21 Verwaarloosde pony's in beslaggenomen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Re: 21 Verwaarloosde pony's in beslaggenomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 14:06

ja:P zie t aan haar taalgebruik

_Rosanna

Berichten: 2891
Geregistreerd: 20-05-06
Woonplaats: Ede

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 14:10

sronnie schreef:
_roosje_ is Rosanna/simba?

Tjah ik ben Rosanna jah van Simba

_Suus_

Berichten: 783
Geregistreerd: 27-10-05

Re: 21 Verwaarloosde pony's in beslaggenomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 14:12

wow wie zou dat nou doen bij die lieve beestjes

_Rosanna

Berichten: 2891
Geregistreerd: 20-05-06
Woonplaats: Ede

Re: 21 Verwaarloosde pony's in beslaggenomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 14:20

k kan de foto's er nu niet op zette de pc boven waar de foto;s op staat is kapot ik zal ze vanaaf er op zetten!!

_Rosanna

Berichten: 2891
Geregistreerd: 20-05-06
Woonplaats: Ede

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 14:27

NoaC schreef:
Erge is dat ze over een tijd gewoon weer dieren heeft.....

Dat is wel zo!!! Maar dit keer houw ik het egt in de gaten!!v hhm,, k ben vandaa daar door rampj geklome(AA) en egt zielig waar ze stonden:(

Amber_

Berichten: 10137
Geregistreerd: 21-06-05

Re: 21 Verwaarloosde pony's in beslaggenomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 14:44

Nou ik ben dus die vriendin van Roosje .. Ik heb 1 foto van toendertijd.



Ik zelf ben niet naar binnen gweest om te kijken of iets... Maar de pony lag dus de volgende dag dood, We weten niet precies wat, maar waarschijnlijk toch wel dood gebloed of koliek...

Ik weet wel dat er veel aangedaan is en geprobeert is om deze ponys weg te halen, maar idd zoals Roosje zegt niet genoeg bewijs, en die mensen waren nou niet de vriendelijkste.. (ze staken dus banden lek dat soort dingen)

Ik hoop dat ze nu harder aangepakt worden !
Laatst bijgewerkt door Sjoert op 25-05-06 13:58, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: foto verwijderd

_Rosanna

Berichten: 2891
Geregistreerd: 20-05-06
Woonplaats: Ede

Re: 21 Verwaarloosde pony's in beslaggenomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 14:47

Amber_ schreef:
Nou ik ben dus die vriendin van Roosje .. Ik heb 1 foto van toendertijd.



Ik zelf ben niet naar binnen gweest om te kijken of iets... Maar de pony lag dus de volgende dag dood, We weten niet precies wat, maar waarschijnlijk toch wel dood gebloed of koliek...

Ik weet wel dat er veel aangedaan is en geprobeert is om deze ponys weg te halen, maar idd zoals Roosje zegt niet genoeg bewijs, en die mensen waren nou niet de vriendelijkste.. (ze staken dus banden lek dat soort dingen)

Ik hoop dat ze nu harder aangepakt worden !


Tjah die foto heb k dus gemaakt allen door dat k nii naar binne kom nii egt duidelijke foto maar uhm,, tjah die wite balk zat er net voor.. maar op dat moment was die stal best netjes voor hun!!,,,
Laatst bijgewerkt door Sjoert op 20-05-06 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto verwijderd

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Re: 21 Verwaarloosde pony's in beslaggenomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 14:48

helaas dat je ze gewoon niet tegen kunt houden al zijn ze bezig met een nieuwe wet dacht ik dat mensen die mishandeld hebben geen dieren meer mogen voor een x aantal jaren..

en helaas kun je er niets aan doen alleen het melden en hopen

daantjuhhh

Berichten: 26874
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: 21 Verwaarloosde pony's in beslaggenomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 14:53

Heike schreef:
In Amerika hebben ze eens een vrouw gestraft die zo met haar dieren omging. Ze heeft enkele weken in een cel gezeten met alleen water en brood en op de muren de foto's van haar dieren. Dat zouden ze in Nederland ook wel eens mogen doen.

