Anky wint ook de kür in Amsterdam

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sjorsie

Berichten: 6486
Geregistreerd: 20-05-05
Woonplaats: naast de buren

Re: Anky wint ook de kür in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 01:57


Anoniem

Re: Anky wint ook de kür in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 10:42

Ik vind haar geweldig en de muziek vind ik werkelijk briljant, zo mooi en dramatisch, dat van Imke vind ik maar niks (de muziek dan he Haha! )

_Lotte_
Berichten: 6600
Geregistreerd: 31-05-06

Re: Anky wint ook de kür in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 10:52

Wat stom dat ze niet heel de kur op internet zetten Nagelbijten / Gniffelen

Leliaardje

Berichten: 2771
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Betuwe

Re: Anky wint ook de kür in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 11:27

Ik vond de kur van Ankie inderdaad een stuk mooier dan in London. Die uitgestrekte galop en daarna de pirouette vond ik heel erg gaaf en gewaagd. En Salinero kwam heel mooi terug. Hij weet natuurlijk allang wat er komen gaat, maar dat zie je niet in de overgang terug (dat hij zelf al "instort" zeg maar). Wel vind ik het stapgedeelte heel erg slecht. Dat was bij Imke vele malen beter. Wat een ontspanning in die uitgestrekte stap.
Ik vond wel dat Imke een paar fouten in de proef had en was eigenlijk verbaasd dat ze boven Kyra Kirkland eindigde.
Heb de proeven alleen bij studiosport gezien. Vond het camera-werk trouwens dramatisch. Wat heb ik aan de hoofden van Wibi en Stef als ik gewoon de proef van Ankie wil zien. En precies op momenten dat je het totaal beeld van het paard wil zien (altijd dus eigenlijk) gaan ze inzoomen op Ankie of op de benen van Salinero. Echt ergerlijk.

Iemand zei eerder dat het zo voorspelbaar wordt dat Ankie altijd wint. Ik heb weleens gezegd dat zelfs als Ankie met een ezel ergens zou rijden (okay, geen wereldbeker wedstrijd), dan zou ze nog winnen. Welke jury durft Ankie nou ergens een 3 voor te geven????

michelle___

Berichten: 7966
Geregistreerd: 28-10-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Anky wint ook de kür in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 11:52

Jester_LeX schreef:
Anky is gewoon goedd

Vind ik ook Haha!

Alexandra__

Berichten: 1942
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Wachtum (ZO-Drenthe)

Re: Anky wint ook de kür in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 12:01

_xMichelle schreef:
Jester_LeX schreef:
Anky is gewoon goedd

Vind ik ook Haha!

Maar ik heb haar nog nooit in het echt gezien wel op de televisie maar dan zit het er volgens mij heel anders ui!!

_xMichelle schreef:
Jester_LeX schreef:
Anky is gewoon goedd

Vind ik ook Haha!

Wanneer kan je overal reageren eigenlijk??? Bloos

Nog even over Anky:
ik vind dat je te weinig concurrentie heeft...
En ik geloof dat daar meer mensen het mee eens zijn!
Ze is misschien wel goed en ze heeft wel wat concurrentie maar als ze wat meer had was het voor de kijkers thuis leuker en misschien voor haarzelf ook wel want altijd winnen is tog niet leuk?
Of wel soms?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-01-08 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, er zit een editknop.

detour

Berichten: 12376
Geregistreerd: 09-06-07

Re: Anky wint ook de kür in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 12:21

Hoi, was er gisteren ook. Die Kyra Kyrkland en Ymke waren imo beter dan Anky; Kyra rijdt zo subtiel, zo knap, pirouette met een hand.. Geweldig! Ook oogt het ontspannen bij haar. Ymke reed expressiever dan Anky en maakte amper fouten.
Anky kreeg 4 punten(!) meer , vond dat ronduit belachelijk; hoezo subjectief, die jury? Het ziet er bij haar zo gekunsteld uit, zo vrij van gratie en souplesse.

Vind iemand Salinero hier trouwens een mooi paard?.. Knipoog

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Re: Anky wint ook de kür in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 12:37

Leliaardje schreef:
Ik vond de kur van Ankie inderdaad een stuk mooier dan in London. Die uitgestrekte galop en daarna de pirouette vond ik heel erg gaaf en gewaagd. En Salinero kwam heel mooi terug. Hij weet natuurlijk allang wat er komen gaat, maar dat zie je niet in de overgang terug (dat hij zelf al "instort" zeg maar). Wel vind ik het stapgedeelte heel erg slecht. ...

