Anky wint ook de kür in Amsterdam

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kinee_

Berichten: 1427
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: Manege Groenesteyn - Utrecht

Re: Anky wint ook de kür in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 18:00

Eerlijk verdiend. Ze was weer steengoed. Net als Imke.

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Re: Anky wint ook de kür in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 18:03


Rowna

Berichten: 888
Geregistreerd: 12-07-06
Woonplaats: Hem (NH)

Re: Anky wint ook de kür in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 18:12

Ja die man was zo chagerijnig.
Hij begon naar iemand bij ons op de tribune te schreeuwen (voor z'n proef) omdat z'n paard daar schrok.
Die persoon zat gewoon stil en deed helemaal niks. Clown

sologirl

Berichten: 2718
Geregistreerd: 25-03-06

Re: Anky wint ook de kür in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 18:50

ik ben benieuwd of alle kuren al online te zien zijn! die van anky staat al op de knhs site... ben nog steeds niet weg van de muziek Tong uitsteken

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Re: Anky wint ook de kür in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 19:13

Zag die pool ook wat zegen tegen iemand op de tribune.

Kirsten_S

Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-12-06
Woonplaats: Almere

Re: Anky wint ook de kür in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 19:28

Anky had een suppper mooie kür neergezet, en ze deed het ook heel goed.
Maar als ze van het paard af is vind ík haar Misselijk
miss weten de meesten waarom!

Hippikos
Berichten: 18
Geregistreerd: 25-04-06

Re: Anky wint ook de kür in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 20:15

Misschien ben ik na al die JA´s een beetje blase geworden, maar ik vond het veld dit jaar maar erg mager. Slechts 1 (matige) duitse amazone. Het kon me allemaal niet zo boeien. Anky was niet erg gemotiveerd, ik heb haar nog nooit zo weinig zien (glim-) lachen, een beetje sjachereinig, ruzie gehad met Jef?

Anky´s nieuw kur? Hmmm....Wibi´s muziek vind ik erg pompeus, zwaarvoetig, zeker niet die charmante lichte franse chansons van haar vorige kur. Het mag misschien allemaal erg technisch zijn, maar het kan mij helaas niet boeien zoals Imke's kur. Sunrise heeft meer uitstraling dan Salinero (zeker als die geschoren is) en hoewel Wibi´s muziek bij Imke af en toe ook wat zwaar aangezet is, is het allemaal toch wat lichtvoetiger en zeker artistieker. Een kur op muziek moet meer bieden dan techniek alleen. Daarom miste ik een showman als Edward Gal met z'n techno kur of een Laurens van Lieren.

Enkele lichtpuntjes: Camille Sygall met D.J die er duidelijk veel zin in had en Stephanie Peters die een prima kur reed met Stef. Kunnen we als Team Holland nog veel plezier van beleven.

Verder, ondanks het een goed idee was alle deelnemers nog een "ere"-ronde te laten rijden, ging ik met een tamelijk ontevreden gevoel weg.

[/rant]

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Re: Anky wint ook de kür in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 20:17

VValar schreef:
Ik vond Kyra persoonlijk niet zo verschrikkelijk netjes rijden als door sommige hier wordt beweerd Bloos Ik vind vooral haar houding erg rommelig. Ze schommelt veel met haar bovenlichaam. Dat doet imo toch afbreuk aan het gehele plaatje. En dan die muziek........ Lips are sealed Haha!


Ik ben het met je eens. Ze heeft haar paard wel erg goed voor elkaar, maar haar houding stoort het geheel gewoon. En dat is toch wel waar het om gaat in de dressuur, het totaalplaatje.
Ik vond het paard van die Pool anders wel een heel mooi dier! Daar zit zeker nog meer in Cool
Laatst bijgewerkt door Mosh op 27-01-08 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Kirsten_S

Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-12-06
Woonplaats: Almere

Re: Anky wint ook de kür in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 20:19

Hippikos schreef:
Misschien ben ik na al die JA´s een beetje blase geworden, maar ik vond het veld dit jaar maar erg mager. Slechts 1 (matige) duitse amazone. Het kon me allemaal niet zo boeien. Anky was niet erg gemotiveerd, ik heb haar nog nooit zo weinig zien (glim-) lachen, een beetje sjachereinig, ruzie gehad met Jef?

