Organisatie Ride&Run bedenkt truc om regels te omzeilen

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ibbel

Berichten: 49241
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 17:47

Loretta schreef:
Dat is wel de wens van sommigen. Maar ze willen wel subsidie blijven ontvangen.


En jij weet ook dat de regels voor subsidie inhouden dat je je bos/landgoed/stuk natuur openstelt voor bezoekers? Zoals ook WimLex dat ondertussen begrepen heeft mbt het Loo?

Loretta
Berichten: 8820
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 17:50

Ibbel schreef:
Loretta schreef:
Dat is wel de wens van sommigen. Maar ze willen wel subsidie blijven ontvangen.


En jij weet ook dat de regels voor subsidie inhouden dat je je bos/landgoed/stuk natuur openstelt voor bezoekers? Zoals ook WimLex dat ondertussen begrepen heeft mbt het Loo?


Dat is mij bekend. En dat is dan ook de enige reden dat we de natuur nog in kunnen. Wel kijken ze steeds hoe ver ze kunnen gaan door steeds meer gedeelten af te sluiten.

Ibbel

Berichten: 49241
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 18:18

Loretta schreef:
Wel kijken ze steeds hoe ver ze kunnen gaan door steeds meer gedeelten af te sluiten.


Nee, 'ze' kijken wat nodig is om nog iets te redden van de gigantische puinhoop die we met z'n allen van de natuur gemaakt hebben. We hebben met z'n allen dit kleine klotelandje tot één grote uitgewoonde negorij gemaakt.

Het kleine beetje dat er nog is zal echt gered moeten worden, willen er over een generatie of 4-5 uberhaupt nog mensen kunnen wonen in NL.

pillow
Berichten: 7856
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 19:45

Ibbel schreef:
Loretta schreef:
Wel kijken ze steeds hoe ver ze kunnen gaan door steeds meer gedeelten af te sluiten.


Nee, 'ze' kijken wat nodig is om nog iets te redden van de gigantische puinhoop die we met z'n allen van de natuur gemaakt hebben. We hebben met z'n allen dit kleine klotelandje tot één grote uitgewoonde negorij gemaakt.

Het kleine beetje dat er nog is zal echt gered moeten worden, willen er over een generatie of 4-5 uberhaupt nog mensen kunnen wonen in NL.

Nou dat is wel erg dramatisch gezegd. Als ik hier om mij heen kijk zijn hier veel natuurgebieden die er ook goed bij liggen. Uitgezonderd de naaldbomen die slachtoffer vd letterzetter geworden zijn.

Loretta
Berichten: 8820
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 20:01

pillow schreef:
Nou dat is wel erg dramatisch gezegd. Als ik hier om mij heen kijk zijn hier veel natuurgebieden die er ook goed bij liggen. Uitgezonderd de naaldbomen die slachtoffer vd letterzetter geworden zijn.


Natuurclubs zijn op dit moment druk aan het lobbyen in Brussel voor een natuurherstelwet die inmiddels op losse schroeven staat. Dus hier en daar een beetje overdrijven is niet verwonderlijk.

pillow
Berichten: 7856
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 09:31

De beroeps procedeerder Geerte Starre heeft nu zijn pijlen gericht op het concert van Rammstein. Dit zal plaats vinden in het stadspark in Groningen, maar daar gaan de vogeltjes last van hebben volgens zijn stichting. Ik denk dat die stadsvogels wel van meer dingen last hebben. Brrrr wat een misbaksel die man.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41831
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Organisatie Ride&Run bedenkt truc om regels te omzeilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 09:51

Nou, van 103 decibel hebben niet alleen de vogels last, dat is echt heel erg hard...

janouk
Blogger

Berichten: 17920
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 10:08

Als je overal in Nederland kijkt gaat de natuur en biodiversiteit fors achteruit.

De insecten stand is met 70% gedaald in de laatste 40 jaar.
Als je vroeger met de auto naar Zuid Frankrijk reed, moest je elk tankstation de ramen schoon maken....die zaten vol met doodgereden insecten.
Dat komt nu nog zelden voor.

Doordat er zo weinig insecten zijn, worden veel bomen niet bestoven en keldert de hoeveelheid appels, peren, etc. Er worden honderdduizenden hommels gekweekt om planten en bomen voor ons voedsel te bestuiven. Om nog iets te redden.

