Nederland verliest tweede plaats dressuur door pure pech

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
albertnap

Berichten: 264
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Sliedrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 19:40

ga nu even naar stal, zie je morgen!

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 23:25

Het is jammer dat dit paard, als ik het goed begrepen heb, door stress op zijn tong bijt tot bloedens toe. Als het zo'n paardvriendelijke ruiter is zou hij misschien eens kunnen proberen bitloos te gaan rijden. Volgens mij kun je dat op heel hoog niveau. Het zou toch eens de moeite waard zijn om te kijken of het paard dan nog steeds op zijn tong bijt als er geen 2 bitten in zijn mond hangen.

hns

Berichten: 1616
Geregistreerd: 18-05-06

Re: Nederland verliest tweede plaats dressuur door pure pech

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 23:28

Met je eens Flicka proberen kan geen kwaad

Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 23:36

Waarschijnlijk maakt het geen fluit uit of je met bit of zonder rijdt (bovendien mag het niet). Ik ken er ook zo een die op z'n tong bijt als ie geconcentreerd wordt. Ook steekt hij vaak het puntje dan net tussen z'n voortanden en dat is vragen om problemen natuurlijk. Hij doet dit ook met longeren aan een halster, dus daar heb je je bitloos. Hij zit er gewoon op te kauwen als het ware net als mensen ook wel eens op hun wang zitten te bijten als ze ergens geconcentreerd mee bezig zijn. Het kan goed zijn dat Alex z'n paard iets vergelijkbaars doet.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78525
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Nederland verliest tweede plaats dressuur door pure pech

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 23:56

Inderdaad, maakt vaak niet uit, bit in of niet. Onze tongenbijter bijt vaak de eerste keer op de tong als ze net uit de vrachtwagen is en nog aan het halstertje staat.

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Nederland verliest tweede plaats dressuur door pure pech

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 09:29

Neonlight schreef:
Onze tongenbijter bijt vaak de eerste keer op de tong als ze net uit de vrachtwagen is en nog aan het halstertje staat.

Jee, dán al in de stress??!!

Ik begrijp het nu overigens niet meer: schuim is volgens de klassieke (FEI) dressuur stroming een teken van ontspanning?! Dat is dan in tegenspraak met uit spanning op de tong bijten toch


Onder de streep is het vrij eenvoudig

Bijt het paard in de wei op de tong?
Ja: bel de tandarts

Nee: bijt het paard zonder bit op de tong?

Ja: fundamentele koerswijziging met meer échte ontspanning. Bv. TTouch.

Nee: bijt het paard zonder handen aan de teugels op de tong?

Ja: ander bit en liever bit eruit.

Nee: handen leren gebruiken en liever eerst een tijdje zonder.


HC

betiine
Berichten: 45
Geregistreerd: 17-05-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 09:51

Als een paard alleen op wedstrijd op zijn tong bijt door de stress, zo je naar mijn mening niet eens op wedstrijd moeten gaan.
Het is dan echt weer een geval van het geld boven het welzijn van het paard stellen.

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 11:01

Citaat:
En tanden eruit trekken wordt als grapje genoemd, maar ik ken paarden waarvan een gedeelte van de tong operatief is verwijderd om dit te voorkomen! Wij hebben dit ook als tip gekregen, maar daar beginnen we niet aan.


Het was ook een dubbelzinnig grapje...
Je stuurt daar wel mensen op aan. Als er veel geld bij komt kijken is de beslissing voor sommige zo gemaakt.

(Zeker als je bedenkt dat het onder verdoving gebeurd en het paard er niet veel last van heeft, zal dat de beslissing makkelijker maken.
en als de beste man zelf een kunstgebit heeft... ...)

risje

Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 13:01

Tsja denk dat bitloos voor nimbly niet een optie is.
Enerzijds zal het het tong bijten niet oplossen zoals al eerder gezegd, maar anderzijds kun je GP rijden dan wel vergeten.
Daarbij is het voor zove rik weet namelijk niet toegestaan.
Erg jammer want vindt het een super-paardje!

hns

Berichten: 1616
Geregistreerd: 18-05-06

Re: Nederland verliest tweede plaats dressuur door pure pech

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 19:03

mellenoska schreef:
balen zoiets, maar het is wel terecht dat hij er uit word gehaald, ze zijn tenslotte het voorbeeld voor de basissport.


Zeg me dat je dit niet meent
Ik zie al iedereen de LDR lopen en kinderen die niet weten wat ze aan het doen zijn gaan ook dalijk nog proberen al die handelingen uit te voeren die ze op zulke wedstrijden zien!!
Nee mensen op dat hoog niveau zijn absoluut geen voorbeeld voor de bassisport/recreatie.
Eerst als je genoeg ervaringen hebt en professionele hulp hebt kun je die mensen als een voorbeeld zien anders niet.

