Edward Gal maakt succesvolle comeback

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
princequillo
Fotograaf

Berichten: 2472
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Edward Gal maakt succesvolle comeback

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 23:17

Dat is toch wel zo’n dooddoener.

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Edward Gal maakt succesvolle comeback

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 23:29

Nog geen scores om zich met de geldende wereldtop te meten.

Ik zie in de filmpjes de standaard Gal-piaffe. De voorbenen gaan naar voren, de achterbenen treden bijna naar achteren, voor en achter lijken geen samenhang te hebben. Geen duurzame uitvoering naar mijn idee.

Maar wie ben ik...

Ik ben vooral nieuwsgierig wat dit op een groter toneel gaat doen. Maar volgens mij zal dat toneel zich niet meer voordoen voor Parijs?

X2305
Berichten: 283
Geregistreerd: 19-11-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 23:49

Het paard is drie jaar niet gestart.

Sorry hoor maar als ik 2 maanden niet ben weggeweest is mijn paard al extra gespannen. Laat staan een paard van dit kaliber, op zo’n concours en met de druk die op de schouders van de ruiter ligt. Het is geen wedstrijd op een achterveld waar niemand naar je kijkt en elke seconde van het filmpje uit pluist. :')

Er zijn weinig paarden die in de special 80%+ lopen, ook onder de ‘huidige’ topruiters die hier genoemd worden starten zij vaak zat andere paarden die niet boven de 80% lopen in de special. Of waar ze met een 70% begonnen zijn en uiteindelijk over de 80% heen zijn gegaan na meer ervaring. Of waar wat te zeggen van de score is.

Maar op de een of andere manier kan Gal het blijkbaar niet goed doen. Ik reageer echt nooit in dit soort topics en nee; ik vond het nu ook geen 85% oid waard en zat niet te klappen voor de tv. Maar het is een verdomd goed paard en hij is een verdomd goede ruiter. Hij heeft echt geprobeerd het paard open en vriendelijk voor te stellen en ik vind dat dat hem goed gelukt is en dat het ondanks de foutjes en verbeterpunten een hele prestatie is die hij heeft neergezet.

Bijzonder ook dat er dan weinig te vinden is over de prestatie van Emmelie Scholtens met Indian Rock onlangs in Fontainebleau. Die score had nog heel veel hoger kunnen uitvallen zonder de kleine foutjes en afwerkingen, maar daar zal iedereen ook wel weer wat over vinden.

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 23:56

X2305 schreef:
Het paard is drie jaar niet gestart.

Sorry hoor maar als ik 2 maanden niet ben weggeweest is mijn paard al extra gespannen. Laat staan een paard van dit kaliber, op zo’n concours en met de druk die op de schouders van de ruiter ligt. Het is geen wedstrijd op een achterveld waar niemand naar je kijkt en elke seconde van het filmpje uit pluist. :')

Er zijn weinig paarden die in de special 80%+ lopen, ook onder de ‘huidige’ topruiters die hier genoemd worden starten zij vaak zat andere paarden die niet boven de 80% lopen in de special. Of waar ze met een 70% begonnen zijn en uiteindelijk over de 80% heen zijn gegaan na meer ervaring. Of waar wat te zeggen van de score is.

Maar op de een of andere manier kan Gal het blijkbaar niet goed doen. Ik reageer echt nooit in dit soort topics en nee; ik vond het nu ook geen 85% oid waard en zat niet te klappen voor de tv. Maar het is een verdomd goed paard en hij is een verdomd goede ruiter. Hij heeft echt geprobeerd het paard open en vriendelijk voor te stellen en ik vind dat dat hem goed gelukt is en dat het ondanks de foutjes en verbeterpunten een hele prestatie is die hij heeft neergezet.

Bijzonder ook dat er dan weinig te vinden is over de prestatie van Emmelie Scholtens met Indian Rock onlangs in Fontainebleau. Die score had nog heel veel hoger kunnen uitvallen zonder de kleine foutjes en afwerkingen, maar daar zal iedereen ook wel weer wat over vinden.



