Politie te paard valt zelf te water

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
M_K

Berichten: 375
Geregistreerd: 30-04-07

Re: Politie te paard valt zelf te water

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 21:12

Tsja,

het kan de besten overkomen.. Zo zie je maar weer Knipoog
Zijn wel weer snel van de schrik bekomen dan, in die koude plomp Clown

Wel sneu voor het paard. Hoop dat hij geen trauma aan water overhoudt. Mijn paard is een paar jaar geleden in de sloot gevallen en mooi dat ik hem niet meer in de buurt van de sloot krijg....

Eirikur

Berichten: 2606
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Vogelenzang

Re: Politie te paard valt zelf te water

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 21:16

Ik begin me ondertussen af te vragen of dit paard niet beter maar bij de waterpolitie kan gaan solliciteren... Knipoog

Verder dwarrelen er de nodige hilarische scenario's door mijn hoofd, over wat er zou kunnen gebeuren als er van de zomer met dit paard op het strand gepatrouilleerd moet worden: "Neem je je paspoort mee, voor als je per ongeluk pas in Newcastle weer aan land komt?" Clown

Oh, enneuhhh Noukie? Laat je ons nog weten of de appeltaart lekker was? Vork

Yellowcab
Berichten: 2863
Geregistreerd: 16-01-06

Re: Politie te paard valt zelf te water

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 22:20

tja het blijft een levend wezen! Wel lullig dat hij net schrok met een plomp naast zich Knipoog

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re: Politie te paard valt zelf te water

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 00:20

Ik vind het wel knap van het paard. De Vliet is absoluut niet ondiep dus ik gok dat hij/zij de hele tijd heeft moeten 'zwemmen' ? Er zijn een aantal paarden paard in kwestie voor gegaan en die hebben het niet overleefd.

Wel apart trouwens, heb nog nooit politiepaarden hier in Leidschendam gezien Haha!

Noukie, welke politiestal in Den Haag werk je? Ik ken alleen Woubrugge hier in de omgeving.

had ik gesolliciteerd maar de functie hadden ze intern opgelost, hadden wel interesse in Nunspeet Clown Iets te ver weg

Suelza

Berichten: 6474
Geregistreerd: 02-08-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Politie te paard valt zelf te water

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 08:57

Mea schreef:
Zou het paard nu afgekeurd zijn bij de politie?? Want dat kan een politiepaard niet maken, zomaar voor een 'simpele' vrachtwagen opzij springen!


Ben ik toch wel met je eens hoor.. Tuurlijk, het blijven dieren. Maar deze zelfde dieren staan tussen honderden gillende voetbalsupporters in en mogen ook dan niet in paniek raken. Dat kan doden tot gevolg hebben...

Ik vermoed ook wel dat dit paard of misschien de ruiter wel, wellicht even een spoedcursus krijgen. Weer even alle puntjes op de i zetten...

Een vrachtwagen die stapvoets nadert, mag geen reden zijn voor een getraind paard (of een getrainde ruiter) om controle te verliezen. Dier of geen dier... En zeker geen 'politie'paard... Net zoals je ook niets hebt aan een bange diensthond. Dat paard is in feite 'je schild, je bescherming'... En als dat in de sloot springt Ach gut

Sterker nog... een paard wat de sloot inspringt door een 'simpele' vrachtwagen, hoort imo niet op de weg thuis. Is dus toch niet voldoende verkeersmak. En dan kan het nog zo'n braaf beestje zijn.Als ik dan kijk naar mijn eigen paarden. Daar werd van de winter een strijker naast afgestoken... Daar kijken ze naar, maar meer ook niet. Ben ooit eens klem gereden door een vervelende boer met zijn vrachtwagen... 4 benen vast aan de grond en geen stap verzet.

DAT verwacht ik ook van een politiepaard...

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Politie te paard valt zelf te water

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 09:46

Erg vervelend dat dit allemaal gebeurd is.

Het enige wat ik niet snap is waarom hij aan die kant van de weg reed. Op zo'n stuk is het beter om aan de kant van de woningen te blijven.
Het is immers een smalle weg waar best hard gereden wordt. Een misstap is daar dus ook snel gemaakt. Dan kies je toch de meest veilige plek om te rijden?

Devillicious

Berichten: 417
Geregistreerd: 24-01-08

Re: Politie te paard valt zelf te water

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 09:53

Zo zie je maar weer dat een paard voor maar 99% te vertrouwen is..
die andere procent is voor deze zin:

Het is en blijft een DIER....