Laurine

Berichten: 1675
Geregistreerd: 01-05-05
Woonplaats: ´t Harde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 11:35

Ik vind de mensen op dit hoog niveau zeker geen voorbeeld voor de basissport! Ik vind het wel terecht dat die de ring is uit gezet!

risje

Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 11:45

tsja meningen verschillen.

Vindt het wel terecht hoor dat Alex de ring uit moest, regels zijn nu eenmaal regels.

Maar blijft een feit dat ruiters op dit niveau toch een voorbeeld zijn voor de ruiters en amazones uit de basissport. Of dat nu goed of slecht is tsja...enerzijds is het mooie promotie en kun je zien wat er mogelijk is.
Anderzijds heeft bijvoorbeeld anky heel erg het effect dat veel mensen haar in alles na willen doen. Als anky LDR rijdt doen anderen dat ook en dat is nu net waar het mis gaat.
Je moet nooit zomaar iets nadoen omdat je voorbeeld dat doet. Of die persoon nu Z2 rijdt of GP.....als je iets doet met rijden moet je het doen omdat je weet waar je mee bezig bent en waarvoor die bepaalde oefening dient. Je moet het nooit doen omdat je voorbeeld het toevallig doet!
Is overigens ook benadrukt in de clinic vught vorig jaar.

Maar goed dat is een hele andere discussie en dan gaan we wel weer erg ver off -topic.

blijf erbij dat nederland door pure pech de tweede plaats verloor en dat is echt niet alleen doordat nimbly op zijn tong beet!

Schwung
Berichten: 98
Geregistreerd: 02-07-04
Woonplaats: Breda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 10:07

risje schreef:

Maar blijft een feit dat ruiters op dit niveau toch een voorbeeld zijn voor de ruiters en amazones uit de basissport


vind ik niet, als ik een turner op tv zie dan ga ik al die gekke sprongen niet na doen want dan breek ik me nek.
zo is het ook in de paardensport...

risje

Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 12:27

@Schwung:
Tsja blijkbaar betekend voorbeeld voor jou iemand die je na wilt doen.

Voor mij en ik denk voor vele anderen is een voorbeeld toch echt iemand die iets kan wat je ook graag zou kunnen. Iemand die bijvoorbeeld dressuurrijden eruit laat zien hoe het er volgens jou uit zou moeten zien. Iemand waarvan jij vindt dat hij / zij het rijden eruit laat zien zoals het zou moeten.
En natuurlijk ook iemand waarvan je bewonderd wat hij / zij bereikt heeft met de beschikbare middelen.

Zo'n iemand hoeft overigens echt niet GP te rijden. Ken ook genoeg ruiters uit de basissport of die bijvoorbeeld niet eens starten die ik echt een voorbeeld vindt voor anderen.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 13:22

Lusitana schreef:
Schwung schreef:

de laagste valt altijd af. beste 3 tellen

En dan komt men dat de eerste plaats verloren is door pure pech? Hij is dan toch gewoon die niet meetelt?

Met andere woorden het is pech dat het paard net nu op de tong bijt en Nederland daarom geen punten haalt? HALLO, hoe zit het dan met de rest van het team, doen die mee voor spek en bonen?


Joh.
De rest van het team doet uiteraard niet mee voor spek en bonen, en idd, er tellen alleen de 3 beste scores. Maar aangezien Alex een geroutineerd ruiter is, had hij misschien een goede score voor het eindresultaat kunnen noteren. Als er iemand gediskwalificeerd wordt, tellen sowieso de overige 3 resultaten, goed of slecht. Dus in dat opzicht blijft het imo pech.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78525
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Nederland verliest tweede plaats dressuur door pure pech

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 15:48

Bovendien zat hij op het moment van diskwalificatie boven de 70%, dat was niet de afvalscore!

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 16:12

ja joh ?
hoe weet je dat?

Shadow06

Berichten: 357
Geregistreerd: 25-04-05
Woonplaats: Tiel en Overveen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 16:15

Hij zat zelfs al boven de 72 % op dat moment... Stond in t artikel op de site van de knhs...

risje

Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 17:13

Sterker nog, oa neonlight, kimble, beesje, ik en nog paar andere bokkers die mee waren hebben het zelf live op het score bord gezien....

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78525
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Nederland verliest tweede plaats dressuur door pure pech

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 20:10

Inderdaad.

Yrrah
Berichten: 484
Geregistreerd: 24-08-05

Re: Nederland verliest tweede plaats dressuur door pure pech

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 19:38

Even een vraagje, misschien beetje off topic.
Zondag heeft hier op Bokt een link gestaan naar een video met de winnende kür van Nadine Capellmann, maar ik kan hem nergens meer vinden.
Kan iemand mij daaraan helpen?

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 02:24

Dat is echt dikke pech die ze hebben gehad wel jammer hoor

daantjuhhh

Berichten: 26874
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 02:28

Angeliek schreef:
Dit is bij Alex van Silfhout al een keer eerder gebeurd..
Wel heel jammer natuurlijk!

En het is Gal ook al een keer overkomen..
Het kan gebeuren dat je paard zich een keer perongeluk op zijn tong bijt