Paard kopen pas na het behalen van diploma

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mellamoshan

Berichten: 4260
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: Paard kopen pas na het behalen van diploma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 10:43

Ik vind dit een heel goed initatief, alleen vind ik wel dat ze zich inderdaad een beetje hadden meoten verdiepen. Zoals over dat ruiterbewijs klopt inderdaad niet. Beetje raar dus om dat zo te zeggen.

LDRD

Berichten: 9879
Geregistreerd: 04-02-04

Re: Paard kopen pas na het behalen van diploma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 10:44

Als de dierenbeschermers nou eens beginnen met het échte dierenleed aan te pakken, waarbij de bioindustrie gelijk in mijn gedachten op komt. Kijk eens naar die varkens die op een rooster tussen 4 hekken liggen en de biggen die zo op de roosters kletteren. Ga je daar eerst eens druk over maken Koe .

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: Paard kopen pas na het behalen van diploma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 10:46

Jatuurlijk, deze reaktie was wel te verwachten.

Situatie B is veeeeeeel erger dan situatie A, dus situatie A moet gewoon kunnen!

Zo werkt het natuurlijk niet in de wereld. Alle misstanden moeten worden aangepakt, ookal kun je nog veel ergere dingen verzinnen.

Anoniem

Re: Paard kopen pas na het behalen van diploma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 11:01

Leuk idee maar wie garandeert dat mensen met zo'n diploma ook werkelijk vlgs dat wat ze geleerd hebben gaan handelen? Net zo goed als er genoeg mensen met een ruiterbewijs, rijbewijs, etc overtredingen maken. Hoeveel paardeneigenaren telt Nederland en die zouden dan allemaal regelmatig gecontroleerd moeten worden? Goed voor de werkgelegenheid.

LDRD

Berichten: 9879
Geregistreerd: 04-02-04

Re: Paard kopen pas na het behalen van diploma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 11:01

first things first lijkt mij

LDRD

Berichten: 9879
Geregistreerd: 04-02-04

Re: Paard kopen pas na het behalen van diploma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 11:02

Het suggereert overigens dat degenen die hun dieren verwaarlozen niet weten hoe ze ermee om moeten gaan. Ik denk dat dat wel meevalt, maar dat het gewoon een mentaliteitskwestie is. Dat verhelp je niet met een diplomaatje.

moniquelucky

Berichten: 2748
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Re: Paard kopen pas na het behalen van diploma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 11:03

IrisLove schreef:
Laat men zich in Den Haag maar drukker maken over de gezondheidszorg, e.d., want het zogenaamde dierenleed wordt wel heel erg opgeblazen, hoor!

Vind je, ik vind dat dus absoluut niet, het dierenleed is te erg!!!

moniquelucky

Berichten: 2748
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Re: Paard kopen pas na het behalen van diploma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 11:04

LDRD schreef:
Als de dierenbeschermers nou eens beginnen met het échte dierenleed aan te pakken, waarbij de bioindustrie gelijk in mijn gedachten op komt. Kijk eens naar die varkens die op een rooster tussen 4 hekken liggen en de biggen die zo op de roosters kletteren. Ga je daar eerst eens druk over maken Koe .

Dit is heel erg, maar ik vind het wel een goed idee van dat diploma.

LDRD

Berichten: 9879
Geregistreerd: 04-02-04

Re: Paard kopen pas na het behalen van diploma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 11:07

Dan wel even vrijstelling graag voor mensen die aantoonbaar hele lange tijd paarden hebben en nog nooit één klacht bij de dierenbescherming hebben gehad.
Hoe gaan die 80 jarige boertjes met een clubje shetten zo'n diploma eigenlijk halen Haha! ?

MaiMai

Berichten: 1222
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: Groningen

Re: Paard kopen pas na het behalen van diploma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 11:09

[VN] Pleidooi voor verplicht houdersbewijs voor paarden Hier is al een soortgelijk topic over. Ik vind het prima dat er meer aan paardenwelzijn wordt gedacht, maar ik denk niet dat zo'n diploma helpt. Veel dierenleed wordt veroorzaakt doordat het mensen niet zo interesseert, omdat ze te weinig geld hebben of te weinig tijd. Gaan ze dan ook controleren of mensen zich er aan houden? En wat gaat het kosten om het te halen? En vooral, waar gaat dat geld heen (als het naar de dieren gaat ben ik voor Tong uitsteken )

Echwel

Berichten: 12504
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Paard kopen pas na het behalen van diploma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 11:10

LDRD dat is wat ik bedoelde, deze mensen zijn ooit met 2 begonnen, maar ieder jaar breidt het zich uit..
Daarbij het feit dat het paard aanschaffen de kosten niet zijn, maar tig jaar onderhoud wel
Wat zegt het behalen van een papiertje,,, je mag een paard aanschaffen, maar wie let er daarna op dat
men het onderhoud en het geld ervoor heeft, ga je voor de aanschaf
iemands kredietwaardigheid checken?

LDRD

Berichten: 9879
Geregistreerd: 04-02-04

Re: Paard kopen pas na het behalen van diploma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 11:13

Ja, eerst spaarbankboekje laten zien aan...tsja...wie? De minister zelf?

Ach, pak degenen aan die hun paarden verwaarlozen en laat de rest gewoon lekker met rust.
Probeer toch niet alles suf te regelen Rolleyes .

