Dronken man verkracht pony, camera's in stal leggen alles vast

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VuurVleugels
Berichten: 1765
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 19:54

Raineri schreef:
Het nadeel van zo’n halve quote is vaak verwijderen van nuance en het punt wat iemand maakt. Snap wel dat je op definitie reageert. Want het is op zichzelf een interessante discussie.

Een dier zoals een paard heeft niet hetzelfde bewustzijn zoals een mens. Zoals eerder gezegd: het reageert enkel op basis van hormonale ingevingen en weet niet wat de gevolgen zijn van inseminatie danwel heeft het besef van maatschappelijk gewenst gedrag. Een paard weet niet dat inseminatie oké is en wat die meneer deed niet. Er is een bijna neerlandicus op bokt. Ben wel nieuwsgierig of ze meeleest en ons kan helpen in discussie.


Oké ik laat de hele quote staan, maak even dikgedrukt waar ik op wil reageren. Want ik snap je uitspraak, maar ik vind het een gevaarlijke. Wij vinden inseminatie oké, maar er is nog nooit een paard geweest die letterlijk heeft gezegd dat die inseminatie oké vind. Waarmee ik niet wil zeggen dat inseminatie per definitie verkeerd is, maar ik vind het altijd wel glad ijs om voor andere diersoorten te bepalen wat oké is of niet, zelfs als ons hele bestaan hierop is gebouwd (het fokken van landbouwdieren in de prehistorie).

Pallatin

Berichten: 2497
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 20:01

LianB schreef:
Het is super triest verhaal.
Ik begrijp dat de dader een depressieve man is met een gebroken knie, totaal in de schulden, geen perspectief em heeft mogelijk daardoor als gevolg een alcohol en drugs verslaving.
Ik hoop echt dat deze man de nodig hulp krijg. Rondlopen gebroken knie lijk mij heel pijnlijk.

Voor de eigenaar van de pony was een schade vergoeding van de valende staat wel zo netjes geweest. Wel vraag de pony ook echt is mishandeld of dat er alleen sprake was van seks. Al heeft de eigenaar daar natuurlijk ook niet ongevraagd.

Wat bedoel je daarmee? Dat de staat de eigenaresse een schadevergoeding moet betalen? Hoezo faalt de staat? Dit is toch een actie van een ziek persoon?

LianB
Berichten: 75
Geregistreerd: 14-04-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 20:13

De overheid heeft flink gefaald zo persoon op te vangen en het aanbieden van de juiste hulp.

Dat zo man met een gebroken knie in een huis woont zonder water, gas en elektra en alleen schulden heeft dan vraag ik mij echt oprecht af waarom zo iemand geen juiste hulp krijgt en waarom het altijd eerst fout moet gaan.

En daarnaast kost het de maatschappij veel minder wanneer ze deze man weer op de rit krijgen plus zijn schade betalen dan wanneer dit zo door blijft gaan.
Iemand een week in de gevangenis of op taakstraf kost hartstikke veel geld.

pien_2010

Berichten: 43361
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 20:35

LianB schreef:
Ik vraag mij af of het geen vervolg is?
Lichamelijke gebreken (kapotte knie), 24h pijn, werkloosheid, buiten het opvang net vallen doordatdie zzp'er was, niemand om terug op te vallen, in de schulden, enz. Dit is wel speculatie, maar jammer kunnen dit soort dingen wel gebeuren in dit land.


Dit soort dingen zijn nooit te voorkomen en kan in elk land gebeuren. Daarbij is het niet zo dat het normaal is met dit soort ellende je dus maar je leuter in een vulva van een pony steekt en klaar komt. Gelukkig werkt het niet zo want dan keken we niet meer op van dit soort toestanden.
Dat in het leven van deze man veel fout is gegaan moge duidelijk zijn. En ook, zonder enige schuldige aan te wijzen dat het treurig is dat mensen zo diep kunnen zinken in een poel ellende .