Anky´s nieuw kur? Hmmm....Wibi´s muziek vind ik erg pompeus, zwaarvoetig, zeker niet die charmante lichte franse chansons van haar vorige kur. Het mag misschien allemaal erg technisch zijn, maar het kan mij helaas niet boeien zoals Imke's kur. Sunrise heeft meer uitstraling dan Salinero (zeker als die geschoren is) en hoewel Wibi´s muziek bij Imke af en toe ook wat zwaar aangezet is, is het allemaal toch wat lichtvoetiger en zeker artistieker. Een kur op muziek moet meer bieden dan techniek alleen. Daarom miste ik een showman als Edward Gal met z'n techno kur of een Laurens van Lieren.

Enkele lichtpuntjes: Camille Sygall met D.J die er duidelijk veel zin in had en Stephanie Peters die een prima kur reed met Stef. Kunnen we als Team Holland nog veel plezier van beleven.

Verder, ondanks het een goed idee was alle deelnemers nog een "ere"-ronde te laten rijden, ging ik met een tamelijk ontevreden gevoel weg.

[/rant]


Dat vond ik nou ook! Niet leuk voor al die kleine kindjes die haar eindelijk is wilden ontmoeten. Ook al heb je het nog zo zwaar en moeilijk , je fans heb je nodig anders word het niks. Achter de schermen krijg je een heel ander persoon te zien dan op tv.

Kleinduimpje

Berichten: 1277
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Broek op Langedijk

Re: Anky wint ook de kür in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 20:30

Vind het zeker verdiend. Was erbij, supermuziek, super gereden! Ookal vond ik imke toch ook errug goed en had zij het ook wel verdient!

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Re: Anky wint ook de kür in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 21:27

sologirl schreef:
ik ben benieuwd of alle kuren al online te zien zijn! die van anky staat al op de knhs site... ben nog steeds niet weg van de muziek Tong uitsteken


Link?

Iccc
Berichten: 1405
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Anky wint ook de kür in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 22:23

patsur schreef:
sologirl schreef:
ik ben benieuwd of alle kuren al online te zien zijn! die van anky staat al op de knhs site... ben nog steeds niet weg van de muziek Tong uitsteken


Link?


jaa dat wil ik ook graag, ben zeer benieuwd,

detour

Berichten: 12376
Geregistreerd: 09-06-07

Re: Anky wint ook de kür in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 22:49

Kirsten- S, ik ga ook met jullie mee, kennelijk is deze wedstrijd maar een lachertje voor haar vergeleken met anderen.. Ze lachte als een boer met kiespijn!

Myrthe1
Berichten: 203
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Assen

Re: Anky wint ook de kür in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 23:01

sjonge jonge wat kunnen mensen toch zeiken....wat maakt het nou uit hoe Anky lacht, het gaat toch om de sport?! Om mijn part lacht ze nooit, kan ik me niet druk om maken....

Maar nu ff on topic, super mooie prestatie, echt kippenvel.
Imke vond ik ook top!
Ik heb in elk geval genoten!! Zowel van de muziek als de sport!

detour

Berichten: 12376
Geregistreerd: 09-06-07

Re: Anky wint ook de kür in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 23:12

Was je erbij Myrthe? Al die fans die gaan staan en al juichen? Mag mevrouw daar niet iets voor terugdoen? kost vast teveel geld..