En door de achteruitgang van de hoeveelheid insecten hebben veel vogels te weinig insecten om hun kroost groot te krijgen en keldert het aantal vogels in Nederland.

Het is een ecosysteem en waar onderdelen zwaar van onder druk staan.

Ik tel vogels voor onderzoek voor Sovon.
Sinds de jaren 80 is in oorbeeld het aantal huismussen gehalveerd en het aantal veldleeuweriken is met 95% gedaald.
Echt als ik het aantal vogels vergelijk met 40 jaar terug, schrik ik van het grote aantal dalingen. Het is echt niet okay in de natuur.

pillow
Berichten: 7856
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Organisatie Ride&Run bedenkt truc om regels te omzeilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 14:09

Allemaal waar Janouk, maar heeft dat iets met dit topic of mijn bericht te maken?

Loretta
Berichten: 8820
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Organisatie Ride&Run bedenkt truc om regels te omzeilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 14:59

Ik weet ook niet wat janouk er precies mee zeggen wil. Maar het komt op mij over als. We moeten alles wat leuk is maar afschaffen want het gaat slecht met de biodiversiteit. Klinkt als een soort biodiversiteitslockdown.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41831
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 15:07

Loretta schreef:
Ik weet ook niet wat janouk er precies mee zeggen wil. Maar het komt op mij over als. We moeten alles wat leuk is maar afschaffen want het gaat slecht met de biodiversiteit. Klinkt als een soort biodiversiteitslockdown.

Dat zegt ze niet.

janouk
Blogger

Berichten: 17920
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 18:45

pillow schreef:
Allemaal waar Janouk, maar heeft dat iets met dit topic of mijn bericht te maken?



Ja, ik antwoordde op jouw bericht, pillow. omdat ik het niet eens ben met je bericht. Ik maak me namelijk wel zorgen over de staat van de ecosystemen in de natuur om ons heen. En vergis je niet, natuur is niet alleen in natuurgebieden met een hek er omheen, maar juist ook bij ons eigen leefomgeving.


Een quote had handiger geweest :D
Citaat:
Nou dat is wel erg dramatisch gezegd. Als ik hier om mij heen kijk zijn hier veel natuurgebieden die er ook goed bij liggen. Uitgezonderd de naaldbomen die slachtoffer vd letterzetter geworden zijn

Loretta
Berichten: 8820
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 19:37

janouk schreef:
Ja, ik antwoordde op jouw bericht, pillow. omdat ik het niet eens ben met je bericht. Ik maak me namelijk wel zorgen over de staat van de ecosystemen in de natuur om ons heen. En vergis je niet, natuur is niet alleen in natuurgebieden met een hek er omheen, maar juist ook bij ons eigen leefomgeving.


Goodwill bij het publiek is ook iets waar je als natuurbeschermers aandacht aan moet besteden. Hiermee maken natuurbeschermers in het algemeen geen vrienden. Want niet alleen Geert Starre wordt hier aangekeken.

Op de korte termijn haalt hij morgen misschien een overwinning voor de natuur. Maar op de langere termijn heeft hij nu al meer verloren.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34775
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 20:32

Ik denk niet dat zo iemsnd zich daar druk om maakt. Ik vraag me af of omwonenden die man in de arm genomen hebben, omdat ze geen zin in 2 avonden geluidsoverlast hebben.

Ik maak me ook zorgen om de natuur. Maar ik denk niet dat 2 avonden concert die misschien niet door gaan veel natuurwinst op gaan leveren. Zo pak je de gewone Nederlander.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41831
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 21:10

SusanH schreef:
Ik denk niet dat zo iemsnd zich daar druk om maakt. Ik vraag me af of omwonenden die man in de arm genomen hebben, omdat ze geen zin in 2 avonden geluidsoverlast hebben.

Ik maak me ook zorgen om de natuur. Maar ik denk niet dat 2 avonden concert die misschien niet door gaan veel natuurwinst op gaan leveren. Zo pak je de gewone Nederlander.

