik heb mijn paard en dat van mijn dochter
laten keuren
ondanks dat ze niet echt duur waren
want als er wat aan mankeerd zijn ze zo
heeeeeel erg duur
de hele keuring was toen rond de 225 euro
en kan een heel hoop ellende schelen
en als ik nu een van mijn paarden zou verkopen
wil ik dat ze gekeurd worden
anders verkoop ik ze niet (wil ze niet missen )
ik heb een aantal jaren geleden een E pony verkocht ik heb toen aangedrongen op een keuring en dat wilden ze niet(stom van mij had mijn zin moeten door zetten )
na 8 maanen komen ze terug pony is niet goed
wil dat je haar terug neemt
of we ruilen de E pony tegen jullie paard
nou ik met dat beestje naar de dierenarts
foto,s laten maken
was er een stukje van de kogel afgebroken
maar nog niet ingekapselt dus het was een nieuwe verwonding wat ik dus kon aantonen
dus hellaas voor hun ik hofde de pony niet terug te nemen
later hoorden we dat de pony was uitgegleden in de wei die heel nat was van de regen
ja sorry heel zielig voor het kind waar de pony van was
maar twee dierenartsen bevestigen dat de verwonding nieuw was
groetjes carin

sterre2007

Berichten: 253
Geregistreerd: 19-09-07

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 21:45

Zo zie je maar weer...........eerlijk duurt het langst!!!!

Ook lang verzwegen feiten uit het verleden kunnen uiteindelijk boven water komen.....

Gelukkig maar dat het een kleine wereld is.

Lika93

Berichten: 419
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 21:49

Het blijft een dier.
Dit is niemand z'n schuld.
Het zal gewoon een hele verandering zijn geweest voor het paard (nieuwe eigenaar, andere omgeving enz:) punt.

sterre2007

Berichten: 253
Geregistreerd: 19-09-07

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 00:10

Daar ben ik het dus niet mee eens lika93.

Natuurlijk is en blijft het een dier, maar het is inmiddels gebleken dat het paard in het verleden ook
niet bepaald braaf was.
Deze mensen zijn flink in maling genomen als ik het zo lees.

En dat lijkt me toch echt wel de schuld van de verkoper, die had beter eerlijk kunnen zijn. Punt.

saphira21
Berichten: 21
Geregistreerd: 06-03-08

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 01:14

Perrokia, vind je wel erg stellig praat ondanks dat je het hele verhaal niet kent.
De instructrice van het meisje zou bij de koop betrokken zijn geweest en hebben geoordeeld dat dit een goed paard zou zijn.
En de verkoper is toch niet op de hoogte van de rijstijl van de koper, de instructrice wel.
En dat op wellicht een aantal protocollen opmerkingen over dominantieproblemen zouden staan, hoeveel kan de verkoper er tegenover stellen waar het niet op staat? Veel wedstrijdruiters zullen dezelfde opmerkingen wel een keer op een protocol tegenkomen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-03-08 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Irrelevante mega quote verwijderd.

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 10:25

* Edit, laat maar Knipoog

ThisIsMe

Berichten: 488
Geregistreerd: 15-11-06
Woonplaats: Thuis

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 11:19

saphira21 schreef:
Perrokia, vind je wel erg stellig praat ondanks dat je het hele verhaal niet kent.

Jij kent het verhaal wel dan?
saphira21 schreef:
De instructrice van het meisje zou bij de koop betrokken zijn geweest en hebben geoordeeld dat dit een goed paard zou zijn. En de verkoper is toch niet op de hoogte van de rijstijl van de koper, de instructrice wel.
En dat op wellicht een aantal protocollen opmerkingen over dominantieproblemen zouden staan, hoeveel kan de verkoper er tegenover stellen waar het niet op staat? Veel wedstrijdruiters zullen dezelfde opmerkingen wel een keer op een protocol tegenkomen.

Ik weet niet hoor, maar dat zijn evengoed allemaal aannames, als je dat een ander verwijt moet je het zelf ook niet doen Cool ........

