Irene Verheul campagneleider #ditdoenpaarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14058
Geregistreerd: 20-04-16

Irene Verheul campagneleider #ditdoenpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-24 19:27

KWPN
Algemeen

Afbeelding
De band tussen mens en paard is heel mooi.
Foto: Renate Zuidema Fotografie


Het was op ‘haar’ Jumping Amsterdam dat onlangs de campagne #ditdoenpaarden werd gelanceerd: een campagne met als doel om heel Nederland te laten zien hoe mooi de band tussen mens en paard is. Het eerste campagnedoel was het aantrekken van een campagneleider die de kar gaat trekken en mensen en organisaties gaat mobiliseren om hun verhaal uit te dragen. Irene Verheul pakt die handschoen vol overtuiging en met enthousiasme op.

Verheul is directeur van Jumping Amsterdam en heeft daarnaast vanaf 2019 ook zitting in de werkgroep Publieke Opinie van de Sectorraad Paarden. De campagne #ditdoenpaarden is opgezet door deze werkgroep in samenwerking met marketeers met affiniteit in de hippische sector. De campagne nodigt iedereen uit om zijn of haar relatie met paarden toe te lichten in een mooi verhaal en dit te delen met #ditdoenpaarden. “Ik hoop dat iedereen massaal de handschoen oppakt en op socials laat zien wat paarden met hen doen en wat zij voor hun paarden doen”, aldus Verheul. “Iedereen die iets met paarden heeft, van Harrie Smolders tot aan het ponymeisje dat iedere zaterdag staat te trappelen om naar de manege te gaan, van fokkers tot aan liefhebbers van grondwerk. Dat we allemaal laten zien wat de band is die wij voelen met paarden en pony’s.”

Maar de campagne stopt daar niet. Het is de bedoeling deze verhalen aan de Nederlandse maatschappij te laten zien. Welke verrijking de omgang met paarden aan je leven geeft. “De komende tijd willen we deze verhalen uitzetten in de landelijke media. Maar we hebben nog veel meer plannen, die qua uitvoering deels wel afhankelijk zijn van de beschikbare budgetten. Een landelijke TV-commercial hopen we ook te realiseren, maar dan heeft het Hippisch Sectorfonds, dat de campagne financiert, meer financiële steun nodig. Wij zijn enorm gemotiveerd om van de campagne – zowel binnen als buiten de sector – een groot succes te maken. Ik hoop dat iedere paardenliefhebber ons helpt om dit plan te doen slagen. Dat kan financieel door bij te dragen aan het Hippisch Sectorfonds. Als ook door zelf actief mee te doen met de campagne #ditdoenpaarden.”

In actie
Verheul heeft alle vertrouwen in een positieve uitkomst. “Ik heb de afgelopen jaren veel mensen gesproken die zeiden ‘wanneer komt de sector nu eens in actie’. Wij gaan vol enthousiasme aan de slag, en ik ga er van uit dat er een heleboel mensen mét ons in actie komen. Tenslotte maakt het niet uit of je ruiter bent, fokker, liefhebber, ondernemer of eigenaar, we hebben één gezamenlijk belang: zorgen dat we in de toekomst ook kunnen blijven genieten van de paarden in ons leven.”

Lees hier het hele artikel met Irene Verheul.