Het is natuurlijk niet enkel deze twee avonden, dat snap jij ook wel :D.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34775
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 21:19

Daar gaat het kort geding nu toch over? Twee concerten die gepland zijn op 6 en 7 juli. Als we hem breder trekken dan is het vooral zinvol om vuurwerk met oud en nieuw te verbieden. Dat geeft pas onrust onder de vogels. En veel vervuiling.

VuurVleugels
Berichten: 1768
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 03:21

SusanH schreef:
Daar gaat het kort geding nu toch over? Twee concerten die gepland zijn op 6 en 7 juli. Als we hem breder trekken dan is het vooral zinvol om vuurwerk met oud en nieuw te verbieden. Dat geeft pas onrust onder de vogels. En veel vervuiling.


Helemaal eens, maar moet je kijken hoe ze dan allemaal op hun achterste benen staan. De 'gewone Nederlander'. De zeikstralende Nederlander die het hardst staat te janken als de lange termijn gevolgen om de hoek komen kijken. Man man man...

karrij
Berichten: 1065
Geregistreerd: 13-04-21

Re: Organisatie Ride&Run bedenkt truc om regels te omzeilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 04:46

Mmmmm deze organisatie heeft wel vaker hun eigen regeltjes bedacht.

Ga terug naar eind maart/april 2020, Nederland in de 1ste lockdown! We mochten niet met veel mensen bij elkaar. Ik werk in de ouderen zorg. Ik had me,voor de lockdowns ingangen,op gegeven voor een evenement bij deze organisatie. Ik heb ze gemaild en gevraagd joh gaat die rit nog wel door? Hun antwoord was; ja hoor de rit gaat door ,want wij vinden dat mensen ook ontspanning nodig hebben in deze tijd! Ik heb gezegd dat ik dat heel gek vond en dat ik niet mee doe, 1 omdat het op dat moment echt niet mocht om met groepen er samen op uit te trekken en 2 ik werk in de ouderenzorg, ik wil geen risico's lopen. Lang verhaal kort ik kreeg geen gelijk en ook m'n geld niet terug!

Dus eigen regeltjes verzinnen is niks nieuws voor hen

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41831
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 05:53

SusanH schreef:
Daar gaat het kort geding nu toch over? Twee concerten die gepland zijn op 6 en 7 juli. Als we hem breder trekken dan is het vooral zinvol om vuurwerk met oud en nieuw te verbieden. Dat geeft pas onrust onder de vogels. En veel vervuiling.

Dit specifieke kort geding, ja. Maar daar stopt het niet. Het concert van Rammstein of de ride and run zijn niet de enige evenementen die georganiseerd worden.

Jorex

Berichten: 10001
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Organisatie Ride&Run bedenkt truc om regels te omzeilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 07:29

En toch helpt het verbannen van dit soort evenementen niet bij het verbeteren van de insectenstand. Dat zal pas beteren als elke boer nou eens een strookje wilde bloemen laat staan en er meer diversiteit komt in ons landbouw landschap ipv monocultuur. Daar help je de bijen en insecten mee, niet met het verbieden van een concert.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34775
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 08:15

_San87_ schreef:
SusanH schreef:
Daar gaat het kort geding nu toch over? Twee concerten die gepland zijn op 6 en 7 juli. Als we hem breder trekken dan is het vooral zinvol om vuurwerk met oud en nieuw te verbieden. Dat geeft pas onrust onder de vogels. En veel vervuiling.

Dit specifieke kort geding, ja. Maar daar stopt het niet. Het concert van Rammstein of de ride and run zijn niet de enige evenementen die georganiseerd worden.


Maar dan moet er ook 1 lijn getrokken worden en niet de willekeur die nu gebeurt. Bij mij vlakbij in het bos pas een trailrun, veel starts, publiek etc. In een gebied waar ik vaak wandel en waarvan ik weet dat er heel veel wild en vooral ook, veel vogels zitten. Met zo'n evenement is er echt veel verstoring. Zo zijn er hier in de regio meer van dat soort evenementen. Grote wandeltochten, mtb evenementen.

