Edward Gal maakt succesvolle comeback

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41777
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 18:18

Spenk schreef:
Cioccolato schreef:

Ik denk hé, dat de kans groot is dat ze daar geen ruiter voor hebben die met zo'n paard om kan gaan.

Dinja kon volgensmij heel goed met Total overweg in al die jaren dat zij hem reed.

Ik denk dat Cioccolato bij Glock bedoelt.

Tango1979

Berichten: 2539
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 18:19

Ik denk dat er eerder kans is dat HP niet gekwalificeerd wordt, dan EG. Dinja zal wel gaan als Hermes goed is. Emmelie met Indian Rock is ook goed in vorm. Dan (hopelijk) Marlies, vind haar zo fijn rijden momenteel.

PSvanLot

Berichten: 10181
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 18:20

MarjanB schreef:
Dit soort paarden worden ook nog wel eens incognito alvast meegenomen naar wedstrijden. Hc proefje of op t voor terrein. Daar zullen ze echt wel over nadenken en naartoe werken.

En ik hoop echt dat ze het knopje vinden en vanuit ontspanning de proeven kunnen rijden en echt fijn kunnen rijden met goede scores tot gevolg. Maar ik heb het idee dat het nu niet wordt geaccepteerd als het wat minder is en ze niet naar de spelen worden afgevaardigd. Ga er maar aan staan als bondscoach


Ik denk niet dat deze paarden ergens op een voorterrein geweest zijn, want incognito, dat gaat niet met de beesten.

Ik heb een x aantal jaar geleden in Hulten gestart. Daar stond een lege startplek tussen de starts in het 2.
Wie kwam daar van het wagentje af? Totilas. Rath ging daar een oefenrondje rijden. Binnen een half uur stond er een hele groep mensen.

Spenk
Berichten: 21827
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 18:21

Tango1979 schreef:
Ik denk dat er eerder kans is dat HP niet gekwalificeerd wordt, dan EG. Dinja zal wel gaan als Hermes goed is. Emmelie met Indian Rock is ook goed in vorm. Dan (hopelijk) Marlies, vind haar zo fijn rijden momenteel.

Het team bestaat uit 3 personen dus zoveel plek is er niet. Als EG gaat kunnen er dus nog 2 bij.

Benzz
Berichten: 2941
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 18:21

Tango1979 schreef:
Ik denk dat er eerder kans is dat HP niet gekwalificeerd wordt, dan EG. Dinja zal wel gaan als Hermes goed is. Emmelie met Indian Rock is ook goed in vorm. Dan (hopelijk) Marlies, vind haar zo fijn rijden momenteel.

Er mogen er maar 3. Reserve wordt wel opgesteld, maar gaat niet mee naar Parijs.

Tango1979

Berichten: 2539
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 18:24

PSvanLot schreef:
MarjanB schreef:
Dit soort paarden worden ook nog wel eens incognito alvast meegenomen naar wedstrijden. Hc proefje of op t voor terrein. Daar zullen ze echt wel over nadenken en naartoe werken.

En ik hoop echt dat ze het knopje vinden en vanuit ontspanning de proeven kunnen rijden en echt fijn kunnen rijden met goede scores tot gevolg. Maar ik heb het idee dat het nu niet wordt geaccepteerd als het wat minder is en ze niet naar de spelen worden afgevaardigd. Ga er maar aan staan als bondscoach


Ik denk niet dat deze paarden ergens op een voorterrein geweest zijn, want incognito, dat gaat niet met de beesten.

Ik heb een x aantal jaar geleden in Hulten gestart. Daar stond een lege startplek tussen de starts in het 2.
Wie kwam daar van het wagentje af? Totilas. Rath ging daar een oefenrondje rijden. Binnen een half uur stond er een hele groep mensen.


Die heb ik ook meegemaakt! Hippisch centrum Hulten.

