Schuilgelegenheid voor paarden taboe

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110798
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Schuilgelegenheid voor paarden taboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-08 06:40

http://www.6fm.nl/news.php?contentID=12474
6fm.nl


Op het weiland achter kwekerij De Limieten in Huizen mag geen schuilgelegenheid voor paarden komen.

Eigenaar Tjebbes van de kwekerij wil de paarden laten grazen om het gras kort te houden.
De Huizer gemeenteraad haalde daar echter een streep door bij de vaststelling van het bestemmingsplan.

De gemeenteraad wil het kwetsbare natuurgebied echter zo open mogelijk houden.
De kwekerij is verbaasd en teleurgesteld over het besluit.

pastel
Berichten: 727
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: Pekela's

Re: Schuilgelegenheid voor paarden taboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 09:45

mooi voorbeeld over hoe gemeentes meewerken aan het welzijn van paarden Hamer

Blablabla11

Berichten: 7882
Geregistreerd: 27-05-06

Re: Schuilgelegenheid voor paarden taboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 10:09

Bij ons deden ze ook al moeilijk toen wij een stal ( container ) hadden neergezet

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Schuilgelegenheid voor paarden taboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 10:12

en dat bedoel ik nou.............. WAT willen we nou in de BV Nederland.......... echt ongeloveloos

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Re: Schuilgelegenheid voor paarden taboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 10:17

Lindy1982 schreef:
Bij ons deden ze ook al moeilijk toen wij een stal ( container ) hadden neergezet


Mocht die uiteindelijk wel blijven staan of kregen jullie een boete o.i.d.?

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re: Schuilgelegenheid voor paarden taboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 10:18

kom op mensen, niet meteen op zo'n gemeente gaan schelden.

Waarom bouwt de man geen stal op het terrein bij zijn woning/kwekerij? Waarom wil hij dat in een natuurgebied achter de kwekerij?
Kunnen die paarden anders geen plekje krijgen in een loods oid die er vast al ergens staat?

En om het gras kort te houden kan hij beter schapen kopen! daar zijn paarden helemaal niet geschikt voor. Of te wel, de mensen lijken mij gewoon een paardenstal te willen bouwen op een plek waar dat niet mag!

Anoniem

Re: Schuilgelegenheid voor paarden taboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 10:21

Voor mij niet duidelijk of er al paarden lopen of dat hij het voornemens is. Paarden zijn niet echt de juiste dieren om het gras kort te houden, die grazen het helemaal open waardoor er onkruid ontstaat en in de winter een modderpoel kunnen veroorzaken. Dan kan je beter een kudde schapen neerzetten en als het kort is verplaatsen. Dat gebeurd steeds meer, schaapskuddes die steeds weer ergens neer gezet worden.

Ik denk dat hij paardjes leuk vind, of een zakcentje erbij wilde verdienen. Maar zijn uitgangspunt is niet correct.

Edit:
Ow, Amondi, je was me voor, maar iig denken wij er hetzelfde over.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re: Schuilgelegenheid voor paarden taboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 10:24

idd Russel, precies mijn gedachte!

Ook al gaan de regels soms ver, ze zijn er voor iedereen, al helemaal in het westen/randstad

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Re: Schuilgelegenheid voor paarden taboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 10:47

Wil die man op een natuurvriendelijke manier zijn gras onderhouden kan het weer niet.

Waarom zijn er voor schapen, koeien etc. eigenlijk geen schuilhokken? Zie die met harde wind/regen/felle zon ook vaak afzien. Zou ze soms ook een schuilgelegenheid gunnen als ze geen bomen oid hebben.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Schuilgelegenheid voor paarden taboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 10:54

Horse_ schreef:
Wil die man op een natuurvriendelijke manier zijn gras onderhouden kan het weer niet.

Waarom zijn er voor schapen, koeien etc. eigenlijk geen schuilhokken? Zie die met harde wind/regen/felle zon ook vaak afzien. Zou ze soms ook een schuilgelegenheid gunnen als ze geen bomen oid hebben.


elke zomer weer zie je hier koeien en schapen wegbakken in de polders zonder bomen

gelukkig worden veel koeien tegenwoordig permanent op stal gehouden ook in de zomer, dus is dat probleem ook weer opgelost Rolleyes

de paarden ook maar gewoon op stal houden Tong uitsteken

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Re: Schuilgelegenheid voor paarden taboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 10:55

En ik hoorde juist op de radio dat er meer controle ging komen naar dat paarden op de juiste manier gehouden worden? Maar aan de andere kant begrijp ik het ook wel van de gemeente, het is natuurlijk wel een soort van 'uitzichtversperring'.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Schuilgelegenheid voor paarden taboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 10:57

ben het met Arabesk eens........ wat voor een motief die man ook heeft om die paarden daar te laten lopen, maakt geen fluit uit........... alleen al het idee dat het niet kan omdat de gemeente dit tegenwerkt is bizar.

idd ophokken al dat spul, want tjees, er zal toch een schuilstal staan..........

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Re: Schuilgelegenheid voor paarden taboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 11:08

Alle dieren horen buiten te lopen die buiten horen maar ja. Koeien meer binnen komt vaak ook door regelgeving die steeds strenger word. Houden de boeren ze maar binnen. Vind dat ook geen goede ontwikkeling.