Zelfs een motorcross midden in een natuurgebied. Dat laatste is nou echt iets waar ik van vind, dat kan anno nu niet meer. Dat is ook niet 1 avondje veel geluid, dat zijn 2 volle dagen heel veel herrie. De gemeente vind het geweldig en maakt er al lang van tevoren reclame voor. Dat is ook waarom mensen het niet snappen, omdat er geen lijn in het beleid zit, omdat het allemaal gemeentelijk geregeld wordt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41831
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 09:18

SusanH schreef:
_San87_ schreef:

Dit specifieke kort geding, ja. Maar daar stopt het niet. Het concert van Rammstein of de ride and run zijn niet de enige evenementen die georganiseerd worden.


Maar dan moet er ook 1 lijn getrokken worden en niet de willekeur die nu gebeurt. Bij mij vlakbij in het bos pas een trailrun, veel starts, publiek etc. In een gebied waar ik vaak wandel en waarvan ik weet dat er heel veel wild en vooral ook, veel vogels zitten. Met zo'n evenement is er echt veel verstoring. Zo zijn er hier in de regio meer van dat soort evenementen. Grote wandeltochten, mtb evenementen.

Zelfs een motorcross midden in een natuurgebied. Dat laatste is nou echt iets waar ik van vind, dat kan anno nu niet meer. Dat is ook niet 1 avondje veel geluid, dat zijn 2 volle dagen heel veel herrie. De gemeente vind het geweldig en maakt er al lang van tevoren reclame voor. Dat is ook waarom mensen het niet snappen, omdat er geen lijn in het beleid zit, omdat het allemaal gemeentelijk geregeld wordt.

Daar ben ik het mee eens. Zeker. Er is niet één lijn. Ik denk dat dat deels het doel is van die rechtszaken, jurisprudentie.

Loretta
Berichten: 8820
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 10:20

SusanH schreef:
Maar dan moet er ook 1 lijn getrokken worden en niet de willekeur die nu gebeurt. Bij mij vlakbij in het bos pas een trailrun, veel starts, publiek etc. In een gebied waar ik vaak wandel en waarvan ik weet dat er heel veel wild en vooral ook, veel vogels zitten. Met zo'n evenement is er echt veel verstoring. Zo zijn er hier in de regio meer van dat soort evenementen. Grote wandeltochten, mtb evenementen.

Zelfs een motorcross midden in een natuurgebied. Dat laatste is nou echt iets waar ik van vind, dat kan anno nu niet meer. Dat is ook niet 1 avondje veel geluid, dat zijn 2 volle dagen heel veel herrie. De gemeente vind het geweldig en maakt er al lang van tevoren reclame voor. Dat is ook waarom mensen het niet snappen, omdat er geen lijn in het beleid zit, omdat het allemaal gemeentelijk geregeld wordt.


Totdat er iemand zoals bijvoorbeeld Geert Starre de vergunningen aan gaat vechten.

Morganlefay

Berichten: 8714
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 10:37

Loretta schreef:
SusanH schreef:
Maar dan moet er ook 1 lijn getrokken worden en niet de willekeur die nu gebeurt. Bij mij vlakbij in het bos pas een trailrun, veel starts, publiek etc. In een gebied waar ik vaak wandel en waarvan ik weet dat er heel veel wild en vooral ook, veel vogels zitten. Met zo'n evenement is er echt veel verstoring. Zo zijn er hier in de regio meer van dat soort evenementen. Grote wandeltochten, mtb evenementen.

Zelfs een motorcross midden in een natuurgebied. Dat laatste is nou echt iets waar ik van vind, dat kan anno nu niet meer. Dat is ook niet 1 avondje veel geluid, dat zijn 2 volle dagen heel veel herrie. De gemeente vind het geweldig en maakt er al lang van tevoren reclame voor. Dat is ook waarom mensen het niet snappen, omdat er geen lijn in het beleid zit, omdat het allemaal gemeentelijk geregeld wordt.


Totdat er iemand zoals bijvoorbeeld Geert Starre de vergunningen aan gaat vechten.

Deze dus en dat is op meerdere fronten aanwezig
Denk aan aan de WOB en wat een lomperd in Dordrecht gedaan heeft.
Dit is de letter van de wet vernaggelen, want de wet is er niet om er persoonlijk (geldelijk) gewin uit te halen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34775
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 11:06

Probleem is dat er geen landelijk beleid is. Dat zou er wel moeten zijn. Nu gaat iedereen het zelf uitvogelen en voelen types als Geert Starre de ruimte om zaken aan te vechten.