Leven met de dreiging van de wolf: Bokker Elisa2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wintu

Berichten: 3074
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 11:51

sasja0705 schreef:
Er is toch wel een groot verschil tussen hekken die wolven BINNEN moeten houden en hekken die AFWEREND moeten werken.

In zoo's zijn roofdierverblijven echte vestigingen (tijgers, leeuwen enz..) in Afrika vaak zelf ook alleen maar soort afrasteringen...

Dus gaat deze vlieger niet echt op


Wat is het verschil dan Sasja, de een moet de wolf binnen houden, de andere buiten.
Ze noemen het afwerend omdat men niet de garantie kan geven dat het wolven buitenhoudt, alvast een ingebouwde clausule zodat mensen niet kunnen gaan klagen.......

speurneusc

Berichten: 5418
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 11:53

fransje23 schreef:
Elisa2 schreef:
Wat ik ermee wil zeggen is dat vroeger mensen verhongerden als hun vee opgegeten werd. Geen kippen is geen eieren, geen koe is geen melk, geen schaap is geen wol, geen paard is geen vervoer etc. Nu is de welvaart zo hoog dat het kennelijk niet meer uitmaakt dat deze dieren gedood worden. Dat lijkt helemaal vergeten te worden.


Door wie wordt dat vergeten?


en geen kinderen want die werden ook gegeten.

DuoPenotti

Berichten: 29956
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 11:57

sasja0705 schreef:
Er is toch wel een groot verschil tussen hekken die wolven BINNEN moeten houden en hekken die AFWEREND moeten werken.

In zoo's zijn roofdierverblijven echte vestigingen (tijgers, leeuwen enz..) in Afrika vaak zelf ook alleen maar soort afrasteringen...

Dus gaat deze vlieger niet echt op

Nee idd die vlieger gaat niet op hier in Nederland, een dier met volle maag binnen houden in de dierentuin tegenover een dier met honger buiten houden....

Maar goed dat zien we dan ook al heel lang dat ze niet werend werken.
Gaan ze ook nooit doen of je moet idd meter beton in de grond mogen storten en 3 meter gaas met bovenlangs schuin stroomdraad , plus nog draden voor het kapotbijten van het gaas.
dan zal het vast wel gaan werken. :j
(maar dat mag niet eens vergunning technisch)

Maar dan plukken ze flappie wel uit de tuin...
Ze hebben toch honger, zijn niet schuw, eten genoeg hier
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 09-04-24 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt

fransje23

Berichten: 15418
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 11:58

Wintu schreef:
Ik zit niet in een slachtofferrol hoor, de gaswinning wordt nogal laconiek mee om gegaan en de schade die mensen hebben, het ov wat niet ok is en waar maar geen bal aan gedaan wordt, de wolf wat allemaal roodkapjesyndroom is, de boeren die aan alle kanten om de oren gemept worden.
Dat is niet een onterechte slachtofferrol, dat zijn feiten. Waarom denk jij dat het slachtoffertje spelen is?


Omdat het zomaar zo kan zijn dat mensen die niet op het platteland zich ook genegeerd voelen door de overheid?
Het is niet zo dat het enkel "op het platteland" niet goed gaat en mensen zich niet gehoord voelen.
De problemen zijn anders maar over de gehele linie voelen mensen zich niet gehoord en gezien.

Door te stellen dat mensen niet geïnteresseerd zouden zijn in het platteland zet je heel veel mensen buitenspel.
Het is, naar mijn mening, tekort door de bocht!

Kinke

Berichten: 20569
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 11:59

is er hier iemand handig met photoshop oid? ik ben zo klaar met dat gezeik over wolfwerende omheiningen etc. Ik zou wel eens ingetekend op een foto van bijvoorbeeld onze straat willen zien hoe dat eruit zou zien. Wij hebben 7 maanden per jaar koeien met hun kalveren buiten, onze directe buren hebben schapen, een halve kilometer verderop zitten aan beide kanten van de weg melkveehouders. Als het financieel en vergunningtechnisch haalbaar zou zijn, zou iedereen het dan echt prima vinden dat ons landschap naar de kloten gaat door zoiets?

Wintu

Berichten: 3074
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 12:01

fransje23 schreef:
Wintu schreef:
Ik zit niet in een slachtofferrol hoor, de gaswinning wordt nogal laconiek mee om gegaan en de schade die mensen hebben, het ov wat niet ok is en waar maar geen bal aan gedaan wordt, de wolf wat allemaal roodkapjesyndroom is, de boeren die aan alle kanten om de oren gemept worden.
Dat is niet een onterechte slachtofferrol, dat zijn feiten. Waarom denk jij dat het slachtoffertje spelen is?


