Mongol Derby 2022: Mike Field doet voor de tweede keer mee

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Apple

Berichten: 76217
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Mongol Derby 2022: Mike Field doet voor de tweede keer mee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-22 14:37

* Bokt
Bokt Community

Afbeelding
Mike op de eerste dag tijdens de Mongol Derby
Foto:The Equestrainists: Mongol Derby


Mike Field, de wederhelft van Apple, doet voor de tweede keer mee aan de Mongol Derby. In dit topic konden de Bokkers vragen aan Mike stellen. Het interview werd afgenomen terwijl Mike te midden van alle benodigde spullen bezig was zijn koffer aan het pakken. Hij vertrok vrijdag de 15e met de trein naar Frankfurt om vanaf daar op zaterdag de 16 naar Ulaanbaatar te vliegen. De race zelf begint op zaterdag 23 juli.

Voor de race:
Waarom doe je voor een tweede keer mee?

Na al het ongeluk en grotere en kleinere rampen de vorige keer en een 'Mongol Derby from Hell' te hebben meegemaakt wilde ik het graag opnieuw doen. Met een beetje geluk heb ik nu een Mongol Derby waarbij ik een stuk meer plezier heb!

Heb je andere verwachtingen nu je al eens eerder heeft meegedaan?
Het scheelt dat ik nu de ervaring heb van het rijden in Mongolië. Daarnaast ben ik nu ook een heel stuk fitter dan de vorige keer. Ik hoop dat top 10 haalbaar is hoewel ik natuurlijk eigenlijk mee doe om te winnen!

Ik ben benieuwd of het makkelijker is om voor de 2de keer ervoor te trainen?
Eigenlijk wel. De vorige keer had ik 9 maanden om mij voor te bereiden en nu 3 jaar. De vorige keer was ik ook nog bezig met het verzamelen van de juiste uitrusting terwijl ik dat nu al had. Uiteindelijk heb ik nu meer, langer en anders getraind dan de vorige keer. Zowel voor wat betreft fitheid als voor wat betreft het rijden op paarden. Ik heb veel hardgelopen voor algemene conditie en om gewicht te verliezen. Daarnaast heb ik ook fitness oefeningen gedaan om mijn beenspieren te versterken en rompstabiliteit te vergroten. Enkele van deze oefeningen zijn erg nuttig, maar de vorige keer had ik ze pas 6 weken voor de race ontdekt dus het effect ervan was nog niet echt merkbaar. Voor wat betreft het paardrijden: de vorige keer heb ik veel met Endurance paarden gereden en was mijn mindset 'Endurance'. In Mongolie bleek dat de mindset 'race' meer toepasselijk was. Deze keer ben ik 10 dagen naar Jordanië gegaan om daar op Arabieren in de woestijn te rijden. Dit bleek ook voor de ervaring van het rijden op snelheid dwars door ongelijk terrein heel goed te zijn!
Afbeelding
Mike later in de race bij verlaten van een Horse Station
Foto:The Equestrainists: Mongol Derby


Wat neem je deze keer aan outfit allemaal mee en/of wat laat je juist thuis?
Dit was echt een voordeel dat ik al een keer geweest was en vorige keer heel veel onderzoek gedaan had naar wat zou werken. Ik neem nu dus vrijwel hetzelfde mee als de vorige keer. Het is getest en het werkt!

Wat is dit keer je goede doel en waarom?
Het goede doel waar ik deze keer voor rij is "Steppe and Hoof" . De oorspronkelijke nomadische Mongoolse levenstijl is snel aan het verdwijnen door klimaatverandering en urbanisatie. Deze stichting helpt de herders die nog echt als nomaden rond trekken, daarnaast ondersteunen ze ook Mongolen die vanuit de stad de oude levenstijl weer willen oppakken.