Ik vond wel dat Imke een paar fouten in de proef had en was eigenlijk verbaasd dat ze boven Kyra Kirkland eindigde.
Heb de proeven alleen bij studiosport gezien. Vond het camera-werk trouwens dramatisch.?


Naast het camerawerk is de muziek weer eens niet te volgen omdat Frits er aan een stuk doorheen zit te kwebbelen Hamer , jammer jammer.
Ik hoop dat ze snel in Duitsland gaat rijden, daar weten ze tenminste wanneer ze hun mond moeten houden.

Alexandra__

Berichten: 1942
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Wachtum (ZO-Drenthe)

Re: Anky wint ook de kür in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 12:38

detour schreef:
Hoi, was er gisteren ook. Die Kyra Kyrkland en Ymke waren imo beter dan Anky; Kyra rijdt zo subtiel, zo knap, pirouette met een hand.. Geweldig! Ook oogt het ontspannen bij haar. Ymke reed expressiever dan Anky en maakte amper fouten.
Anky kreeg 4 punten(!) meer , vond dat ronduit belachelijk; hoezo subjectief, die jury? Het ziet er bij haar zo gekunsteld uit, zo vrij van gratie en souplesse.

Vind iemand Salinero hier trouwens een mooi paard?.. Knipoog

Ja ik vind Salinero een heel mooi paard jij dan?

detour

Berichten: 12376
Geregistreerd: 09-06-07

Re: Anky wint ook de kür in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 12:42

Qua type en bouw vind ik het een beetje een tuigertype en ik vind hem best lelijk idd.

Anoniem

Re: Anky wint ook de kür in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 12:53

Hahaha detour, je bent niet de enige hoor, vind het ook een ronduit lelijk paard Haha! Net een tanker Nagelbijten / Gniffelen

HedwigO

Berichten: 1829
Geregistreerd: 09-07-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: Anky wint ook de kür in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 12:55

mustang123 schreef:
Ik was er ook! Ik vond Imke net zo goed als Anky; zag niet zoveel verschil. De muziek bij Imke's kuur vond ik mooier dan die van Anky. Hoop dat ik het nog een keertje terug kan zien op tv; in het echt is het zo voorbij en dan mis je toch het een en ander.
Leuk om er bij geweest te zijn.

Ik was er ook bij en ik vroeg me dat dus ook af waarom anky hoger kreeg dan Imke. Ik heb het er maar op gegooid dat ik een leek ben en het niet zag. Voelt misschien een niet leek zich geroepen mij uit te leggen waardoor Anky hoger kreeg! Ik heb me helemaal suf gelachen om die kür van die poolse ruiter. Echt geweldig!

edit: En ik vind salinero echt ronduit lelijk. Ze kwam binnen en ik dacht waar komt zij nou op binnen? Tong uitsteken Ik vind sunrise prachtig

Alexandra__

Berichten: 1942
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Wachtum (ZO-Drenthe)

Re: Anky wint ook de kür in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 13:00

ik vind het wel een mooi paard Boos!

Leliaardje

Berichten: 2771
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Betuwe

Re: Anky wint ook de kür in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 13:04

Sorry dat ik paar posts geleden Ankie geschreven heb in plaats van Anky Bloos . Ik ken iemand die Ankie heet en had blijkbaar kleine black out. Cool .

Ben blij dat er nog iemand enthousiast is over Kyra!
Ik heb me trouwens ook nog rot geërgerd aan het enorm chauvinistische commentaar bij studio sport. Alsof er een Griekse godin rond reed in plaats van Anky. Vork

FuegoAnnii

Berichten: 67
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Anky wint ook de kür in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 13:09


Alexandra__

Berichten: 1942
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Wachtum (ZO-Drenthe)

Re: Anky wint ook de kür in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 13:12

Iedereen heeft z'n best gedaan en de JURY vond anky eenmaal beter!
Dus je kan er nu wel over gaan zeuren maar het is al gebeurd!
(de moeilijkheidsgraad van Anky lag hoger ik denk dat ze daarom gewonnen heeft)



van jester_LeX

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Re: Anky wint ook de kür in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 14:18

Was er ook bij gisteren en van het toppie Haha! Moet nog wel wennen aan anky haar muziek, ze had een paar foutjes evenals Imke.

