KFPS wint zaak aangaande beboeting dekoverschrijdingen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

KFPS wint zaak aangaande beboeting dekoverschrijdingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 23:57

http://www.fps-studbook.com/
fps-studbook.com

Het KFPS is in het geschil aangaande de rechtmatigheid van de deklimitering en de beboeting als gevolg van overschrijding in het gelijk gesteld. De rechter geeft aan dat de deklimitering, zoals deze door het KFPS wordt gehanteerd, niet in strijd is met de wet op de mededinging, artikel 81 van het EG Verdrag. Hierop was het verweer van de eigenaren van de hengsten waarvan de deklimiet was overschreden gebaseerd. De rechter voert als argumentatie aan, dat de deklimitering als doel heeft de inteelttoename te beperken en niet om de markt te beïnvloeden. Hij is van mening dat de deklimitering een legitiem middel is om de inteelttoename te verminderen. Hij baseert dit mede op het feit dat wetenschappelijk is aangetoond, dat een deklimitering voor inteeltbeperking een onvermijdelijk instrument is.

De rechter heeft verder geoordeeld dat er geen sprake is van matiging van de opgelegde boetes. De vordering van het KFPS op de eigenaren van de hengsten die de deklimitering hebben overschreden is derhalve toegewezen.

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Re: KFPS wint zaak aangaande beboeting dekoverschrijdingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 08:03

Bedankt voor het plaatsen!
-> VN

linky

Berichten: 3625
Geregistreerd: 29-08-05
Woonplaats: Grun'n

Re: KFPS wint zaak aangaande beboeting dekoverschrijdingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 10:28

Nou alleen nog "even" innen......................... Knipoog
Maar wel blij dat het stamboek in zijn gelijk gesteld is, de betreffende hengstenhouder gaat al jaren ver buiten zijn boekje. AANPAKKEN!

Barbara88

Berichten: 2720
Geregistreerd: 22-11-04
Woonplaats: Beilen

Re: KFPS wint zaak aangaande beboeting dekoverschrijdingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 13:27

Dat is weer eens goed nieuws! Lachen
Ik vroeg me altijd al af waarom er eigenlijk een dek limiet was maar nu snap ik het. Lachen