Kind overleden na te zijn meegesleurd door paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jet

Berichten: 12005
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 23:29

Heftig en triest voor alle betrokkenen! Ik meen dat er ooit eerder zo'n soort bericht op Bokt is verschenen, van een jongetje uit Nederland, maar ik weet daar echt het fijne niet meer van. In mijn geheugen heeft de moeder van dat jongetje destijds ook nog gereageerd in dat topic dat toen verscheen.

Rocamor

Berichten: 10882
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Kind overleden na te zijn meegesleurd door paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 23:35

Wat een vreselijk ongeluk. Sterkte voor alle betrokkenen.

Jet, ging dat niet over die jongen die nu, heel wat jaren later, maar de OS gaat? Is onlangs nog een topic over geweest.

Miran

Berichten: 4454
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 23:36

Ik denk dat je met een shet al nergens bent in zo’n situatie. Wat een enorm naar bericht…

Ayasha
Blogger

Berichten: 57959
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 23:39

Miran schreef:
Ik denk dat je met een shet al nergens bent in zo’n situatie. Wat een enorm naar bericht…

Recent een veulen van twee maanden geladen. Zelfs die was al ruim sterk genoeg om dit te doen. Hel, ik denk dat een grote hond zoals een herder het er echt op aan komt al met je rent. Grootte (of gebrek er aan) is echt valse veiligheid met paarden.

Verschrikkelijk dit… ik kan alleen maar hopen dat het kind er weinig van mee gekregen heeft…

LianB
Berichten: 75
Geregistreerd: 14-04-24

Re: Kind overleden na te zijn meegesleurd door paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 17:53

Jeetje wat verschrikkelijk sneu en ook heel jammer dat dit niemand had kunnen verkomen.

Popstra
Berichten: 13766
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Kind overleden na te zijn meegesleurd door paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 19:37

Ik deed als kind het halstertouw als lus om mn hand. Kreeg eens goed op mn flikker daarvoor van het oude boertje waar ik de paardjes verzorgde. Nooit meer gedaan.
Ik dacht ook niet aan het gevaar daar van.

Monique1963

Berichten: 8647
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 10:33

Die ouders vergeven zichzelf dit nooit meer, dat ze hun kind zonder begeleiding met een pony hebben laten gaan. Heel erg triest.

En wat een stress moet het kind ervaren hebben voor zijn dood. Honderden meters meegesleept worden... En ik weet hoe het is. Ik ben er ook afgevallen, paard ging ervandoor, voet bleef even vastzitten, we schatten 20 meter nav de fotos en sleepsporen indertijd, maar lang genoeg om de paniek van meeslepen te voelen. En te zien hoe je paard schrikt van jou en daarvan aan de kletter gaat. Het was een traumatiserende ervaring. Dus ik hoop maar dat dat jongetje heel snel bewusteloos is geweest.

Suliko

Berichten: 4321
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 10:43

Monique1963 schreef:
Die ouders vergeven zichzelf dit nooit meer, dat ze hun kind zonder begeleiding met een pony hebben laten gaan. Heel erg triest.

En wat een stress moet het kind ervaren hebben voor zijn dood. Honderden meters meegesleept worden... En ik weet hoe het is. Ik ben er ook afgevallen, paard ging ervandoor, voet bleef even vastzitten, we schatten 20 meter nav de fotos en sleepsporen indertijd, maar lang genoeg om de paniek van meeslepen te voelen. En te zien hoe je paard schrikt van jou en daarvan aan de kletter gaat. Het was een traumatiserende ervaring. Dus ik hoop maar dat dat jongetje heel snel bewusteloos is geweest.


Dit leest heel naar, alsof ouders dus al überhaupt geen vergeving meer bij zichzelf kunnen vinden en er zit een dikke aanname in, je weet helemaal niet of dat jongetje zonder begeleiding was. :n Ik hoop namelijk dat ze wel zichzelf kunnen vergeven of op zijn minst een vorm van rust vinden, wat de omstandigheden of context ook was. Ik denk dat een ouder zichzelf elk ongeluk van een kind kwalijk zou nemen, dat voorkom je niet. Het minste wat je kan doen is ze het beste wensen, in plaats van een trap nageven in zulke verdrietige omstandigheden.

Een ongeluk zit in zo'n klein hoekje, al helemaal met zulke sterke dieren. Wat een afgrijselijk ongeluk, wat een intens verdriet voor de ouders en ook voor de omstanders en de beelden waar zij mee moeten leven.

BeFunny

Berichten: 10558
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Kind overleden na te zijn meegesleurd door paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 10:58

Dit is gewoon een ongelofelijk naar ongeluk.

En idd dit vergeven ouders zichzelf sowieso niet. Hoe het ook is gebeurd ze zijn hun kind kwijt. En dat is het ergste wat je als ouder kunt mee maken.

Ik hoop dat ze ergens de rust kunnen vinden en steun in elkaar.

tengeltje11
Berichten: 7140
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Kind overleden na te zijn meegesleurd door paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 11:18

Vreselijk….
En vinger wijzen is zinloos.

Een 9-jarig kind heeft niet steeds meer een ouder rond zich…
We weten niets van het verhaal er rond en er zijn 1000 redenen te bedenken waarom.

Uiteindelijk maakt het niet uit ook niet, het is een vreselijk ongeluk…

Kabayo

Berichten: 14007
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Kind overleden na te zijn meegesleurd door paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 11:31

Toen ik 9 was zette ik ook al paarden alleen buiten. Dus heel vreemd vind ik het niet. Daarnaast lees ik nergens dat dit jongetje alleen was of zonder begeleiding

Wat een heftig ongeluk... Hoop dat de jongen niet heeft geleden en dat de ouders het een plekje kunnen geven

7ofhearts

Berichten: 2791
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Re: Kind overleden na te zijn meegesleurd door paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 18:07

Grote van paard of pony maakt inderdaad geen klap uit.
Het onverwachte is killing.
Vallen , controle verliezen en weg.

In en in triest.