Amen. Alsof je als je gal heet geen foutjes meer mag maken in de proef ook. En ik ben zeker geen gal fan, maar dit is zo mierenneukerij. Want als klaas uit schubbekuttenveen een foutje maakt hoor je er niemand over en kan dat prima in een proef, want het hoort er immers bij. Maar owee een gal een fout maat

MarjanB

Berichten: 16548
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Edward Gal maakt succesvolle comeback

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 07:35

Maar moet een jury dan niet gewoon onvoldoende geven voor zo’n piaffe? Die is gewoon niet goed, ongeacht of iemand een tijd niet op concours geweest is. In mijn ogen gaat het daar mis.

Ik heb absoluut geen hekel aan Edward, vind het een leuke vent, 20 jaar geleden reed ik nog bij hem in de bak toen hij lingh en gribaldi nog had. Zo veel lol gehad toen.

Elisa2

Berichten: 37556
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 08:00

Die piaffe viel mij ook op, niet alle keren trouwens. Soms komt hij er wel goed onder. Soms gaat hij juist weer teveel zitten.

Het doet me denken aan Gribaldi hoe die gepusht werd in de piaffe met Nicole er achter met de longeerzweep waardoor ie uiteindelijk ging staken.

De piaffe verdient zeker aandacht, paard kan het prima maar doe het vanuit rust en ontspanning ipv druk.

Ik ben ook geen fan van zijn rijstijl. Wel van zijn paard.

Dorine92
Berichten: 5352
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 13:30

MarjanB schreef:
Maar moet een jury dan niet gewoon onvoldoende geven voor zo’n piaffe? Die is gewoon niet goed, ongeacht of iemand een tijd niet op concours geweest is. In mijn ogen gaat het daar mis.

Tussen een 10 en een onvoldoende zit nog heel veel. Als een deel wel voor elkaar is en een deel niet, krijg je een deel van de punten wel en een deel van de punten niet.
Bij een oefening als achterwaarts gaan letten ze bijvoorbeeld op diagonale beenzetting, recht blijven, juiste aantal passen, vloeiende constante uitvoering, nageeflijkheid, etc.
Dus stel paard doet zijn mond open maar blijft verder wel in de gewenste houding, gaat nog steeds recht achteruit met het juiste aantal diagonale passen, krijg je enkel op de nageeflijkheid wat aftrek. Immers hij gaat over de benen goed.
Ik heb het filmpje van de proef van Gal niet gezien maar wat je in de piaffe wilt zien is diagonale beenzetting, zakken van achter, van de grond af, nageeflijkheid, juiste aantal passen, niet teveel centimeter voorwaarts gaan, takt en ritme, impuls, vloeiende overgangen, etc.
Nou worden de overgangen apart beoordeeld in de gp dus die zullen ze niet zo erg meetellen, maar op alle andere punten gaan ze beoordelen. Als het paard bijvoorbeeld niet fantastisch zakt maar wel bovengemiddeld goed van de grond af blijft gaan, op de plek blijft, als een klok qua ritme, met veel impuls, perfect nageeflijk, dan krijg je aftrek voor het feit dat ie niet genoeg zakt, maar kom je vanwege dat de rest wel goed voor elkaar is, toch nog hoog uit. Zelfde voor een paard die ontzettend goed zakt achter en helemaal top in het ritme blijft, maar wel mondje open doet.
Mond open kan je in het huidige systeem ook niet iemand finaal op afstraffen. Als ie over de benen extreem goed gaat kom je nooit aan een onvoldoende. Als we dat wel willen, moet de jurering worden aangepast. Het zal nu niet lonen om anders te gaan rijden. Ja, misschien in de ogen van bokt, maar op bokt zullen ze dan niet over je praten, want bokt zal jou niet kennen als jij 60% rijdt
Dus het loont gewoon niet als wedstrijdruiter om anders te gaan rijden. Die mensen doen hun best en willen allemaal niet trekken. Ze zitten alleen maar een paar minuten in een doodenge ring op een heet paard, vaak nog hengst ook, en ze roeien met de riemen die ze hebben. Het is nog altijd het makkelijkst rijden met een zeer talentvol en zeer powervol paard die helemaal door en door relaxed is. Veel succes om dat voor elkaar te krijgen. Dat lukt alleen bokkers
Laatst bijgewerkt door Dorine92 op 05-05-24 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

