Imke hoopt op wild card voor de wereldbekerfinale

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Imke hoopt op wild card voor de wereldbekerfinale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-08 21:28

http://www.knhs.nl/News.asp?ID=10503&pC ... ID=&CatID=
knhs.nl

Imke Schellekens-Bartels hoopt dat de organisatie van de wereldbekerfinale dressuur in Den Bosch, eind maart tijdens Indoor Brabant, haar een wildcard verstrekt. De Brabantse amazone, de onbetwiste nummer twee van Nederland achter Anky van Grunsven en podiumkandidate, kan zich nog wel op eigen kracht kwalificeren maar moet daarvoor naar Neumünster toe (17-20 februari) om Patricia Callaghan, nu de derde Nederlandse startgerechtigde in de WB-rangschikking, te passeren.

Dat Duitse concours past echter niet in haar programmering voor het olympische seizoen. ,,Drie grote toernooien heb ik gepland tot Hongkong. Niet meer. Ik hoopte hier Anky te verslaan'', zei ze zaterdag na de voorlaatste kwalificatiewedstrijd op Jumping Amsterdam. ,,Nee, grapje. Ik moet maar hopen op een wildcard.''

Volgens Sjef Janssen, die zich zeer verantwoordelijk voelt voor het heel en goed houden van de olympische selectie, moet je in 2008 zuinig durven zijn op je paarden. Normaal mag Nederland drie deelnemers afvaardigen naar de finale. Van Grunsven, Laurens van Lieren en Schellekens-Bartels zou logisch zijn, maar Callaghan verdiende in de mager bezette kwalificatiereeks in het voormalig Oostblok een punt meer dan Schellekens. ,,Dat is nu eenmaal het systeem en ook wel de lol van de wereldbeker. Maar we gaan wel informeren naar een extra plaats'', aldus Janssen