Scandic Promising Stallion tijdens Zwolle Internationaal

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110831
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Scandic Promising Stallion tijdens Zwolle Internationaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 19:46

http://www.kwpn.nl/home_nl.php
kwpn.nl


Patrick Kittel en Scandic hebben de titel Promising Stallion in Zwolle gewonnen. Vorig jaar won de sympathieke dressuurruiter de Kalshoven Promising Stallion-zege al met Floresco gewonnen. De door Ineke Mosman gefokte Scandic van Dekstation de Watermolen was was niet de beste hengst, maar wel de hoogst genoteerde goedgekeurde hengst. Edward Gal won met Moorland Totilas de beide lichte tour proeven, maar deze Gribaldi-zoon zonder dekbrevet kon natuurlijk niet worden gehuldigd als Promising Stallion.

Scandic toonde twee dagen lang dat de door zijn eigenaar Jan Greve jarenlang gepropageerde aanleg daadwerkelijk aanwezig is. Met een tweede (69,75%) en derde (68,200%) op vrijdag in de Prix St Georges en zaterdag in de Kür liet de door Ineke Mosman Scandinavisch gefokte voshengst (Solos Carex x Amiral) twee dagen zien waarom hij zo interessant is voor de Nederlandse fokkerij. Zijn fantastische bewegingsapparaat en een natuurlijke houding en aanleg kenmerken de hengst. Op vrijdag demonstreerde Scandic bovendien in een zeer aansprekende show van kinderen dat hij deze kwaliteiten weet door te geven.

In de wedstrijd moest Scandic zijn meerdere erkennen in de tweevoudig winnaar Moorland Totilas (Gribaldi x Glendale). Het verschil in punten in de Prix St Georges was iets geflatteerd, maar de zoon van Gribaldi is een absolute droom en toonde onder Edward Gal houding, souplesse, balans, bewerkbaarheid en karakter. Moorland Totilas is een compleet dressuurpaard. Overigens had Edward Gal ook vader Gribaldi zelf mee naar Zwolle om buiten de schijnwerpers gewoon te trainen. Aan de wedstrijdoptredens van Gribaldi kwam voorlopig een einde na de wereldbekerfinale in Las Vegas vorig jaar waar Gribaldi staakte. Edward Gal: “Ik was vorige week volkomen verrast door Gribaldi’s wegdraaien bij de eerste piaffe op de KWPN-Hengstenkeuring. Ik weet niet waarom hij er ineens de brui aangaf, maar hij is een veel te goed paard om niet meer te starten. Zijn programma is nu wat nationale Grand Prix’s en daarna zal hij weer klaar zijn voor het grote werk.”

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Re: Scandic Promising Stallion tijdens Zwolle Internationaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 20:54

Geweldig paard, die Scandic. En nu met zijn nieuwe ruiter helemaal opvallend. Tijdens de nakomelingenshow viel mij op dat hij groot doorfokt. De 5 paarden in de baan waren allemaal grootramige modellen.

MoniekR
Berichten: 220
Geregistreerd: 13-02-07

Re: Scandic Promising Stallion tijdens Zwolle Internationaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 21:24

Toch flauw dat er bijna nergens wordt vermeld wie er Best Stallion was in de Grand Prix.. Rolleyes
Paganini met Cheryl Meisner Go jij! Go jij!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110831
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Scandic Promising Stallion tijdens Zwolle Internationaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 21:35


MoniekR
Berichten: 220
Geregistreerd: 13-02-07

Re: Scandic Promising Stallion tijdens Zwolle Internationaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 21:41

Ja ik bedoel op de voorpagina (en niet alleen op bokt..) omdat dit toch het hoogste niveau is in de sport leek het me toch zeker net zo nieuwswaardig als de PSG Knipoog
Verder alleen omdat ik supertrots ben op haar, ben vrijdag speciaal voor Pagi naar Zwolle gegaan Haha!

simmietje
Berichten: 29
Geregistreerd: 18-03-07

Re: Scandic Promising Stallion tijdens Zwolle Internationaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 22:28

zijn er misschien filmpjes van gemaakt ben erg benieuwd naar de show met zijn nakomelingen...

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Re: Scandic Promising Stallion tijdens Zwolle Internationaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 23:45


Olga89

Berichten: 2000
Geregistreerd: 17-09-04
Woonplaats: Ekehaar

Re: Scandic Promising Stallion tijdens Zwolle Internationaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 12:56

scandic is zeker een goede hengst
(lichterlijk trots omdat ik bij de fokker werk en dus veel nakomelingen zie)

Judje

Berichten: 15808
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Teuge

Re: Scandic Promising Stallion tijdens Zwolle Internationaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 15:53

Zeker een super mooie hengst!
Hele mooie vos, mooi goud-rood, schijnt als een gek in de zon

miesnathalie
Berichten: 63
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Emmen

Re: Scandic Promising Stallion tijdens Zwolle Internationaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:10

Hay

Ik heb ook sinds kort een nakomeling van Scandic, ook een vosje hij is gisteren 3 jaar geworden

miesnathalie
Berichten: 63
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Emmen

Re: Scandic Promising Stallion tijdens Zwolle Internationaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:15

Hij lijkt veel op Scandic,hij heeft precies hetzelfde hoofd!

Hij heeft eeen heel lief en rustig karakter,
Alleen heeft hij een handje van steigeren en echt heel hoog laat zoch zo vallen, maar dat is ook weer een periode waar hij doorheen moet.

Heb hem al onder het zadel,was super braaf met beleren.

miesnathalie
Berichten: 63
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Emmen

Re: Scandic Promising Stallion tijdens Zwolle Internationaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:16

en net zoals zijn vader echt zwevende gangen hij veert echt geweldig van achter, veel swung.

utas
Berichten: 1
Geregistreerd: 06-03-08

Re: Scandic Promising Stallion tijdens Zwolle Internationaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 10:56

heb dit jaar ook een scandic gekocht, en word op bokt erg veel gezeurd over zijn stap. nou ik ben erg blij met mijn scandic merrie is nu drie en een half, super braaf en handig voor dr leeftijd.
en asoluut geen verkeerde stap. zo heefd elk paard wel wat om over te zeuren.
de wereldkampioen bonfire staat ook niet echt bekend omdat ie zo geweldig kon stappen. maar is er ook gekomen. dus iedereen die wel blij is met zijn scandic geniet er van.

yvonnepuntnl

Berichten: 4481
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Betuwe

Re: Scandic Promising Stallion tijdens Zwolle Internationaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 10:58

Jij bent anders de eerste die in dit topic over zijn stap begint