MarjanB

Berichten: 16548
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Edward Gal maakt succesvolle comeback

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 13:33

Hij was juist over de benen niet goed, taktfouten en niet vanuit achter zakken. Overgangen waren ook niet goed. En daar scoort ie wel nog tussen 6 en 7 voor. Ja geef dan ook gewoon een 4

Elisa2

Berichten: 37556
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 13:33

X2305 schreef:
Het paard is drie jaar niet gestart.

Sorry hoor maar als ik 2 maanden niet ben weggeweest is mijn paard al extra gespannen. Laat staan een paard van dit kaliber, op zo’n concours en met de druk die op de schouders van de ruiter ligt. Het is geen wedstrijd op een achterveld waar niemand naar je kijkt en elke seconde van het filmpje uit pluist. :')

Er zijn weinig paarden die in de special 80%+ lopen, ook onder de ‘huidige’ topruiters die hier genoemd worden starten zij vaak zat andere paarden die niet boven de 80% lopen in de special. Of waar ze met een 70% begonnen zijn en uiteindelijk over de 80% heen zijn gegaan na meer ervaring. Of waar wat te zeggen van de score is.

Maar op de een of andere manier kan Gal het blijkbaar niet goed doen. Ik reageer echt nooit in dit soort topics en nee; ik vond het nu ook geen 85% oid waard en zat niet te klappen voor de tv. Maar het is een verdomd goed paard en hij is een verdomd goede ruiter. Hij heeft echt geprobeerd het paard open en vriendelijk voor te stellen en ik vind dat dat hem goed gelukt is en dat het ondanks de foutjes en verbeterpunten een hele prestatie is die hij heeft neergezet.

Bijzonder ook dat er dan weinig te vinden is over de prestatie van Emmelie Scholtens met Indian Rock onlangs in Fontainebleau. Die score had nog heel veel hoger kunnen uitvallen zonder de kleine foutjes en afwerkingen, maar daar zal iedereen ook wel weer wat over vinden.


Ik vind Emmelie enorm verbeterd sinds ze bij Rieky lest. En Indian Rock ook een fantastisch paard. Ik kijk nu graag naar ze en dat had ik eerder niet zo. :D

Dorine92
Berichten: 5352
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 13:36

MarjanB schreef:
Hij was juist over de benen niet goed, taktfouten en niet vanuit achter zakken. Overgangen waren ook niet goed. En daar scoort ie wel nog tussen 6 en 7 voor. Ja geef dan ook gewoon een 4

Ik zei al, ik heb de filmpjes niet gezien. Ben wel benieuwd overigens. Maar als ie niet goed zakte en taktfouten maakte, heeft hij zijn punten dus op andere dingen gescoord. En misschien zaten de taktfouten wel in de overgangen en niet in het stuk die voor de piaffe zelf beoordeeld wordt?
Bovendien, als wij in onze htk proefjes met ons htk paard die voor een 6 kan uitstrekken, een taktfout maken in de uitgestrekte draf, en paard achter wijd gaat, gaan wij ook niet van een 6 naar een 0. Waarom moet een combi die in potentie voor een 10 kan piafferen, dan van een 10 naar een 4 zakken? Dat is 6 punten verschil. Als jij kunt uitstrekken voor een 6, en je maakt een taktfout, zak je max naar een 4, meestal 5. Als paard dan achter wijd gaat, wordt het sowieso een 4. Dus max 2 punten aftrek. Van een 10 naar een 8 voor die piaffe dus, als je hetzelfde gaat jureren als bij ons. Deze jury komt tussen 6 en 7 uit zeg je net. Kan toch prima? 3 tot 4 punten aftrek. Is nog altijd meer dan wat ze bij onze htk proefjes eraf halen
Die mensen geven hun punten niet zomaar. Ik heb wel bij een Mariëtte Sanders gezeten en die is echt prima te volgen. Als we het anders willen moet het systeem anders. Massaal de ruiters met de heetste paarden aanvallen heeft weinig nut

