Jurgen Stenfert breekt duim

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
amazingstar

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: nijkerk

Jurgen Stenfert breekt duim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 20:07

01/05/2006 Jurgen Stenfert breekt duim

De aanloop naar de eerste Samsung Super League wedstrijd van het seizoen verloopt niet zonder strubbelingen voor het Nederlandse springteam. Jurgen Stenfert heeft zijn duim gebroken, maar wil zich niet laten kennen en is vastbesloten om te rijden.


“Op een hengstenshow landde ik met m’n hand op de manenkam van het laatste paard dat ik moest rijden. Het deed zeer, maar in het ziekenhuis zeiden ze dat het niet gebroken was. Dat wist de EHBO op Jumping Amsterdam pas te vertellen”, zegt de ruiter.

Terug in het ziekenhuis werd inderdaad een breuk geconstateerd. Het bot was zelfs aaneengegroeid, maar scheef en de duim moest opnieuw gebroken worden. Stenfert kreeg er gips om, dat deze week vervangen wordt door een drukverband. “Ik wil toch rijden”, zegt hij.

amazingstar

bron: paardenkrant

Showjumper

Berichten: 763
Geregistreerd: 03-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 17:23

Vervelend als zoiets gebeurd. Het zal voor een groot deel wel genezen zijn wanneer de Super League in La Baule van start gaat. Grote kans dat hij in de landenwedstrijd niet van start hoeft, omdat hij en Octavia reserve zijn.

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 17:25

Oh jammer voor hem.

Unfaithful

Berichten: 6027
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Delft

Re: Jurgen Stenfert breekt duim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 12:11

Jammer voor Jurgen, het is gelukkig geen ernstige blessure.

Showjumper

Berichten: 763
Geregistreerd: 03-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 12:18

Ik dacht dat Jurgen reserve zou zijn, maar heb gisteren gelezen dat hij wel in het team zit. Ben erg benieud hoe Nederland het dit seizoen gaat doen in de Super League..

Poeme
Berichten: 25
Geregistreerd: 18-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:07

Het is wel een bikkel die Jurgen

Unfaithful

Berichten: 6027
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Delft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 14:41

Showjumper schreef:
Ik dacht dat Jurgen reserve zou zijn, maar heb gisteren gelezen dat hij wel in het team zit. Ben erg benieud hoe Nederland het dit seizoen gaat doen in de Super League..

Ze hebben grote concurrentie van Duitsland