’Ruiterpaden leiden tot conflicten in bos’

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CKR

Berichten: 972
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Purmerend

Re: ’Ruiterpaden leiden tot conflicten in bos’

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 19:54

sunnymay schreef:
Waarom doen ze zo moeilijk. Het is niet alleen voor ruiters van Purmerbos.
Ga er vanuit, dat er meerdere mensen uit omstreek zullen gaan rijden. Ik in ieder geval wel en sta in de Beemster. Daar heb je alleen maar rechte wegen met veel te hard rijdende auto's!

En die eco-wijk, wat heeft die er nu voor last van...
Maak een speciale parkeerplaats van simpel grind en daar kan een buitenstaander de trailler neerzetten. Netjes opzadelen en braaf van een rondje purmerbos genieten...


Precies, goed gezegd!

Dit gezeur is er nou al jaren, terwijl het gewoon onzin is. Wat heeft die ecowijk er nou voor een last van? (wanneer er naast die wijk een fabriek wordt geplaatst, dan zijn ze blij Vork ) Natuurlijk is er op zo'n manier altijd wel een negatief punt voor te bedenken, maar als je de wereld zo gaat bekijken...

Forcalquier

Berichten: 2065
Geregistreerd: 07-01-05

Re: ’Ruiterpaden leiden tot conflicten in bos’

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 20:35

Ik woon in zaandam en ben dus zeker wel van plan om gebruik te maken van de ruiterpaden in het Purmerbos.

Snap niet helemaal wat het probleem is van deze "vriendelijke"heer, zal ik als ruiter dan voortaan ook maar klachten indienen als er op een zonnige dag mensen BBQ'en op het ruiterpad in Het Twiske?? Of als er weer eens een mountainbiker over het ruiterpad crosst omdat het zo uitdagend is? Honden die loslopen en hun behoeften doen op "ons" pad, en jij vervolgens vrolijk achter je voorganger aan galloppeerd en de hondenpoep om je oren krijgt. Of een hond die het nodig vind om vrolijk een eindje mee te rennen en het baasje rustig blijft staan, waarop je dan uit goed fatsoen maar weer terug rijd om de hond bij zijn baas te droppen.(en dan vaak nog geen eens een bedankje krijgen)

Kinderen die met emmer en schep op het ruiterpad spelen, wandelaars die elk pad op lopen zonder te kijken waar deze voor bedoeld is( en dan een grote mond krijgen omdat ze schrikken van een paard die aan komt lopen)

Zo kan ik nog wel even doorgaan, die hele Eco wijk zal er toch ook niks op tegen moeten hebben, voorlopig komen er nog steeds geen uitlaatgassen uit mijn paard en vind ik niet dat ik tijdens mijn ritje het milieu schaad.

Zoveel mensen zullen er geen last hebben van ruiters, ben daar meerder malen met mijn hond wezen wandellen en je komt er geen kip tegen.

Deze Heer zal waarschijnlijk een simpele ziel zijn die nog nooit een paard van dichtbij heeft gezien, of juist altijd gedroomd heeft van een eigen paard en uit jaloerzie handeld.

Hoop dat de ruiterpaden snel klaar zijn, ik deze heer eens tegen kom, zou graag een discussie met hem aan gaan.

Voor alle mede ruiters, tot ziens in het purmerbos Lachen

nijntje01

Berichten: 525
Geregistreerd: 05-01-05

Re: ’Ruiterpaden leiden tot conflicten in bos’

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 00:27

Heel mooi gesproken wendyashley Knipoog

Wat ik ook al eerder zei: het is zo jammer dat deze meneer niet meeleest en/of reageert hier.
Zou heel graag een discussie met hem aan willen gaan. Tong uitsteken

gizmo_lover
Berichten: 150
Geregistreerd: 14-04-07
Woonplaats: Purmerend

Re: ’Ruiterpaden leiden tot conflicten in bos’

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 01:16

Hihihi wat een frustratie! Maar als er gehoor aan dat mannetje word geggeven en er komen geen paden dan zaag ik persoonlijk alle hekken door. Want we hebben nou wel lang genoeg gewacht we kennen alleen maar over drukke wegen rijden en dan word er nog gezeurt dat we voor zoveel overlast zorgen Boos! Maargoed het staat al vast dat de paadjes erkomen en daar kan meneertje van brugge niets meer aan veranderen.

Forcalquier

Berichten: 2065
Geregistreerd: 07-01-05

Re: ’Ruiterpaden leiden tot conflicten in bos’

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 12:38

Is er trouwens iemand die weet wanneer de paden ongeveer klaar zijn? Lijkt me best leuk als er een soort van officieele opening komt, om dan expres met een heleboel ruiters klaar te staan. Al is het alleen maar om te laten zien hoe enthousiast wij ruiters zijn als de gemeente weer eens iets in ons voordeel onderneemt.Lachen

mellamoshan

Berichten: 4260
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: ’Ruiterpaden leiden tot conflicten in bos’

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 17:57

Oeh goed idee wendyashley!
Als het dan in het weekend valt en het is een beetje weer zorg ik dat ik ook klaar sta haha!
Mag ik trouwens wel wat meer conditie opbouwen want eerdat ik er ben ben ik al een uurtje onderweg Bloos Tong uitsteken