Ook de paardensport wordt per 1 juli rookvrij

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Ook de paardensport wordt per 1 juli rookvrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 18:42

Het maakt me ook niet zoveel uit wat er allemaal staat... 1 ding staat vast...genieten op alle plaatsen in juli Haha! eindelijk...

Aeris

Berichten: 1732
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: BE

Re: Ook de paardensport wordt per 1 juli rookvrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 18:44

Zoals reeds gezegd, in België mag je al een tijdje niet meer roken in de kantines van maneges.
Ik ben zelf roken, maar heb hier absoluut geen probleem mee, gewoon buiten roken indien nodig...

Bren79

Berichten: 3325
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Valthe

Re: Ook de paardensport wordt per 1 juli rookvrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 18:45

runningkawa schreef:
Het maakt me ook niet zoveel uit wat er allemaal staat... 1 ding staat vast...genieten op alle plaatsen in juli Haha! eindelijk...

Hahaha vrees dat dat wel tegen zal vallen Clown

Anoniem

Re: Ook de paardensport wordt per 1 juli rookvrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 18:45

Waarom zal dat tegenvallen?

Bren79

Berichten: 3325
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Valthe

Re: Ook de paardensport wordt per 1 juli rookvrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 18:54

runningkawa schreef:
Waarom zal dat tegenvallen?

Zal je dan vanzelf wel achter komen Knipoog

En ja ik rook zelf dan wel maar ga gerust op stap naar plaatsen waar niet gerookt mag worden, en helaas zelfs dan dat mij de adem benomen word ergens binnen(en dat ik me duizelig misselijk en benauwd voel), en dat is dan dus niet van de sigaretenrook, maar waar wel van???

Anoniem

Re: Ook de paardensport wordt per 1 juli rookvrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 18:59

wow...wat een antwoord...

Nou laat de mopperkonten maar lekker buiten staan... maar ik geniet nu al van het idee dat er niet over mijn eten wordt gerookt Lachen

Ninx

Berichten: 14571
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Ook de paardensport wordt per 1 juli rookvrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 20:08

Bren79 schreef:
runningkawa schreef:
Waarom zal dat tegenvallen?

Zal je dan vanzelf wel achter komen Knipoog

En ja ik rook zelf dan wel maar ga gerust op stap naar plaatsen waar niet gerookt mag worden, en helaas zelfs dan dat mij de adem benomen word ergens binnen(en dat ik me duizelig misselijk en benauwd voel), en dat is dan dus niet van de sigaretenrook, maar waar wel van???


Stinkoksels, ongewassen kruispunten, vet haar, stinkende adem, winderigheid??? Waar mensen samenkomen in grote hoeveelheden stinkt het altijd.... Mensen zijn gewoon een beetje viezig; niet zo gek dat je daar misselijk van wordt! Haha!

natasja50

Berichten: 713
Geregistreerd: 06-04-05
Woonplaats: omgeving Winterswijk

Re: Ook de paardensport wordt per 1 juli rookvrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 20:21

Ninx schreef:
Stinkoksels, ongewassen kruispunten, vet haar, stinkende adem, winderigheid??? Waar mensen samenkomen in grote hoeveelheden stinkt het altijd.... Mensen zijn gewoon een beetje viezig; niet zo gek dat je daar misselijk van wordt! Haha!


Ha ha, vergeet de dranklucht niet! Met andere woorden: alleen de rook van sigaretten ruikt lekker?

Ik verkies een scheet boven rooklucht hoor, dat trekt nog weg en slaat me niet op de keel en ogen. En ik hou er geen kanker aan over Haha!

Anoniem

Re: Ook de paardensport wordt per 1 juli rookvrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 20:35

daar heb ik ook gewoon een stuk minder moeite mee.
Krijg daar iig geen rode ogen en kater gevoel van hoor.
Ja hoogstens bij een te kleine ruimte en te weinig ventilatie dat ik duizelig wordt omdat ik heel snel merk als de zuurstof wat omlaag gaat Lachen

viv77

Berichten: 2205
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: Ook de paardensport wordt per 1 juli rookvrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 20:39

runningkawa schreef:
Het maakt me ook niet zoveel uit wat er allemaal staat... 1 ding staat vast...genieten op alle plaatsen in juli Haha! eindelijk...



geldt ook voor mij..EINDELIJK!! geen mensen op tribunes meer, waar je bijna op elkaars lip zit en dan nog een sigaretje op moeten steken..eindelijk zonder gehoest en geproest een wedstrijd bijwonen..

Bren79

Berichten: 3325
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Valthe

Re: Ook de paardensport wordt per 1 juli rookvrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 20:58

Citaat:
En ik hou er geen kanker aan over Haha!

