Xu wandelt naast zijn paard naar China: Mijn leven wordt steeds korter

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cursebreaker

Berichten: 11543
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 18:01

Iemand reageerde op zijn Facebook al met: tijd dat je een baan gaat zoeken en hij reageerde erop met: inderdaad/precies.

Maar ik moet het nog zien dan :')

smurffie

Berichten: 11132
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Xu wandelt naast zijn paard naar China: Mijn leven wordt steeds korter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 18:10

Ben ik de enige die het niet zo netjes vind dat alle informatie en foto's hier neer wordt gegooid omdat de persoon waarvan het is die mensen heeft geblokkeerd := ?
Ja hij zet het zelf op social media, maar dat betekend niet dat iedereen dat vrij kan plaatsen op andere plekken toch?

Ann

Berichten: 13324
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 18:46

Op Facebook worden deze foto's ook gedeeld door volgers? Ook omdat er dan misschien meer donaties binnenkomen. Verder heeft niet iedereen Facebook of Instagram en is wel begaan met het paardje. Maar ik verwijder de foto wel uit de upload...

BigOne
Berichten: 38399
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 19:00

Wat hij op social media deelt kan gewoon verder gedeeld worden. Dan horen en zien we tenminste nog hoe het met het dier gaat.

Popstra
Berichten: 13825
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 19:04

smurffie schreef:
Ben ik de enige die het niet zo netjes vind dat alle informatie en foto's hier neer wordt gegooid omdat de persoon waarvan het is die mensen heeft geblokkeerd := ?
Ja hij zet het zelf op social media, maar dat betekend niet dat iedereen dat vrij kan plaatsen op andere plekken toch?


Kunnen ze Lekker negatief blijven lullen en speculeren over die man.

Amber_anne

Berichten: 6951
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 19:11

smurffie schreef:
Ben ik de enige die het niet zo netjes vind dat alle informatie en foto's hier neer wordt gegooid omdat de persoon waarvan het is die mensen heeft geblokkeerd := ?
Ja hij zet het zelf op social media, maar dat betekend niet dat iedereen dat vrij kan plaatsen op andere plekken toch?


Ik heb precies om deze reden getemd op fotos van zijn gezicht

Die zijn nu ook verwijderd gelukkig

Ann

Berichten: 13324
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 19:14

De 'moraalridders' kunnen ook gewoon temmen als ze iets zien waarvan ze denken dat het niet oké is?
Edit: dat wordt al gedaan. Klaar toch?

Avalanche

Berichten: 16182
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 19:18

Popstra schreef:
smurffie schreef:
Ben ik de enige die het niet zo netjes vind dat alle informatie en foto's hier neer wordt gegooid omdat de persoon waarvan het is die mensen heeft geblokkeerd := ?
Ja hij zet het zelf op social media, maar dat betekend niet dat iedereen dat vrij kan plaatsen op andere plekken toch?


Kunnen ze Lekker negatief blijven lullen en speculeren over die man.

Dit. Het is niets anders meer dan roddelen imo

Ann

Berichten: 13324
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 19:19

Nou, dan kunnen er wel heel veel topics op Bokt gesloten worden. :')

Avalanche

Berichten: 16182
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Xu wandelt naast zijn paard naar China: Mijn leven wordt steeds korter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 19:29

Er wordt ook best veel getemd op bokt en dat is met goede reden.
Volgens mij is er nog altijd een bokt regel dat je op de bal hebt te spelen en niet op de man. Dit is alleen maar op de persoon.

Ann

Berichten: 13324
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 19:33

Ik heb helemaal geen moeite met temmen, integendeel zelfs. Ik vind het veel storender in een topic als mensen anderen een bepaalde manier van reageren willen opleggen, omdat ze er zelf anders tegenaan kijken qua standpunt.
Laatst bijgewerkt door Ann op 02-05-24 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

7ofhearts

Berichten: 2839
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 19:34

Zolang de man zelf foto’s op socialmedia deelt gaat hij stilzwijgend akkoord met het delen daarvan.
Zo werkt het.
Ja, en nu staat hij en zijn paard in de Spotlights.
En daar wordt wat van gevonden.

En dat geld voor een ieder ander.
Helemaal eens met Ann.
Als we dan eens per topic naar bokt gaan kijken, dan blijft er weinig over.

Bovendien hoef je dit topic niet te volgen als je het roddelen, speculatie, discriminatie of gewoon een grote soap vind.
Waarom zou je?

Er zijn genoeg volgers begaan met dit paard en zijn situatie.
En er zijn genoeg mensen die niet de social media hebben om alles te volgen.
Dan is het toch fijn dat het zo kan?

