Kijktip: Zeeman Confronteert

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14208
Geregistreerd: 20-04-16

Kijktip: Zeeman Confronteert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-22 15:26

*Bokt Nieuwsredactie
Algemeen
Ingezonden door JoyCiej007

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie


Vanavond om 20.31 uur op RTL 5 wordt Zeeman Confronteert uitgezonden.
In deze uitzending gaat het over een vrouw die één paard meerdere keren verkoopt zonder het paard ook daadwerkelijk af te leveren. De vrouw ontvangt hiervoor tientallen duizenden euro's en leeft een luxe leven.
De buitenlandse zoektocht naar deze vrouw verloopt niet makkelijk.

Benieuwd hoe het afloopt? Vergeet dan niet te kijken vanavond!

De herhaling van deze aflevering is a.s. zondagavond, 25 december te zien om 22.00 uur op RTL5.


Gebruikte bronnen:
www.gids.tv
www.tvgids.nl

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Re: Kijktip: Zeeman Confronteert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 18:43

Ik ga zeker kijken! Ben benieuwd wat we allemaal te zien gaan krijgen!

FrNo
Berichten: 3679
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Kijktip: Zeeman Confronteert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 18:48

Ik ook, ik hoorde zaterdag al van iemand (die gedupeerd is) dat dit vandaag kwam.

anjali
Berichten: 15225
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Kijktip: Zeeman Confronteert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 18:59

Dat ga ik ook bekijken. Om gewaarschuwd te zijn.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Kijktip: Zeeman Confronteert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 22:38

Heftig verhaal! Ik heb echt te doen met de stagiaire ook, zo sneu!

Hinke

Berichten: 2095
Geregistreerd: 26-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 22:39

Onbevredigend einde zeg...
Ik weet dat het niet hoort maar het zou wel helpen als haar volledige naam met foto gedeeld wordt zodat iedereen gewaarschuwd is.

Euridicey

Berichten: 703
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 22:39

Heerlijk hoe die confrontatie ging, is dat domme mens gewoon tegen hun bus gereden hahah! Naar mens wel. Communicatief heel vaardig.. hoe zouden hun ouders wel niet denken..

StalNollie

Berichten: 9201
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 22:40

Hinke schreef:
Onbevredigend einde zeg...
Ik weet dat het niet hoort maar het zou wel helpen als haar volledige naam met foto gedeeld wordt zodat iedereen gewaarschuwd is.

Haar naam is femke de kooij

Nicky1963

Berichten: 1991
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 22:42

StalNollie schreef:
Hinke schreef:
Onbevredigend einde zeg...
Ik weet dat het niet hoort maar het zou wel helpen als haar volledige naam met foto gedeeld wordt zodat iedereen gewaarschuwd is.

Haar naam is femke de kooij


Dat is niet haar juiste naam. Ik weet alleen niet of ik de volledige naam zomaar mag vermelden hier.
Maar als je Femke de Kooij in facebook zoekt, vind je haar volledige naam en haar aliassen en haar stalnaam.

Olympia

Berichten: 55605
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 22:45

Een vriendin van mij had ook interesse in het paard. Op dat moment heette het paard Dustin of het was een ander paard. Gelukkig vertrouwde zij het al niet en is ze dus niet verder ingegaan op Femke haar mooie verhalen.
Laatst bijgewerkt door Olympia op 20-12-22 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

knollentuin
Berichten: 10409
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 22:47

StalNollie schreef:
Hinke schreef:
Onbevredigend einde zeg...
Ik weet dat het niet hoort maar het zou wel helpen als haar volledige naam met foto gedeeld wordt zodat iedereen gewaarschuwd is.

Haar naam is femke de kooij


Dat is niet haar juiste naam. Ik weet alleen niet of ik de volledige naam zomaar mag vermelden hier.
Maar als je Femke de Kooij in facebook zoekt, vind je haar volledige naam en haar aliassen en haar stalnaam.[/quote]

Volgens mij is alles verwijderd

kim_1990

Berichten: 1545
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: Kijktip: Zeeman Confronteert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 22:51

Haar volledige naam is Femke aniek van der kooij, aliassen op facebook zijn Aniek Jessy Finn, Sanne Bergman en ze is inmiddels in nederland een stal begonnen in Ven Zelderheide (limburg) onder de naam Evenite Dressage Stables.

Let op, ik ben een betrouwbare bron, ik ben zelf een gedupeerde uit bovenstaande aflevering |o

capopjekop

Berichten: 30683
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Kijktip: Zeeman Confronteert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 22:57

Respect dat je je verhaal hebt gedeeld kim. Je kwam ook goed uit je woorden. Ik denk dat ik allemaal maar had lopen stotteren.

Ik hoop dat mensen nu gewaarschuwt zijn voor deze mevrouw. Want stoppen zal nooit gebeuren. Als ze klem zitten mooie woorden en schuldbewust zijn. Maar zodra het erop aan komt denken ze alleen aan eigenbelang.

Oskarrino
Berichten: 817
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 22:58

Mafkees is dat zeg. Communicatief heel sterk, maar dat lachje van der :') Om te kotsen haha.

Heel dapper van je Kim dat je je verhaal hebt gedeeld.

Olympia

Berichten: 55605
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 22:59

Kim, respect voor je dat je je verhaal op tv hebt gedaan.