HorsePassion
Berichten: 988
Geregistreerd: 21-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 13:50

Het lijkt er wel op dat men het blijkbaar het steeds nodig vindt om over de fouten van Edward Gal te hebben.
Jullie hebben het steeds over de piaffe van Edward Gal. Maar hebben jullie dan niet de piaffe van Habibi van Marlies van Balen gezien? Die is niet eens diagonaalsgewijs.
Je weet niet wat je ziet.
Dat ze daar geen dikke onvoldoendes voor kreeg snap ik echt niet.
Dus elke ruiter maakt fouten en de jury's zien die fouten bij alle ruiters niet.

HorsePassion
Berichten: 988
Geregistreerd: 21-03-20

Re: Edward Gal maakt succesvolle comeback

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 13:52

De piaffe van Edward Gal was in de PSG echt niet slecht.
Alleen hij doet het zo goed dat hij dan naar de overgang naar de passage wat taktfouten krijgt.

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 14:09

HorsePassion schreef:
Het lijkt er wel op dat men het blijkbaar het steeds nodig vindt om over de fouten van Edward Gal te hebben.
Jullie hebben het steeds over de piaffe van Edward Gal. Maar hebben jullie dan niet de piaffe van Habibi van Marlies van Balen gezien? Die is niet eens diagonaalsgewijs.
Je weet niet wat je ziet.
Dat ze daar geen dikke onvoldoendes voor kreeg snap ik echt niet.
Dus elke ruiter maakt fouten en de jury's zien die fouten bij alle ruiters niet.


Het topic heet 'Edward Gal maakt succesvolle comeback'. Ik denk dat het daarom niet over Marlies gaat, maar dat men Edward z'n optreden meet met de laatste keren dat hij in de ring was ;)

Dorine92
Berichten: 5352
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 14:26

HorsePassion schreef:
Het lijkt er wel op dat men het blijkbaar het steeds nodig vindt om over de fouten van Edward Gal te hebben.
Jullie hebben het steeds over de piaffe van Edward Gal. Maar hebben jullie dan niet de piaffe van Habibi van Marlies van Balen gezien? Die is niet eens diagonaalsgewijs.
Je weet niet wat je ziet.
Dat ze daar geen dikke onvoldoendes voor kreeg snap ik echt niet.
Dus elke ruiter maakt fouten en de jury's zien die fouten bij alle ruiters niet.

Ze zien de fouten wel, maar ze zien ook wat goed gaat

Kendra

Berichten: 8758
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 15:00

Hij roept het wel een beetje over zichzelf af ....
Drie jaar niet starten en dan vlak voor de selectie voor Parijs in de ring verschijnen.
Dan ga je als toeschouwer, maar ook als jury toch wel even rechtop zitten.

Want natuurlijk dien je de proef op z'n merites te beoordelen, maar ondertussen gaat iedereen zich vragen stellen: waarom nu pas, hoeveel en hoe snel kan deze combinatie progressie maken, komt Parijs niet te vroeg, hoe kijkt de rest van het team / Nederland / de wereld hier tegenaan, enz.
Voor Tokio heeft hij hetzelfde gedaan. Beperkt aantal keren starten en hop naar Tokio.
Toen werd hij 6e. De gegeven percentages zijn niet hoger dan 3 jaar geleden...

Op Horses zijn verschillende mensen die aangeven dat Gal de hemel in moet worden geprezen, omdat hem dat waarschijnlijk internationaal goede PR gaat geven. Ik vraag me dat af.