Raineri
Berichten: 6236
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 20:41

VuurVleugels schreef:
Raineri schreef:
Het nadeel van zo’n halve quote is vaak verwijderen van nuance en het punt wat iemand maakt. Snap wel dat je op definitie reageert. Want het is op zichzelf een interessante discussie.

Een dier zoals een paard heeft niet hetzelfde bewustzijn zoals een mens. Zoals eerder gezegd: het reageert enkel op basis van hormonale ingevingen en weet niet wat de gevolgen zijn van inseminatie danwel heeft het besef van maatschappelijk gewenst gedrag. Een paard weet niet dat inseminatie oké is en wat die meneer deed niet. Er is een bijna neerlandicus op bokt. Ben wel nieuwsgierig of ze meeleest en ons kan helpen in discussie.


Oké ik laat de hele quote staan, maak even dikgedrukt waar ik op wil reageren. Want ik snap je uitspraak, maar ik vind het een gevaarlijke. Wij vinden inseminatie oké, maar er is nog nooit een paard geweest die letterlijk heeft gezegd dat die inseminatie oké vind. Waarmee ik niet wil zeggen dat inseminatie per definitie verkeerd is, maar ik vind het altijd wel glad ijs om voor andere diersoorten te bepalen wat oké is of niet, zelfs als ons hele bestaan hierop is gebouwd (het fokken van landbouwdieren in de prehistorie).


Maar nu trek je het uit verband. Het gaat over of dit wel of niet verkrachting is. Je dwaalt nu af. Ik zeg dat paarden geen kennis hebben van maatschappelijke normen en waarden. Er is geen verschil tussen deze actie en inseminatie. Hiermee vraag ik mij af of de term verkrachting correct is. Dit gaat niet over of wij bepalen wat voor andere diersoorten oké is of niet. Want nergens wordt genoemd dat er iets oké is.

Elisa2

Berichten: 37239
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Dronken man verkracht pony, camera's in stal leggen alles vast

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 20:57

Paarden hebben die kennis niet, maar mensen wel.

Vind ook hoe slecht iemand het ook heeft dat om zoiets te doen er toch echt een steekje los moet zitten.

Wintu

Berichten: 2983
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 23:10

fransje23 schreef:
Wintu schreef:
Je kan nog zo ellendig zijn, er is hier geen excuus voor.

Ik vind trouwens ongevraagde seks ook mishandeling.


Als je geestesziek bent zoals deze man is dat toch echt een verlichtende omstandigheid.

Een psychische ziekte en ook verslaving zijn ziektes.


ja, opsluiten dus

VuurVleugels
Berichten: 1765
Geregistreerd: 07-06-19

Re: Dronken man verkracht pony, camera's in stal leggen alles vast

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 23:27

Wat een kortzichtige visie. Opsluiten kost vreselijk veel geld en zonder goede therapie en hulp in het managen van het leven is de kans op recidive levensgroot. Dan heeft dat staaltje symptoombestrijding ons dus mega veel geld gekost. Tijd om die eindeloze stroom bezuinigingen op de ggz terug te draaien en de samenleving weer duurzaam veiliger te maken in plaats van naar een Amerikaans model te gaan werken, met alles en iedereen maar opsluiten en als je tijd erop zit: "succes ermee". Lange termijn visie hebben we nodig, niet korte.

Monique1963

Berichten: 8647
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Dronken man verkracht pony, camera's in stal leggen alles vast

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 10:27

Ik hoop dat die gebroken knie kwam omdat de pony getrapt heeft.

Wintu

Berichten: 2983
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 10:56

VuurVleugels schreef:
Wat een kortzichtige visie. Opsluiten kost vreselijk veel geld en zonder goede therapie en hulp in het managen van het leven is de kans op recidive levensgroot. Dan heeft dat staaltje symptoombestrijding ons dus mega veel geld gekost. Tijd om die eindeloze stroom bezuinigingen op de ggz terug te draaien en de samenleving weer duurzaam veiliger te maken in plaats van naar een Amerikaans model te gaan werken, met alles en iedereen maar opsluiten en als je tijd erop zit: "succes ermee". Lange termijn visie hebben we nodig, niet korte.


