Xu wandelt naast zijn paard naar China: Mijn leven wordt steeds korter

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Avalanche

Berichten: 16187
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 21:53

GabberGill schreef:
poes schreef:
Ik zie dat hij ook in Gent is geweest. Paard ziet er prima uit.
Of het paard er blij van wordt, geen idee.


Jaaa kijk en dat is een punt waar we dan altijd achter onze oren moeten krabben. Waar wordt een paard blij van?

Waar "een" paard blij van wordt weet ik niet. Waar jouw paard blij van wordt..... dat is de vraag.

Het paard van een vriendin van mij wordt vooral blij van buitenritten, die van mij wordt bij van werk, showen en gele meloenen :D en heel veel buiten zijn :D

verootjoo
Berichten: 35665
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 22:01

SjonnieZ schreef:
josien_m_ schreef:
Als je reist om het reizen, gaat het niet om de kortste weg natuurlijk....


Klopt maar vanuit Spanje naar Nederland om vervolgens naar Turkije te gaan is wel heel ver om als je eind bestemming China is.


Als de reis het doel is en niet per se het middel om in China te komen maakt het toch geen fluit uit of het om is.

Elin_

Berichten: 9655
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 22:39

GabberGill schreef:
poes schreef:
Ik zie dat hij ook in Gent is geweest. Paard ziet er prima uit.
Of het paard er blij van wordt, geen idee.


Jaaa kijk en dat is een punt waar we dan altijd achter onze oren moeten krabben. Waar wordt een paard blij van?

Dat dus. Ik (denk wel te weten) weet wel waar de meeste paarden niet blij van worden. Zoals veel te zware ruiters, manegelessen uur na uur of sgw wedstrijden met immens hoge hindernissen met soms ongelukken waaar inslapen de enige optie nog is.

Ik zie hier een dier wat niet te zwaar tilt, voer krijgt, redelijk vaak met andere paarden en nette hoeven heeft. Wellicht niet helemaal ideaal maar in de basis behoeften wordt zo goed als kan in deze situatie voorzien toch?

Fearn

Berichten: 4772
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 22:52

jen schreef:
Ik zag wat fotos en filmpjes op zijn Facebook voorbij komen en dacht precies wat jij zegt ibbel. Hoop voor beide dat alles goed verloopt en ze van buitenaf goede adviezen krijgen over het welzijn van het paard.


kun je de link van zijn fb delen? Ik wil het ook graag volgen :)

Suliko

Berichten: 4352
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 23:17

Fearn schreef:
jen schreef:
Ik zag wat fotos en filmpjes op zijn Facebook voorbij komen en dacht precies wat jij zegt ibbel. Hoop voor beide dat alles goed verloopt en ze van buitenaf goede adviezen krijgen over het welzijn van het paard.


kun je de link van zijn fb delen? Ik wil het ook graag volgen :)


https://www.facebook.com/drunkard.dullard

GabberGill

Berichten: 5842
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 22:34

Avalanche schreef:
GabberGill schreef:

Jaaa kijk en dat is een punt waar we dan altijd achter onze oren moeten krabben. Waar wordt een paard blij van?

Waar "een" paard blij van wordt weet ik niet. Waar jouw paard blij van wordt..... dat is de vraag.

Het paard van een vriendin van mij wordt vooral blij van buitenritten, die van mij wordt bij van werk, showen en gele meloenen :D en heel veel buiten zijn :D



Precies dat

Tinkermuts

Berichten: 9391
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Xu wandelt naast zijn paard naar China: Mijn leven wordt steeds korter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 14:37

Ik denk dat ik Xu gisteren met z'n paard nabij Culemborg tegen kwam

GUSTIxBILL

Berichten: 2003
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 18:37

Een schopje

Aangezien ik xu volg op insta:
Hij zoekt een stal voor 2 maanden (zoals ik het begrepen heb) thv Beesd tegen betaling
Misschien hier iemand die hem helpen kan ?

Paard blijft een spier blessure te hebben en moet rusten. Maar op deze stal mag hij niet overnachten
Laatst bijgewerkt door GUSTIxBILL op 06-09-22 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Tinkermuts

Berichten: 9391
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Xu wandelt naast zijn paard naar China: Mijn leven wordt steeds korter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 18:38

Jammer, stallen zijn bij ons net weer gevuld

Suliko

Berichten: 4352
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 19:03

GUSTIxBILL schreef:
Een schopje

Aangezien ik xu volg op insta:
Hij zoekt een stal voor 2 maanden (zoals ik het begrepen heb) thv Beesd tegen betaling
Misschien hier iemand die hem helpen kan ?

