Het imponerende geroffel van 720 hoeven

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eirikur

Berichten: 2606
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Vogelenzang

Re: Het imponerende geroffel van 720 hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 20:50

Cayenne schreef:
Maar een aantal was niet te houden en spurte er vandoor. Alsof de lente al in de lucht zat.
Helaas was het niet zozeer het geval dat deze paarden niet te houden waren, maar hadden enkele ruiters bedacht om de vooraf duidelijk afgesproken spelregels van de organisatie aan hun rijlaarzen te lappen en niet, zoals de bedoeling was, tot aan Hargen aan Zee in een gesloten formatie te tölten, maar er na het geven van het startsein meteen in rengalop vandoor te spuiten.

Op foto's die wij hiervan in ons bezit hebben, is duidelijk te zien dat de ruiters in verlichte zit zitten en hun paarden flink aansporen. De identiteit van deze mensen is bij ons bekend en staat genoteerd. In geval van een eventuele volgende editie van de Hestagaman MegaStrandrit, zullen deze mensen van deelname uitgesloten worden. Uit veiligheidsoverwegingen kunnen wij het ons niet permitteren de overige 166 goedwillende ruiters aan een paar van dergelijke onverantwoordelijke ongeleide projectielen bloot te stellen.

Eric Prast
Algemeen bestuurslid IJslandervereniging "Hestagaman".

Mag__
Berichten: 23
Geregistreerd: 19-11-06
Woonplaats: Rotterdam Pernis

Re: Het imponerende geroffel van 720 hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 20:51

Gaaf man, echt zo leuk ! Lovers

Tinky12

Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Met mijn hart in Amsterdam.

Re: Het imponerende geroffel van 720 hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 21:25

EricPrast schreef:
Cayenne schreef:
Maar een aantal was niet te houden en spurte er vandoor. Alsof de lente al in de lucht zat.
Helaas was het niet zozeer het geval dat deze paarden niet te houden waren, maar hadden enkele ruiters bedacht om de vooraf duidelijk afgesproken spelregels van de organisatie aan hun rijlaarzen te lappen en niet, zoals de bedoeling was, tot aan Hargen aan Zee in een gesloten formatie te tölten, maar er na het geven van het startsein meteen in rengalop vandoor te spuiten.

Op foto's die wij hiervan in ons bezit hebben, is duidelijk te zien dat de ruiters in verlichte zit zitten en hun paarden flink aansporen. De identiteit van deze mensen is bij ons bekend en staat genoteerd. In geval van een eventuele volgende editie van de Hestagaman MegaStrandrit, zullen deze mensen van deelname uitgesloten worden. Uit veiligheidsoverwegingen kunnen wij het ons niet permitteren de overige 166 goedwillende ruiters aan een paar van dergelijke onverantwoordelijke ongeleide projectielen bloot te stellen.

Eric Prast
Algemeen bestuurslid IJslandervereniging "Hestagaman".


You go Eric Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
Ik blijf het een geweldig evenement vinden en deed dit keer voor de 3e keer mee...misschien zijn we dan toch weer aanwezig bij een eventuele volgende editie Knipoog

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: Het imponerende geroffel van 720 hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 21:28

maar mijn vraag is nog niet beantwoord: is het record gehaald?

jorretje

Berichten: 3992
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Blaricum

Re: Het imponerende geroffel van 720 hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 21:33

wauww gaaf Lachen

smeetjoew

Berichten: 10662
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Het imponerende geroffel van 720 hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 21:35

Geweldig! Ziet er onwijs uit, in het echt lijkt het me echt enorm gaaf! Ben benieuwd of het volgend jaar wel lukt en er niet een paar grapjassen er een race van maken. Lachen

loveyoutoo

Berichten: 1053
Geregistreerd: 20-01-07
Woonplaats: Meppel

Re: Het imponerende geroffel van 720 hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 22:23

ikenindi schreef:
maar mijn vraag is nog niet beantwoord: is het record gehaald?


Nee, het record stond op 198 (uit mijn hoofd) dat is helaas niet gehaald. Lachen

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: Het imponerende geroffel van 720 hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 00:41

Aan de ene kant jammer dat het record niet gehaald is, maar misschien maar beter ook. Zo'n vliegende start is levensgevaarlijk met zoveel paarden.
Ik vind het ook echt niet kunnen van de 4 wegstuivende ruiters. Er wordt hierboven wel aangegeven dat ze niet meer mee zullen mogen doen, maar ik mag toch hopen dat ze ook een preek aan hun broek geslingerd krijgen!?

Eirikur

Berichten: 2606
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Vogelenzang

Re: Het imponerende geroffel van 720 hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 00:47

Annetje schreef:
maar ik mag toch hopen dat ze ook een preek aan hun broek geslingerd krijgen!?
Die hebben ze ter plekke al ontvangen, maar hun reactie daarop was al net zo intelligent als het plan om er van meet af aan tussenuit te stuiven.
Vandaar ook de sanctie van uitsluiting bij een volgende Mega StrandRit.

