Verkoop Duindigt zo goed als rond

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Verkoop Duindigt zo goed als rond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 16:56

http://www.dehoefslag.nl/news.asp?id=1869
dehoefslag.nl

Na maanden van overleg zijn het bestuur van de Stichting Beheer Renbaan Duindigt en de Rotterdamse projectontwikkelaar OVG er samen uitgekomen. Vorige week werden de handtekeningen geplaatst onder een verkoopcontract voor Duindigt. De aankoop behelst vier hectare van het 26 hectare omvattende landgoed, het terrein waar nu de tribune en stallen liggen. OVG wil de bestaande gebouwen slopen en een nieuw multifunctioneel tribunegebouw doen verrijzen. Ook het stallenterrein zal een complete metamorfose ondergaan. De nieuwbouw is onderdeel van een plan, waarin ook een countryclub en luxe woningen zullen verrijzen. OVG speelt hiermee in op de geplande nieuwbouw van de Amerikaanse ambassade in het gebied rond de Wassenaarse Waalsdorperweg. Onderhandelaar Bram Kooy zegt dat hij voor de sector het maximaal haalbare heeft bereikt. Met de aankoop is circa 11.000.000 euro gemoeid, maar dit bedrag wilde Kooy niet bevestigen. ‘Eerst moet de ledenraad worden geïnformeerd. Duindigt blijft behouden voor de draf- en rensport. De sector is eindelijk schuldenvrij en heeft nog een leuke som geld in kas. Er waren ook geen alternatieven. De gemeente Wassenaar heeft jarenlang alle plannen van tafel geveegd, maar is enthousiast over de plannen van OVG. Het betreft dan ook een opknapbeurt van het complete gebied. Daar krijgen paardensport en golf een prominente plaats.’ Volgende week legt het bestuur de overeenkomst voor aan de ledenraad van de NDR.

play_coy

Berichten: 1037
Geregistreerd: 24-12-05

Re: Verkoop Duindigt zo goed als rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 20:01

zozoo dat is zeker goed voor duindigt Haha! the place to be Haha!

DesireeK

Berichten: 5255
Geregistreerd: 17-04-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Verkoop Duindigt zo goed als rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 23:00

De betere berichten *LOL*

CoriienRN

Berichten: 9772
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Valkenburg zh

Re: Verkoop Duindigt zo goed als rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 23:12

idd dat gaat hoop ik goed komen ben benieuwd Haha!

jodie
Berichten: 190
Geregistreerd: 13-03-04
Woonplaats: Haarlem

Re: Verkoop Duindigt zo goed als rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 23:35

Nou ik ben benieuwd Knipoog

Mii_X_HarrY

Berichten: 762
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: mooiste stad achter de duinen

Re: Verkoop Duindigt zo goed als rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 10:52

okee.. dat is wel een mooie oplossing. geen schulden meer, geld in de kas. en een renovatie waar je dalijk U tegen kan zeggen!. Ben heel benieuwd! Hopen dat het nu ook weer meer bezoekers zal aan gaan trekken Haha!

prompter

Berichten: 11291
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Verkoop Duindigt zo goed als rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 11:37

Ik ben er nog niet onverdeeld positief over Scheve mond

fleurbartels
Berichten: 429
Geregistreerd: 25-09-06
Woonplaats: De Valk

Re: Verkoop Duindigt zo goed als rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 16:45

promptertje schreef:
Ik ben er nog niet onverdeeld positief over Scheve mond


waarom niet?

Esile

Berichten: 1006
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Verkoop Duindigt zo goed als rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 19:25

promptertje schreef:
Ik ben er nog niet onverdeeld positief over Scheve mond


Je bedoelt dat je wilt dat het paarden sfeertje behouden blijft en het niet het zoveelste groot opgezet iets wordt?...

Ik denk dat het wel goed is voor Duindigt Ja Heb het idee dat het in een nogal neerwaartse spiraal zat, waar steeds minder geld voor alles was. Nu met de grote opknapbeurt kan het misschien weer een beetje uit de grond getrokkken worden. Hopelijk krijgt het ooit weer de grandeur van de jaren '30, maar dat is natuurlijk maar afwachten... Clown

Don_Marcello

Berichten: 1226
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Den Haag

Re: Verkoop Duindigt zo goed als rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 00:20

Een addertje is dat ook Golf een prominente plaats krijgt. Hiervoor moet een deel van gebied om duindicht waar je nu nog heerlijk buiten kunt rijden plaast maken voor nog een golfbaan.

prompter

Berichten: 11291
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Verkoop Duindigt zo goed als rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 09:05

Het sfeertje interesseert me niet. Het parkeerterrein verdwijnt (dat zal lekker veel bezoekers trekken ), er komen dure optrekjes voor expats en die zitten echt niet te wachten op elke zondag een bak herrie van geluidsinstallaties voor de deur (die gaan protesteren, let maar op!), en de boxenprijzen gaan omhoog terwijl de trainers die er zitten nu al nauwelijks het hoofd boven water kunnen houden Scheve mond. Ik als "gebruiker" van Duindigt schiet er niks mee op, de metamorfose is puur bedoeld voor mensen die niets met de sport hebben.

Esile

Berichten: 1006
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Verkoop Duindigt zo goed als rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 18:34

promptertje schreef:
Het parkeerterrein verdwijnt (dat zal lekker veel bezoekers trekken ), er komen dure optrekjes voor expats en die zitten echt niet te wachten op elke zondag een bak herrie van geluidsinstallaties voor de deur (die gaan protesteren, let maar op!), en de boxenprijzen gaan omhoog terwijl de trainers die er zitten nu al nauwelijks het hoofd boven water kunnen houden Scheve mond. Ik als "gebruiker" van Duindigt schiet er niks mee op, de metamorfose is puur bedoeld voor mensen die niets met de sport hebben.


Verdwijnt t parkeerterrein?? Bloos!
Hmmm..had me er niet zodanig in verdiept, had alleen het 'pimpen' meegekregen. Hmm..zo had ik het nog niet bekeken Dan is het idd geen goede ontwikkeling, zeker niet als de boxenprijzen nog meer omhoog gaan, want das natuurlijk niet de bedoeling!!
(Ik weet hoe het gesteld staat daar, heb er zelf ook n tijdje rondgelopen...)

ladolcevita
Berichten: 310
Geregistreerd: 18-01-05

Re: Verkoop Duindigt zo goed als rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 20:18

Ik denk dat dit wel het einde betekend voor de kleinere trainers op het terrein. Vind het ook jammer dat het niet gerenoveerd word maar plat gaat. Vooral het gebouwtje rechts heeft zo zijn charme.