Paard blijft een spier blessure te hebben en moet rusten. Maar op deze stal mag hij niet overnachten


Het paard mag er wel overnachten, maar hij zelf niet. Hij zoekt dus een plek voor zowel paard als voor hem zelf.

Femke_Tweety

Berichten: 12014
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 19:11

GUSTIxBILL schreef:
Een schopje

Aangezien ik xu volg op insta:
Hij zoekt een stal voor 2 maanden (zoals ik het begrepen heb) thv Beesd tegen betaling
Misschien hier iemand die hem helpen kan ?

Paard blijft een spier blessure te hebben en moet rusten. Maar op deze stal mag hij niet overnachten



En welke stal is hij nu dan?



In Beesd heb je iig landgoed Mariënwaerdt, en stal de paardenheerlijkheid.

Op het landgoed zijn iig ook b&b , maar of dat voldoende dichtbij zijn paard is weet ik niet.

GUSTIxBILL

Berichten: 2003
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 19:47

Femke_Tweety schreef:
GUSTIxBILL schreef:
Een schopje

Aangezien ik xu volg op insta:
Hij zoekt een stal voor 2 maanden (zoals ik het begrepen heb) thv Beesd tegen betaling
Misschien hier iemand die hem helpen kan ?

Paard blijft een spier blessure te hebben en moet rusten. Maar op deze stal mag hij niet overnachten



En welke stal is hij nu dan?



In Beesd heb je iig landgoed Mariënwaerdt, en stal de paardenheerlijkheid.

Op het landgoed zijn iig ook b&b , maar of dat voldoende dichtbij zijn paard is weet ik niet.


Geen idee welke stal verder.
Zag het voorbij komen, en dacht dat eventueel een bokker hem kon helpen, of kon doorsturen naar een stal/verblijfplaats voor beide aangezien ik zelf uit België kom. En hij (begrijpelijk) niet weet hoe op bokt te komen.
Heb hem wel link van het topic gestuurd moest iemand zonder insta wat weten. Zodat hij als hij wilt mee kan “lezen” .

Femke_Tweety

Berichten: 12014
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Xu wandelt naast zijn paard naar China: Mijn leven wordt steeds korter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 21:21

Ik kan niets met insta helaas.

GabberGill

Berichten: 5842
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 11:04

Afbeelding
Toch miss een eye-opener voor de mensen die zo negatief waren over zijn paardenkennis.

Lijkt me dat hij eerlijk fair handelt

smurffie

Berichten: 11132
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Xu wandelt naast zijn paard naar China: Mijn leven wordt steeds korter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 12:15

Weet ik niet.. dit is een gevolg van een blessure in mei als ik het goed begrijp..

GabberGill

Berichten: 5842
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 13:25

smurffie schreef:
Weet ik niet.. dit is een gevolg van een blessure in mei als ik het goed begrijp..


Als ik het goed heb is dit een blessure die ouder was en terugkwam. Durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen. Ik heb wat oppervlakkig zitten lezen. Wat ik wel weet is dat hij het dier elke keer weer eerlijk stilzet en kalmpjes aan verder gaat.

Miss zal dalijk uitwijzen dat dit dier de trip niet gaat af kunnen maken. Als het een terugkomend probleem is gaat er ergens iets niet goed.

Wat ik wel zie is dat er volop naar gekeken wordt om dit goed te houden.

Ragdollcat
Berichten: 14681
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 18:01

Hij houdt echt van Furion en handeld goed en eerlijk ernaar!

Het lijkt erop dat hij al een oude blessure had en daarom aan hem is weggedaan, zonder dat hij ervan op de hoogte is? Want spanjaarden doen echt niet zomaar paarden weg voor een appeltje en eitje. Dat is wat ik denk. Ik hoop dat ik het mis heb.

In ieder geval sterkte voor hem en zijn paard.

Koekie73

Berichten: 2689
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Xu wandelt naast zijn paard naar China: Mijn leven wordt steeds korter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 19:59

Ik lees net op zijn facebook dat hij een paar dagen in een politiecel heeft gezeten?

koend
Berichten: 1263
Geregistreerd: 10-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 08:22

Toch allemaal goed bekeken?