Omdat het zomaar zo kan zijn dat mensen die niet op het platteland zich ook genegeerd voelen door de overheid?
Het is niet zo dat het enkel "op het platteland" niet goed gaat en mensen zich niet gehoord voelen.
De problemen zijn anders maar over de gehele linie voelen mensen zich niet gehoord en gezien.

Door te stellen dat mensen niet geïnteresseerd zouden zijn in het platteland zet je heel veel mensen buitenspel.
Het is, naar mijn mening, tekort door de bocht!


Zal prima, zo wordt het over het algemeen op het platteland wel ervaren echter.

Wat zijn de grote themas in de Randstad waarin de mensen zich niet gehoord voelen?
Laatst bijgewerkt door Wintu op 09-04-24 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

josien_m_
Berichten: 2426
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 12:01

janderegelaa schreef:
josien_m_ schreef:
Ja mooi Pien! Zo zie je maar weer: mensen en wolven verschillen niet zoveel in hun leefwijze... Ook mensen trekken weg op zoek naar passende streken om te leven. We zijn allemaal migranten!

Het is niet de Chinese muur hoor. Die muur stond alleen maar in Berlijn. Waar nou net géén wolven zaten.


O, dus mensen konden een paar kilometer verderop zeker ook gewoon doorlopen??
De lezing over de migratie was van boswachter André Donker, meer kan ik er zo niet over terugvinden.

Wintu

Berichten: 3074
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 12:02

Kinke schreef:
is er hier iemand handig met photoshop oid? ik ben zo klaar met dat gezeik over wolfwerende omheiningen etc. Ik zou wel eens ingetekend op een foto van bijvoorbeeld onze straat willen zien hoe dat eruit zou zien. Wij hebben 7 maanden per jaar koeien met hun kalveren buiten, onze directe buren hebben schapen, een halve kilometer verderop zitten aan beide kanten van de weg melkveehouders. Als het financieel en vergunningtechnisch haalbaar zou zijn, zou iedereen het dan echt prima vinden dat ons landschap naar de kloten gaat door zoiets?


Dat zal er dan behoorlijk oranje uitzien :+ moet je toch niet aan denken

fransje23

Berichten: 15418
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 12:04

Wintu schreef:
Zal prima, zo wordt het over het algemeen op het platteland wel ervaren echter.


Dat het zo wordt ervaren zegt niet dat het ook daadwerkelijk zo is.

:)



Maar nogmaals mijn vraag: wat is "het platteland"?

Wintu

Berichten: 3074
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 12:06

fransje23 schreef:
Wintu schreef:
Zal prima, zo wordt het over het algemeen op het platteland wel ervaren echter.


Dat het zo wordt ervaren zegt niet dat het ook daadwerkelijk zo is.

:)



Maar nogmaals mijn vraag: wat is "het platteland"?


Mag je zelf invullen Fransje, wat het platteland is.

Problemen op het platteland worden gebagatelliseerd over het algemeen, waarom vind jij dat dan een onterechte stelling?

DuoPenotti

Berichten: 29956
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 12:06

fransje23 schreef:
Wintu schreef:
Zal prima, zo wordt het over het algemeen op het platteland wel ervaren echter.


Dat het zo wordt ervaren zegt niet dat het ook daadwerkelijk zo is.

:)



Maar nogmaals mijn vraag: wat is "het platteland"?

joh, daar hebben ze gewoon google voor als je dat niet weet }>

https://nl.wikipedia.org/wiki/Platteland

Citaat:
Het platteland of landelijk gebied omvat al het gebied buiten de bebouwde kom.

Het platteland onderscheidt zich van stedelijk gebied niet alleen door aard van de bebouwing en bevolkingsdichtheid maar ook door culturele en politieke verschillen. Het aantal inwoners per vierkante kilometer ligt op het platteland veel lager dan in de steden het geval is.

Het platteland kent minder publieke voorzieningen dan stedelijk gebied. Denk daarbij aan publieke functies zoals het openbaar vervoer, medische zorg, bibliotheken alsook voor particuliere en culturele functies zoals het uitgaansleven, musea en cafés. Daar staan echter rust en ruimte en gemoedelijkheid tegenover. Er zijn ook organisaties die speciaal gericht zijn (of althans waren) op de bevolking van het platteland.

Kinke

Berichten: 20569
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 12:08

Wintu schreef:
Dat zal er dan behoorlijk oranje uitzien :+ moet je toch niet aan denken


Oranje?

fransje23

Berichten: 15418
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 12:12

DuoPenotti schreef:
fransje23 schreef:

Dat het zo wordt ervaren zegt niet dat het ook daadwerkelijk zo is.

