"Paardenwelzijn nog nooit zo 'hot' geweest"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: "Paardenwelzijn nog nooit zo 'hot' geweest"

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 22:09

waarom een hok van 3 bij 3???

kan ook een hok zijn van 5 bij 4......... zomaar

Anoniem

Re: "Paardenwelzijn nog nooit zo 'hot' geweest"

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 22:17

Maar ook daar heeft een paard geen beweging in Lachen

Citaat:
hihi van RK heb ik die gedachte ook weleens gehad, goed rijden ('sportmatig' bedoel ik dan), maar zó rekening houden met wat het dier eigenlijk is, je ziet tegenwoordig te veel anders. ik vind het super!


dank je wel...heel fijn compliment, word er een beetje verlegen van Bloos

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: "Paardenwelzijn nog nooit zo 'hot' geweest"

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 23:22

KiWiKo schreef:
waarom een hok van 3 bij 3???

kan ook een hok zijn van 5 bij 4......... zomaar


ik pak er gewoon even een standaard bij. hoewel het me inderdaad wel is opgevallen in het topic 'hoe groot is jouw stal', dat er een hoop mensen zijn met stallen die groter zijn. maar goed, een stukje stappen of lekker draven gaat in 4 bij 5 ook niet.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: "Paardenwelzijn nog nooit zo 'hot' geweest"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 09:34

een beetje box zou al snel 20 x 20 moeten zijn om een paard enige bewegingsvrijheid te geven inderdaad

shan

Berichten: 4591
Geregistreerd: 28-10-04

Re: "Paardenwelzijn nog nooit zo 'hot' geweest"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 19:05

Arabesk schreef:
een beetje box zou al snel 20 x 20 moeten zijn om een paard enige bewegingsvrijheid te geven inderdaad


Dat zou wel makkelijk zijn, dan hoeven ze niet meer naar buiten! Haha!

Zoe_Simba

Berichten: 447
Geregistreerd: 28-06-06

Re: "Paardenwelzijn nog nooit zo 'hot' geweest"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 19:14

Je kunt hier een eeuwenlange discussie over houden Tong uitsteken
Maar, iedereen wilt het beste voor zijn paard lijkt mij de een op die manier de ander op een andere en je kan niet zeggen welke manier beter is .. ik heb het hier over mensen die normaal met een dier omgaan geen mishandeling etc.
maar, ik denk dat een paard die gewoon 4/5 uur per dag op de wei kan 2 tot 3 uur aandacht van mensen krijgt. speeluurtje in de bak en verder in stal een prettig leventje leeft.

Lika93

Berichten: 419
Geregistreerd: 01-05-07

Re: "Paardenwelzijn nog nooit zo 'hot' geweest"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 19:30

Joetje schreef:
Goh deze uitspraken heb ik al zo vaak gelezen
Elk topic wat geopend word over of ijzers, weidegang etc.
hopla daar komen de naturals aangewipt.
Er zijn inderdaad dingen die niet door de beugel kunnen maar om gelijk weer te beginnen dat haast iedere paardenhouder niet goed voor zn paard is. -zucht- daar word ik zo moe van


10000000000000000000x AMENNNNN!!!!
Als we het allemaal zo zielig vinden, doe me een plezier en ga Überhaupt niet op een paard z'n rug zitten, en aansingelen. Want ook de ''naturals'' doen dan met die boomloze zadels.
En ik ben het ook eens met Zoe_Simba!

Anoniem

Re: "Paardenwelzijn nog nooit zo 'hot' geweest"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 19:38

Wie zijn er naturals?

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: "Paardenwelzijn nog nooit zo 'hot' geweest"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 00:31

dat vraag ik me ook af. bovendien beweert hier niemand dat er geen goede paardenhouders zijn, en ook niet dat boxen per definitie dierenmishandeling zijn oid.

ik ben wel van mening dat een hoop paardenhouders dringend moeten verbeteren.

