Schuilgelegenheid voor paarden taboe

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Re: Schuilgelegenheid voor paarden taboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 19:32

Nou dat valt wel mee hoor Shyla25, zo ernstig is het weer in NL niet dat een schuilstal of beschutting echt zoveel 'noodzakelijk' is.

Anoniem

Re: Schuilgelegenheid voor paarden taboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 21:09

Met 30 graden is het ook in nL noodzakelijk
Met een blub zooi is wat droogs ook noodzakelijk
Met dazen moeten ze ook kunnen vluchten naar binnen Lachen

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re: Schuilgelegenheid voor paarden taboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 21:15

Wiz heeft in de zomer geen schuilstal. Wel aan alle zijden van de wei een volledig volgroeide (laag en hoog) houtwal. Als ze daaronder staan hebben ze schaduw, is de grond droog.

In de winter haal ik hem 's nachts binnen.

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Re: Schuilgelegenheid voor paarden taboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 23:08

Mijn merrie heeft ook altijd zonder schuilstal of bomen gestaan in Eemnes, niet de meest ideale omgeving maar er mocht niets op gebouwd worden.
In Rhoon (naast Rotterdam) heeft ze ook zonder schuilstal gestaan ook hier mocht niets gebouwd worden maar ze had wel een hoog dicht hek en bomen naast de wei.

Beide niet ideaal omdat de gemeente/eigenaren van het land geen toestemming gaven om te bouwen, door geen andere keuze heeft ze daar wel gestaan.

Mijn mening is echter dat het veel beter is voor dieren om wel een plek te hebben om te schuilen.
Voor zover ik weet staat er in de wet ook een stuk waarin wordt gezegt dat elk dier hier recht op heeft Ja
Dus als het echt nodig is kan je terugvallen op de grondwet.
Helaas komt het niet zo ver en laten mensen het er maar bij zitten.

@Snowdon, heb jij wel eens een hele dag op de wei gestaan in de polder zonder wind met 25 tot 30 grade? Niet echt fijn kan ik je vertellen.
Of dagen achterelkaar in de regen zonder tijd om op te drogen?
Dan denk ik dat in NL wel degelijk een noodzaak is voor een schuilplek of dan maar op stal.

moniquelucky

Berichten: 2748
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Re: Schuilgelegenheid voor paarden taboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 11:10

pastel schreef:
mooi voorbeeld over hoe gemeentes meewerken aan het welzijn van paarden Hamer

Ja, idd. echt raar Huilen .

sammie18
Berichten: 1345
Geregistreerd: 12-08-07
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Schuilgelegenheid voor paarden taboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 14:37

Nou in een wei van kennissen liepen ze ook tegen dit probleem op, zij kregen uiteindelijk wel een vergunning om langs een bocht in de wei een houten schutting te bouwen, gezien de schutting in een hoek ligt hebben ze er nu geloof ik gewoon een zeiltje overheen gespannen. Was niet de opzet maar mag wel.

ladolcevita
Berichten: 310
Geregistreerd: 18-01-05

Re: Schuilgelegenheid voor paarden taboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 01:23

snowdon schreef:
@ ladolcevita
En het grootste gros van de paarden hier zullen daar bij bosjes neervallen ondanks de beschutting Ach gut

Ik heb Arabieren. Haha!

moniekk

Berichten: 1165
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: Oostrum (lb)

Re: Schuilgelegenheid voor paarden taboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 10:07

ik heb echt een heel erg gevecht gehad met de gemeente, ik mocht helemaal niks! ja een boom planten maja is de boom groot geeft die eindeljik beschutting is mn paard dood tegen die tijd...

t was horizonvervuiling omdat t om agrarisch gebied ging.. nee ik mag dr helemaal niks neerzetten!
ik heb gevraagt t bestemmingsplan te weizigen, en dat mocht ook niet, was beschermd gebied blabla...
maar nu Bloos! nu komen dr opeens over 15 jaar huizen Boos! of dat geen horizon vervuiling is!!!
en ja ik mag nog steeds geen stal bouwen Huilen
ik heb alles geprobeerd, echt dierenbescherming gebeld, partij van de dieren, provincie limburg.. enz.. maar ze wijzen allemaal terug naar de gemeente.
ik vind dat de gemeente alleen maar doet waar ze zelf zin in hebben, t zijn gewoon machtsmisbruikers!
verderop bij mij in de straat staat wel een stal, die dr officieel ook niet mocht staan maar die mensen hebben connecties bij de gemeente(hier kwam ik achter toen ik de provincie dr over belde, ze zeiden de gemeente heeft daar met een scheve schaats gevaren...), een corrupte zooi dus die gemeente.... Boos!