Nieuws voor mensen die jessica's site wél vertrouwen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RiderLiza

Berichten: 562
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Wellington, Florida

Nieuws voor mensen die jessica's site wél vertrouwen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 12:20

Wende im "Dopingfall" Kürten


Hünxe – Die Nachricht sorgte für Erleichterung und Entsetzen zugleich bei Jessica Kürten: Die irische Springreiterin ist zu Unrecht der verbotenen Medikation beschuldigt worden. Wie sich jetzt herausgestellt hat, war die Blutprobe der 14 Jahre alten niederländischen Stute Castle Forbes Maike negativ. Und nicht nur das, auch die Urinprobe erbrachte nicht den Beweis, dass die behauptete Substanz gefunden wurde.

Diese Analyseergebnisse sind der beschuldigten Reiterin bislang verschwiegen worden und dieser Umstand markiert den höchst peinlichen Höhepunkt eines Verfahrens, das von Beginn an durch Indiskretionen und unübliche Begleitumstände schwer erschüttert wurde.

Laut Mitteilung der FEI vom 28. Juni 2007 war in der Medikationsprobe der Stute Maike beim CSIO La Baule 2007 eine verbotene Medikation (Extoricoxib) festgestellt worden. Eingestuft als Medikation der Klasse A und somit kein Doping. Die angebotene Geldstrafe in Höhe von 500 Schweizer Franken und die nachträgliche Disqualifikation lehnte die Reiterin ab, beantragte die Öffnung der B-Probe und benannte den Biochemiker Dr. Laurent Bigler als Witnessing Analyst (Vertrauensperson). Schockiert waren Reiterin und Rechsanwalt dann, als Bigler, ein renommierter Biochemiker der Universität Zürich, die Analyse der B-Probe nicht beobachten durfte. Man komplimentierte den Spezialisten in Paris höflich aber bestimmt hinaus.

„Vor dem Hintergrund der jetzt bekannten Analyseergebnisse erklärt sich auch, warum Dr. Bigler von der Analyse ausgeschlossen wurde und sowohl der Weltverband als auch das Labor die Geheimhaltung von uns verlangen wollten“ so Dr. Ulf Walz. Mehr als verwundert registrierten Kürten und Walz, als FEI und Labor die Reiterin und ihren Anwalt im Januar 2008 zur absoluten „Geheimhaltung“ der Analyseunterlagen verpflichten wollten. „Das ist vollkommen idiotisch. In einem Verfahren kann es keine Geheimakten geben,“ so Walz. Alles andere als einen Freispruch wird Jessica Kürten nun nicht akzeptieren.


en voor de mensen die het niet zo op duits hebben Knipoog :

Turning Point in „Doping Case“ Jessica Kuerten


Hünxe – Jessica Kuerten was both relieved and appalled by the news: The Irish show jumping rider was unjustly accused of using the banned medication. She has now found out the blood probe of the 14 yr. old Dutch mare Castle Forbes Libertina was negative. As if that was not enough, the urine sample also failed to bring confirmation of the presence of the alleged substance. Up till now the results of the analysis were withheld from the accused rider and this situation marks the extremely embarrassing high point of a procedure that has been heavily unsettled by indiscretion and unusual circumstances since the very beginning.



According to the FEI press release from June 28th, 2007 a forbidden substance (Extoricoxib) was found in the medication sample taken from the mare Maike at the CSIO La Baule 2007. Categorized as a medication of the class A it is not doping. The offer of a 500 Swiss Franc fine and subsequent disqualification was waived by the rider and instead she requested the opening of the B sample and named Dr. Laurent Bigler as the Witnessing Analyst. The rider and her lawyer, Dr. Udo Walz, were shocked when Dr. Bigler, a renowned biochemist from the University of Zurich, was not permitted to watch the analysis of the B sample. Although he was politely greeted in Paris he was excluded from the procedures.



“With the background information of the recently released analysis results it is clear why Dr. Bigler was excluded from the analyzing process as well as the reasoning behind the request of the FEI and the lab in Paris to have us sign a nondisclosure agreement”, said Dr. Ulf Walz. Kuerten and Walz were more as confused when the FEI and the lab requested in January 2008 that the rider and her lawyer sign an absolute nondisclosure contract regarding the analysis documents. “It is absolutely idiotic. In a proceeding there cannot be any secret files,” said Walz.