:)



Maar nogmaals mijn vraag: wat is "het platteland"?

joh, daar hebben ze gewoon google voor als je dat niet weet }>

https://nl.wikipedia.org/wiki/Platteland

Citaat:
Het platteland of landelijk gebied omvat al het gebied buiten de bebouwde kom.

Het platteland onderscheidt zich van stedelijk gebied niet alleen door aard van de bebouwing en bevolkingsdichtheid maar ook door culturele en politieke verschillen. Het aantal inwoners per vierkante kilometer ligt op het platteland veel lager dan in de steden het geval is.

Het platteland kent minder publieke voorzieningen dan stedelijk gebied. Denk daarbij aan publieke functies zoals het openbaar vervoer, medische zorg, bibliotheken alsook voor particuliere en culturele functies zoals het uitgaansleven, musea en cafés. Daar staan echter rust en ruimte en gemoedelijkheid tegenover. Er zijn ook organisaties die speciaal gericht zijn (of althans waren) op de bevolking van het platteland.


En dan nu de vertaling naar gebieden in Nederland.

fransje23

Berichten: 15418
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 12:15

Wintu schreef:
Problemen op het platteland worden gebagatelliseerd over het algemeen, waarom vind jij dat dan een onterechte stelling?


Ja, dat is m.i tekort door de bocht er worden over de gehele linie problemen gebagatelliseerd in Nederland

josien_m_
Berichten: 2426
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 12:16

Iedereen die onvoldoende zijn zin krijgt zegt dat "men" onvoldoende luistert naar "de mensen". Luisteren, serieus nemen is niet hetzelfde als zijn zin krijgen. Het lijkt mij dat bewoners van het platteland of de stad, of boeren allemaal inwoners van Nederland zijn. Het kost veel tijd om de ernst van situaties te gaan beseffen. Mensen die nu tot expert benoemd worden, zijn dat niet altijd. Daarbij kun je uit situaties uit het verleden niet alleen als maatstaf nemen. Alles evalueert en verandert in de uitwerking althans. Zielige wolven in onze drukte, daar had ik eerst ook mee te doen. Inmiddels kom ik tot het besef dat het mijn menselijke blik en emoties zijn. Het dier floreert, dus blijkbaar past deze habitat prima voor de wolf. Want het is niet zo dat in de vrije wildbaan een dier geen stress kan hebben natuurlijk. Een vrij leven leiden is ook niet eenvoudig of rustig.

Wintu

Berichten: 3074
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 12:21

Kinke schreef:
Wintu schreef:
Dat zal er dan behoorlijk oranje uitzien :+ moet je toch niet aan denken


Oranje?


Die flexinetten :D

We hebben hier veelal de rasters met zoveel draden, moet zeggen dat je dat amper ziet, maar de wolf komt er hier door in de regio.

Wintu

Berichten: 3074
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 12:23

fransje23 schreef:
Wintu schreef:
Problemen op het platteland worden gebagatelliseerd over het algemeen, waarom vind jij dat dan een onterechte stelling?


Ja, dat is m.i tekort door de bocht er worden over de gehele linie problemen gebagatelliseerd in Nederland



Helemaal goed, laten we het eens zijn dat we er niet uit gaan komen en het topic er niet langer mee gaan vervuilen.

Google nog eens verder op platteland Nederland, dan kom je vast je antwoord tegen, je probeert een antwoord te ontfutselen, omdat je ergens een punt wil maken, werk ik niet aan mee.

Mr_Mx
Berichten: 98
Geregistreerd: 11-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 12:30

janderegelaa schreef:
josien_m_ schreef:
Ja mooi Pien! Zo zie je maar weer: mensen en wolven verschillen niet zoveel in hun leefwijze... Ook mensen trekken weg op zoek naar passende streken om te leven. We zijn allemaal migranten!

Het is niet de Chinese muur hoor. Die muur stond alleen maar in Berlijn. Waar nou net géén wolven zaten.


Met de val van de muur verdween ook het ijzeren gordijn. Een hoog en ook breed hekwerk wat helemaal langs de voormalige oostbloklanden stond. Met als doel; voorkomen dat mensen naar het vrije westen zouden vluchten. Het ijzeren gordijn werd ook nog bewaakt.
Ik heb er een keer voor gestaan op de grens van west-duitsland en oost-duitsland, heel indrukwekkend, daar kwam zeker geen wolf of wat ook doorheen. In dezelfde tijd was een vriend van mij in oost-duitsland op trekvogelonderzoek. Bij de grens met Polen heeft hij toen wolven gezien.
Met het verdwijnen van het ijzeren gordijn konden dieren, en dus ook wolven, richting het westen trekken. Het heeft dus 25 a 30 jaar geduurd voor de wolven hier aankwamen.

fransje23

Berichten: 15418
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 12:32

Wintu schreef:
Google nog eens verder op platteland Nederland, dan kom je vast je antwoord tegen, je probeert een antwoord te ontfutselen, omdat je ergens een punt wil maken, werk ik niet aan mee.