Tijdens de race:
Zijn er dingen die je deze keer anders wilt gaan doen?
Vorige keer kwam ik echt in mijn element en had ik het gevoel dat ik echt in de race zat op het laatste gedeelte van de race. Ik reed toen vooral alleen. Geen afleiding bleek goed te werken voor mij. Ik heb mij dus voorgenomen om niet te veel te socializen!
Afbeelding
Donatie van Bokt om ijs te breken in de Ger!
Foto: Apple

Heb je een taktiek voor de race?
Om Mike Tyson te quoten: 'Everyony has a plan 'till they get punched in the mouth'. Mijn strategie is dus om zo flexibel mogelijk te zijn :D

Na de race:
Wat wordt je volgende uitdaging, aangenomen dat je die nodig hebt?

De Mongol Derby is niet goedkoop dus op dit moment ben ik door mijn spaargeld heen :)) . Als iemand mij zou willen sponsoren dan zou ik de Mongol Derby wellicht nog wel een derde keer willen doen. De organisatie is echter ook bezig een race op te zetten in het Midden Oosten. Ik hou van de woestijn en van het Arabische paard, dus dat zou een volgende uitdaging kunnen worden!

Hoe kunnen we je volgen?
Ik heb mijn eigen Facebook pagina, die wordt tijdens mijn afwezigheid bijgehouden door de Team Manager (bij jullie beter bekend als Apple :)) ) https://www.facebook.com/MikesMongolDerby/ . Op dit moment staat er nog geen nieuwe informatie op de site van de organisatie, maar als de race van start gaat zijn de stipjes te volgen op https://equestrianists.com/live/ . De organisatie kennende zullen ze ook actief worden op Twitter en Instagram.

Mike wil tenslotte Bokt bedanken voor de support en voor de kleine flesjes whiskey die zomaar arriveerden :D. Hij kan ze goed gebruiken als hij logeert bij een Mongoolse familie tijdens de race!

Ellen_ov

Berichten: 1325
Geregistreerd: 12-01-17

Re: Mongol Derby 2022: Mike Field doet voor de tweede keer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 15:05

Leuk stuk! Enne 3jaar terug alweer .. sjonge.

Juut

Berichten: 6907
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 15:14

Leuk interview! Ik ga weer volgen :D

fleurtjeuh
Berichten: 10363
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Mongol Derby 2022: Mike Field doet voor de tweede keer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 15:28

Super leuk!
Ik ga weer volgen!

Leo

Berichten: 50197
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Mongol Derby 2022: Mike Field doet voor de tweede keer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 16:07

Super leuk!! Ik volg weer mee!

MaraYvette
Berichten: 3799
Geregistreerd: 22-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 18:46

Veel succes plezier en natuurlijk mooie ritten gewenst voor Mike ;) :)
K hoop dat het een vooral positieve ervaring zal zijn:j

Rocamor

Berichten: 10957
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Mongol Derby 2022: Mike Field doet voor de tweede keer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 19:06

Jeetje, 23 juli is volgende week al. Voor mijn gevoel duurde het nog weeeeeken voor de start.

Goed dat deze reminder komt.

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 20:48

Yes :D , ik ga volgen vanaf het strand op Curaçao op mijn dobberende unicorn en met een cocktail in de hand :Y)

Maflinger_S
Berichten: 12175
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Mongol Derby 2022: Mike Field doet voor de tweede keer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 21:51

Go Mike go!

Nadia
Oppermuts

Berichten: 28702
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Mongol Derby 2022: Mike Field doet voor de tweede keer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 07:27

Wow, gewoon weer meedoen!! Super tof, ik ga ook weer volgen +:)+

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 14:39

Duurt wel weer lang voor de rider info online staat :\

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 15:38

Uiteraard volg ik weer! Go Mike, op een mooie race!

Apple

Berichten: 76217
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Mongol Derby 2022: Mike Field doet voor de tweede keer mee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-22 10:18

Er staat nog geen rider info online. Wel een teller die aftelt naar de start van de race en op Instagram begint ook iets te gebeuren :-)

Rocamor

Berichten: 10957
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Mongol Derby 2022: Mike Field doet voor de tweede keer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 10:48

Hoe gaat het met Mike ter plaatse?