De tweede keer.! Hoe vaak moeten de dieren nog lijden voordat ze geen dieren meer mag houden. Lezen we over een jaartje ofzo dat er weer pony's in beslag zijn genomen in Ede en dat de eigenaar al voor de derde keer is beboet?

Dit vind ik een perfecte straf.
Laat ze maar eens voelen wat ze haar dieren aandoet.

gootje12
Berichten: 1645
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Ommen

Re: 21 Verwaarloosde pony's in beslaggenomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 15:40

ik heb lang niet alles gelezen,maar ik hou bij mij in de buurt ook allaes in de gaten.En als ik iets verdachts zie ,bel ik gelijk de dierenbescherming{kennis van mij}.
Heb al een paar friezen kunnen redden van verhongeren.

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 16:30

Ik vind het eigenlijk ongepast om hier ongegeneerd foto's te plaatsen van iemands anders terrein, pony's etc. Sterker nog. Dat mag niet!

Ik ga verder met Joost mee. De telegraaf plaatst het allemaal wel erg sensationeel.

Amber_

Berichten: 10137
Geregistreerd: 21-06-05

Re: 21 Verwaarloosde pony's in beslaggenomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 16:51

Hoe durf je te zeggen dat de Telegraaf het te sensationeel maakt ?! Sorry hoor, heb je het met je eigen ogen gezien ? Nee, Ik wel ! Dus ik kan met 100% zeggen dat het alles behalve sensationeel was.

FlynnlOver

Berichten: 1342
Geregistreerd: 21-08-05

Re: 21 Verwaarloosde pony's in beslaggenomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 16:53

Ik WALG gewoon van zo'n mensen..

paardje2013
Berichten: 1855
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: .........

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 16:54

die mensen zijn zo gek als een deur niet te geloven dat je
21 pony ss verwaarloost

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 17:11

Foto's zijn verwijderd.

Ik heb hierboven toch al aangegeven dat ze niet geplaatst mogen worden..

Julia
Berichten: 24744
Geregistreerd: 22-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 17:16

Verschrikkelijk dat het toch nog voorkomt! Meerdere malen zelfs. Dan denk je toch dat iemand daar van leert? Nog zoiets ergs: viewtopic.php?f=1&t=107083&hilit=
Zulke mensen snap ik dus echt niet.

_Rosanna

Berichten: 2891
Geregistreerd: 20-05-06
Woonplaats: Ede

Re: 21 Verwaarloosde pony's in beslaggenomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 17:28

hhmm, wrrm mogen er geen foto's op?

Ibbel

Berichten: 49189
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 18:00

Schending van privacy. Net zo goed als dat de namen van verdachten niet mogen worden gepubliceerd totdat iemand daadwerkelijk schuldig bevonden is. Dit is onder andere bedoeld om rechters niet bevooroordeeld te maken. 'Het publiek' is nl nogal geneigd om zelf wel even te oordelen en meteen even de strafmaat uit te spreken ook.

dancertje

Berichten: 3458
Geregistreerd: 13-12-05
Woonplaats: Waarder

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 18:03

madelon31 schreef:
Ik vind dat ze hier in nederland net zo streng moeten zijn op het verwaarlozen of mishandelen van dieren als in america!!

Daar krijgen mensen gewoon een gevangenisstraf als je je dier verwaarloosd of mishandeld.
Moeten ze hier ook doen en niet zo mild zijn voor die dierenbeulen!


ben het volkomen met je eens en ze mogen dara dan ook gene enkel dier meer houden

inkepink

Berichten: 3164
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: randje van twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 22:27

heel erg 21 verwaarloosde pony's maar het valt me wel op dat iedereen hier hard schreeuwd maar verder??? weet niemand waar deze pony's opgevangen zijn? Kunnen we beter met zn allen het opvang adres helpen. Jeweet natuurlijk echt niet wat de achtergrond van de vrouw is, dat ze ziek in dr hoofd is staat als een paal boven water maar verder
wel jammer ook dat mensen er tegen over wonen maar niet echt veel gedaan hebben, ja de db gebeld maar ook de persoon in questie aangesproken?????? Of is nl inmiddels zover dat je anoniem wel wat durft te ondernemen maar niet meer rechtstreeks???