Valt mee met de kortzichtigheid hoor, zet er namelijk verder niks bij. Tuurlijk moet zo een man in behandeling, maar wel van de straat. Als je derden dupeert doordat je mentaal niet ok bent, heb je in de maatschappij niet zo veel te zoeken imo.

JessicaD88
Berichten: 897
Geregistreerd: 12-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 11:04

Vind verkrachting van een paard door een mens mmm tja een moeilijke discussie. Inderdaad denk ik ook dat als je dat strafbaar stelt dat insimineren en dekken uberhaubt niet zou moeten mogen. En dat vinden we wel allemaal goed. Ik denk dat dan het feit dat de pony eigendom is van iemand en op iemands terrein staat het verschil maakt, de man mag daar niet komen en niet aan andermans pony zitten.

beert
Berichten: 2430
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 11:27

Voor de pony zal vooral het verschil zitten in de onvoorspelbaarheid. Ik neem aan dat inseminatie of dierenarts onderzoek overdag gebeurd en dat daar een vertrouwde verzorger bij aanwezig is. Zeker als zoiets incidenteel is. Het dier wordt gerust gesteld en zal vaak ook wel uit de stal gehaald worden.

Dat is totaal wat anders dan iemand die in de nacht je stal in komt en achter je gaat staan. Nog los van de handeling die erop volgde. Dat fysieke deel zal het probleem niet zijn, maar wel dat zo'n dier zich niet veilig voelt in die situatie.

Elisa2

Berichten: 37239
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Dronken man verkracht pony, camera's in stal leggen alles vast

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 12:53

En vergeet niet dat een DA steriel te werk gaat, dit kan wel andere gevolgen hebben..

LianB
Berichten: 75
Geregistreerd: 14-04-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 19:42

Bij een inseminatie wordt er dun slangetje door de baarmoedermond in de baarmoederholte geschoven. Dit is niet zonder risico een dit is de rede waarom de dierenarts steriel moet werken om geen baarmoeder ontsteking te veroorzaken.

Wanneer op een natuurlijke manier wordt gedekt dan wordt er echt niet door de baarmoedermond gepenetreerd. Dit zou daarnaast ook heel pijnlijk zijn.
En het geslachtsdeel van een hengst is echt niet bepaald steriel.

Elisa2

Berichten: 37239
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Dronken man verkracht pony, camera's in stal leggen alles vast

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 19:52

Hengsten worden getest op CEM.

Geslachtsziekten zijn makkelijk overgebracht.

Dierenartsen werken met handschoenen.

Rivendell

Berichten: 6824
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 05:14

Ibbel schreef:
Deze pony zal niet hengstig geweest zijn, maar een mannenpenis komt bij lange na niet tot aan de baarmoedermond, laat staan dat-ie er doorheen komt (wat alleen kan bij hengstigheid, en nodig is voor bevruchting door een hengst), dus ze zal er lichamelijk niet veel van gemerkt hebben. Had ze dat wél gedaan bij niet-hengstigheid, dan was meneer ongetwijfeld gelanceerd.


Een penis gaat nooit door de baarmoedermond. Bij geen enkel zoogdier. Lesje anatomie?

Horsie84
Berichten: 551
Geregistreerd: 11-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 11:50

Elisa2 schreef:
Horsie84 schreef:
Ik vind dit vele malen erger als een wolf.

Monsters, sommige mensen


Verkracht worden is erger dan levend opgegeten worden?


Dolfje weerwolfje is circel van het leven. Roofdier - prooidier.
Wat mensen uitvreten, in dit geval deze man, is walgelijk. Hopelijk houd de pony hier geen wantrouwen in de mens aan over.