Apple

Berichten: 76217
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Mongol Derby 2022: Mike Field doet voor de tweede keer mee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-22 11:36

Het laatste wat ik van Mike gehoord heb was gisterochtend, hij was kant en klaar om naar Startkamp te gaan. Nu is het dus afwachten wat de organisatie plaatst aan berichten en foto's.

Ervaring vorige keer: des te minder er verschijnt over Mike op het net des te beter gaat zijn Mongol Derby :') (vorige keer ging hij van ene ramp naar volgende ramp en dus veel berichten over Mike :)) )

Maflinger_S
Berichten: 12175
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Mongol Derby 2022: Mike Field doet voor de tweede keer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 11:37

Dus eigenlijk willen we de komende weken zo goed als niets meer over Mike vernemen. :D

Zunzuncito

Berichten: 1574
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: in de Buurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 11:42

Spannend! Ga je ook nog een volgtopic op bokt openen Apple, of is dat 'te 2019-erig'? :P

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 11:47

Apple schreef:
Het laatste wat ik van Mike gehoord heb was gisterochtend, hij was kant en klaar om naar Startkamp te gaan. Nu is het dus afwachten wat de organisatie plaatst aan berichten en foto's.

Ervaring vorige keer: des te minder er verschijnt over Mike op het net des te beter gaat zijn Mongol Derby :') (vorige keer ging hij van ene ramp naar volgende ramp en dus veel berichten over Mike :)) )

Gaan er weer goede fotografen mee en wordt er wat meer gefilmd inmiddels?

Apple

Berichten: 76217
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-22 11:48


elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Mongol Derby 2022: Mike Field doet voor de tweede keer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 11:50

Rijdt jouw man voor Engeland ipv Nederland?

Oshaa
Berichten: 1052
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 11:51

Zo leuk dat het weer begint. Kijk elk jaar wel mee (of lees meer Twitter mee), maar dit jaar is extra speciaal. Een goede vriendin (Lena Haug) uit de VS doet mee dit jaar! We hebben samen nog op een Wild Horse sanctuary in California wilde paarden getraind. Ze is echt zo ontzettend goed met paarden en ben zo benieuwd hoe zij (en alle andere natuurlijk) het gaan doen!

Apple

Berichten: 76217
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-22 11:52

elnienjo schreef:
Rijdt jouw man voor Engeland ipv Nederland?


Mike is Brits inderdaad :-)

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30257
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Mongol Derby 2022: Mike Field doet voor de tweede keer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 15:25

https://equestrianists.com/live/

Leuk, zo'n aftellertje... Wat een hoop mensen doen er mee, trouwens, is het zoveel meer dan de vorige keer of vielen ze gewoon best snel af? :=

Rocamor

Berichten: 10957
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Mongol Derby 2022: Mike Field doet voor de tweede keer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 15:54

Rijden ze dit keer meer richting het westen? VOrige keer toch meer oostwaarts?

Apple

Berichten: 76217
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Mongol Derby 2022: Mike Field doet voor de tweede keer mee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-22 16:36

Er doen er deze editie 46 mee. De vorige was uit mijn hoofd 42 (?), maar er waren er al twee uitgevallen voordat de race überhaupt van start ging.

Rocamor klopt, vorige keer reden ze van west naar oost, nu van oost naar west. Als ik zo kijk op de kaart dan zijn de laatste stops in een soort hele grote lus. Ik kan mij zo voorstellen dat ze dit gedaan hebben zodat het hele veld binnen afzienbare tijd bereikbaar is voor Vets en Medics. Dat was het probleem de vorige keer, het veld werd te uitgestrekt waardoor de Medics niet meer binnen acceptabele tijd bij de ruiters konden komen.