dunemole
Berichten: 149
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: burgum

Re: Anky wint ook de kür in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 14:54

Al zit Anky achterstevoren op haar paard wint ze nog,ze is ook super,maar ik vond Imke en sunrise veel ontspannender en vloeiender dan Salienero,die na mijn smaak veel te hectisch is,wordt niet minder nu hij ouder wordt eerder erger,na Athene is hij nooit meer zo goed geweest.Anky heeft altijd zo subtiele muziek dat echt bij haar rijden past,nu vond ik de muziek te stoer.zo,n gevoelig paard en amazone daar hoort gevoelige muziek bij,dit kon mij niet raken.maar ja smaken verschillen.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Re: Anky wint ook de kür in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 16:07

Ik ben gisteren ook geweest, moet zeggen dat ik de vorige kur van Anky eigenlijk gaver vond. Maar misschien is het ff wennen! Vond wel dat ze het heel goed deed!

Imke ging ook wel goed, maar bv. de rechterpirouette ging de mist in en er waren nog een paar kleine dingetjes. Had dan eerlijk gezegd ook wel gedacht dat Kyra Kyrklund boven haar zou eindigen, dat ging zo 'makkelijk'. Echt petje af voor die combinatie!

detour

Berichten: 12376
Geregistreerd: 09-06-07

Re: Anky wint ook de kür in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 16:17

Jester_LeX schreef:
Iedereen heeft z'n best gedaan en de JURY vond anky eenmaal beter!
Dus je kan er nu wel over gaan zeuren maar het is al gebeurd!
(de moeilijkheidsgraad van Anky lag hoger ik denk dat ze daarom gewonnen heeft)



van jester_LeX


Dat noem jij zeuren, ik vind dat echter kritisch mogen zijn. Ik vind de verheerlijking ook ziekelijke vormen aannemen. We leven in een democratisch land. Zullen we elkaar respecteren vwbt onze mening?
Knipoog

Kyra is qua rijden echt een klasse apart, degene die daaraan kan tippen moet nog gebiren worden, vrees ik; Ikle vind ik ook geweldig, jammer dat ze niet reed.

aisa

Berichten: 763
Geregistreerd: 01-10-04

Re: Anky wint ook de kür in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 16:19

inderdaad nog steeds petje af voor Anky maar ook vind het er af en toe wat hectisch aandoen,het is net of ie in de pi/pa helemaal bij elkaar genepen wordt.
Maar de muziek is prachtig absoluut!

marrianne
Berichten: 1923
Geregistreerd: 28-07-05

Re: Anky wint ook de kür in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 17:17

ik heb et gezien op tv
vind elke keer het stukje na de pirouette nog wel wat rommelig
tegenwoordig vind ik anky juist wer beter, vroeger vond ik haar altijd hard in de hand maar nu zie ik veel meer de aangespannen ontspanning erin terug
en achja
bij JIM was ik het er ook niet mee eens hoor met haar punten
heb altijd het id dat ze verafgod wordt

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Re: Anky wint ook de kür in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 17:37

Vorig jaar en ook nu weer kreeg ik tranen in mijn ogen bij de kür van Imke en Sunrise. Zó mooi!
Anky reed gewoon een superstrakke proef. Met name de piaffe werd ik erg blij van. Je ziet helaas niet veel paarden zo piafferen als Salinero !

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Re: Anky wint ook de kür in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 17:40

Ik vond Kyra persoonlijk niet zo verschrikkelijk netjes rijden als door sommige hier wordt beweerd Bloos Ik vind vooral haar houding erg rommelig. Ze schommelt veel met haar bovenlichaam. Dat doet imo toch afbreuk aan het gehele plaatje. En dan die muziek........ Lips are sealed Haha!

Ik vond Anky de terechte winnares. Ik vond het alleen wel wat raar dat Imke en Kyra zo weinig van elkaar verschilde. Imo reed Imke een betere kur, en die muziek is prachtig. Maar die fout in de tweede pirouette zal haar wel wat puntjes gekost hebben.

detour

Berichten: 12376
Geregistreerd: 09-06-07

Re: Anky wint ook de kür in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 17:51

De vraag is dan ook: Hoe zwaar telt het genre muziek mee? Als het ene jurylid meer van filmmuziek houdt en de ander meer van klassiek of piano-wordt het alweer subjectief.

Als het om het ritme gaat, reed Imke veel scherper dan Anky. Kyra vind ik juist superstil zitten!!