996981
Berichten: 9831
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 19:48

7ofhearts schreef:
Zolang de man zelf foto’s op socialmedia deelt gaat hij stilzwijgend akkoord met het delen daarvan.
Zo werkt het.
Ja, en nu staat hij en zijn paard in de Spotlights.
En daar wordt wat van gevonden.

En dat geld voor een ieder ander.
Helemaal eens met Ann.
Als we dan eens per topic naar bokt gaan kijken, dan blijft er weinig over.

Bovendien hoef je dit topic niet te volgen als je het roddelen, speculatie, discriminatie of gewoon een grote soap vind.
Waarom zou je?

Er zijn genoeg volgers begaan met dit paard en zijn situatie.
En er zijn genoeg mensen die niet de social media hebben om alles te volgen.
Dan is het toch fijn dat het zo kan?

Uh nee. Dat is niet hoe auteursrecht werkt. auteursrecht blijft gewoon van kracht wanneer je foto’s deelt op social media. Zijn foto’s of Posts mogen dus niet zonder zijn toestemming hier gedeeld worden.

Ann

Berichten: 13324
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 19:53

Linken naar de pagina's waar de foto's op staan mag toch wel?

996981
Berichten: 9831
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 19:57

Ann schreef:
Linken naar de pagina's waar de foto's op staan mag toch wel?

Ja dat mag :) als je geblokkeerd bent kun je de inhoud dan niet zien, maar dat is precies het idee van blokkeren.

hwn
Berichten: 4770
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 20:08

cursebreaker schreef:
Iemand reageerde op zijn Facebook al met: tijd dat je een baan gaat zoeken en hij reageerde erop met: inderdaad/precies.

Maar ik moet het nog zien dan :')


Nou, dat is al een vooruitgang :) , iemand had al iets vergelijkbaars gepost op instagram en werd direct geblokkeerd las ik ergens (wss hier zelfs).

Er zijn daar massa's renstallen in de buurt van de kliniek, misschien kan ie daar ergens stallen gaan uitmesten of zo? En mss kan Furion daar dan verder revalideren als ie uit de kliniek mag?

Operatie is duurder uitgevallen door de BTW las ik (daar had ie geen rekening mee gehouden). Ze hebben intussen toch meer dan 10 000 euro bijeen, en als het er op aan komt, zal er nog wel wat bij komen nu het geen verloren zaak lijkt te zijn.

Marigold

Berichten: 12596
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 20:13

Wow even een paar dagen weinig online geweest maar wat een ogenschijnlijk positieve afloop tot zo ver.
Ik dacht dat het revalideren zou inhouden weken in zo’n hang constructie staan.

Wel een heel dure ingreep. Ergens ook wel een beetje dubbel dat een gewoon iemand met een pony die pech heeft, het zelf moet betalen, en zo iemand door zijn ‘bekendheid’ gewoon een crowdfunding gebruikt om zijn toch in beginsel door mij althans opgevat als eigenwijze zin door te zetten.

Of het uiteindelijk voor zo’n paard ook de juiste keuze was zal later blijken. Het is hopen dat Furion de verplichte rust aankan en er geen complicaties ontstaan. Hij oogt helder, en dat is een goed teken. Maar toch blijft het een kwetsbare situatie voorlopig.

7ofhearts

Berichten: 2839
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 20:14

996981. Gek. Ik ben lid van een creatieve fb forum en daar werd onlangs een foto geplaatst van een semi amateur kunstenaar die door iemand op Etsy gebruikt werd als zijnde “ eigen werk “
En dat is geen uitzondering.
Ook als je eigen werk foto ‘s plaatst weet je dat andere deze foto’s ter inspiratie kunnen gebruiken.

Denk dus dat je dat niet kunt tegenhouden.
Of je moet bij “ de grotere “ horen en connecties hebben.
Je verliest gewoon de controle.
Ook dat is voor mij en de mijne een rede om heel voorzichtig te zijn met wat en hoe je iets plaatst op social media.
Gewoon, omdat het ook tegen je gebruikt kan worden.

7ofhearts

Berichten: 2839
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 20:26

Marigold schreef:
Wow even een paar dagen weinig online geweest maar wat een ogenschijnlijk positieve afloop tot zo ver.
Ik dacht dat het revalideren zou inhouden weken in zo’n hang constructie staan.