Dorine92
Berichten: 5352
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 15:09

Kendra schreef:
Hij roept het wel een beetje over zichzelf af ....
Drie jaar niet starten en dan vlak voor de selectie voor Parijs in de ring verschijnen.

Ik zie niet in waarom dat mensen meer rechten geeft om hem af te zeiken

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Edward Gal maakt succesvolle comeback

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 15:57

Ik ook niet en de conclusie kan net zo goed zijn: nee nog klaar genoeg ervoor. Daar zijn ze zelf ook kundig en kritisch genoeg voor

Getup

Berichten: 8326
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 16:04

Vraag is in hoeverre de combinatie verbetert , als ze meer in de ring zijn geweest.
T is een goede ruiter en n goed paard. Ze nemen zelf het risico om op het laatste moment op concours te gaan en daar zullen ze wel goed over nagedacht hebben. Ben benieuwd hoe het uitpakt.

Off topic: heb net op de livestream de GP kür van Compiegne gekeken en zag daar toch wel hele goede dingen. Wat ( piaf)foutjes bij de top , maar niet van die grove fouten of erg gespannen paarden die op t randje zitten.

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 16:25

Getup schreef:
Vraag is in hoeverre de combinatie verbetert , als ze meer in de ring zijn geweest.
T is een goede ruiter en n goed paard. Ze nemen zelf het risico om op het laatste moment op concours te gaan en daar zullen ze wel goed over nagedacht hebben. Ben benieuwd hoe het uitpakt.

Off topic: heb net op de livestream de GP kür van Compiegne gekeken en zag daar toch wel hele goede dingen. Wat ( piaf)foutjes bij de top , maar niet van die grove fouten of erg gespannen paarden die op t randje zitten.


Thamar Zweistra 3e met 79%, in inderdaad niet het minste deelnemersveld... In de GP 5e met 73% met niet de minste namen (understatement) boven zich... (boven Fry met Everdale)

Heel benieuwd hoe dat uitpakt over een paar weken op het NK, Emmelie deed 75% in Fontainebleu (boven Fry met Everdale, stuivertje wisselend in de kur)...

Ik kan me voorstellen dat er binnen Nederland wel eens het een en ander anders ervoor kan staan t.a.v. de beste combinaties...

Padoertje
Berichten: 1563
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 16:58

Ik vraag me in dit topic oprecht even af wie hier ooit met zijn kont op een Toto heeft gezeten? Heb er hier een paar staan. Fantastische dieren, super veel talent maar echt niet voor de gemiddelde amateur te rijden. Daar wil ik de grootste roepers over dierenmishandeling wel eens een rondje op zien rijden. Denk dat 95% niet eens met met de beweging mee komt.

Ja de proef was niet foutloos en je ziet aan beide de spanning; ook niet gek na 3 jaar pauze en wetende dat half Penny-land je weer af gaat zeiken. Diep respect dat die man überhaupt het toneel weer betreed.

Is het zoals we het allemaal willen zien? Nee, er is nog zat ruimte om te verbeteren, maar jeetje mensen. Door het gezanik van onszelf, helpen we de sport en het houden van paarden om zeep. In welke vorm dan ook. Geef die beste man het voordeel van de twijfel en laat ze als combinatie steeds een beetje meer de harmonie vinden.

Phonix
Berichten: 1117
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Edward Gal maakt succesvolle comeback

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 18:11

Ik vindt ook Emmelie veel fijner rijden nu dat ze bij Ricky lest.

Ik zal nooit een Gal fan worden, maar dat terzijde, hij had eerder moeten beginnen aan dit traject. Nu zat er heel veel spanning in, en de vraag is of hij dat eruit krijgt voordat ze naar de spelen gaan. Was hij een paar maanden eerder begonnen had hij veel meer relaxt naar wedstrijden kunnen gaan. Nu wordt er ineens zo een grote drama om hem heen terwijl de paard gewoon de tijd nodig heb om te wennen.