Gaat de reserve niet mee? Apart en wist ik niet.
Laatst bijgewerkt door Tango1979 op 06-05-24 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41777
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 18:24

Tango1979 schreef:
Ik denk dat er eerder kans is dat HP niet gekwalificeerd wordt, dan EG. Dinja zal wel gaan als Hermes goed is. Emmelie met Indian Rock is ook goed in vorm. Dan (hopelijk) Marlies, vind haar zo fijn rijden momenteel.

Ik ook. Maar HP is niet de enige top ruiter in NL. Emmelie, Dinja en Marlies rijden érg goede scores (óók internationaal) en worden beter en beter, Thamar Zweistra timmert ook flink aan de weg.

Dat in ogenschouw nemend, ben ik erg benieuwd wie deel uit gaan maken van de teams.

Kabayo

Berichten: 14091
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Edward Gal maakt succesvolle comeback

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 18:30

Edward en hans peter hebben toch nooit op een OS gestart? Dus die vat ik even niet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41777
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 18:31

Kabayo schreef:
Edward en hans peter hebben toch nooit op een OS gestart? Dus die vat ik even niet.

Heh? Tuurlijk wel.

Getup

Berichten: 8329
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 18:31

Jawel, oa Tokio .

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41777
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 18:35

Getup schreef:
Jawel, Tokio .

Hong Kong, Rio en Tokio.

Getup

Berichten: 8329
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 18:36

Ik was te lui om terug te zoeken :')

Kabayo

Berichten: 14091
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 18:37

_San87_ schreef:
Getup schreef:
Jawel, Tokio .

Hong Kong, Rio en Tokio.

Oh wauw. M'n steen was te groot. Excuus

* leest weer mee * _O-

Avalanche

Berichten: 16217
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 18:39

Tango1979 schreef:
Ik denk dat er eerder kans is dat HP niet gekwalificeerd wordt, dan EG. Dinja zal wel gaan als Hermes goed is. Emmelie met Indian Rock is ook goed in vorm. Dan (hopelijk) Marlies, vind haar zo fijn rijden momenteel.

Ik kan ook echt erg genieten van Marlies.

En Dinja, ondanks haar strubbelingen met Hermès, lost het wel heel knap op met hem, houdt hem werkwillig en blij, dat doet ze knap. Laten we hopen dat hij goed is idd.

Ik heb het idee dat Emmelie echt in topvorm is.


Kabayo schreef:
Oh wauw. M'n steen was te groot. Excuus

* leest weer mee * _O-


Hahaha kan gebeuren :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41777
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 18:43

Kabayo schreef:
_San87_ schreef:
Hong Kong, Rio en Tokio.

Oh wauw. M'n steen was te groot. Excuus

* leest weer mee * _O-

:))

Edward was trouwens in Londen, Rio en Tokio.

PSvanLot

Berichten: 10181
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 18:45

Als de afvaardiging Total, Toto en Hermes gaat worden voor de OS dan nemen ze wel een heel erg spannend groepje mee qua baanervaring.

Ben heel benieuwd naar het NK!

Avalanche

Berichten: 16217
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 18:46

Is hij met Totilas ook niet op de OS geweest? Daar staat me iets van bij.


PSvanLot schreef:
Als de afvaardiging Total, Toto en Hermes gaat worden voor de OS dan nemen ze wel een heel erg spannend groepje mee qua baanervaring.


:))

het zou wel echt gedurfd zijn idd

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41777
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 18:47

Avalanche schreef:
Is hij met Totilas ook niet op de OS geweest? Daar staat me iets van bij.


PSvanLot schreef:
Als de afvaardiging Total, Toto en Hermes gaat worden voor de OS dan nemen ze wel een heel erg spannend groepje mee qua baanervaring.


:))

het zou wel echt gedurfd zijn idd

Nee, Totilas werd voor Londen verkocht.

PSvanLot

Berichten: 10181
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Edward Gal maakt succesvolle comeback

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 18:48

Totilas had toen de grote klapper moeten maken in Londen als ik het me goed herinner.