Ziek worden kan altijd, dus dit slaat ook nergens op

Maar het is wel duidelijk hoe er over gedacht word, en word ook duidelijk gemaakt dat er altijd wat te zeuren blijft.
En zoals ik al zei het word er steeds gezelliger op Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Re: Ook de paardensport wordt per 1 juli rookvrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 21:01

Slaat wel ergens op... het verhoogt simpelweg de kans op kanker
En sommige mensen willen die kans nu eenmaal zo klein mogelijk houden Lachen

Anoniem

Re: Ook de paardensport wordt per 1 juli rookvrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 21:09

Ninx schreef:
Stinkoksels, ongewassen kruispunten, vet haar, stinkende adem, winderigheid??? Waar mensen samenkomen in grote hoeveelheden stinkt het altijd.... Mensen zijn gewoon een beetje viezig; niet zo gek dat je daar misselijk van wordt!


Hebben ze al een oplossing voor, heb ik al eens eerder aangedragen, luchtverfrissers, in de geur van.....Ja hoor Tabak ROFL ROFL

Alleen wel vervelend dat ze zo kankerverwekkend zijn Tong uitsteken

JB55

Berichten: 140
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Zaandam, Amsterdam

Re: Ook de paardensport wordt per 1 juli rookvrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 21:27

Even my 2 cents als horeca ondernemer. Horeca Nederland heeft een brochure gestuurd naar alle leden over het rookvrij worden van de horeca. De verwachting is dat de omzet daalt doordat er niet gerookt mag worden. Pas na een jaar of twee zal het iets bijtrekken met een te verwachte permanente omzetdaling van 10%.
Er worden adviezen gegeven als: organseer een stop-met -roken cursus of doe als in Ierland en maak van welk buitenplaats dan ook een rookruimte. De horeca in Ierland is vrijwel volledig naar buiten verhuisd. Waarom? Omdat de meeste betalende gasten wel roken. Ze wilden niet in de tuin gaan werken, maar ze moeten er wel van leven. Het is hun inkomen.
Het verplicht geheel rookvrij maken vindt ik betuttelend, maar wellicht ook onoverkomelijk. Roken is ongezond, mee roken is smerig. Maar hoever moet je als regering gaan.
Een paar weken geleden heeft een mevrouw in California, USA van de rechter opgelegd gekregen op welk plekje zij in haar eigen tuin mag roken zodat de buurman er geen last van heeft. Er zijn steden waar niet meer gebarbequed mag worden. In Nederland mag je niet op een open perron van een station roken, wacht een.... niet helemaal waar. Wel binnen een straal van drie meter van een willekeurig geplaatste paal. Kom op nou. Hoe gek gaat dit allemaal worden?

Het is onomkeerbaar, de regering bepaalt ons rookgedrag, Ok. Het zal wel. Echter er zijn ook anderen die er door gedupeerd gaan worden.
Roken, eten, drinken, benzine verbruik, uitstoot van fijne delen door auto's ( maar niet door brommers ? ), gebruik van vervuilende potloden, metalen in deurkrukken, katoen in kleding, kleefmiddelen op pleisters, kleurstoffen in speelgoed, kwik in thermometers.

Wat gaan ze nog meer voor ons regelen? Oh ja, een aankoop-diploma voor de potentiele paardeneigenaar. Voorkomt oneigenlijk gebruik. Of een ruiterbewijs? Laten zien dat je in staat bent om op een suffe 20 jaar oud paard een rit kan maken en weet aan welke kant je moet opstijgen, zodat je daarna met je 5 jarige onbeleerde hengst " veilig" naar buiten kunt.

Kom op nou!!

taalfoutje, oeps

viv77

Berichten: 2205
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: Ook de paardensport wordt per 1 juli rookvrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 21:30

Ik gelo fzeker dat het vor de horeca niet in het voordeel is dat er niet meer gerookt mag worden in de gelegenheid..de mensen gaan massaal buitenstaan, en het zal daardoor zeker minder druk worden aan de bar, dus minder opbrengst( om het maar even makkelijk neer te zetten), maar daarentegen kunnen mensen die normaal niet uitgaan vanwege het roken nu wel naar deze gelegenheden..dus voor mij is het de ideale oplossing!!
sorry voor alle rokers..maar fijn voor de mensen met longproblemen..

spettic

Berichten: 777
Geregistreerd: 01-07-04

Re: Ook de paardensport wordt per 1 juli rookvrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 21:31

natasja50 schreef:
Ninx schreef:
Stinkoksels, ongewassen kruispunten, vet haar, stinkende adem, winderigheid??? Waar mensen samenkomen in grote hoeveelheden stinkt het altijd.... Mensen zijn gewoon een beetje viezig; niet zo gek dat je daar misselijk van wordt! Haha!


