Ook de paardensport wordt per 1 juli rookvrij

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Ook de paardensport wordt per 1 juli rookvrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 15:08

Want die niet-rokers die wél panisch reageren zie je gewoonweg niet op plekken waar gerookt word...

(zoals ik.... want ik reageer heel heftig als ik vol in de rook kom dus ik daar zul je mij ook niet vinden... Met mij vele anderen die ook zo heftig erop reageren)

Ik heb niet gekozen voor mijn ziekte, de rokers wel voor het roken. Dus het is toch absurd dat ik moet wijken voor die keuze? Hoera voor het rookverbod!
Ik kan eindelijk weer in kantines en zelfs weer in kroegen komen! (per 1 juli natuurlijk)

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Ook de paardensport wordt per 1 juli rookvrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 15:42

Panisch? Verward

Ik snap echt werkelijk waar niet hoe je zou kunnen bedenken dat rook in iemands gezicht wél prettig is.

Welshcobfan schreef:
Ik heb niet gekozen voor mijn ziekte, de rokers wel voor het roken. Dus het is toch absurd dat ik moet wijken voor die keuze? Hoera voor het rookverbod!

Niets aan toe te voegen.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: Ook de paardensport wordt per 1 juli rookvrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 16:32

Karin schreef:
Ik vind de vergelijking van Runningkawa nog steeds heel sterk:

Ik eet een frikandel en iedereen om me heen MOET een hapje mee-eten, vegetariër of niet. Dat is toch absurd?

Dan houd je niet veel meer van je eigen frikandel over als je in een drukke ruimte staat.

Ik persoonlijk heb niet zo'n moeite met een lekker frikandelletje tijdens het uitgaan.

Karin schreef:
Panisch?
Ja, panisch. Er zijn verschillende soorten niet-rokers, en sommigen reageren anders op de aanwezigheid van rokers dan anderen. De een doet de volgende dag gewoon zijn kleren in de was en maakt/heeft er verder geen probleem van/mee, de ander loopt schreeuwend op de roker af, gooit een glas water over de sigaret en steekt een preek af over wat die "moordenaars" allemaal op ons af blazen.

Het laatste type reactie is wellicht een beetje panisch te noemen. Uiteraard en gelukkig zitten daar nog allerlei gradaties tussen.

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Ook de paardensport wordt per 1 juli rookvrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 16:34

Samengevat: 'roken hoort er nu eenmaal bij'.

Voor mij niet, voor mij geldt: 'Ik ben erg blij met het rookverbod in de horeca per 1 juli'.


[Edit] suffe tikfouten verbeterd
Laatst bijgewerkt door Karin op 11-03-08 16:35, in het totaal 2 keer bewerkt

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: Ook de paardensport wordt per 1 juli rookvrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 16:35

Dan kies jij voor je frikadel, ik hou juist niet van verplicht klasse a kankerverwekkende stoffen in te inhaleren. Omdat iemand anders zijn verslaving (zijn verantwoordelijkheid) niet kan inhouden

Anoniem

Re: Ook de paardensport wordt per 1 juli rookvrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 19:34

katiavl schreef:
Dan kies jij voor je frikadel, ik hou juist niet van verplicht klasse a kankerverwekkende stoffen in te inhaleren. Omdat iemand anders zijn verslaving (zijn verantwoordelijkheid) niet kan inhouden


Wat vervelend dat je dan straks moet genieten van de kankerverwekkende luchtverfrissers.

Hoe loop jij eigenlijk over straat (nieuwsgierig aangezien ik je iedere keer apathisch hoor zeggen over kankverwekkende stoffen) dan moet je ook wel enorm angstig zijn in het verkeer, of in een restaurant met kaarsen, allemaal kankerverwekkend? Verward

oomens schreef:
Uiteraard en gelukkig zitten daar nog allerlei gradaties tussen.


Gelukkig wel ja, ben blij dat ik zulke positieve collega's heb iig, die juist bij de rokers komen staan omdat het veel gezelliger is Knipoog
De reactie's op Bokt zijn me te overtrokken en geen afspiegeling van de maatschappij gelukkig.
Ik krijg er haast "medelijden" mee als mensen zo bang zijn...........Angst maakt immers ziek.

Waikiki

Berichten: 11106
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Vlakbij Sydney, Australia

Re: Ook de paardensport wordt per 1 juli rookvrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 19:38

Maar hoe iedereen het wend of keer, ik ben stikke blij dat die vieze kankerverwekkende troep niet meer te vinden is in de kantine per 1 juli Haha! Haha! Haha!

