Aanhangwagen schiet los: pony gewond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Aanhangwagen schiet los: pony gewond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 09:41

http://www.bndestem.nl/oosterhout/article318918.ece

Citaat:
Maandag 8 mei 2006 - OOSTERHOUT – Op de A27 ter hoogte van Galgeveld bij Oosterhout is gisterochtend een paardentrailer met twee pony’s losgeschoten van de trekauto. Een van de pony’s raakte gewond.

De combinatie reed rond 08.30 uur richting Utrecht. De personenauto werd bestuurd door een 45-jarige vrouw uit Galder. Door onbekende oorzaak schoot de trailer los van de auto. De aanhangwagen raakte de vangrail en kwam daaroverheen tot stilstand.

In de trailer zaten twee wedstrijdpony's (New Forest). Ze konden zelf uit de trailer komen nadat ze enige tijd bekneld zaten.

Een dierenarts onderzocht de dieren. Een van de pony’s was gewond aan zijn hoofd en zijn rechterbeen. De arts heeft de nodige prikken en verzorging gegeven.

Beide beestjes zijn meegegaan naar zijn dierenkliniek in Hooge Zwaluwe. De trailer is getakeld. Rijkswaterstaat was eveneens ter plaatse en regelde de reparatie van de vangrail.

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 09:43

jeetje, hoe kan dat nou? er zit toch altijd zo'n beveiliging op de trailer?

Marigold

Berichten: 12589
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 09:45

oh! wat erg!
arme pony's..

MissyTara

Berichten: 806
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 09:50

Er zit inderdad een beveiliging op een trailer, maar deze heeft niet de bedoeling die jij denk. Het dunne kabeltje dat je vastmaakt aan de hulpkoppeling naast je trekhaak, zit aangesloten op de handrem van de trailer/aanhanger. Deze is bedoeld om in dit soort gevallen de trailer op de handrem te trekken zodat deze afremt, hierna breekt dit kabeltje gewoon af. Dit kabeltje is niet bedoelt om de trailer achter de auto te houden. Let dus goed op als je een aanhanger/trailer aankoppelt....

sylvia_1975
Berichten: 114
Geregistreerd: 02-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 08:35

hoop dat de paarden geen angst over houden aan dit ongeval
die van mij durfde na een noodstop ook een tijd niet de trailer meer in.

Jiske_Nilis

Berichten: 665
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 08:38

Bah wat een eng verhaal, moet er niet aan denken!

Mieke_Cunna

Berichten: 2633
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 08:40

getsie arme pony's
hooplijk worden ze snel weer beter.!!

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 20:53

Jee dat is al weer de derde trailer die los laat?

wat is er met die trailers aan de hand?

Noemy

Berichten: 617
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Tilburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 14:35

Bah, echt supereng.. Ik zit ook altijd steeds naar achteren te kijken of de trailer er nog wel achter zit en of de deurtjes niet openstaan.. pff het zou je maar gebeuren!

MyQuincy

Berichten: 226
Geregistreerd: 06-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 12:22

Je kan altijd controleren of hij goed vast zit, je hoort een klik en er komt een bepaald stukje naar buiten met rode of groene kleur, dat is ook een stukje controle, verder hoort het niet te kunnen, al schiet hij los, er zit ook nog een extra beveiliging op met een draadje, stevig genoeg om het te houden en het is te voelen hoor dat hij los is...

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 12:28

Wij hadden voor de trailer die we nu hebben (met goede beveiliging) tijdelijk een oude trailer om naar de manege te rijden.. Die is toen ook een keer op het erf (gelukkig!) losgeschoten.. Dat was wel ff schrikken en we hebben er toen ok niet meer mee gereden, maar gelukkig had mijn pony nergen s last van!!!

(of er ook zo'n draadje op zat weet ik niet, maar hijwas écht al heel oud..)

Dana01

Berichten: 8596
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Akkrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 12:28

er zijn nog steeds heel veel mensen, die niet goed controleren of de beveiligings klik wel is geweest.....
en dan nog niet gesproken over oude trekhaken, die jarenlang gebruikt worden zonder onderhoud......
de koppeling is ijzer op ijzer, en die slijt dus, waardoor de kogel kleiner word....en de beveiliging dus niet meer werkt......

een oplossing daarvoor is de trekhaakdop vullen met smeervet, waardoor de kogel altijd goed gesmeerd is en dus minder snel slijt......



wel heel erg sneu zeg.....ik moet er niet aan denken dat het mij zou gebeuren

Misz_J

Berichten: 2090
Geregistreerd: 12-02-06
Woonplaats: Hoogvliet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 23:14

onverantwoordelijk, waarschijnlijk heeft de vrouw de trailer gewoon niet goed vastgemaakt en daar zijn de pony's de dupe van
maar ik kan natuurlijk niet zo oordelen. Was het misschien een trailer die nodig aan vervanging toe was???

arme beesies