Winnaars KNHS-Anemone Horse Trucks Cup IJsselmuiden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14059
Geregistreerd: 20-04-16

Winnaars KNHS-Anemone Horse Trucks Cup IJsselmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-24 21:25

KNHS
Sport

Afbeelding
Lara van Nek, hier met Jatilinda. Foto: Marlies Trap Fotografie


Bij De Deltaruiters in IJsselmuiden, waar vrijdag de vijfde competitiewedstrijd van de KNHS-Anemone Horse Trucks Cup op het programma stond, werden door de jeugdruiters mooie resultaten behaald. Bij de Junioren mocht Sophie van Norel met Gotcha-Utopia (v. Ziësto) de eerste prijs in ontvangt nemen. Lara van Nek en Jappaloup (v. All at Once) waren de beste bij de Young Riders, Feline Niessen en Diamond Blue (v. FS Daddy Cool) wonnen bij de Pony’s en bij de Children reed Britt Kikkert-Van der Linde met Dark Knight Texel (v. Wynton) naar de hoogste score.

Sophie van Norel is goed op dreef met de hengst Gotcha-Utopia, waarmee ze nu ongeveer een jaar een combinatie vormt. Het duo reed in IJsselmuiden hun derde competitiewedstrijd van de KNHS-Anemone Horse Trucks Cup. “We hebben onze eerste wedstrijd eind 2023 gereden, dus dat is eigenlijk nog niet zo heel lang. Iedere wedstrijd probeer ik te kijken hoe we een betere proef kunnen rijden, en voor mijn gevoel was dit een hele fijne proef. Ik heb het idee dat het steeds beter wordt”, vertelt Sophie van Norel enthousiast, die Gotcha-Utopia naar 67,879% reed. Gotcha-Utopia is een goedgekeurde dekhengst, maar daar ondervindt de amazone weinig hinder van. “Hij heeft eigenlijk niet zoveel hengstengedrag. Hij kan wel eens wat hinniken naar andere paarden, maar over het algemeen is Gotcha super geconcentreerd op mij.”

Ook succes bij de Pony’s
De overwinning bij de Junioren met Gotcha-Utopia was niet het enige succes voor Sophie van Norel. Bij de pony’s reed ze haar Speycksbosch Dickens (v. Heitrak's Marvin) met 67,333% naar de derde plaats. “Dicky liep een fijne en constante proef en ik kon het netjes afwerken. Hij was alleen een beetje moe van de tweedaagse kadertraining die we woensdag en donderdag in Ermelo hadden. Maar dat was super leuk en heel leerzaam.”

EK grote doel
Sophie wordt dit jaar zestien en dat betekent dat ze aan haar laatste jaar bij de pony’s bezig is. “We gaan proberen er het allerbeste van te maken. Het grote doel is het EK, wat hopelijk uit mag komen”, vervolgt Sophie lachend. “Het EK zou een super mooie afsluiting zijn van mijn ponytijd en Dicky heeft nu wat meer prioriteit. Het is mooi als ik dit jaar met Gotcha vast ervaring mag opdoen bij de Junioren, en dan volgend jaar knallen.”

Bij de Junioren deed de top drie niet veel voor elkaar onder. Achter winnares Sophie van Norel volgde Mick van der Kort op kleine afstand als tweede. Hij reed Mambo (v. Sir Donnerhall) naar 67,475%. Dominique van Dalsen en Just Johnson Forêt (v. Johnson) werden derde met 67,323%.

Feline Niessen 1 en 2
In de grote groep Pony’s mocht Feline Niessen zowel de eerste als de tweede prijs ophalen. De winnende proef reed ze met Diamond Blue (v. FS Daddy Cool), die werd beloond met 69,810%. Met haar tweede troef Doppio Passo (v. A New Star U) reed Feline naar 67,381%. Sophie van Norel en Speycksbosch Dickens (v. Heitrak's Marvin) maakten met 67,333% de top drie compleet.

Ook Britt Kikkert-Van der Linde 1 en 2
Net als bij de Pony’s mocht ook bij Children één amazone de eerste en tweede prijs in ontvangt nemen. Die knappe prestatie leverde Britt Kikkert-Van der Linde. Met Dark Knight Texel (v. Wynton) reed ze naar 76,750% en met Jerenzo Texel (v. Enzo Ferrari) naar 74,850%. Bo Leijten en Gentle van Wittenstein V (v. Wittenstein) volgden met 71,100% op de derde plaats.

Young Riders
Bij de Young Riders was Lara van Nek goed op dreef. Met Jappaloup (v. All at Once) reed ze de winnende proef, goed voor 67,255%. Daarnaast werd Lara met Jamsession Taonga (v. Jazz) derde met 66,471%. Daartussen nestelde zich Eline Anker, die sinds kort de beschikking heeft over de eerder door Renate van Uytert gereden hengst In Style (v. Eye Catcher). De prille combinatie behaalde 67,206% en werd daarmee tweede.

Uitslag KNHS-Anemone Horse Trucks Cup, IJsselmuiden

Children:
1 Britt Kikkert-Van der Linde (De Cocksdorp), Dark Knight Texel (v. Wynton) 76,750%
2 Britt Kikkert-Van der Linde (De Cocksdorp), Jerenzo Texel (v. Enzo Ferrari) 74,850%
3 Bo Leijten (Harmelen), Gentle van Wittenstein V (v. Wittenstein) 71,100%

Pony’s:
1 Feline Niessen (Hulsberg), Diamond Blue (v. FS Daddy Cool) 69,810%
2 Feline Niessen (Hulsberg), Doppio Passo (v. A New Star U) 67,381%
3 Sophie van Norel (Epe), Speycksbosch Dickens (v. Heitrak's Marvin) 67,333%

Junioren:
1 Sophie van Norel (Epe), Gotcha-Utopia (v. Ziësto) 67,879%
2 Mick van der Kort (Nieuw-Vennep), Mambo (v. Sir Donnerhall) 67,475%
3 Dominique van Dalsen (Harmelen), Just Johnson Forêt (v. Johnson) 67,323%

Young Riders:
1 Lara van Nek (Wijdewormer), Jappaloup (v. All at Once) 67,255%
2 Eline Anker Utrecht), In Style (v. Eye Catcher) 67,206%
3 Lara van Nek (Wijdewormer), Jamsession Taonga (v. Jazz) 66,471%

De KNHS-Anemone Horse Trucks Cup heeft als belangrijkste doel de ontwikkeling van de Nederlandse Young Riders, Junioren, Pony’s en Children te stimuleren en is een belangrijke competitie voor kadervorming en uitzending dressuur.