Anoniem

Re: Ook de paardensport wordt per 1 juli rookvrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 19:44

Het gaat over + + +
Kaarsen in een restaurant staan er nu ook al.
Maar + rook is dat weer extra... en het maar niet hebben over de smerige rook.

Uitlaatgassen zijn er + rook wordt het weer extra

Maar goed, ik kom ook zo min mogelijk in de stad...klopt, vind het daar idd stinken naar uitlaat gassen.
Kan ook zeker niet gezond zijn.
En nee ik loop niet de hele dag met angst rond... maar dat wil dan niet zeggend at ik rook gezond vind en het maar allemaal moet accepteren.

Nu is gewoon onze tijd gekomen Go jij! Go jij!
Jullie tijd is geweest

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Re: Ook de paardensport wordt per 1 juli rookvrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 19:46

weet je wat ik me nou afvraag? waarom houden rokers niet hun sigaret andersom als ze die rook zo lekker vinden? dan kunnen ze dat zelf ook nog even inhaleren en hebben anderen er geen last van.

Het klinkt misschien een beetje bot zoals ik het hier neerzet maar think it over... zo gek is het niet.

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: Ook de paardensport wordt per 1 juli rookvrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 19:47

Ben het eigenlijk een beetje beu dat er elke keer iets erger, maar roken want..... kaarsen, verkeer, asbest, stinkende mensen, alcohol, curryworst

Ik vraag me eerlijk af, is dit een logisch gevolg van verslaving. Omdat ik weet dat het een kenmerk is van mensen die veel drinken.

En de rook is veel erger dan de kaarsen, waarom zou ik een gevaar moeten creëren als het ook zonder kan, er is een actie en reactie.

De gevolgen opnemen voor je eigen verslaving is er een van, zodat mensen niet mee moeten roken

knooopje

Berichten: 3619
Geregistreerd: 22-10-06
Woonplaats: friesland

Re: Ook de paardensport wordt per 1 juli rookvrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 20:44

jeetje!!!
ik als roker Haha!(dat ik dat durf te zeggen in dit anti roker topic Haha! )
ben het er wel mee eens hoor dat ze dat verbod hebben ingesteld,vind het wel jammer natuurlijk,
maar nu het verbod er komt is het dan niet eens tijd om de wel rokende mensen,die netjes buiten gaan roken,dan ook maar in hun waarde te laten.
rokers worden hier wel een beetje erg veroordeelt Tong uitsteken
mischien dat sommige anti rokers het een keer los moeten laten,het rook verbod is erdoor dus klaar toch Pling

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Ook de paardensport wordt per 1 juli rookvrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 20:49

De niet-rokers zijn niet degenen die moeite hebben met het verbod. Over loslaten gesproken. Knipoog

knooopje

Berichten: 3619
Geregistreerd: 22-10-06
Woonplaats: friesland

Re: Ook de paardensport wordt per 1 juli rookvrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 20:54

Karin schreef:
De niet-rokers zijn niet degenen die moeite hebben met het verbod. Over loslaten gesproken. Knipoog


nou dat dacht ik ook toen ik door het topic aan het lezen was haha geweldig

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: Ook de paardensport wordt per 1 juli rookvrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 20:57

Ik heb geen problemen met rokers, heb zelfs rokende vrienden.
Het is een keuze die je zelf maakt, alleen haat ik het verplicht meeroken in een cafe.

Bren79

Berichten: 3325
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Valthe

Re: Ook de paardensport wordt per 1 juli rookvrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:09

Karin schreef:
De niet-rokers zijn niet degenen die moeite hebben met het verbod. Over loslaten gesproken. Knipoog

Haha wil je misschien diverse reacties teruglezen van de wel rokers en de anti reacties van anti niet rokers daar overheen?
Dan zul je in de meeste gevallen lezen van het is jammer maar maken er niet echt een probleem van, vooral omdat mensen die er daadwerkelijk last van hebben (vanwege ziekte) tenminste ook weer kunnen gaan.
En in dit topic zitten de niet rokers en de anti niet rokers, en persoonlijk respecteer ik de niet rokers meer als de anti niet rokers, dit omdat de anti mensen vaak denigrerend tegen andere mensen kunnen zijn, en hun dingen vaak opdringen!

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Ook de paardensport wordt per 1 juli rookvrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:10

Dan nog blijf ik erbij: de niet-rokers zijn niet degenen die moeite hebben met het verbod. Ik zie in dit topic iig geen niet-rokers die wél problemen hebben met het verbod.