Hijzelf heeft de tijd van zijn leven.
Een gezond paard zou dit in principe moeten aankunnen. ( nu heeft hij wel tegenslag, lijkt het)
EN hij is op zijn manier commercieel. Hij zal wel verschrikkelijk veel volgers krijgen en er zo aan verdienen. Hij heeft alle ingrediënten:
- een tot de verbeelding sprekend einddoel ( ik wed dat het hem worst zal wezen dat hij het niet haalt)
- een leven weg van de ratrace, wij dromen ervan. Hij zet dit mooi in de verf.
- commerciële beslissingen: door België, Nederland en buurlanden lopen, daar zitten massa’s potentiële fans die ook nog zijn Engels goed kunnen volgen. Hij kiest er ook voor om dwars door steden te lopen, zo trekt hij meer aandacht. In die landen zal hij ook veel gratis voer en verblijf kunnen scoren.
- er gebeurt iets dat triggert tot volgen: Chinees, een Arabier, een hengst, te voet lopen, politiecel, paard gekwetst ...
- hij neemt verstandige, logische beslissingen, maar laat zijn berekende kant niet zien: hij zal echt niet door Oost- Europa lopen in de winter. Hij zal wel een warm winterverblijf vinden.

Voor mij is het een heel moderne avonturier met een paard. Ondertussen wordt hij in recordtempo paardenman.

silvericathy

Berichten: 1925
Geregistreerd: 08-09-09
Woonplaats: Maastricht

Re: Xu wandelt naast zijn paard naar China: Mijn leven wordt steeds korter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 13:03

Oew,mijn hoefsmid heeft de eer gehad om het paard van nieuwe hoefijzers te voorzien *\o/* *\o/*

Ayasha
Blogger

Berichten: 58019
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 13:12

Ibbel schreef:
En de grote verliezer is met een beetje pech het paard.

Citaat:
Voordat hij aan de reis begon, wist hij niets van paarden en kon ze ook niet berijden.


Ja, leuk. Hij weet nu dus nog steeds niets van paarden. Ook niet na een maand les om te leren rijden.

Hij heeft geen idéé of en wanneer z'n paard koliek heeft vanwege het iedere dag wijzigende dieet, heeft geen idéé of hij z'n paard overvraagt, geen idéé of z'n paard misschien hoefijzers of een smid nodig heeft...

Romantisch verhaal en plaatje, but bloody hell, zoiets doe je niet met een levend dier als je geen idee hebt van de basisbehoeftes van dat dier.

"Hij eet alleen maar gras" kwam ik ergens op FB tegen. Ja, doei. Dat zal dan een korte tocht door Rusland worden, komende winter. Als-ie er uberhaupt binnen mag, uiteraard...


Hier zijn wat feiten die bokkers niet gaan willen horen:

Een hoop bokkers met 35 jaar ‘ervaring’ hebben hun dier op vol pension staan en kennen hun dier amper hoe graag ze ook het tegendeel beweren. Deze man leeft al maanden 24/7 met dit paard. Letterlijk. De kennis die hij opgedaan heeft haalt de gemiddelde ervaren bokker nooit meer.

Hij weet hoe dat dier stapt, hoe hij eet, hoe hij zich houdt, hoe hij slaapt… Nee. Ik zou me geen zorgen maken dat deze man geen ziekte verschijnselen zal herkennen bij dit dier. Mogelijks beter en sneller dan de gemiddelde bokker die nog nooit echt zelf voor zijn of haar paard gezorgd heeft behalve de stalhouder elke maand betalen.

Rex_Rolfo

Berichten: 5385
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 13:32

Ayasha schreef:
Hij weet hoe dat dier stapt, hoe hij eet, hoe hij zich houdt, hoe hij slaapt… Nee. Ik zou me geen zorgen maken dat deze man geen ziekte verschijnselen zal herkennen bij dit dier. Mogelijks beter en sneller dan de gemiddelde bokker die nog nooit echt zelf voor zijn of haar paard gezorgd heeft behalve de stalhouder elke maand betalen.

Ayasha, je bent weer heerlijk kort door de bocht zoals wel vaker. Maar verdomd, dit keer heb je nog gelijk ook :D

smurffie

Berichten: 11132
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Xu wandelt naast zijn paard naar China: Mijn leven wordt steeds korter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 14:52

Ik weet niet of jullie die laatste filmpjes van t dier gezien hebben, maar ik zou hem niet laten draven als hij zo liep. Lekker op rust

Koekie73

Berichten: 2689
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Xu wandelt naast zijn paard naar China: Mijn leven wordt steeds korter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 18:15

Maar weet iemand nou waarom hij een paar dagen in de cel heeft gezeten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 18:17

Heb je dat wel juist begrepen? Want op insta las ik alleen iets over de dierenarts van de politie..