Ik zie mensen Horses afzeiken, maar de waarheid is dat hij zoals iedereen anders had moeten afgestraft worden als hij fouten dot. Dus Horses spreekt gewoon de waarheid lijkt mij.

X2305
Berichten: 283
Geregistreerd: 19-11-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 18:44

Hij had eerder moeten beginnen aan het traject? En dan was het paard gister niet gespannen geweest zeker? :') het drama om hem heen was er een half jaar geleden of een jaar geleden ook geweest. Het paard is simpelweg ook zeker geen makkelijke, daar wordt het wel beter van naarmate je vaker gaat maar het zal nooit een dooie worden hoor. Paard blijft reteheet. Kijk even naar Everdale anders die vaak zat mee gaat…..

Er is inderdaad nog ruimte zat voor verbetering en dat is ook aan de score gewoon te zien. Volledig eens met Padoertje.

Phonix
Berichten: 1117
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Edward Gal maakt succesvolle comeback

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 19:06

Dan geef je ten minste het paard tijd om te wennen. Exloo is iets heel anders dan Versailles met tribunes, veel mensen en weet ik niet wat.

Benzz
Berichten: 2939
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 19:09

Het drama om hem heen? Dat veroorzaakt hij toch volledig zelf? Het schijnt maar niet door te dringen dat zijn wijze van rijden gewoon niet meer geaccepteerd wordt.

Alle paarden die hij heeft gereden werden reteheet en sommige gooiden zelfs de handdoek in de ring. Iemand vergeten hoe Total onder Dinja liep? Daar was het geen reteheet paard.

X2305
Berichten: 283
Geregistreerd: 19-11-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 19:31

Als jury hoor je de combinatie te beoordelen hoe ze op dat moment in de ring zijn. Geen dingen van 10 of 5 jaar geleden meenemen in de besluitvorming; je oordeelt op wat je ziet.

Jij komt weer met dingen uit het verleden Benz. Prima dat jij dat niet kunt loslaten. Nergens zeg ik dat het mijn manier van rijden is en ik het er dus wel volledig mee eens ben. Maar gisteren heeft hij echt niet onvriendelijk gereden. Paard is kneiterheet (en veel paarden worden vooral heet in het hogere werk…) en hij heeft echt geprobeerd hem netjes voor te stellen en dit ook gedaan. Met nog een hoop verbeter punten een heel mooi debuut en zo kan hij weer verder, of hij nu wel of niet naar Parijs zal gaan. Wellicht rijdt hij mee tijdens bijvoorbeeld het CHIO Rotterdam en dat is ook toch wel een flinke ervaring.

En het wordt niet meer geaccepteerd…… ik zie zelf vooral heel veel berichten langskomen van mensen die positief verrast waren en het totaal geen verkeerde proef vonden. En maar heel weinig die zo reageren als jou. En ik heb het op verschillende pagina’s en berichten voorbij zien komen. Ik kom het, op een enkel bericht na, vooral op Bokt tegen. Ik plaats echt nooit reacties in dit soort topics maar kan/kon het gewoon niet laten. Het is echt soms afzeiken om het afzeiken soms en continue het verleden erbij halen en ook gewoon geen verbetering willen zien. Is het mijn manier van rijden? Nee, ik heb ook niet zo’n paard en zou het überhaupt niet kunnen. Ben ik zijn grootste fan? Nee; ook niet. Maar je moet wel objectief kijken.


Ik was ook flink onder de indruk van Emmelie haar laatste proef en die zou nog wel eens heel flink hoger kunnen gaan scoren zonder de nog kleine dingentjes. Hartstikke leuk juist dat we nu toch een flink aantal hoog scorende Nederlandse ruiters hebben en daar mogen we ook wel gewoon een beetje trots op zijn. Het is beter dan hoe we er 2 jaar geleden voor stonden vind ik met betrekking tot de manier van rijden en voorstellen. Er worden dus gewoon stappen vooruit gemaakt :D