Nee, ik wil graag weten wat voor jou platteland is omdat we dan kunnen kijken of we over hetzelfde praten.

:)

DuoPenotti

Berichten: 29956
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 12:33

Kinke schreef:
is er hier iemand handig met photoshop oid? ik ben zo klaar met dat gezeik over wolfwerende omheiningen etc. Ik zou wel eens ingetekend op een foto van bijvoorbeeld onze straat willen zien hoe dat eruit zou zien. Wij hebben 7 maanden per jaar koeien met hun kalveren buiten, onze directe buren hebben schapen, een halve kilometer verderop zitten aan beide kanten van de weg melkveehouders. Als het financieel en vergunningtechnisch haalbaar zou zijn, zou iedereen het dan echt prima vinden dat ons landschap naar de kloten gaat door zoiets?


Kijk mooie gezellige oer Nederlandse plattelands sfeer foto.
Heerlijk wandelen, fietsen of anderzijds recreëren in ons fijne Nederlandse landschap.
Tussen de koeien en en andere weidedieren hoge hekken die ik verder niet mag benoemen naar iets.
Afbeelding

Wintu

Berichten: 3074
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 12:35

DuoPenotti schreef:
Kinke schreef:
is er hier iemand handig met photoshop oid? ik ben zo klaar met dat gezeik over wolfwerende omheiningen etc. Ik zou wel eens ingetekend op een foto van bijvoorbeeld onze straat willen zien hoe dat eruit zou zien. Wij hebben 7 maanden per jaar koeien met hun kalveren buiten, onze directe buren hebben schapen, een halve kilometer verderop zitten aan beide kanten van de weg melkveehouders. Als het financieel en vergunningtechnisch haalbaar zou zijn, zou iedereen het dan echt prima vinden dat ons landschap naar de kloten gaat door zoiets?


Kijk mooie gezellige oer Nederlandse plattelands sfeer foto.
Heerlijk wandelen, fietsen of anderzijds recreëren in ons fijne Nederlandse landschap.
Tussen de koeien en en andere weidedieren hoge hekken die ik verder niet mag benoemen naar iets.
[ [url=m/eiiyzQ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Pittoresk zeg :')

Kinke

Berichten: 20569
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Leven met de dreiging van de wolf: Bokker Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 12:40

met een echte afbeelding zou het effect nog veel groter zijn

DuoPenotti

Berichten: 29956
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Leven met de dreiging van de wolf: Bokker Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 12:43

Ja AI maakte het niet meer realistisch, tenminste lukte mij niet.

Maar ziet er zo ook heel gezellig uit zo....

DuoPenotti

Berichten: 29956
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 12:53

Deze word ook wel waarheidsgetrouw....


Maar nu stop ik met AI, maar hij begrijpt best goed de opgegeven opdrachten.... ook eng
Want die schuine draden richting landweg heb ik niet ingevoerd...en bij een gevangenis staan ze toch andersom....
Afbeelding

Eleeke

Berichten: 2050
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 13:02

Wintu schreef:
fransje23 schreef:

Omdat het zomaar zo kan zijn dat mensen die niet op het platteland zich ook genegeerd voelen door de overheid?
Het is niet zo dat het enkel "op het platteland" niet goed gaat en mensen zich niet gehoord voelen.
De problemen zijn anders maar over de gehele linie voelen mensen zich niet gehoord en gezien.

Door te stellen dat mensen niet geïnteresseerd zouden zijn in het platteland zet je heel veel mensen buitenspel.
Het is, naar mijn mening, tekort door de bocht!


Zal prima, zo wordt het over het algemeen op het platteland wel ervaren echter.

Wat zijn de grote themas in de Randstad waarin de mensen zich niet gehoord voelen?

Ja blijkbaar past de slachterofferrol beter bij plattelanders.
Ik heb de helft van m'n leven op het platteland gewoond en de helft in de stad ( afwisselend dus niet achter elkaar) .

Problemen :
Op nummer 1 : Gentrificatie
onbetaalbare stadsverwarming , daar waar voor andere energieprijzen weer naar normaal gaan.
Gezellige buurten die volledig volgebouwd worden met hoogbouw.
Afval probleem met bijbehorende rattenprobleem.
Bereikbaarheid met Ov van alle wijken buiten het centrum ( volgens mij is dat ook een probleem op het plattenland) .

Ik noem er even een paar.