Drie zilveren medailles Hans Peter Minderhoud in Groningse Tolbert

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14068
Geregistreerd: 20-04-16

Drie zilveren medailles Hans Peter Minderhoud in Groningse Tolbert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-24 16:40

Omroep Zeeland
Sport

Afbeelding
Hans Peter Minderhoud met Invictus - NK Dressuur 2023.
Foto: Aniek Molenaar Fotografie


Hans Peter Minderhoud heeft bij een internationaal dressuurevenement in het Groningse Tolbert drie zilveren medailles veroverd. De uit Westkapelle afkomstige Minderhoud werd tweede bij de Grand Prix, de Grand Prix Special en de Kür op Muziek.

Minderhoud reed in Tolbert voor het eerst wedstrijden op Glock's Toto Jr. Met het oude paard van Edward Gal hoopt de Zeeuwse ruiter zich te plaatsen voor zijn vierde Olympische Spelen. Met Toto werd Minderhoud op zowel de Grand Prix als de Grand Prix Special tweede achter de Zweedse Maria von Essen.
Bij de Kür op Muziek kwam Minderhoud met Invictus in actie, waarmee de ruiter ook nog in de race is voor een ticket voor de Spelen. Dit keer werd Minderhoud tweede achter Emma Kanerva uit Finland. Ook Laurens van Lieren uit Schore reed in Tolbert. Zijn beste prestatie was een achtste plaats op de Kür op Muziek.

xmarliez

Berichten: 4096
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 17:38

Toch bijzonder dat ze internationaal mogen starten zonder als combinatie ooit aan start te zijn gekomen. Fijn dat het goed is uitgepakt en heel fijn om Toto weer te zien in de ring. Of het eerlijk is tegenover de andere ruiters en amazones die zich eerst moeten bewijzen door bepaalde scores te rijden is een tweede..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41610
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 07:37

xmarliez schreef:
Toch bijzonder dat ze internationaal mogen starten zonder als combinatie ooit aan start te zijn gekomen. Fijn dat het goed is uitgepakt en heel fijn om Toto weer te zien in de ring. Of het eerlijk is tegenover de andere ruiters en amazones die zich eerst moeten bewijzen door bepaalde scores te rijden is een tweede..

Ja, eens. Hij had 73,nogwat% geloof ik. Ik weet niet hoe sterk het deelnemersveld in Tolbert was.

Nu is hij wel regelmatig op wedstrijd geweest met andere paarden. Ik denk dat Edward, bijvoorbeeld, meteen in t team zit zodra hij weer eens start. En daar vind ik wel wat van, eigenlijk.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15915
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 11:19

_San87_ schreef:
xmarliez schreef:
Toch bijzonder dat ze internationaal mogen starten zonder als combinatie ooit aan start te zijn gekomen. Fijn dat het goed is uitgepakt en heel fijn om Toto weer te zien in de ring. Of het eerlijk is tegenover de andere ruiters en amazones die zich eerst moeten bewijzen door bepaalde scores te rijden is een tweede..

Ja, eens. Hij had 73,nogwat% geloof ik. Ik weet niet hoe sterk het deelnemersveld in Tolbert was.

Nu is hij wel regelmatig op wedstrijd geweest met andere paarden. Ik denk dat Edward, bijvoorbeeld, meteen in t team zit zodra hij weer eens start. En daar vind ik wel wat van, eigenlijk.

Waarom? Als je 2 keer L bent gestart mag je een nieuw paard in de L starten. Daar hoor je niemand over. HP is een GP ruiter dus hij mag dat starten. Overigens starten hij en EG nooit lager dan Prix st. George.

In andere landen is het nog makkelijker, daar mag je starten wat je wilt zelfs als je nog nooit in die klasse gereden hebt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41610
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Drie zilveren medailles Hans Peter Minderhoud in Groningse Tolbert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 11:34

Ja, dat is wel zo inderdaad.

Dat hij zich met Toto probeert te plaatsen is niet gek.

Kirrietje
Berichten: 493
Geregistreerd: 09-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 11:37

_San87_ schreef:
xmarliez schreef:
Toch bijzonder dat ze internationaal mogen starten zonder als combinatie ooit aan start te zijn gekomen. Fijn dat het goed is uitgepakt en heel fijn om Toto weer te zien in de ring. Of het eerlijk is tegenover de andere ruiters en amazones die zich eerst moeten bewijzen door bepaalde scores te rijden is een tweede..

Ja, eens. Hij had 73,nogwat% geloof ik. Ik weet niet hoe sterk het deelnemersveld in Tolbert was.

Nu is hij wel regelmatig op wedstrijd geweest met andere paarden. Ik denk dat Edward, bijvoorbeeld, meteen in t team zit zodra hij weer eens start. En daar vind ik wel wat van, eigenlijk.


Daarvoor moet hij wel 2x internationaal gestart hebben en volgens mij 2 observatie wedstrijden rijden.
Kan natuurlijk beide dezelfde wedstrijd zijn. Had dit in een ander artikel gelezen :j

Janneke2

Berichten: 22755
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 11:55

.... ik ben vast achter in de dorpsroddel.
Sinds wanneer woont H. P. Minderhoud in Zeeland?
Ik ben niet verder dan dat hij op de Veluwe woont bij zijn man E. Minderhoud-Gal....
:o

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41610
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 11:56

Kirrietje schreef:
_San87_ schreef:

Ja, eens. Hij had 73,nogwat% geloof ik. Ik weet niet hoe sterk het deelnemersveld in Tolbert was.