Ook ik heb geen hekel aan rokers in het algemeen. Ook ik heb in mijn vriendenkring zowel rokers als niet-rokers. Alleen wordt er in mijn huis niet gerookt, stel ik het op prijs als er geen rook in mijn gezicht wordt geblazen (en op een sociale reactie als ik vraag om dat niet te doen) én heb ik een voorkeur voor uitgaansgelegenheden in landen waar al een rookverbod geldt. Lachen

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Ook de paardensport wordt per 1 juli rookvrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:18

Ik leef ook heerlijk zonder angst, maar wél met een ziekte.

Bij ons scoutinggebouw is er vanaf 1 maart een rookverbod: je hoort de rokers niet eens klagen. Ze hebben allemaal er veel begrip voor (want ook tegen hun heb ik gezegd: jullie kiezen voor het roken, ik niet voor mijn ziekte. Maar ik moet nu wel de leukere scoutingdingen binnen vermijden vanwege de rook. Dus geen gezellig drankje na de opkomst drinken, maar rechtstreeks door naar huis. Dat is leuk voor je sociale contacten Clown ).

Wij hebben happy rokers en niet rokers nu vanwege het verbod. De happy rokers zijn zelfs blij dat ze binnen niet meer mogen roken, ze vinden dit zelf ook frisser Lachen
Het was even wennen, maar eenmaal gewend willen ze het niet meer anders!
Super Haha!
Beide partijen blij, wat wil je dan nog meer? Lachen

Niemand heeft moeite met rokers als mens, maar moeite met het ongewenst meeroken...

viv77

Berichten: 2205
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: Ook de paardensport wordt per 1 juli rookvrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:21

Welshcobfan schreef:
Niemand heeft moeite met rokers als mens, maar moeite met het ongewenst meeroken...


zo is het maar net..

OnlyLoes
Berichten: 160
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Wageningen

Re: Ook de paardensport wordt per 1 juli rookvrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:35

runningkawa schreef:
Nu is gewoon onze tijd gekomen Go jij! Go jij!
Jullie tijd is geweest


Mee eens Haha!

Rokers gaan maar lekker naar buiten om hun sigaretje te roken. Hoef ik tenminste niet die vervuilde lucht in te ademen.
Zij kiezen ervoor om te roken, niet ik. Zij hoeven die keuze ook niet voor mij te maken.

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Ook de paardensport wordt per 1 juli rookvrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:39

Welshcobfan schreef:
Wij hebben happy rokers en niet rokers nu vanwege het verbod. De happy rokers zijn zelfs blij dat ze binnen niet meer mogen roken, ze vinden dit zelf ook frisser Lachen
Het was even wennen, maar eenmaal gewend willen ze het niet meer anders!
Super Haha!
Beide partijen blij, wat wil je dan nog meer? Lachen

Heb ik idd wel vaker gehoord, een positieve ontwikkeling vind ik dat! Ja

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Ook de paardensport wordt per 1 juli rookvrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:40

Weet je wat het is? mensen zijn bang voor verandering Lachen

Verandering zorgt altijd voor (innerlijke) weerstand Lachen
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 11-03-08 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Bren79

Berichten: 3325
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Valthe

Re: Ook de paardensport wordt per 1 juli rookvrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:41

Citaat:
én heb ik een voorkeur voor uitgaansgelegenheden in landen waar al een rookverbod geldt. Lachen

Ik ging ook al veel liever de grens over, omdat ik dan van andere dingen minder last had, en dat ik dan elders mijn sigaretje moet roken boeit me niet, heb het liever gezellig Knipoog

Anoniem

Re: Ook de paardensport wordt per 1 juli rookvrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 14:56

DromenLies schreef:
weet je wat ik me nou afvraag? waarom houden rokers niet hun sigaret andersom als ze die rook zo lekker vinden? dan kunnen ze dat zelf ook nog even inhaleren en hebben anderen er geen last van.
.


Verward Wat denk je dan dat een roker inhaleerd Huilen van het lachen

Welshcobfan schreef:
Verandering zorgt altijd voor (innerlijke) weerstand


Ik voel geen enkele weer stand tegen het rookverbod (Ging toch niet meer de kroeg in)
ik voel alleen weestand tegen de betutteling Knipoog

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Re: Ook de paardensport wordt per 1 juli rookvrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 14:59

voor hetzelfde geld nog meer rook Knipoog

daydream

Berichten: 598
Geregistreerd: 18-10-04

Re: Ook de paardensport wordt per 1 juli rookvrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 15:04

ik ben er blij mee, want ik word echt benauwd de dag na de avond dat ik in een ruimte ben geweest waar is gerookt. En het is inderdaad wel fijn dat het meeroken niet meer kan plaatsvinden want dat is echt heel slecht.
Laatst bijgewerkt door daydream op 12-03-08 15:05, in het totaal 2 keer bewerkt