Ruiterpad is niet voor het hele jaar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110723
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Ruiterpad is niet voor het hele jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 20:14

http://combinatie.uwnieuws.nl/nieuwsitem.php?id=5409
uwnieuws.nl


Het ruiterpad in het Oosterpark zal een groot deel van het jaar onbegaanbaar blijven voor paarden. Volgens wethouder Maarten den Boef worden er geen maatregelen getroffen om de moddervorming bij natte omstandigheden tegen te gaan.“Dit is geen ruiterpad dat is aangelegd om hele jaar door gebruikt te worden. In de zomer kun je er prima rijden, maar het zal er in de winter lang drassig blijven.

Men profiteert op dit stuk nauwelijks van de zon, waardoor het niet altijd begaanbaar is” zo antwoord de wethouder op vragen van CDA-raadslid Van Andel.Deze heeft zijn verbazing uitgesproken over de ontoegankelijkheid van het ruiterpad. “De ruiters worden er nu op aangekeken dat ze op andere paden rijden en geen gebruikmaken van het ruiterpad. Maar de paarden zakken er nu diep in weg en kunnen zo hun benen breken” aldus de CDA’er, die zich afvraagt waarom er niet is gekozen voor een ruiterpad zoals in het Reijerpark.

Volgens Den Boef zou een ruiterpad met die uitvoering in het Oosterpark een veel te hoge investering vragen.Overigens is het Natuur- en Recreatieschap IJsselmonde verantwoordelijk voor de aanleg en het onderhoud van de paden in het Oosterpark.

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Ruiterpad is niet voor het hele jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 20:24

Tja en dan ga je als ruiter een keer buiten het pad omdat het ruiterpad te gevaarlijk wordt krijg je meteen commentaar........

VeraW

Berichten: 1821
Geregistreerd: 14-11-04

Re: Ruiterpad is niet voor het hele jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 20:40

Jeetje. Jammer dat ze er niks aan doen.
Het "ruiterpad" is nu gewoon echt niet te berijden.
Het is een dikkemodder rotzooi.

soesita

Berichten: 5170
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Re: Ruiterpad is niet voor het hele jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 21:00

Hier gaat het helaas ook zo: Onberijdbare ruiterpaden en geklaag, gescheld en boetes als je er niet op rijdt. Boos!

Wendy1978

Berichten: 6488
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Hoekse Waard

Re: Ruiterpad is niet voor het hele jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 21:30

Ik snap dat idd niet, dat er nix aan gedaan wordt
Dat is toch geen verantwoord pad om op te rijden...
Rijerbos rijd veel beterder idd...

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re: Ruiterpad is niet voor het hele jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 21:38

En toch blijf ik erbij, dat wanneer je buiten het pad rijdt. Dat is altijd beleeft blijft tegen andere mensen. Ook al kookt je bloed. En helaas kunnen een aantal ruiters dit niet. En dan krijgen we wederom hetzelfde gezeik als voorheen. Jammer jammer jammer.
Het het idd niet te doen, je kan bijna je paard uitgraven in die bagger.

** De wethouder heeft trouwens geen ene fluit met het park te maken. Clown
Het is van rijkswaterstaat Haha! Daar moet worden geklaagt Cool **

Grappig trouwens dat dit het nieuws van donderdag is, want dan komt de combinatie altijd hahahaha

Nannes

Berichten: 4314
Geregistreerd: 04-05-05
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Ruiterpad is niet voor het hele jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 21:47

eigenlijk vind ik het in de zomer ook geen fijn pad, veelste zwaar Clown

hopelijk kunnen ze er iets aan doen Lachen

_Fleur

Berichten: 2078
Geregistreerd: 29-10-04
Woonplaats: ridderkerk

Re: Ruiterpad is niet voor het hele jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 21:47

ze zijn aan het einde van het ruiterpad daar met die sloot bezig geweest ofzo, want er ligt nu allemaal rotzooi op het ruiterpad.
+ dat er midden op het ruiterpad een lint is gespannen.. moeten we daar overheen gaan springen ofzo? Verward

DiantaM
Berichten: 11275
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Ruiterpad is niet voor het hele jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 22:17

_Fleur schreef:
ze zijn aan het einde van het ruiterpad daar met die sloot bezig geweest ofzo, want er ligt nu allemaal rotzooi op het ruiterpad.
+ dat er midden op het ruiterpad een lint is gespannen.. moeten we daar overheen gaan springen ofzo? Verward

Het loopt allemaal weer lekker langs elkaar heen Clown In het artikel staat het verkeerd, want het is ons inderdaad onmogelijk gemaakt om daar nog te rijden. EN het lint geeft aan dat het verboden is om daar te komen, omdat het te gevaarlijk is Clown

_Fleur

Berichten: 2078
Geregistreerd: 29-10-04
Woonplaats: ridderkerk

Re: Ruiterpad is niet voor het hele jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 22:20

goed kan het nog wel verboden zijn, maar je gaat een fietspad toch ook niet halverwege zomaar afsluiten??
Om er vervolgens wekenlang niks mee te doen?