Nu is hij wel regelmatig op wedstrijd geweest met andere paarden. Ik denk dat Edward, bijvoorbeeld, meteen in t team zit zodra hij weer eens start. En daar vind ik wel wat van, eigenlijk.


Daarvoor moet hij wel 2x internationaal gestart hebben en volgens mij 2 observatie wedstrijden rijden.
Kan natuurlijk beide dezelfde wedstrijd zijn. Had dit in een ander artikel gelezen :j

Ja, dat is het plan volgens mij ook. Ze gaan beide voor een OS-ticket.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41610
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 11:56

Janneke2 schreef:
.... ik ben vast achter in de dorpsroddel.
Sinds wanneer woont H. P. Minderhoud in Zeeland?
Ik ben niet verder dan dat hij op de Veluwe woont bij zijn man E. Minderhoud-Gal....
:o

Hij is geboren in Zeeland, dat is zijn afkomst.

Kirrietje
Berichten: 493
Geregistreerd: 09-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 11:57

Janneke2 schreef:
.... ik ben vast achter in de dorpsroddel.
Sinds wanneer woont H. P. Minderhoud in Zeeland?
Ik ben niet verder dan dat hij op de Veluwe woont bij zijn man E. Minderhoud-Gal....
:o


Dan loop je heel erg achter want die twee zijn volgens mij al een tijd niet meer samen :')

Edit; en HP komt van oorsprong uit Zeeland :o

Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 12:15

Kirrietje schreef:
Janneke2 schreef:
.... ik ben vast achter in de dorpsroddel.
Sinds wanneer woont H. P. Minderhoud in Zeeland?
Ik ben niet verder dan dat hij op de Veluwe woont bij zijn man E. Minderhoud-Gal....
:o


Dan loop je heel erg achter want die twee zijn volgens mij al een tijd niet meer samen :')

Edit; en HP komt van oorsprong uit Zeeland :o


Zijn ze uit elkaar joh?! Totaal niet ontopic maar dit wil ik wel even weten :')

Kirrietje
Berichten: 493
Geregistreerd: 09-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 12:24

Aranel schreef:
Kirrietje schreef:


Dan loop je heel erg achter want die twee zijn volgens mij al een tijd niet meer samen :')

Edit; en HP komt van oorsprong uit Zeeland :o


Zijn ze uit elkaar joh?! Totaal niet ontopic maar dit wil ik wel even weten :')


Ik meen dit echt ergens een keer gehoord/gelezen te hebben maar kan t nu natuurlijk niet meer vinden _O-

Elisa2

Berichten: 37239
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Drie zilveren medailles Hans Peter Minderhoud in Groningse Tolbert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 13:34

Nou ik zie ze toch echt nog altijd overal samen..

Anyway, moet eerlijk zeggen dat hij Toto wel echt veel beter in de aanleuning had dan ik hem ooit eerder heb gezien.

xmarliez

Berichten: 4096
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 14:47

Ze zijn al een hele tijd uit elkaar maar werken nog steeds samen.
Geen idee of dit een CDI4 of 3 was, zal wel 3 zijn want voor een CDI4 wedstrijd moet een combinatie eerst 63% hebben gescoord in de GP en ze hadden samen nog nooit een proef gereden. Daarom is het zo raar dat ze zomaar ineens internationaal mogen starten. Maar goed ik zie net pas dat dit voor CDI3 dus niet van toepassing is.

Kirrietje
Berichten: 493
Geregistreerd: 09-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 14:50

xmarliez schreef:
Ze zijn al een hele tijd uit elkaar maar werken nog steeds samen.
Geen idee of dit een CDI4 of 3 was, zal wel 3 zijn want voor een CDI4 wedstrijd moet een combinatie eerst 63% hebben gescoord in de GP en ze hadden samen nog nooit een proef gereden. Daarom is het zo raar dat ze zomaar ineens internationaal mogen starten. Maar goed ik zie net pas dat dit voor CDI3 dus niet van toepassing is.


Het was inderdaad een CDI3 :j Weer wat geleerd ik dacht dat het voor internationaal starten sowieso verplicht was.

xmarliez

Berichten: 4096
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 15:09

Dacht ik ook!

Elisa2

Berichten: 37239
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Drie zilveren medailles Hans Peter Minderhoud in Groningse Tolbert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 08:28

Jeeh verrassing, vond ze altijd zo stabiel overkomen dat ik dit niet zo zag aankomen.

xPabloBokt

Berichten: 9408
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Drie zilveren medailles Hans Peter Minderhoud in Groningse Tolbert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 09:11

Ik heb nooit geweten dat ze samen waren. :+

Lieser
Berichten: 1510
Geregistreerd: 15-03-21

Re: Drie zilveren medailles Hans Peter Minderhoud in Groningse Tolbert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 09:26

Volgens wikipedia zijn ze nog steeds samen ...

Elisa2

Berichten: 37239
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 13:47

Ik denk niet dat wikipedia actueel is. :D

Haha Pablo..goeiemorgen. :+

Cowgirl

Berichten: 23744
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Drie zilveren medailles Hans Peter Minderhoud in Groningse Tolbert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 14:18

Ik weet ook niet beter dan dat het een setje is. Kijk er dus ook wel van op.