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: Schuilgelegenheid voor paarden taboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 11:14

Ik snap dat echt niet, als de overheid slim was zorgen ze gewoon dat er milieuvriendelijke stalling komt. Die is ook niet lelijk voor het oog, en goed voor de natuur.
Al maak je een gebouw van paardenpoep dan is dat probleem ook opgelost

Zaina

Berichten: 3448
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Huizen

Re: Schuilgelegenheid voor paarden taboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 11:27

volgens mij lopen er nog geen paarden...

ladolcevita
Berichten: 310
Geregistreerd: 18-01-05

Re: Schuilgelegenheid voor paarden taboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 12:35

Ik mag ook geen afdak bouwen op mijn land. In de praktijk komt het er dus steeds op neer dat als het een paar dagen doorregent en de regendekens in gaan regenen ik ze met de trailer terug naar stal moet halen. Lastig. Ik zit er nu aan te denken een hooiruif op wielen te kopen, zo een met een dakje er op. Dan kunnen ze lekker met hun koppie droog staan waardoor ze het weer wat langer uithouden buiten.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Schuilgelegenheid voor paarden taboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 12:40

wel , wat mij opvalt aan het bericht is dat het stuk waar de paarden zouden moeten grazen twee benamingen krijgt
eerst is het een weiland(eerste regel) en in de vierde regel is het opeens een natuurgebied
dus wat is het nu?
is het weiland , of is het buitengebied? of is het natuurgebied?


bij een kwekerij denk k al gauw aan een kas, of iets met en buitenkwekerij waar ook aardig wat landschapsbedervende bouwsels bij komen kijken dat maakt het voor mij al aannemelijker dat het gewoon om buitengebied gaat en niet om natuurgebied ...want daar zou een kwekerij met kas of bijbehorende bouwwerken ook niet mogen dacht ik zo

Zaina

Berichten: 3448
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Huizen

Re: Schuilgelegenheid voor paarden taboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 12:52

volgens mij hebben ze geen kassen hoor

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: Schuilgelegenheid voor paarden taboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 13:18

ze moeten een stal en ze mogen geen stal
als ze nu een stal bouwen en die door bramen of iets dergelijks laten begroeien dan is dat toch alleen maar bevoordelijk voor de nederlands bijna uitgestorven huismus ?
2 vliegen in 1 klp zou je denken

hier in de buurt doen ze soms ook zo moeilijk
vd zomer had iemand 6 hoge palen in het land geplaatst
en daar een oud zeil tussen gespannen
konden de paarden iig in de schaduw staan en beetje schuilen voor de regen

was echt GEEN PORUM , maar ja , dat mag dan weer wel Vork

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Re: Schuilgelegenheid voor paarden taboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 13:19


Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Schuilgelegenheid voor paarden taboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 13:46

snwodon,dat maakt alweer een boel duidelijk Ja
als ze hier een stal bij zouden willen bouwen moet dat trouwens
best te realiseren zijn op en manier die geen afbreuk doet aan het landschap

maar ja, vraag me nog steeds af wat dat gebied nu echt is waar ze het over hebben
agrarisch/.buitengebied of natuur

pluklief

Berichten: 4201
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Betuwe

Re: Schuilgelegenheid voor paarden taboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 13:53

Vreemd, aan de ene kant willen ze dat paarden het in Nederland beter krijgen. Maar dan mogen ze geen schuil gelegenheid bouwen. Weer behoorlijk krom allemaal.

Sparky10

Berichten: 2674
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Swifterbant

Re: Schuilgelegenheid voor paarden taboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 13:56

wij hadden ook een weiland van de gemeente gepacht een aantal jaar terug ook wij mochten er niks niet bouwen , wel gedaan kregen we een brief dt dat per direct weggehaald moest worden ,

en de winter erna stond de dierenbescherming op de stoep je paarden kunnen nergens schuilen dit kan niet zo ,

kortom we zijn daar weggegaan wat ligt er nu ? allemaal bebouwing voor jawel de hanzelijn Clown

ik vind het achterlijk hoor ze spreken elkaar zo tegen en inderdaad de meeste koeien worden innen gehouden bij ons zowieso va nde winter staat alles binnen de paarden mogen de paddocks in of het kavelpad op .

maar schaapjes endergelijke die lijden ook onder de zon en vele regen en modder , daar word niks aan gedaan want ze mogen niet bouwen maar schapen het gehele jaar binnen houden is ook niet diervriendelijk evenals de koeien en paarden .

Twiggy2008
Berichten: 21242
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Schuilgelegenheid voor paarden taboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 13:59

Mijn schoonouders wonen in de Naarderstraat daar Haha! . Zal het hen eens vragen.
Overigens vind ik het zwaar kinderachtig van de gemeente Huizen, maar ik sta er niet van te kijken. Ze kunnen hier in 't Gooi zo ontzettend miepen.

En Draumpje, ik woon zelf in een dorp waar heel veel weilanden zijn in officieel natuurgebied, hoor. We mogen er absoluut geen schuilstallen e.d. bouwen. Ooit heeft mijn 'weilandbaas' toch een schuilhok neergezet achterin het natuurgebied voor de paarden, maar die moest hij snel weer weghalen. Was gewoon zo'n verrijdbare containerstal. Ze doen er zo ontzettend kinderachtig over (Bedankt Natuurmonumenten!). Dus nu staan de paarden 's winters zonder schuilstal. Gelukkig zijn er wel veel bomen en struiken en maken de paarden zich er niet druk over. Ze zijn het gewend.

moniekk

Berichten: 1165
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: Oostrum (lb)

Re: Schuilgelegenheid voor paarden taboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 14:01

gemeentes... Boos! ik mag ook geen stalletje zetten, zelfs geen tuinhuisje karport of wat dan ook waar hij onder zou kunnen schuilen want dat vind de gemeente landschapsvervuiling of zo iets Hamer
ik zou niet eens van die verpakte pakken hooi neer mogen leggen Rolleyes Rolleyes
maja ik heb t stiekem toch Knipoog