Fjordenpaard zakt door brug en raakt bekneld

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
x_kelsey_x

Berichten: 102
Geregistreerd: 06-05-07

Re: Fjordenpaard zakt door brug en raakt bekneld

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 18:21

Jeetje wat eng! Gelukkig heeft ie er niets aan over gehouden.. en gaat ie weer vrolijk verder Knipoog

wammesje

Berichten: 1456
Geregistreerd: 30-12-06
Woonplaats: klaaswaal

Re: Fjordenpaard zakt door brug en raakt bekneld

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 20:11

gelukkig is het goed gekomen, je moet er toch niet aan denken! enne dat is wel weer typisch fjord, net doen of er niets gebeurd is en lekker verder eten Haha!

Arnoud

Berichten: 1056
Geregistreerd: 24-10-04
Woonplaats: Assen

Re: Fjordenpaard zakt door brug en raakt bekneld

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 21:39

Idd echt Fjord. Gewoon afwachten tot iemand me hieruit helpt.

Over de aansprakelijkheid moet ik denken aan de trap incident in de grachten van Utrecht. Gemeente werd door de rechter wel aanspraakelijk gesteld voor het slechte onderhoud. Idd vanuitgaande dat het een gemeentelijk bruggetje is, anders is de private eigenaar aansprakelijk als het pad opengesteld is.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: Fjordenpaard zakt door brug en raakt bekneld

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 21:50

Ah dat waren de sirenes die ik gisteren hoorde dus.
Voor zover ik weet zijn alle bruggetjes over de middenraai particulier bezit, het zijn allemaal koophuizen/boerderijen daar.
Ik ben zelf daar met mijn vriend ook bezig geweest met een huis maar de brug en waterkant moet je zelf onderhouden, dat hoort bij de grond die je koopt (tenminste, bij dat huis wat wij destijds wilde kopen, die had een betonnen brug Clown )
Ik denk dat hier de gemeente dus niet aansprakelijk gesteld kan worden.

Maar wat een geluk dat de Fjord er niets ernstigs aan over heeft gehouden zeg!

piloe4ever

Berichten: 150
Geregistreerd: 31-01-08

Re: Fjordenpaard zakt door brug en raakt bekneld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 00:09

wat eng zeg, gelukkig was er hulp

flowie
Berichten: 1
Geregistreerd: 01-02-08

Re: Fjordenpaard zakt door brug en raakt bekneld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 21:54

Ik ben dus de berijdster/eigenaresse van Misty. Wij gaan wel vaker over die brug ook wel met de auto. We hebben nog 2 pony's die er ook over gaan en er nooit problemen mee hebben gehad. De buren die kunnen er niks aan doen. De gemeente zegt dat het bruggetje van de waterschap is, die op zijn beurt zegt: nee, is van de mensen die er gebruik van maken. Wij maken de brug weer door de planken die kapot zijn te vervangen door nieuwe.
Ik ga er niet weer over heen, ook niet met de auto. De schrik zit er goed in.
Misty is gelukkig heel kalm gebleven, dat kwam doordat mijn man erop zijn knieen bij is gaan zitten en haar rustig heeft gehouden. Als ik in de buurt van haar kwam werd ze onrustig omdat ik stond te trillen op mijn benen.
Met Misty gaat het goed, we koelen elke avond en smeren haar been in met mildigan. Ze loopt al weer te donder jagen met de andere pony's.
Bedankt voor de leuke reakties, het is leuk om te lezen!
Groetjes Flowie OK dan!

nobbygaard
Berichten: 847
Geregistreerd: 27-10-04

Re: Fjordenpaard zakt door brug en raakt bekneld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 22:06

Wel weer echt iets voor ambtenaren om het allemaal op een ander af te schuiven.
Begrijp heel goed dat je er nooit meer overheen zult gaan.
Leuk om te horen dat het goed met jullie allemaal gaat.

arabahnarak
Berichten: 17
Geregistreerd: 31-01-08

Re: Fjordenpaard zakt door brug en raakt bekneld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 21:39

Wat vreselijk zeg, het zal je maar overkomen. En wat een braaf en rustig paard dat de hele tijd zo flink is blijven stilliggen tot het weer helemaal bevrijd was. Hoe lang heeft het eigenlijk geduurd eer er hulp was en eer zijn been eruit was?
Ik denk dat ik ook nooit meer over dat bruggetje zou durven, niet met een paard en niet met een wagen en in ieder geval zou ik wel een klacht tegen de gemeente én tegen waterschap indienen. Want het moet toch van iemand zijn!

Adil

Berichten: 10746
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Duitsland (Gölenkamp)

Re: Fjordenpaard zakt door brug en raakt bekneld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 12:43

Lynn_Nikita schreef:
ik zou me dood schrikken als zoiets gebeurde. maar lekker gevaarlijk, zo`n rotte planken in een brug
zouden ze gemeente aansprakelijk kunnen stellen voor bv de da kosten?


Zeker een poging waard lijkt me! dit zij absoluut zaken waar een gemeente zich om moet kommmeren....erg slecht hoor, dat zoiets kan gebeuren...!