Wel een heel dure ingreep. Ergens ook wel een beetje dubbel dat een gewoon iemand met een pony die pech heeft, het zelf moet betalen, en zo iemand door zijn ‘bekendheid’ gewoon een crowdfunding gebruikt om zijn toch in beginsel door mij althans opgevat als eigenwijze zin door te zetten.

Of het uiteindelijk voor zo’n paard ook de juiste keuze was zal later blijken. Het is hopen dat Furion de verplichte rust aankan en er geen complicaties ontstaan. Hij oogt helder, en dat is een goed teken. Maar toch blijft het een kwetsbare situatie voorlopig.



Eens met wat jij zegt over de gewone man met zijn of haar pony

Anderzijds is er ook wel zo een duiveltje dat zegt, als je niet voor de kosten kan instaan moet je er niet aan beginnen, of andere keuzes maken.
De meeste onder ons hebben gewoon niet de keuze om deze operatie überhaupt te overwegen.
Kostentechnisch.
Dus dan is in laten slapen de meest redelijke variant.

Maar ik sta ook echt te kijken van het herstelvermogen van dit paardje.
En nee, hij is er nog lang niet……….maar wie weet krijgt Unas toch nog gelijk en was zijn actie uiteindelijk toch niet zo krankzinnig als ik en menig ander gedacht heeft.

En ik weet het hoor, het is veel te voorbarig om daar nu al een uitspraak over te doen, maar wat zou dat wat zijn.
Zolang het dier goed gemonitord wordt door deskundige en een veilige haven heeft ben ik voorzichtig positief.

996981
Berichten: 9831
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 20:26

7ofhearts schreef:
996981. Gek. Ik ben lid van een creatieve fb forum en daar werd onlangs een foto geplaatst van een semi amateur kunstenaar die door iemand op Etsy gebruikt werd als zijnde “ eigen werk “
En dat is geen uitzondering.
Ook als je eigen werk foto ‘s plaatst weet je dat andere deze foto’s ter inspiratie kunnen gebruiken.

Denk dus dat je dat niet kunt tegenhouden.
Of je moet bij “ de grotere “ horen en connecties hebben.
Je verliest gewoon de controle.
Ook dat is voor mij en de mijne een rede om heel voorzichtig te zijn met wat en hoe je iets plaatst op social media.
Gewoon, omdat het ook tegen je gebruikt kan worden.

Dat het (veelvuldig) gebeurt, betekent niet dat het mag.

cursebreaker

Berichten: 11543
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 20:32

7ofhearts schreef:
Marigold schreef:
Wow even een paar dagen weinig online geweest maar wat een ogenschijnlijk positieve afloop tot zo ver.
Ik dacht dat het revalideren zou inhouden weken in zo’n hang constructie staan.

Wel een heel dure ingreep. Ergens ook wel een beetje dubbel dat een gewoon iemand met een pony die pech heeft, het zelf moet betalen, en zo iemand door zijn ‘bekendheid’ gewoon een crowdfunding gebruikt om zijn toch in beginsel door mij althans opgevat als eigenwijze zin door te zetten.

Of het uiteindelijk voor zo’n paard ook de juiste keuze was zal later blijken. Het is hopen dat Furion de verplichte rust aankan en er geen complicaties ontstaan. Hij oogt helder, en dat is een goed teken. Maar toch blijft het een kwetsbare situatie voorlopig.



Eens met wat jij zegt over de gewone man met zijn of haar pony

Anderzijds is er ook wel zo een duiveltje dat zegt, als je niet voor de kosten kan instaan moet je er niet aan beginnen, of andere keuzes maken.
De meeste onder ons hebben gewoon niet de keuze om deze operatie überhaupt te overwegen.
Kostentechnisch.
Dus dan is in laten slapen de meest redelijke variant.

Maar ik sta ook echt te kijken van het herstelvermogen van dit paardje.
En nee, hij is er nog lang niet……….maar wie weet krijgt Unas toch nog gelijk en was zijn actie uiteindelijk toch niet zo krankzinnig als ik en menig ander gedacht heeft.

En ik weet het hoor, het is veel te voorbarig om daar nu al een uitspraak over te doen, maar wat zou dat wat zijn.
Zolang het dier goed gemonitord wordt door deskundige en een veilige haven heeft ben ik voorzichtig positief.


Hier sluit ik me wel bij aan :j

7ofhearts

Berichten: 2839
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 20:50

996981 schreef:
7ofhearts schreef:
996981. Gek. Ik ben lid van een creatieve fb forum en daar werd onlangs een foto geplaatst van een semi amateur kunstenaar die door iemand op Etsy gebruikt werd als zijnde “ eigen werk “
En dat is geen uitzondering.
Ook als je eigen werk foto ‘s plaatst weet je dat andere deze foto’s ter inspiratie kunnen gebruiken.