Twiggy2008
Berichten: 21242
Geregistreerd: 03-10-06

Re: "Paardenwelzijn nog nooit zo 'hot' geweest"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 00:35

Zoe_Simba schreef:
Je kunt hier een eeuwenlange discussie over houden Tong uitsteken
Maar, iedereen wilt het beste voor zijn paard lijkt mij de een op die manier de ander op een andere en je kan niet zeggen welke manier beter is .. ik heb het hier over mensen die normaal met een dier omgaan geen mishandeling etc.
maar, ik denk dat een paard die gewoon 4/5 uur per dag op de wei kan 2 tot 3 uur aandacht van mensen krijgt. speeluurtje in de bak en verder in stal een prettig leventje leeft.


Die van jou misschien, maar die van mij zou je er niet bepaald gelukkig mee maken. Tong uitsteken

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: "Paardenwelzijn nog nooit zo 'hot' geweest"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 09:00

Ik ben twee weken geleden bij mijn enigste eigenste geweest.. ... die staat nu hele dagen op het land, is niet meer in het werk...... Ik moest zo lachen, teddyberenvacht, beatlecoupe....... maar wel de "heeei, keihk uiht he, ben de grotuh Mneer Toronto" twinkle in zijn ogen Lachen De twinkle die hij ook had als je hard met hem aan het werk was, en hij maar een paar uur per dag op het land kon in de zomermaanden.......

Ik zie dat mijn paard TOEN en NU heel gelukkig is, hij mist het werk, dat zeker wel....... want hij is gewoon echt een werkpaard in hart en nieren, en toen miste hij het echte paardwaardige bestaan, maar haalde veel plezier uit het werk.

In beide gevallen mist hij dus iets in zijn leven, maar in beide gevallen is het een blij, vrolijk levenslustig dier.

18 februari ga ik weer naar hem toe, zal ik eens wat foto's maken van een 8 jarige sporter met teddyberenvacht en beatlecoupe Lachen

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: "Paardenwelzijn nog nooit zo 'hot' geweest"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 13:30

klinkt goed Kiwiko, ik ben heel benieuwd!

Zoe_Simba

Berichten: 447
Geregistreerd: 28-06-06

Re: "Paardenwelzijn nog nooit zo 'hot' geweest"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 14:15

Inderdaad klinkt goed ! Knipoog

Martine123

Berichten: 1663
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: Tilburg

Re: "Paardenwelzijn nog nooit zo 'hot' geweest"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 19:41

Ik vind dat paarden op heel veel plekken heel slecht behandeld worden. Wat dacht je van die maneges waar paarden vaak 4 uur achter elkaar lopen met mensen die niet kunnen rijden en nooit de wei zien?
en die Mustangs die genadeloos worden afgemaakt?
En de Brumbies die worden afgeschoten?

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re: "Paardenwelzijn nog nooit zo 'hot' geweest"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 20:38

een anders doe ik er een foto bij van een twaalfjarige sporter en een vijfjarige sporter die met slidingplates in kleddernatte wei op het hek afdenderen en een heerlijke blubberstop maken.. Vol overgave. En met evenveel overgave in een kroket veranderen.
Best of both worlds Haha! Haha!

shan

Berichten: 4591
Geregistreerd: 28-10-04

Re: "Paardenwelzijn nog nooit zo 'hot' geweest"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 22:33

Martine123 schreef:
Ik vind dat paarden op heel veel plekken heel slecht behandeld worden. Wat dacht je van die maneges waar paarden vaak 4 uur achter elkaar lopen met mensen die niet kunnen rijden en nooit de wei zien?
en die Mustangs die genadeloos worden afgemaakt?
En de Brumbies die worden afgeschoten?


Manegepaarden zien relatief gezien net zoveel weide of geen weide als prive/pensionpaarden.
Op een manege zonder wei komen ze niet op de wei, maar de pensionpaarden die daar staan ook niet.
Verder zijn die manegepaarden misschien nog wel beter af met hun 4 uur werken per dag dan het prive paard dat er een half a 1 uur per dag uitkomt.
Mijn ervaring is dat de meeste manegepaarden ouder worden dan prive paarden. Ik denk persoonlijk dat dat juist komt door de hoeveelheid en mate van arbeid die ze verrichten.
Een manegepaard loopt 3 a 4 uur per dag en verricht gelijkmatige en rustige arbeid.
Het privepaard daarentegen loopt +/- 3 kwartier per dag zo'n 5 dagen per week en moet dan de ballen uit zijn broek werken.