Ha ha, vergeet de dranklucht niet! Met andere woorden: alleen de rook van sigaretten ruikt lekker?

Ik verkies een scheet boven rooklucht hoor, dat trekt nog weg en slaat me niet op de keel en ogen. En ik hou er geen kanker aan over Haha!

Hahahaha, dit vind ik nou echt 1-0 voor jou!!! Haha! Haha!
Je slaat precies de spijker op zn kop.

Bren79

Berichten: 3325
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Valthe

Re: Ook de paardensport wordt per 1 juli rookvrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 22:05

JB55 Dit heb ik idd ook al meer gehoord, en ook dat er al diverse kroegen waar het altijd zo leuk was over de kop zijn gegaan, en zoiets is natuurlijk zonde,
Aan die mensen word niet gedacht(die er zelf van rond moeten komen) die hebben in jullie ogen ook gewoon maar pech
En dat er meer feesten in de buitenlucht georganiseerd gaan worden zie ik er idd ook wel van komen Knipoog

knooopje

Berichten: 3619
Geregistreerd: 22-10-06
Woonplaats: friesland

Re: Ook de paardensport wordt per 1 juli rookvrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 22:12

jammer zeg,vooral in de winter,kom je het parcours uit,en na je je paardje netjes verzorgt op de trailer hebt gezet nog even nababbelen in de kantine,lekkere warme chocomelk en een lekker sigaretje,ik zal het missen!!

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Ook de paardensport wordt per 1 juli rookvrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 13:51

Chiqa schreef:
Ben ik het volkomen mee eens Lachen je mond open trekken is een kleine moeite.

Rokers kunnen misschien zelf ook bedenken dat rook in je gezicht krijgen voor een ander sowieso niet erg prettig is? Pling

Wees de confrontatie voor. Voorkomen is beter dan genezen.

De keren dat ik vroeg of iemand misschien zijn/haar rook de andere kant op wilde blazen of iemand op een rookverbod wees kreeg ik een sjacherijnige blik, een snauw of een overdreven arrogante reactie in de vorm van nóg overdrevener inhaleren en uitblazen.

Ik zal het er niet om laten om het te blijven vragen, maar de minder negatieve reacties die ik tot nu toe heb gehad zijn gemakkelijk op de vingers van één hand te tellen. De algemene reactie was er eentje in de trant van 'waar bemoei jij je mee, ik bepaal zelf wel hoe en waar ik rook'.

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Ook de paardensport wordt per 1 juli rookvrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 13:54

Inderdaad Karin. De "sociale" roker kijkt zelf al om zich heen of hij/zij iemand hindert. Wat er overblijft kun je idd vaak beter niet aanspreken. Nagelbijten / Gniffelen

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Ook de paardensport wordt per 1 juli rookvrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 13:55

Ninx schreef:
Stinkoksels, ongewassen kruispunten, vet haar, stinkende adem, winderigheid??? Waar mensen samenkomen in grote hoeveelheden stinkt het altijd.... Mensen zijn gewoon een beetje viezig; niet zo gek dat je daar misselijk van wordt! Haha!



Alleen zal je hier geen COPD of kanker oid van oplopen Vork

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: Ook de paardensport wordt per 1 juli rookvrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 13:55

Zal volgende keer als ik op cafe kom even vragen of ze niet wille roken Lachen

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Ook de paardensport wordt per 1 juli rookvrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 13:58

Ik vind de vergelijking van Runningkawa nog steeds heel sterk:

Ik eet een frikandel en iedereen om me heen MOET een hapje mee-eten, vegetariër of niet. Dat is toch absurd?

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Ook de paardensport wordt per 1 juli rookvrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 14:01

slimmerik schreef:
Inderdaad Karin. De "sociale" roker kijkt zelf al om zich heen of hij/zij iemand hindert. Wat er overblijft kun je idd vaak beter niet aanspreken. Nagelbijten / Gniffelen

Precies wat ik bedoelde te zeggen. Ja

Anoniem

Re: Ook de paardensport wordt per 1 juli rookvrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 15:05

Karin schreef:
Rokers kunnen misschien zelf ook bedenken dat rook in je gezicht krijgen voor een ander sowieso niet erg prettig is? Pling


Niet iedere niet rokers is zo panisch als hier in het topic wordt omschreven hoor, IRL
heb ik dit soort taferelen ook nog niet meegemaakt.