Zo.. een reactie zou best wel leuk zijn.. Knipoog

groetjes Liza

edit: het nieuwsbericht even duidelijker gemaakt Knipoog

_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Re: Nieuws voor mensen die jessica's site wél vertrouwen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 12:42

people like you are the reason that people like me need medication!


sorry liet me even gaan.
je weet hoe ik er over denk!

Lachen

moonie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 03-04-05

Re: Nieuws voor mensen die jessica's site wél vertrouwen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 12:52

mag het ook in het nederlands

mijn mening was ook bekend dacht ik
Laatst bijgewerkt door moonie op 24-02-08 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: Nieuws voor mensen die jessica's site wél vertrouwen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 12:54

moonie schreef:
mag het ook in het nederlands Geld, geld!


ja, is wel makkelijker!

edit: de vertaalmachine geeft dit:

Draaiend Punt in Geval?Doping? Jessica Kuerten H?nxe? Jessica Kuerten werd zowel verlicht als appalled door het nieuws: De Ieren tonen de springende ruiter unjustly van het gebruiken van het verboden medicijn werd beschuldigd. Zij is nu te weten gekomen de bloedsonde van het 14 jaar oude Nederlandse merriekasteel Forbes Libertina negatief was. Alsof dat niet genoeg was, slaagde de urinesteekproef ook er niet in om bevestiging van de aanwezigheid van de zogenaamde substantie te brengen. Tot hiertoe werden de resultaten van de analyse ingehouden van de beschuldigde ruiter en deze situatie merkt het uiterst verwarrende hoge punt van een procedure die door indiscretion en ongebruikelijke omstandigheden sinds het allereerste begin zwaar onzeker is geweest. Volgens de persmededeling FEI vanaf 28 Juni, 2007 werd een verboden substantie (Extoricoxib) in de medicijnsteekproef gevonden die uit de merrie Maike bij CSIO La Baule 2007, wordt genomen die als medicijn van de klasse A wordt gecategoriseerd het niet smeert. De aanbieding van Zwitserse fijne en verdere disqualification van Frank werd 500 opgeschort door de ruiter en in plaats daarvan verzocht zij om het openen van de steekproef van B en noemde Dr. Laurent Bigler als Getuigende Analist. De ruiter en haar advocaat, Dr. Udo Walz, waren geschokt toen Dr. Bigler, een renowned biochemicus van de Universiteit van Zürich, niet werd toegelaten om op de analyse van de steekproef van B te letten. Hoewel hij politely in Parijs werd begroet werd hij uitgesloten van de procedures. ?With de achtergrondinformatie van de onlangs vrijgegeven analyse vloeit het is duidelijk waarom Dr. Bigler van het analyserende proces evenals het redeneren achter het verzoek van FEI en het laboratorium in Parijs werd uitgesloten om ons te hebben een nondisclosureovereenkomst ondertekenen? voort, gezegd Dr. Ulf Walz. Kuerten en Walz waren meer zoals verward toen FEI en het laboratorium in Januari 2008 vroegen dat de ruiter en haar advocaat een absoluut nondisclosurecontract betreffende de analysedocumenten ondertekenen. ?It is absoluut idiotic. Bij het te werk gaan kunnen er om het even welke geheime dossiers zijn niet,

RiderLiza

Berichten: 562
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Wellington, Florida

Re: Nieuws voor mensen die jessica's site wél vertrouwen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 13:05

Nederlands is ook wel handig idd!

RiderLiza

Berichten: 562
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Wellington, Florida

Re: Nieuws voor mensen die jessica's site wél vertrouwen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 15:28

woow oeps.. ik zie nu pas dat er een stukje uitleg van mij niet is geplaatst boven het stukje.. Dan deze alsnog hier:

Dit stuk wou de nieuwsredactie van bokt niet plaatsen omdat het als 'partijdig' opgevat zou kunnen worden maar aangezien de FEI (wat ik dan maar even als 'betrouwbare' bron beschouw...) wil dat dit strict geheim blijft.. Nors opkijken denk ik niet dat je het ergens anders makkelijk zult vinden.. dus plaats ik het hier even want het is wel belangrijk nieuws vind ik Knipoog

Ik heb niet zoveel verstand van de gang van zaken bij de redactie natuurlijk maar dit is hoe ik erover denk.. Knipoog

delerium
Berichten: 22384
Geregistreerd: 03-09-05

Re: Nieuws voor mensen die jessica's site wél vertrouwen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 18:42

Een vertaling naar het nederlands zou heel fijn zijn, daarnaast bevat het geen bronvermelding. Ook de objectiviteit van het stuk vind ik wat twijfelachtig.
Vanwege deze combinatie aan redenen dus een slotje.