Tinky12

Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Met mijn hart in Amsterdam.

Re: Het imponerende geroffel van 720 hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 01:57

EricPrast schreef:
Annetje schreef:
maar ik mag toch hopen dat ze ook een preek aan hun broek geslingerd krijgen!?
Die hebben ze ter plekke al ontvangen, maar hun reactie daarop was al net zo intelligent als het plan om er van meet af aan tussenuit te stuiven.
Vandaar ook de sanctie van uitsluiting bij een volgende Mega StrandRit.

Eigenlijk nog te mild Boos! ...behalve dat ze velen een mooie start door de neus hebben geboord hebben ze ook nog eens iedereen (ruiters,paarden en omstanders) in gevaar gebracht.
Onvergeefelijk...schandalig en niet onder woorden te brengen...
Hun reactie zal voor een groot deel wel uit schouders ophalen hebben bestaan en schaap-achtig kijken... Koe

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Re: Het imponerende geroffel van 720 hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 07:39

jammer van dat soort mensen,het lijkt me ontzettend gaaf als je n ijslander hebt om aan deze rit mee te doen.

maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Re: Het imponerende geroffel van 720 hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 09:24

Kippenvel bij het zien van de foto's, wát een mooi gezicht.
Jammer dat er weer een paar stoorzenders tussenzitten, als er 4 wegstuiven wil de rest uiteraard ook wel mee...

maras

Berichten: 2348
Geregistreerd: 04-06-06

Re: Het imponerende geroffel van 720 hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 10:23

Ik ben blij dat er sancties gekomen zijn aan het adres van de 4 onverantwoordelijke personen want zij hebben het plezier van velen vergald vermoed ik. Ik vraag me af wat iemand bezielt om zo duidelijk de regels aan hun laars te lappen en er vandoor te gaan met alle gevolgen van dien voor de overige ruiters. Er werd na de start ook de gelegenheid gegeven om met een snelle groep door te gaan, waarom hebben ze daar niet op gewacht????

RivjennJarig

Berichten: 4022
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Re: Het imponerende geroffel van 720 hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 12:56

maras schreef:
Ik ben blij dat er sancties gekomen zijn aan het adres van de 4 onverantwoordelijke personen want zij hebben het plezier van velen vergald vermoed ik. Ik vraag me af wat iemand bezielt om zo duidelijk de regels aan hun laars te lappen en er vandoor te gaan met alle gevolgen van dien voor de overige ruiters. Er werd na de start ook de gelegenheid gegeven om met een snelle groep door te gaan, waarom hebben ze daar niet op gewacht????


idd, ook een paar van onze stal zijn teruggegaan omdat hun paarden helemaal gek werden.
Later zijn ze in hun eigen tempo verder gereden.
Toch jammer dat door zoiets zo'n leuk evenement door een paar egoïsten verpest wordt!

SteffiiY

Berichten: 22543
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Het imponerende geroffel van 720 hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 12:58

woow vet Haha!

had het wel willen horen..

Sientje

Berichten: 6530
Geregistreerd: 27-05-06

Re: Het imponerende geroffel van 720 hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 14:13

Even ter illustratie voor degenen die er niet bij waren. Ook ik heb wat fotootjes gemaakt van de start. Op de laatste is goed te zien dat de ruiters vooraan in beeld nou niet bepaald hun paard aan het inhouden zijn...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

koene
Berichten: 88
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: Schoorl

Re: Het imponerende geroffel van 720 hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 17:15


Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Het imponerende geroffel van 720 hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 18:56

het lijkt me machtig om te zien

magda_90
Berichten: 32282
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Het imponerende geroffel van 720 hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 20:13

Jammer dat het te ver weg was voor mij lijkt mij echt ontzettend gaaf om te zien!
Mss een optie als ik volgend jaar mijn rijbewijs heb, of is dit niet jaarlijks?

rakni
Berichten: 2985
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: op het dorp

Re: Het imponerende geroffel van 720 hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 23:47

ik was er ook en het was erg leuk!!

MarvanTom

Berichten: 4253
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: Het imponerende geroffel van 720 hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 00:02

Ik vind het zó leuk om al die bolletjes IJslanderwol met in stijl geklede ruiters voorbij te zien komen! Cool en ja, ik ben jaloers
Desondanks een 4-tal egoistische ruiters een enorme prestatie van alle aanwezige paardjes en ruiters om te komen en mee te doen als groep.
Zet dit voort! Cool

Bonte
Berichten: 6056
Geregistreerd: 02-08-02

Re: Het imponerende geroffel van 720 hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 20:26

Ik was er ook Cheese! en het was een gaaf gezicht. Mijn foto's zijn te zien op www.MBFotos.nl

IceEva

Berichten: 5849
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Re: Het imponerende geroffel van 720 hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 20:28

Super leuk! Lachen
Volgend jaar ben ik er hopelijk bij!