Myrthe1
Berichten: 203
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Assen

Re: Anky wint ook de kür in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 23:22

Wat een onzin. Zij heeft toch net iets gedaan, een super prestatie neergezet, daar juich je toch om? Toch niet zodat zij daarna naar je lacht?? En hoe dat haar geld zou moeten kosten kan ik al helemaal niet begrijpen.

detour

Berichten: 12376
Geregistreerd: 09-06-07

Re: Anky wint ook de kür in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 09:57

Waarom zo staan en juichen voor Anky en is het gejuich voor Imke beduidend minder?..

Kirsten_S

Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-12-06
Woonplaats: Almere

Re: Anky wint ook de kür in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 10:02

voor imke ging iedereen harder klappen dan voor anky hoor Tong uitsteken !

detour

Berichten: 12376
Geregistreerd: 09-06-07

Re: Anky wint ook de kür in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 10:03

Vond ik niet. Maargoed. Dat is kwestie van verchillend beleven.

DenK4ever

Berichten: 3284
Geregistreerd: 30-12-05
Woonplaats: Almere city

Re: Anky wint ook de kür in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 10:03

Kirsten_S schreef:
voor imke ging iedereen harder klappen dan voor anky hoor Tong uitsteken !

Ja dat idee had ik ook

DenK4ever

Berichten: 3284
Geregistreerd: 30-12-05
Woonplaats: Almere city

Re: Anky wint ook de kür in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 10:05

detour schreef:
Vond ik niet. Maargoed. Dat is kwestie van verchillend beleven.


Dat kan idd heel goed een verschillende beleving zijn.
Naar mijn idee was het publiek enthioussiaster bij Imke... maar dat kan ook onze beleving zijn aangezien wij direct na de kur van Anky de tribune afgegaan zijn...

Kirsten_S

Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-12-06
Woonplaats: Almere

Re: Anky wint ook de kür in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 10:12

Bij imke ging echt íedereeeen staan en duurde het applaus heel lang en bij anky was het kort en ging niet iedereen staan. dus,

Hippikos
Berichten: 18
Geregistreerd: 25-04-06

Re: Anky wint ook de kür in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 11:39

Citaat:
sjonge jonge wat kunnen mensen toch zeiken....wat maakt het nou uit hoe Anky lacht, het gaat toch om de sport?! Om mijn part lacht ze nooit, kan ik me niet druk om maken....
Geen probleem daarmee, echter ik heb Anky al heel wat keren zien rijden maar deze keer viel me erg op dat ze heel weinig lachte en een afwezige indruk maakte, hetgeen terugkwam in de uitstraling van de kuur. Nietemin heb ik nog steeds groot respect voor wat Anky heeft gedaan voor de Nederlandse dressuursport en voor wat zij zakelijk heeft bereikt.

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Re: Anky wint ook de kür in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 11:45

Ik vind dat eerlijk gezegd niet een geheel eerlijke observatie Hippikos. Wanneer jij geconcentreerd aan het rijden bent op je (nieuwe!) kur, dan kijk je ook niet zo vrolijk en blij. Dat lijkt me vrij logisch. En hoe een ieder na afloop van een kur reageert is verschillend per persoon. Daar hoor je imo niet een persoon op af te schrijven!! Anky heeft wederom een geweldige prestatie neer gezet waar wij allen maar trots op mogen zijn.

horse_girl

Berichten: 1272
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: Houten

Re: Anky wint ook de kür in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 11:45

Ik heb gister de kür op tv gezien. Ik vind het ten eerste jammer dat Salinero is geschoren, vind het hem niet zo staan. De muziek vond ik een beetje steeds hetzelfde, jammer. Anky reed natuurlijk geweldig, maar ik vond af en toe dat ze wat onrustif in het zadel zat en dat het er wat rommelig uit ging zien, overgangen gingen soms ook niet helemaal lekker. Dat viel me op, want ik vind haar altijd geweldig rijden! Mss teveel spanning omdat ze de kür ging rijden, wie weet!

Edit: de piaff/passage gingen superrr!