Anoniem

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 11:53

Misschien kent ze het verhaal wel? Er zijn idd een paar insiders die weten hoe het verhaal in elkaar steekt.

saphira21
Berichten: 21
Geregistreerd: 06-03-08

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 22:47

ik weet inderdaad meer van het verhaal af.
En nee, het zijn geen aannames.

beantsje

Berichten: 9297
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 23:08

saphira21 schreef:
ik weet inderdaad meer van het verhaal af.
En nee, het zijn geen aannames.


Ja? heb je het verhaal zelf gehoord uit de eigen mond van de betrokkenen? Beide partijen?


ik hoop dat er gauw een uitspraak komt, kan dit topic ook weer op slot Slapen Slapen Slapen

Perrokai

Berichten: 2206
Geregistreerd: 20-10-06
Woonplaats: Lorup Duitsland

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 01:15

Saphira21, je neemt aan dat ik het verhaal niet ken, dat is aanname nummer 1. Of het wel of niet zo is weet je niet.
Ik baseer mijn mening op de feiten genoemd in het stukje geplaatst door de nieuwsredactie, meer niet.

En al zou het zo gegaan zijn zoals jij zegt dan blijven de feiten hetzelfde. Mijn mening: Je verkoopt gewoon geen moeilijker paard aan een 14 jarig meisje wat aangeeft een rustig paard te zoeken en aangeeft ietwat bangig of onzeker te zijn. Tenminste.....als je wat om het paard geeft en/of als je wat om mensen en dan vooral kinderen geeft.
Een meisje van 14 ookal rijdt ze op een hoger niveau mag best wat bangig zijn en dat is helemaal geen schande en alleen maar eerlijk, als ze dat niet had gezegd wie weet waar ze dan me thuis was gekomen.....

Lees: De instructrice haalde het meisje van het paard omdat het te gevaarlijk was, instructeurs hadden moeite het paard te bedwingen....
Dat is vast allemaal de schuld van het meisje..... Verward

Lika93, het punt waar jij weer over begint zijn we al weer eventjes voorbij. Slapen

Anoniem

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 08:53

Perrokai, alles goed bedoelt, maar gezien je berichten ken je de betrokkene niet, het paard niet, de rijstijl niet van de verkoopster en dat maakt nu juist het verhaal. Het topic hoeft niet op slot.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 10:12

kappen? het wordt zo langzamerhand een welles nietes spel tussen bokkers.

Feit: koper is om diverse redenen niet tevreden over een dure aankoop.
Zij vindt dat de verkoper haar bepaalde karater eigenschappen van een paard niet heeft verteld.
Door omstandigheden meldt koopster dit pas na enkele maanden aan de verkoopster.
Verkoopster heeft dit nooit zien aankomen en verwijt dit koopster. Verkoopster vindt dat zij nooit in de gelegenheid is gesteld om de fout te corrigeren.
Koopster had dit ( m.i.!!!!) veel eerder moeten melden aan verkoopster.
Nu wordt verkoopster na maanden geconfronteerd met een rechtszaak.

Kan koopster nu nog aan tonen dat het gebrek al tijdens de koop aanwezig was en dat verkoopster dit voor haar verborgen heeft gehouden?( kwaadwilligheid?)

Kijk, daar moet de rechter zich dus over buigen, ga er maar aanstaan!

Van beide zijden is er niet slim gehandeld lijkt mij.

beantsje

Berichten: 9297
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 11:42

Ahum, een moeilijk karakter is geen verborgen gebrek hoor!

desleen
Berichten: 432
Geregistreerd: 01-09-04

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 11:51

Toen ik tussen november en december op zoek was naar een paard heb ik dit paard op internet zien staan. Leek me een leuk paard dus ik heb aan mijn instructeur gevraagd of hij hem kende. (woon namelijk in kaatsheuvel). Hij zij meteen : Koop dat paard aub niet! Hij heeft hem vaker gezien en het paard heeft geen fijn karakter. hij heeft er ook wel eens opgezeten en zegt dat het paard veel steigerd. Ik heb toen de advertentie nogmaals doorgelezen en daarin stond dat het paard braaf is. Ben toen maar op zoek gegaan naar een ander paard.
Dan vind ik het toch erg raar dat de verkoopster zegt dat het paard nooit gesteigerd heeft!