Of is dat normaal hier?

DiantaM
Berichten: 11275
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Ruiterpad is niet voor het hele jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 22:31

_Fleur schreef:
goed kan het nog wel verboden zijn, maar je gaat een fietspad toch ook niet halverwege zomaar afsluiten??
Om er vervolgens wekenlang niks mee te doen?

Of is dat normaal hier?

Clown Blijkbaar.. Ik vind het ook heel raar gedaan. Het komt nu over alsof we er helemaal niet meer mogen rijden.

_Fleur

Berichten: 2078
Geregistreerd: 29-10-04
Woonplaats: ridderkerk

Re: Ruiterpad is niet voor het hele jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 22:36

Ja precies.
Ik ben er i.i.g al meer als een half jaar niet meer geweest, omdat het gewoon niet te doen is.

JoyCiej007

Berichten: 17417
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Ruiterpad is niet voor het hele jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 23:43

Misschien wel handig om er bij te vermelden om welke regio/stad/dorp het hier gaat??

Nannes

Berichten: 4314
Geregistreerd: 04-05-05
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Ruiterpad is niet voor het hele jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 23:44

Ridderkerk (bij Rotterdam) Knipoog

PBA_
Berichten: 8119
Geregistreerd: 24-02-06

Re: Ruiterpad is niet voor het hele jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 23:51

bij mij is er ook een ongeluk door dit gebeurd zal het even zoeken

PBA_
Berichten: 8119
Geregistreerd: 24-02-06

Re: Ruiterpad is niet voor het hele jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 23:59

We waren gister met 3 paarden lekker aan het rijden en het was regenachtig dus we deden iets rustiger aan tegen glioj partijen. Uiteindelijk kwamen we bij een gedeelte aan waar ze bezig waren geweest (niks wees erop dat ze nog bezig waren aangezien er geen machines of iets dergelijks stond), leuke heuvels gemaakt, bruggetje erbij super gave waterpartijen. het kon niet op. Todat we bij een pad aankwamen waar een heuvel stond, we reden erheen ook het bordje van het ruiterpad stond er nog steeds. We dachten namelijk dat we er niet langs konden en moesten anders een andere route uitstippelen. We konden er geweeon langs er waren zelfs sporen van fietsers etc. En die rijden regelmatig over onze paden. Het pad zag er ook goed uit, tenminste niet anders dan anders. En dat was dus het erge. Opeens uit het niet zakte we weg, steeds dieper en dieper. Splash liep voorop en we konden niet draaien, terug kan ook niet want we zaten muurvast. Ik weet ook niet meer van hoe en wat, maar in de verte hoorde ik mijn vriend schreeuwen van dat ik er af moest (wat was ik blij dat hij voor de verandering mee was zeg), ik had alleen geen idee hoe ik eraf moest, Splash ging van links naar rechts en omhoog. Uiteindelijk heb me er af laten glijden op het moment dat ze omhoog kwam. Hard kwam ik niet neer want ze zat met haar billen er in vast. Nu was ze mijn gewicht tenminste kwijt en dat scheelt ook weer. Ze heeft zich kranig gehouden en had er heel veel moeite mee. Na 5 minuten worstelen had ze zichzelf er al uit. Ze deed het met behulp van steigeren en naar voren springen en dat deed ze goed. Schade bekeken. Alle beschermers kapot op links voor na (vorige pees blessure). Verder kon ik niet veel zien door alle klei. Ik heb haar even in een beekje laten staan zodat het iets schoner werd en dat we even konden voelen. Alles was nog mooi dun en ze liep rad. We hebben haar even de tijd gegeven om op adem te komen want ze was doodmoe. We konden alleen niet te lang blijven staan want het regende en warm was het niet. We gingen weer naar huis via de korste route. We konden haar ook helaas niet op laten halen want degene van stal is op vakantie en de andere trailer die ik kan lenen was met ons mee. Oftewel we moesten lopen of ze moest in de kouw staan wachten tot zei de trailer gehaald hadden.

Goed en wel huiswaarts gekeerd. benen gekoeld en nog gemonsterd maar alles leek oké.

Vandaag was het been wel dik en de dierenarts was vandaag geweest. Peesblessure maar misschien alleen maar een verrekking. Volgende week komt hij weer om te scannen want nu was hij te dik.

Jetta

Berichten: 3987
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Re: Ruiterpad is niet voor het hele jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 00:13

Wij hebben hier in het MiddenDelflandgebied ook van die "fijne " ruiterpaden. Echt jammer, hier doen ze er ook niets aan. Ze hebben een keer zand gestort...het was gewoon gevaarlijik, door het mulle zand en door de bagger zakken, totdat je paard zowat met zijn buik de grond raakt....
Er zijn hier veel pensionstallen en een manege in de buurt, maar och....