Noukie
Berichten: 10954
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Politie te paard valt zelf te water

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 10:15

Suelza schreef:
Ben ik toch wel met je eens hoor.. Tuurlijk, het blijven dieren. Maar deze zelfde dieren staan tussen honderden gillende voetbalsupporters in en mogen ook dan niet in paniek raken. Dat kan doden tot gevolg hebben...

Wie spreekt er hier over paniek? Dier gaat een paar passen opzij en daar was water. Dat is lullig, maar als het ergens anders was gebeurd met meer ruimte aan de zijkant hoorde je er niemand over.
Ook tussen voetbal supporters mogen ze een keer een paar stappen opzij doen hoor, het blijven wel dieren, geen robots.
Zoals ik al zei is dit paard nog niet zo lang in dienst, dus ja, hij zal zeker nog ervaring op moeten doen waar van een paard die zeg 10 dienstjaren heeft verwacht kan worden dat hij die ervaring al wel heeft. Maar dit is meer gewoon een stom en vervelend uitgepakt foutje dan een grote ramp.

Vanessa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

Re: Politie te paard valt zelf te water

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 11:31

Precies, als mijn paard schrikt en "alleen maar" 3 passen wegspringt ben ik een tevreden mens omdat ik vroeger 3 rondjes nodig had om hem te stoppen. Dit paard had wellicht maar 1 pas nodig om weer te herstellen, alleen was dat een pas in de ongelukkig richting.

Noukie, kunnen wij uit jouw verhaal opmaken dat jij met deze dieren werkt ofzo?

SamCo

Berichten: 2340
Geregistreerd: 23-10-07

Re: Politie te paard valt zelf te water

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 14:03

Maar beste allemaal, volgens mij is het paard helemaal niet geschrokken...
Op de foto's ziet het er allemaal heel smalletjes uit. Betreffend paardje heeft waarschijnlijk een stapje opzij gedaan voor de vrachtwagen (wat ik persoonlijk ook doe als een vrachtwagen mij tegemoet komt rijden), achterpootje is op het randje van het kanaal terechtgekomen, is gaan schuiven en plons.

Is mij met/en mijn paarden inmiddels al 2x overkomen! En echt, deze paarden waren niet geschrokken. Zij deden enkel een stapje opzij voor een 1. idoot brede tractor en 2. veels te grote Amerikaanse auto Knipoog, wankel-wankel en plons in de sloot...
Eenmaal IN de sloot waren ze natuurlijk wel geschrokken Haha! .

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Re: Politie te paard valt zelf te water

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 14:09

Elk paard kan ergens van schrikken, hoewel menig eigenaar toch vind dat hun paard 200% boomproof is.
Zo zie je maar weer Lachen

piecon

Berichten: 1258
Geregistreerd: 12-03-07

Re: Politie te paard valt zelf te water

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:05

Tja ongeluk zit in een klein hoekje. Ik hoop dat de agent en paard niets mankeren. Zijn ze van de beredenen Den Haag?

OoappeloO
Berichten: 2216
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Politie te paard valt zelf te water

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:30

Waratje schreef:
OoappeloO schreef:
En een simpele vrachtwagen.. klein voorbeeldje, als 'ie z'n rem loslaat komt er stoom vanaf wat een hoooop gesis opleverd, dan schrikt ieder dier, tsja deze had helaas water naast zich!

Uhh, stoommachines zijn ondertussen heel erg zeldzaam, hoor Tong uitsteken
Jij doelt op het ontluchten van het remsysteem na gebruik van de rem.
Overigens denk ik niet dat het dragen van een cap het natte pak had voorkomen Schijnheilig

Uhh had ik het over cap..? Verward

Maar wij noemen het hier de stoom lostaten Bloos Als een vrachtwagen ontlucht na het remmen, sorry voor het misverstand!

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Re: Politie te paard valt zelf te water

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:40

OoappeloO schreef:
Uhh had ik het over cap..? Verward

Nee hoor, jij niet, maar in andere posts wel en het leek me wat overdreven om dat ook te gaan quoten. Haha!

OoappeloO
Berichten: 2216
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Politie te paard valt zelf te water

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:50

Waratje schreef:
OoappeloO schreef:
Uhh had ik het over cap..? Verward

Nee hoor, jij niet, maar in andere posts wel en het leek me wat overdreven om dat ook te gaan quoten. Haha!

Ah okee dan snap ik het weer Haha!