Wanneer een prooidier aangevallen wordt door een roofdier, heeft de prooi drie opties, drie overlevingsmechanismen eigenlijk: vechten, vluchten, bevriezen.
Vechten, het hele fysieke systeem richt zich dan op de krachtsinspanning die dat vraagt.
Het hart gaat sneller en krachtiger kloppen, het bloed trekt zich terug uit de spijsvertering om beschikbaar te zijn voor de spieren en nog veel meer fysiologische reacties.
Als vechten geen optie is zal het prooidier vluchten, met dezelfde fysiologische reacties als bij vechten. Wanneer vechten of vluchten niet meer baten en het roofdier de prooi te pakken heeft gekregen, dan bevriest de prooi.
Het is overweldigd, het verstijft en ligt in shock. Dat is een genade van de natuur omdat de prooi dan nauwelijks meekrijgt wat er gebeurt.
Mocht het prooidier, terwijl het bevroren ligt, toch overleven omdat het roofdier bijvoorbeeld op de vlucht gaat voor wat anders, dan zal het nog een tijdje blijven liggen, begint dan te trillen, staat op, trilt nog wat verder, vaak heel heftig en gaat er dan vandoor. Het trillen is erg noodzakelijk omdat daarmee de opgebouwde spanning vrijkomt en zich niet binnen in het lichaam ergens vastzet.

Wintu

Berichten: 2983
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 12:36

Horsie84 schreef:
Elisa2 schreef:


Dolfje weerwolfje is circel van het leven. Roofdier - prooidier.
Wat mensen uitvreten, in dit geval deze man, is walgelijk. Hopelijk houd de pony hier geen wantrouwen in de mens aan over.

Wanneer een prooidier aangevallen wordt door een roofdier, heeft de prooi drie opties, drie overlevingsmechanismen eigenlijk: vechten, vluchten, bevriezen.
Vechten, het hele fysieke systeem richt zich dan op de krachtsinspanning die dat vraagt.
Het hart gaat sneller en krachtiger kloppen, het bloed trekt zich terug uit de spijsvertering om beschikbaar te zijn voor de spieren en nog veel meer fysiologische reacties.
Als vechten geen optie is zal het prooidier vluchten, met dezelfde fysiologische reacties als bij vechten. Wanneer vechten of vluchten niet meer baten en het roofdier de prooi te pakken heeft gekregen, dan bevriest de prooi.
Het is overweldigd, het verstijft en ligt in shock. Dat is een genade van de natuur omdat de prooi dan nauwelijks meekrijgt wat er gebeurt.
Mocht het prooidier, terwijl het bevroren ligt, toch overleven omdat het roofdier bijvoorbeeld op de vlucht gaat voor wat anders, dan zal het nog een tijdje blijven liggen, begint dan te trillen, staat op, trilt nog wat verder, vaak heel heftig en gaat er dan vandoor. Het trillen is erg noodzakelijk omdat daarmee de opgebouwde spanning vrijkomt en zich niet binnen in het lichaam ergens vastzet.


Ach horsie, dat vluchten met alles er uit, dat doet wild misschien, maar niet een schaap en waarheen, door het raster?

Elisa2

Berichten: 37239
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Dronken man verkracht pony, camera's in stal leggen alles vast

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 12:39

Hmja, het enige wat scheelt imo is dat als een dier doodgaat dat het er geen trauma aan overhoudt. Dus in die zin snap ik wat je bedoelt. Al denk ik dat de keuze an sich vrij snel gemaakt is en het verkrachten dan toch eerder gekozen wordt.

LianB
Berichten: 75
Geregistreerd: 14-04-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 15:09

Deze topic maakt een hele bijzondere wending.

Maar als ik moet kiezen tussen een dronken man op stal aan treffen of een wolf plus allemaal doden paarden dan is dat laaste echt mijn nachtmerrie.