Paard stapt na val op berijdster

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
brenpasbeau
Berichten: 3900
Geregistreerd: 24-04-05

Re: Paard stapt na val op berijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 17:05

gvd ik ken dat meisje erg goed ik heb daar een jaar stage gelopen .
sterkte meis hoop voor dr dat alles weer goed komt Verdrietig Verdrietig
zo zie je maar een ongeluk zit in een piepklein hoekje

soubieke

Berichten: 1039
Geregistreerd: 24-09-05
Woonplaats: Heusden, boerenhol in Belgiƫ

Re: Paard stapt na val op berijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 17:08

op mijn eerste jumping ben ik ook gevallen en is mijn pony op mijn arm gaan staan Bloos
ik heild er gelukkig gewoon een heel erg pijnlijke en blauwe arm aan over (hij was zlefs niet gebroken Bloos! )
deze dame had minder geluk ... Verdrietig

soniep
Berichten: 343
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Den ilp

Re: Paard stapt na val op berijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 18:06

aah ik hoorde van mn moeder wie het was aardig meisje altijd ken der ook
sterkte meis!

Romano_Tres

Berichten: 144
Geregistreerd: 18-11-04
Woonplaats: Alblasserdam/Landsmeer.

Re: Paard stapt na val op berijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 21:31

Welk meisje was het als ik vragen mag?

Rosie

Berichten: 5654
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Kop van NH

Re: Paard stapt na val op berijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 22:30

Omg. Mijn paard heeft daar gestaan. Wat erg! Hopelijk komt het snel goed..
Edit: Mag ik misschien weten hoe ze heet? Lachen

twister42
Berichten: 523
Geregistreerd: 19-05-06

Re: Paard stapt na val op berijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 14:55

heel vervelend,
hoop dat ze snel opknapt, en inderdaad het vertrouwen weet terug te vinden om weer op een paard te stappen. Kan me ook niet voorstellen dat het dier haar bewust heeft plat gewalst.

CarpeDiem

Berichten: 7419
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Back in Brabant!

Re: Paard stapt na val op berijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 18:06

heel veel sterkte voor de vrouw!

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Re: Paard stapt na val op berijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 18:09

Sunnyway legt het goed uit OK dan!

Vorig jaar om deze tijd had ik ook gebroken ribben en een klaplong.Een paard in de wei had mij een optater verkocht .
Zelf heb ik 10 dagen in het ziekenhuis gelegen en na 6 wkn weer voorzichtig gaan rijden. Voel met weerschommelingen mijn long en ribben nog wel en nu nog steeds wat stijfjes aan de rechterkant,maar geen belemmeringen.

Ik wens haar een spoedig herstel Ach gut

XFiemoX
Berichten: 4555
Geregistreerd: 26-09-04

Re: Paard stapt na val op berijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 18:41

Ik wens die mevrouw inderdaad heeeel veeeeel sterkte toe!
Bij mij is het ook keer gebeurt in 2004 maar dat was met een paard van m'n stagebegeleider ik ging ermee naar een oefenparcour en het ging in begin erg goed nadat ik op de een na laatste sprong af reed het paard sprong uitstekend eroverheen alleen kwam het paard zelf verkeerd terecht en viel door z,n voorbenen heen en ging het paard over de kop en nam mij als ware mee ik lag op de grond en toen belandde het paard nog is op mij met de achterkant. Ik heb daar aan een scheve onderrug aan overgehouden. Maar toen het gebeurt was het paard had zelf gelukkig helemaal niks en ik weet dat het absoluut niet dat het paard het expres deed of doet zoiets want paarden kijken op zich altijd wel uit alleen een paard kan net als mensen ook wel eens een foutje maken. Maar toen het gebeurd was ik was er wel gelijk weer zo erop gestapt ik wou een laag hindernisje even nemen voor de zekerheid want over de hoogte wat ik aan het oefenen was dat was hoogte van een ZZ parcour maar toch ff 40cm voor de zeker heid zodat het paard niet eng ervan werd of ervan geworden was en ook voor mij het beste zo geweest alleen toch daarna was ik wel gelijk af gestapt want het deed wel ontiechelijk veel pijn in me rug.

Nogmaals voor die mevrouw wens ik echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel Veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel sterkte toe!

Zack

Berichten: 4094
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: Paard stapt na val op berijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 16:45

piedrolover schreef:
Bij mij ook om de hoek Scheve mond (nu ik er aan denk kwam er gisteren idd een ambulance met loeiende sirenes langs)
Is een klaplong ernstig?

Ook hier in de buurt..
(klaplong doet vooral heel veel pijn, en zoals de naam als zegt, een dichtgeklapte long)
Ik heb het zelf ook gehad (+ gekneusde ribben) afentoe met weerschommelingen (of kou) heb ik er nog wel eens last van.

_Bolero_
Berichten: 572
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Zevenbergen

Re: Paard stapt na val op berijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 16:49

Ben ook wel eens samen met mijn pony onderuit gegaan. Toen hij in alle paniek overeind wilde komen is hij weer terug op mij gevallen. Was ook geen pretje toen ik later wakker werd in het ziekenhuis!
Ik wens haar heel veel sterkte toe!

tikkie
Berichten: 543
Geregistreerd: 22-10-05

Re: Paard stapt na val op berijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 16:06

ik ben een keer in een buitenrit eraf gevallen,, we waren met een groepje en ik ree met mn pony voorop,, we waren aan het galopperen en toen viel mn pony,, en ik viel naast dr,, en toen kwamen die andere mensen eraan,, gelukkig maakte er twee paarden een soort van sprng over me heen ik moet er niet aandenken dat ze over me heen waren gewalst STERKTE!

mymymy

Berichten: 554
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Hengelo, Overijssel

Re: Paard stapt na val op berijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 16:08

Afschuwelijk!, ook gebeurd met mn vader maar dan minder erg, enkel kapot(=litteken) verder niks

soniep
Berichten: 343
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Den ilp

Re: Paard stapt na val op berijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 16:33

Ik denk dat het niet zo aardig is om zo haar naam op internet te gooie dus als je het echt wil weten moet je maar ff en pm sture Knipoog

Noppie

Berichten: 376
Geregistreerd: 31-03-06
Woonplaats: (FRL)

Re: Paard stapt na val op berijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 10:10

AUW! PIJNLIJK! Je weet dat er iets kan gebeuren als je paardrijdt, maar dat is met elke sport zo. Ik ben een anderhalf jaar geleden ook van mijn paard gekukkeld, kwam pijnlijk op mijn stuitje terecht. Ik heb nog wel 5 minuutjes gereden maar nadat ik was afgestapt bleek het toch ernstiger te zijn dan ik dacht en heb 2 maanden helemaal niet kunnen rijden. Maar dat is een risico dat je loopt. Maar hopen dat die mevrouw gauw hersteld, naar voor haar om dat mee te moeten maken! Ach gut