Recensie Charlottes droompaard van Nele Neuhaus

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ElfBeau_067

Berichten: 2001
Geregistreerd: 03-11-22

Recensie Charlottes droompaard van Nele Neuhaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-23 15:35

* Bokt
Bokt Community

Afbeelding


Vanuit verschillende Nederlandstalige uitgeverijen hebben wij de mogelijkheid gekregen om (informatieve) paardenboeken te lezen en te recenseren. Deze recensies zullen op Voorpagina Nieuws belicht worden zodat jullie kunnen kijken welke paardenboeken passen bij jullie interesses en tak van paardensport.

We willen vanuit bokt graag ook gebruikers de mogelijkheid geven om een recensie te plaatsen voor (informatieve) paardenboeken waar iedereen met interesse wat aan kan hebben.


Charlottes droompaard is een paardenserie van 6 boeken, geschreven door Nele Neuhaus. Nele Neuhaus heeft ook een andere succesvolle serie van paardenboeken geschreven genaamd: Elena, een leven voor paarden.

Charlottes droompaard gaat over een meisje genaamd Charlotte, die hoort dat haar lievelingspaard is verkocht. Charlotte is in tranen en ontroostbaar, zelfs de aanstaande vakantie in Frankrijk kan haar niet opvrolijken.
Maar dan ontdekt Charlotte, tot haar grote verbazing, dat er een manege in de buurt is! Elke dag helpt ze bij de manege met de verzorging van paarden. Zo maakt ze ook kennis met Won da Pie, het mooiste paard van stal, maar zo gevoelig dat bijna niemand hem kan benaderen.
Toch weet Charlotte dat dit haar droompaard is! Ze doet er alles aan om het vertrouwen van Won da Pie te winnen.

Ik vond dat je in dit boek helemaal in het personage kwam te zitten. Het voelde alsof je net echt Charlotte was en je ook echt werd mee gesleurd in haar verhaal. Sommige stukken konden dramatisch zijn. Andere stukjes waren juist vrolijk. De schrijfstijl vind ik fijn lezen. Maar, soms moest ik toch echt wel even een stukje terug omdat ik niet altijd alles meer snapte. Ondanks dat was het een verbluffend mooi boek.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132135
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Recensie Charlottes droompaard van Nele Neuhaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 20:19

Wat leuk dat je dit boek voor ons hebt willen recenseren, ElfBeau_067 :)

ElfBeau_067

Berichten: 2001
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-23 09:59

Oscar schreef:
Wat leuk dat je dit boek voor ons hebt willen recenseren, ElfBeau_067 :)


Ja! Het was super leuk om te doen. En zeker ook een eer :)

thequeensmum
Berichten: 3552
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Recensie Charlottes droompaard van Nele Neuhaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 11:23

Bedankt voor de recensie. Leuk om te lezen. Ik ken deze schrijfster van haar ‘volwassen’ boeken! Hele fijne en goede schrijfster.