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 11:56

jij zou je dus kunnen melden bij de kopers als getuige.... de advertentie gaf niet het juiste beeld van het aangeboden paard. En moeilijk karakter is wel degelijk een groot gebrek als je op zoek bent naar een braaf paard! En er wordt je verteld dat dit een braaf te rijden paard is!

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 12:29

dat hangt ook maar helemaal van de ruiter af...
ik kende een paard, werkelijk waar een luie donder... als zijn eigenaresse reed was er geen probleem, zodra er iemand opstapte die meer vroeg was het beest niet meer te hanteren......

ook de manier van rijden kan zomaar een verschil van dag en nacht maken.....

Perrokai

Berichten: 2206
Geregistreerd: 20-10-06
Woonplaats: Lorup Duitsland

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 16:19

russel schreef:
Perrokai, alles goed bedoelt, maar gezien je berichten ken je de betrokkene niet, het paard niet, de rijstijl niet van de verkoopster en dat maakt nu juist het verhaal. Het topic hoeft niet op slot.


Volgens mij bedoel je mij met het bovenstaande niet, het klopt niet en ik heb het niet over een slotje gehad. Ik ben het namelijk met jou eens volgens mij... Knipoog

Perrokai

Berichten: 2206
Geregistreerd: 20-10-06
Woonplaats: Lorup Duitsland

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 16:27

Een moeilijk karakter is alleen een verborgen gebrek indien het met opzet verdoezelt is en daar wil ik niemand van beschuldigen omdat ik dat eenvoudigweg niet weet. Echter als het paard toevallig die twee keer proefrijden braaf is wat vaak gebeurt in een vertrouwde omgeving en met een vreemde ruiter, maar de verkoper weet wel beter maar meld dit niet dan doe je dat met opzet.
Wat Liezel zegt klopt ook, heb ik ook al vaak meegemaakt, rondjes hobbelen en het liefste paard van de wereld. Ga je wat van het paard vragen en je ziet alle hoeken van de bak van heel dichtbij.

Amondi, ik vind het juist netjes van deze mensen de kopers, dat ze eerst hebben gekeken of het aan hunzelf lag of aan het paard, of aan de ruiter. Dat heeft even tijd gekost om dat alles uit te vinden en duurde wat langer vanwege het slechte weer en dat er alleen maar een buitenbak was. Ik vind het dus eel slim van ze om eerst de fout bij zich zelf te zoeken en aangezien ze die niet konden vinden alsnog de verkoper er op aan te spreken. Verkoper wilde duidelijk niet meewerken of meedenken en dus kun je kiezen, naar de rechter ja of nee.....

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 10:16

saphira21 schreef:
De instructrice van het meisje zou bij de koop betrokken zijn geweest en hebben geoordeeld dat dit een goed paard zou zijn.
En de verkoper is toch niet op de hoogte van de rijstijl van de koper, de instructrice wel.


Dan mag er toch nog niet gezegd worden dat het altijd een super braaf paard is geweest dat nooit iets verkeerds heeft gedaan??

Anoniem

Re: Echtpaar wil van bokkig paard van dochter af

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 10:23

Perrokai schreef:
russel schreef:
Perrokai, alles goed bedoelt, maar gezien je berichten ken je de betrokkene niet, het paard niet, de rijstijl niet van de verkoopster en dat maakt nu juist het verhaal. Het topic hoeft niet op slot.


Volgens mij bedoel je mij met het bovenstaande niet, het klopt niet en ik heb het niet over een slotje gehad. Ik ben het namelijk met jou eens volgens mij... Knipoog



Nee, verkeerd gelezen, sorry.