Hoop wel dat de dieren goed zijn opgevangen; heb zelf nog wel tijdelijk plaats voor 2 of 3

_Rosanna

Berichten: 2891
Geregistreerd: 20-05-06
Woonplaats: Ede

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 22:54

inkepink schreef:
heel erg 21 verwaarloosde pony's maar het valt me wel op dat iedereen hier hard schreeuwd maar verder??? weet niemand waar deze pony's opgevangen zijn? Kunnen we beter met zn allen het opvang adres helpen. Jeweet natuurlijk echt niet wat de achtergrond van de vrouw is, dat ze ziek in dr hoofd is staat als een paal boven water maar verder
wel jammer ook dat mensen er tegen over wonen maar niet echt veel gedaan hebben, ja de db gebeld maar ook de persoon in questie aangesproken?????? Of is nl inmiddels zover dat je anoniem wel wat durft te ondernemen maar niet meer rechtstreeks???

Hoop wel dat de dieren goed zijn opgevangen; heb zelf nog wel tijdelijk plaats voor 2 of 3


HoiHoi ik heb vandaag er iemand over gesprooken een vriedin zij zij dat ze opgevangen waaren bij de dieren besherming daar zijn ze nu in goede handen! en kijk die mensen die er tegen over woonden die hebben egt allen gedaan wat we konden!! maar egt niks hiel,, bij onse traile hebben ze daar voor zelf de banden lek gestooken,, en tjah,, het zijn best mooi wels maar wel maggen nu,, maar k denk weet wel heel zekker dat het hele mooi paardjes worden!!! Groetjes Roosj

LuckyRemi

Berichten: 807
Geregistreerd: 08-02-06

Re: 21 Verwaarloosde pony's in beslaggenomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 10:29

Dat is echt te ziekelijk voor woorden... Ik snap echt niet dat je een paard, of wat voor dier dan..pijn kan doen!

Laurine

Berichten: 1675
Geregistreerd: 01-05-05
Woonplaats: ´t Harde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 11:38

Waarom doen mensen dit toch zijn ze soms vergeten dat ze paarden hebben ofzo ik vind dit zo erg dat doe je toch niet! die dieren lijden er enorm door

_Blacky_

Berichten: 2328
Geregistreerd: 21-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 14:38

Ze moeten dat mens een jaren lange gevangenisstraf geven en haar laten slapen tussen hara iegen uitwerpselen.
Dit kan echt neit,
Hoe kan je andere paarden(of andere dieren) zo behandelen.
AFSCHUWELIJK

magretti
Berichten: 106
Geregistreerd: 18-12-04
Woonplaats: Den bosch

Re: 21 Verwaarloosde pony's in beslaggenomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 19:34

Ja gelukkig zijn deze dieren nu gered.
Maar er zijn nog veel meer dieren op de wereld, die verwaarloost/mishandeld worden. En die worden vergeten door de dierenbescherming! De dierenbescherming zou overal eens wat meer kontroles uit moeten voeren. Bij alle dierenbezitters, of ze er nou goed voor zijn of niet. Iedereen zou gekontroleerd moeten worden.
dan is het probleem gelijk opgelost!
Als je een klein kindje hebt, dan moet je ook eens in de 3 maanden of zo, ook eens naar een kinderarts. Om te kijken of je wel goed voor je kind zorgt. Dieren zijn ook net kinderen, die kunnen zich ook niet weren tegen het kwaad. Dus bij dieren zouden ze dit ook in moeten voeren!