En wat erg dat ze vrolijk verder gaat. Ben benieuwd of Thijs en zijn team hier ook iets mee doen.

DaraBariton

Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-12-11
Woonplaats: Noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 23:00

Olympia schreef:
Een vriendin van mij had ook interesse in het paard. Op dat moment heette het paard Dustin of het was een ander paard. Gelukkig vertrouwde zij het al niet en is ze dus niet verder ingegaan op Femke haar mooie verhalen.


Ja zie je wel!! Ik dacht al wat komt dit me bekend voor. Heel veel advertenties, steeds nieuwe want volgens haar ging de koop niet door.

D_akota

Berichten: 682
Geregistreerd: 21-11-18
Woonplaats: Aan de bosrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 23:06

kim_1990 schreef:
Haar volledige naam is Femke aniek van der kooij, aliassen op facebook zijn Aniek Jessy Finn, Sanne Bergman en ze is inmiddels in nederland een stal begonnen in Ven Zelderheide (limburg) onder de naam Evenite Dressage Stables.

Let op, ik ben een betrouwbare bron, ik ben zelf een gedupeerde uit bovenstaande aflevering |o


Das bij mij om de hoek! Zat er aan te denken om hun te benaderen voor lessen, maar dat ga ik nu zeker niet doen!

Volgens mij zitten ze gehuurd in dat pand, ben benieuwd hoe lang ze daar dan blijven na deze uitzending. Had geen tijd om te kijken maar ga hem zeker terug kijken.

Padoertje
Berichten: 1574
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 23:27

Bizar dat ze haar vooralsnog niet kunnen/mogen oppakken. Ik snap best dat mensen soms het recht in eigen hand nemen, want hoe onbevredigend is dit zeg….En gewoon dat paard keihard opnieuw aanbieden in de markt. Wat een naar mens!

Helaas blijkt het maar weer dat als iets te mooi is om waar te zijn, dit ook zo is. Er wordt in de handel met paarden zo handig ingespeeld op emotie. Moet wel zeggen dat het me verbaast hoeveel mensen een aanbetaling doen op een paard dat ze nog niet irl hebben gezien en dus vertrouwen op een onbekende handelaar in het buitenland.

Ik hoop oprecht dat jullie ooit nog een cent terug zien, maar ben er bang voor….

knollentuin
Berichten: 10409
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Kijktip: Zeeman Confronteert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 23:34

Hoe is het toch mogelijk dat met zelfs een bevestiging van haarzelf op camera dat er geen actie ondernomen wordt op deze dame , ik snap het Nederlands rechtssysteem steeds minder

different1
Berichten: 3653
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 23:36

Dat ze vreselijk fout is, staat buiten kijf.
Maar ik heb me verbaasd over de naïviteit van de kopers, hoe betaal je zoveel geld voor een heel gewoon paard, zonder het dier irl te zien, zonder tussenpersoon, uit het buitenland?
Staan er in eigen land geen paarden te koop?
Zeer verdrietig voor de gedupeerden hoor, maar ik snap het gewoon niet zo goed...

Benfan

Berichten: 4009
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 23:37

Hoe vaker je programma's kijkt als Zeeman Confronteert. Hoe meer je ziet hoe lucratief het is om mensen maar te gaan scammen.. word toch niks tegen gedaan!

Bizar hoe ze nu dus gewoon lekker verder kan gaan. Zal mij niet verbazen als ze ook op bokt zit, en nu meeleest. Zo zie je maar dat je niet voorzichtig genoeg kan zijn, en dat dit soort rare idioten gewoon kunnen doen wat ze willen.

Succes voor de slachtoffers!!

kim_1990

Berichten: 1545
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 23:39

Thijs zeeman heeft nog een update opgenomen:

https://www.rtl.nl/programma/5269635/ze ... 9682bee3f1

Tevens bedankt voor jullie steunberichten.
Ik ben normaal ook helemaal niet van het ongezien paarden kopen, echter kwam dit zo vertrouwd over, tevens gevideobelt met femke waarin ik ook christella heb gezien...zo enorm vertrouwd.
Helaas inderdaad naief geweest om het paard nagenoeg ongezien te kopen.

Ik weet dat ik hoogstwaarschijnlijk geen geld terug krijg...maar het doel van deze uitzending is om anderen toch te behoeden voor femke, vooral omdat ze dus nu daadwerkelijk in nederland gevestigd is

Anna79

Berichten: 3384
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 23:43

Met zijn allen reageren op haar Facebook pagina van haar nieuwe stal dat ze een oplichter is? Ze biedt meerdere Spaanse paarden te koop aan.

Wat een bizarre aflevering en nog erger dat ze gewoon doorgaat.

Benfan

Berichten: 4009
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 23:47

Anna79 schreef:
Met zijn allen reageren op haar Facebook pagina van haar nieuwe stal dat ze een oplichter is? Ze biedt meerdere Spaanse paarden te koop aan.

Wat een bizarre aflevering en nog erger dat ze gewoon doorgaat.


Heeft ze die?

IlonavL

Berichten: 1167
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 00:03

Bi-zár gewoon, ik begrijp serieus niet hoe zij zichzelf in de spiegel kan aankijken, totaal geen geweten.