Denk dus dat je dat niet kunt tegenhouden.
Of je moet bij “ de grotere “ horen en connecties hebben.
Je verliest gewoon de controle.
Ook dat is voor mij en de mijne een rede om heel voorzichtig te zijn met wat en hoe je iets plaatst op social media.
Gewoon, omdat het ook tegen je gebruikt kan worden.

Dat het (veelvuldig) gebeurt, betekent niet dat het mag.



Nee dat klopt, maar hou het eens tegen, en hoe is het überhaupt te controleren op grote schaal?
Als je een naam hebt……… ja dan………. Maar de gewone man of vrouw is aan de goden overgeleverd.
En dan heb je je eigen verantwoordelijkheid om iets met andere te delen ja of nee.

Deze mensen zoeken een soort van publiciteit.
Om welke reden dan ook.
Dat het dan ( illegaal ) gedeeld wordt moet je wat mij betreft dan op de koop toenemen als je het toch plaatst.

smurffie

Berichten: 11132
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 20:53

Ann schreef:
De 'moraalridders' kunnen ook gewoon temmen als ze iets zien waarvan ze denken dat het niet oké is?
Edit: dat wordt al gedaan. Klaar toch?

Doel je op mij? Ik zou niet weten waarom ik stil zou temmen als ik ook gewoon kan reageren in het topic om het bespreekbaar te maken?
Dweilen met de kraan open voor de mods dit topic als het niet ook uitgesproken wordt.

Maar als iedereen behalve ik het oké vind om andermans foto's en teksten en rekeningen op een online forum te plaatsen zonder dat de desbetreffende persoon het weet, of om hem diagnoses toe te schrijven, voor gek te verklaren ect ect, dan zal ik mijn mond houden hoor.

996981
Berichten: 9831
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 20:58

7ofhearts schreef:
996981 schreef:

Dat het (veelvuldig) gebeurt, betekent niet dat het mag.



Nee dat klopt, maar hou het eens tegen, en hoe is het überhaupt te controleren op grote schaal?
Als je een naam hebt……… ja dan………. Maar de gewone man of vrouw is aan de goden overgeleverd.
En dan heb je je eigen verantwoordelijkheid om iets met andere te delen ja of nee.

Deze mensen zoeken een soort van publiciteit.
Om welke reden dan ook.
Dat het dan ( illegaal ) gedeeld wordt moet je wat mij betreft dan op de koop toenemen als je het toch plaatst.

Uh nee. Zo werkt het niet.

Rijd jij door rood, omdat anderen dat ook doen en je meestal toch niet gepakt wordt? Of stop je netjes voor rood, omdat de wet dat van je vraagt?

Deze meneer deelt zaken met zijn volgers en kiest er daarnaast bewust voor om mensen te blokkeren. Daarmee geeft hij aan dat hij niet wil dat deze personen zijn content zien. Hoe moeilijk is het dat te respecteren?

Ik ga weer onder de meelees steen, omdat ik het herstel van dit paard graag volg, maar het is niet verkeerd om bewust te zijn dat men niet alles zonder toestemming van hem mag delen (ook onder mensen die hij geblokkeerd heeft) onder het motto “had hij het maar niet op internet moeten zetten”. Dat het op internet staat betekent niet automatisch dat er geen rechten meer opzitten en dat anderen er mee mogen doen wat ze willen.

Popstra
Berichten: 13825
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 21:12

Marigold schreef:
Wow even een paar dagen weinig online geweest maar wat een ogenschijnlijk positieve afloop tot zo ver.
Ik dacht dat het revalideren zou inhouden weken in zo’n hang constructie staan.

Wel een heel dure ingreep. Ergens ook wel een beetje dubbel dat een gewoon iemand met een pony die pech heeft, het zelf moet betalen, en zo iemand door zijn ‘bekendheid’ gewoon een crowdfunding gebruikt om zijn toch in beginsel door mij althans opgevat als eigenwijze zin door te zetten.

Of het uiteindelijk voor zo’n paard ook de juiste keuze was zal later blijken. Het is hopen dat Furion de verplichte rust aankan en er geen complicaties ontstaan. Hij oogt helder, en dat is een goed teken. Maar toch blijft het een kwetsbare situatie voorlopig.


Iemand anders was die crowdfunding begonnen. Niet hij zelf.
En ach, mensen genieten al 2 jaar van zijn avonturen met dat paard en willen graag mee betalen. Niks mis mee.