MissJeanny

Berichten: 1643
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: fochteloo

Re: Paard kopen pas na het behalen van diploma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 11:16

Ik vind het goed dat ze hier eindelijk wat aan gaan doen.

Maar ook ik denk dat het beter is dat ze gewoon net zoals in amerika dierenpolities moeten maken. Laat die maar rondrijden, mensen kunnen naar dat nummer bellen en zij gaan gewoon ALTIJD kijken ( dus niet zoals nu met de DB.) En dan ook idd voor alle dieren niet alleen paarden.
En laat ze ook maar wat aan de bioindustrie doen, verbieden alles biologisch Knipoog

En dan vind ik dat ze ook mensen aan moeten pakken waarbij het paard nooit buiten komt enz, dan zoeken ze maar een plek waar hij naar buiten kan of nemen ze maar geen paard.

( Ik ken iemand die het paard nooit naar buiten doet nou dat vind ik zo triest voor dat dier)

moniquelucky

Berichten: 2748
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Re: Paard kopen pas na het behalen van diploma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 11:18

LDRD schreef:
Ja, eerst spaarbankboekje laten zien aan...tsja...wie? De minister zelf?

Sommige mensen met minder geld zorgen beter voor hun dieren dan mensen met meer geld.

darwin

Berichten: 4158
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: op een mooi plekje in Brabant

Re: Paard kopen pas na het behalen van diploma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 11:23

Tja, maar moet je straks dan niet overal een diploma voor hebben ?
Weet je wie ik vind dat er eerst een diploma moeten halen......???...ouders !!!, iedereen neemt maar een kind om ze vervolgens maar op een créche te dumpen en van opvoeding hebben voort maar weinig mensen ooit gehoord en dan vinden ze het gek dat de maatschappij naar de kl*te gaat
Dus voor ze over.
Daar zouden eerst eens regels aan gesteld moeten worden, om te kijken of je wel capabel en financieel krachtig genoeg bent om een kind op te voeden.
Beetje off topic maar toch.
Vind het verder wel een goed idee hoor om een houderschapsdiploma te halen om een paard te houden, zou een hoop dierenleed besparen, en als ze dat met ouders ook deden zou dat ook een hoop kinderleed besparen.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Paard kopen pas na het behalen van diploma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 11:25

Wacht maar, de regering is aan het lobbyen om in kaart te brengen hoeveel paarden er precies zijn. Op die manier kunnen ze straks alle eigenaren aanschrijven om paardenbelasting te gaan betalen..

Het gaat onze regering niet om dierenwelzijn, anders waren ze allang aan de slag geweest met de bio-industrie of de handel in puppy's enzo..

Tallie1979
Berichten: 22780
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Paard kopen pas na het behalen van diploma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 11:29

Ik zou me zo opgeven voor het halen van het diploma hoor, en ze mogen wat mij betreft ook gerust komen kijken hoe mijn paard erbij staat Haha!

Maar dingen zoals hoefsmid en tandarts bijvoorbeeld, daar staat geen speciale tijd voor. In de zomer moet mijn paard iedere 6 tot 8 weken naar de smid en in de winter iedere 8 tot 10 weken. Tandarts is op advies van een tandarts zelf 1x in de 1,5 jaar. Een jong paard zal vaker moeten..

Daar gaan ze nog een fikse pil aan krijgen om een goede toets te maken, ieder kijkt wat het beste is voor zijn paard. Daarnaast denk ik ook dat veel van de verwaarlozers wel weten hoe het moet, maar wellicht de centen er niet voor heeft, dan is het flessen van zo'n test toch ook simpel?

En wat Chubby zegt roep ik al vanaf het moment dat paarden gechipt werden Knipoog Let maar op, de paardeneigenaar is de nieuwe melkkoe van de nederlandse regering Knipoog

freespirit
Berichten: 1913
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: tussen Assen en Emmen

Re: Paard kopen pas na het behalen van diploma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 11:32

ik ben blij dat er uberhaupt nu eindelijk es aandacht voor dierenwelzijn is. Of de voorgestelde plannen realiseerbaar zijn is een tweede. Zijn de plannen niet reeel, laten we dan met alternatieven komen ipv de kont tegen de krib gooien !

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Paard kopen pas na het behalen van diploma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 11:32

Ik vraag me overigens af wat je zou leren op zo'n opleiding.
Paard moet ijzers, veel krachtvoer e.d.???
Ik denk niet dat je leert hoe je naar je paard moet kijken, of dat je leert dat elk paard andere behoeftes heeft.
Leer je om te zien welke hoefsmid slecht is of welke hoefsmid goed is? Of gaat ze die toch ook weer aanpakken, door het verplicht te stellen om daar een diploma voor te hebben.

Tallie1979
Berichten: 22780
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Paard kopen pas na het behalen van diploma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 11:35

Mistic schreef:
Ik vraag me overigens af wat je zou leren op zo'n opleiding.
Paard moet ijzers, veel krachtvoer e.d.???
Ik denk niet dat je leert hoe je naar je paard moet kijken, of dat je leert dat elk paard andere behoeftes heeft.
Leer je om te zien welke hoefsmid slecht is of welke hoefsmid goed is? Of gaat ze die toch ook weer aanpakken, door het verplicht te stellen om daar een diploma voor te hebben.


Iedereen mag zich hoefsmid noemen, dan moeten ze dat ook eens aan banden leggen om de prutsers uit de markt te krijgen.

Anoniem

Re: Paard kopen pas na het behalen van diploma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 11:37