Suelza

Berichten: 6474
Geregistreerd: 02-08-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Politie te paard valt zelf te water

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 18:17

Noukie schreef:
Suelza schreef:
Ben ik toch wel met je eens hoor.. Tuurlijk, het blijven dieren. Maar deze zelfde dieren staan tussen honderden gillende voetbalsupporters in en mogen ook dan niet in paniek raken. Dat kan doden tot gevolg hebben...

Wie spreekt er hier over paniek? Dier gaat een paar passen opzij en daar was water. Dat is banketstaaf, maar als het ergens anders was gebeurd met meer ruimte aan de zijkant hoorde je er niemand over.
Ook tussen voetbal supporters mogen ze een keer een paar stappen opzij doen hoor, het blijven wel dieren, geen robots.
Zoals ik al zei is dit paard nog niet zo lang in dienst, dus ja, hij zal zeker nog ervaring op moeten doen waar van een paard die zeg 10 dienstjaren heeft verwacht kan worden dat hij die ervaring al wel heeft. Maar dit is meer gewoon een stom en vervelend uitgepakt foutje dan een grote ramp.


Een paard stapt niet zomaar 'spontaan' het water in....

mariekie
Berichten: 5159
Geregistreerd: 10-02-04

Re: Politie te paard valt zelf te water

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 18:22

Sieppus schreef:
Hihi, voor die agent niet zo erg, maar ik vind het wel sneu voor dat paard! Pling


ROFL ROFL ROFL

Noukie
Berichten: 10954
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Politie te paard valt zelf te water

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 20:08

Suelza schreef:
Een paard stapt niet zomaar 'spontaan' het water in....

Daarom gaan er ook zoveel paarden de sloot naast weilanden enz in Knipoog
En dan is er nog niet eens een vrachtwagen om al dan niet van te schrikken/opzij te stappen.

Suelza

Berichten: 6474
Geregistreerd: 02-08-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Politie te paard valt zelf te water

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 20:17

Noukie schreef:
Suelza schreef:
Een paard stapt niet zomaar 'spontaan' het water in....

Daarom gaan er ook zoveel paarden de sloot naast weilanden enz in Knipoog
En dan is er nog niet eens een vrachtwagen om al dan niet van te schrikken/opzij te stappen.


Die vallen meestal in het water, doordat ze aan het drinken waren en uit/weggleden. Neem aan dat dit hier niet het geval was?!?

Hippie
Berichten: 156
Geregistreerd: 27-11-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Politie te paard valt zelf te water

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 01:14

Ze zijn bij ons op stal opgevangen.
Het paard is plompverloren (hahah leuke woordspeling) in de plomp gesprongen. Kwam nergens vandaan vertelde ze. Bokte niet. Draaide niet om, maar sprong met 4 benen zo de Vliet in.
Vandaag kwam ze een enorme bos bloemen brengen. Ze vertelde dat ze voordat ze het in de gaten had in het water lag. Niks ontluchtende remmen of wat dan ook. De arme man was zelf totaal van slag.
Paard maakt het goed. De complimenten van de dierenarts voor de manier van het opvangen van het paard.
Ruiter is inmiddels opgewarmd en kwam de geleende dekens en kleding terugbrengen.
Eind goed al goed.

Otex

Berichten: 116
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: enschede

Re: Politie te paard valt zelf te water

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 12:35

arm paard, goed voor die agent! die heeft een lekker koud bad gehad:P

Suelza

Berichten: 6474
Geregistreerd: 02-08-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Politie te paard valt zelf te water

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 08:12

Hippie schreef:
Draaide niet om, maar sprong met 4 benen zo de Vliet in.


Clown

MiJn_PaArDjE

Berichten: 167
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Belgiƫ !

Re: Politie te paard valt zelf te water

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 15:29

Voor je het weet lig je in zoiets hoor, heb het zelf ook al veschijdene keren meegemaakt met te grote en te snel rijdende traktors in bochten en smalle straatjes.
Vandaar dat ik dit niet echt grappig vind, moet erg traumatisch zijn voor beide.
Ik vraag mij wel af, aangezien het paard daar blijkbaar niet kan staan (?) wat er al die tijd gedaan is? (voor de brandweer er was)

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re: Politie te paard valt zelf te water

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 19:15

Dat vraag ik mij ook af Knipoog De vliet is toch best flink diep. Niet een standaard slootje zeg maar.

dewindhoek

Berichten: 490
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Leidschendam

Re: Politie te paard valt zelf te water

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 20:18

Hij heeft waarschijnlijk vlak langs de kant kunnen staan. Het midden van de vliet is diep maar de kanten minder.