Avalanche

Berichten: 16217
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Edward Gal maakt succesvolle comeback

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 18:51

dank voor het opfrissen van mijn geheugen, ik wist het niet meer.

Wat zuur moet dat toen geweest zijn, voor Edward en de fans.......

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41777
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Edward Gal maakt succesvolle comeback

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 18:53

Volgens mij is rond die tijd ook N.O.P. terug in het leven geroepen.

MarjanB

Berichten: 16550
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 18:56

PSvanLot schreef:
MarjanB schreef:
Dit soort paarden worden ook nog wel eens incognito alvast meegenomen naar wedstrijden. Hc proefje of op t voor terrein. Daar zullen ze echt wel over nadenken en naartoe werken.

En ik hoop echt dat ze het knopje vinden en vanuit ontspanning de proeven kunnen rijden en echt fijn kunnen rijden met goede scores tot gevolg. Maar ik heb het idee dat het nu niet wordt geaccepteerd als het wat minder is en ze niet naar de spelen worden afgevaardigd. Ga er maar aan staan als bondscoach


Ik denk niet dat deze paarden ergens op een voorterrein geweest zijn, want incognito, dat gaat niet met de beesten.

Ik heb een x aantal jaar geleden in Hulten gestart. Daar stond een lege startplek tussen de starts in het 2.
Wie kwam daar van het wagentje af? Totilas. Rath ging daar een oefenrondje rijden. Binnen een half uur stond er een hele groep mensen.


Met een andere ruiter mee, klein concours geen bombarie. Of ergens in het buitenland. Zag laatst ook nog een wat onbekendere ruiter ook een filmpje plaatsen van hem op een glock paard.

Zal eens zoeken welke dat was

Edit filmpje is nu onvindbaar :')

Elisa2

Berichten: 37580
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 18:59

Ik vind eigenlijk dat Emmelie met Indian wel een grote kanshebber is momenteel die rijdt internationaal heel goed. Verder moet je ze eigenlijk echt eerst allemaal tegen elkaar zien rijden.

Het is niet perse de beste ruiter die bovenaan staat, het beste paard haalt ook gewoon hogere cijfers en voor de OS moet je wel echt de beste paarden hebben. Degene die zeker in de 80% kunnen scoren.

Total zou ik ook graag onder Dinja zien.

Benzz
Berichten: 2941
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 19:07

_San87_ schreef:
Tango1979 schreef:
Ik denk dat er eerder kans is dat HP niet gekwalificeerd wordt, dan EG. Dinja zal wel gaan als Hermes goed is. Emmelie met Indian Rock is ook goed in vorm. Dan (hopelijk) Marlies, vind haar zo fijn rijden momenteel.

Ik ook. Maar HP is niet de enige top ruiter in NL. Emmelie, Dinja en Marlies rijden érg goede scores (óók internationaal) en worden beter en beter, Thamar Zweistra timmert ook flink aan de weg.

Dat in ogenschouw nemend, ben ik erg benieuwd wie deel uit gaan maken van de teams.

Sterker nog, Emmelie en Dinja zitten fors boven HP en Marlies.

Hannanas
Berichten: 13030
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 19:21

Ik ben toch teleurgesteld.
Ik vind EG echt een top vent, en z’n paarden zijn toch fenomenaal. Het gezeik zielig voor hem. Maar het moét voor de paarden.

Eigenlijk had ik gehoopt dat hij na 33 maanden met zn come back de dressuursport en juryring zou openbreken. Een absolute 180 graden gedraaid, waarbij hij met zijn naam, bekendheid, populariteit bij de jury’s en de mogelijkheden van zijn paarden had laten zien hoe vriendelijk het wel kan. Dé trendsetter. Misschien wel letterlijk op een tren(s)d.

Maar misschien wilt EG die rol ook wel helemaal niet. Dat kan en dat mag.

Maar de dressuurpaarden hebben zo’n goeroe nodig. Een goeroe die het pad effend zodat niemand meer een verslag hoeft te schrijven dat van de 29 paarden er maar 9 vriendelijk gereden leken te worden.