_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Re: Ruiterpad is niet voor het hele jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 08:49

this gewoon werkelijk echt gewoon niet te geloven wat een domme kuikens hebben we hier in ridderkerk wonen.
Hebben we daarom zo actie gevoerd voor een ruiterpad wat je hoogtens 2 maanden in het jaar normaal kan bereiden

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Ruiterpad is niet voor het hele jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 09:10

Eigenlijk is het zonde dat er eerst geld wordt uitgegeven aan een slecht begaanbaar ruiterpad wat dus niet gebruikt gaat worden. ipv dat ze geld uit geven aan iets wat goed is en wat met veel plezier gebruikt gaat worden. Geeft veel meer voldoening lijkt mij voor beide partijen!

DubbelFun

Berichten: 88718
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Ruiterpad is niet voor het hele jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 10:23

Om iets goed aan te pakken zul je het volgens de regels van de wet moeten aanpakken.
1. Is dit een officieel ruiterpad aangegeven door het bordje wat daarbij hoort ??
Zo nee, dan heb je niet te klagen omdat er een 'gedoogbeleid' gevoerd wordt.
Zo ja dan is de eigenaar van de grond VERPLICHT om het in goede staat te onderhouden.
Net als bij een trottoir, fietspad of rijbaan is men nl verantwoordelijk voor de kosten voortvloeiend uit ongelukken die gebeuren door de slechte staat van onderhoud.

Het is dus zaak om na te gaan wie de eigenaar van de grond is (gemeente, provincie of rijk) en die officieel met een aangetekende brief in kennis te stellen van deze zaak.
Laat hierbij meteen vallen dat je het voor een bepaalde datum geregeld wilt zien omdat je het anders overdraagt aan een advocaat.

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: Ruiterpad is niet voor het hele jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 10:28

Pff, en aangezien we hier in Nederland geen zomer hebben, alleen maar herfst herfst herfst, dus kunnen we nooit gebruik maken van het ruiterpad.. Echt weer op z'n Ridderkerks dit Tong uitsteken

Like_peres

Berichten: 2726
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: Wateringen

Re: Ruiterpad is niet voor het hele jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 10:44

hahaha in reyerpark mag je ook niet op de wandel paden, maar je paard mag we z'n benen breken.

overgens ben ik gewoon al op het wandelpad aantal keren geweest politie tegen gekomen ze zwaaide en reden/liepen door.

Ik bedoel ik ben bijvooreeld altijd wel beleefd al vind ik het zelf, zeg hallo, stop meestal als ze er langskomen iig wel bij oudjes loop dan aan de zijkant.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re: Ruiterpad is niet voor het hele jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 10:53

DubbelDun schreef:
Om iets goed aan te pakken zul je het volgens de regels van de wet moeten aanpakken.
1. Is dit een officieel ruiterpad aangegeven door het bordje wat daarbij hoort ??
Zo nee, dan heb je niet te klagen omdat er een 'gedoogbeleid' gevoerd wordt.
Zo ja dan is de eigenaar van de grond VERPLICHT om het in goede staat te onderhouden.
Net als bij een trottoir, fietspad of rijbaan is men nl verantwoordelijk voor de kosten voortvloeiend uit ongelukken die gebeuren door de slechte staat van onderhoud.

Het is dus zaak om na te gaan wie de eigenaar van de grond is (gemeente, provincie of rijk) en die officieel met een aangetekende brief in kennis te stellen van deze zaak.
Laat hierbij meteen vallen dat je het voor een bepaalde datum geregeld wilt zien omdat je het anders overdraagt aan een advocaat.



het is een officeel pad met bordjes Haha!
rijkswaterstaat zou het een jaar aankijken en dan met bepaalde mensen
een gesprek hebben, hoe de bevindingen zijn. Het is nog geen jaar geleden
Maar het is door een aantal meiden flink verpest die gewoon weg een brutale bek
tegen andere hebben. Het niet normaal konden uitleggen waarom zij niet gebruik maakte van het pad.
En ja, ook hondebezitters zijn niet altijd even beleeft

DubbelFun

Berichten: 88718
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Ruiterpad is niet voor het hele jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 10:58

Misschien kun je samen met wat manege/pension-eigenaren eens met de gemeente rond de tafel gaan zitten.
Het zou jammer zijn als door een beperkte groep dit pad onbegaanbaar zou blijven of zelfs verdwijnen. Zoveel buitenrij-mogelijkheden hebben jullie daar nu ook weer niet.

Paardenmeis1

Berichten: 10659
Geregistreerd: 15-11-04

Re: Ruiterpad is niet voor het hele jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 11:47

De paden in het Reyerpark zijn overigens ook niet echt geweldig Clown Er zijn stukken al af en dat is volgens mij hetzelfde zand als het Oosterpark.. ofwel, geen verbetering met de vorige situatie.