Emmelie Scholtens: wereldbekerfinale dichtbij

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14059
Geregistreerd: 20-04-16

Emmelie Scholtens: wereldbekerfinale dichtbij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-24 18:45

The Dutch Masters
Sport

Afbeelding
Emmelie Scholtens en Indian Rock. Foto: Aniek Molenaar Fotografie


De 38-jarige Emmelie Scholtens is een super vorm met haar 11-jarige hengst Indian Rock. Onlangs won zij de wereldbeker kür op muziek in Neumünster met 81.565%, een persoonlijk record van dit duo. Scholtens versloeg daar de huidige leider in de tussenstand, de Zweed Patrik Kittel en staat nu, na de wereldbeker in Gothenburg op een gedeelde 10e plek in de tussenstand en dat betekent, met nog één kwalificatie te gaan, een reële kans op een plek in de finale.

Emmelie had hier niet echt rekening mee gehouden, haar blik was op de Olympische Spelen gericht. “Ik moet nu een afweging gaan maken. Ik twijfel nog want het is toch een hele gebeurtenis zo’n finale en ik wil na The Dutch Masters met de bondscoach en de eigenaren (Black Horses BV en Ad Valk) overleggen of het verstandig is om mijn planning om te gooien. Het moet niet teveel voor Indian Rock worden”

Indian Rock
De goedgekeurde KWPN hengst is in meerdere opzichten speciaal voor Emmelie. “Ik rijd hem al sinds hij drie jaar oud was en hij is een afstammeling van Apache, die ik ook gereden heb. Ze lijken op elkaar.” In 2019 startte ze Apache nog in de wereldbekerfinale in Gothenburg. “Indian Rock heeft daarnaast een geweldig karakter en heeft ontzettend veel talent. Hij kan soms wat onder de indruk zijn van zo’n grote hal en het publiek, maar hij vertrouwt mij blindelings en als ik zeg dat het goed is, is het voor hem ook goed. Hij is ontzettend lief en gedraagt zich absoluut niet als een hengst. Hij is makkelijk te rijden en doet alles voor me.”

The Dutch Masters
Emmelie kwam ook in 2018 en 2019 aan de start bij The Dutch Masters. In 2018 startte zij met Apache in de wereldbeker en werd toen 5e, net als in 2019, met Desperado. Emmelie komt graag naar ’s-Hertogenbosch: “Het is zo’n prachtige wedstrijd en top georganiseerd voor de ruiters, paarden en bezoekers. Ik heb er hele goede herinneringen aan, zeker met Apache. Dat waren toen mijn eerste wereldbekerwedstrijden.”

Het volledige programma van The Dutch Masters vind je hier. Bestel je kaarten op tijd via deze link en mis niets van deze editie van de The Dutch Masters!

Texas02

Berichten: 4615
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Emmelie Scholtens: wereldbekerfinale dichtbij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 23:40

Ja, hoe ze in Neumünster kon winnen is mij nog steeds een raadsel..