Springruiter Bart Bles positief bevonden op doping

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GabberGill

Berichten: 5799
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 15:54

janderegelaa schreef:
neetoch schreef:
Tja stiekem vind ik het heel knap dat je na een avondje stappen en wat gebruikt te hebben , alsnog 2e kan worden. Want geloof mij , brak is een understatement hoe dat je je voelt na wat gebruik...

Met coke niet….Staat op dopinglijst S6.

Whoooooo nou ik ben geen heilige en geloof me maar dat ik tot 3 dagen erna suïcidaal leek.

office
Berichten: 805
Geregistreerd: 24-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 16:11

Paard kan ook z’n benen breken als de ruiter niet topfit is.Dit is naar mijn idee een teken aan de wand dat deze man dit nivo niet aan kan.

CharleyT
Berichten: 3995
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 16:12

elnienjo schreef:
neetoch schreef:
Tja stiekem vind ik het heel knap dat je na een avondje stappen en wat gebruikt te hebben , alsnog 2e kan worden. Want geloof mij , brak is een understatement hoe dat je je voelt na wat gebruik...

Eens.

Als het puur een partydrug was en geen prestatieverhogend middel dan vind ik deze straf wel onterecht. Tis niet dat z'n paard aan de doping is tenslotte.


Als leek heb ik vraag ik me af of een ''partydrug'' ook niet prestatie verhogend werkt? Lekker eindeloos lang lang door feesten toch?

CharleyT
Berichten: 3995
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 16:14

office schreef:
Paard kan ook z’n benen breken als de ruiter niet topfit is. Dit is naar mijn idee een teken aan de wand dat deze man dit nivo niet aan kan.


Werkelijk?? Wat een sombere kijk op de situatie heb jij zeg. Kan me de ruiterbal momenten nog wel voor de geest halen, internationale toppers compleet laveloos in het hotel en toch weer een grote prijs winnen binnen 6 uur.
Dit is geen teken aan de wand, sterker, hij zal er van geleerd hebben en komt beter terug.

capopjekop

Berichten: 30661
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 16:18

CharleyT schreef:
elnienjo schreef:
Eens.

Als het puur een partydrug was en geen prestatieverhogend middel dan vind ik deze straf wel onterecht. Tis niet dat z'n paard aan de doping is tenslotte.


Als leek heb ik vraag ik me af of een ''partydrug'' ook niet prestatie verhogend werkt? Lekker eindeloos lang lang door feesten toch?


Bij coke wordt je bijvoorbeeld wakkerder en scherper. En sommige mensen ervaren minder angst

Marigold

Berichten: 12589
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 16:21

Heftig bericht!
Hij is nu door in zijn vrije tijd 1x drugs te gebruiken dus alles kwijt en kan zijn paarden en stal verkopen?
Is toch bizar…

KSHancox
Berichten: 1252
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 16:26

GabberGill schreef:
janderegelaa schreef:
Met coke niet….Staat op dopinglijst S6.

Whoooooo nou ik ben geen heilige en geloof me maar dat ik tot 3 dagen erna suïcidaal leek.


Ik heb er geen persoonlijke ervaring mee, maar ik begrijp dat er zat zijn die goed functioneren met en na coke. Ik ken een tandarts die 'hobbymatig gebruikt' en wel oprecht heel goed is in zijn werk.

Tazzey
Berichten: 9518
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 16:26

Tja, wie de billen brandt... Het is een volwassen vent die de gevolgen prima kon overzien en als je dan bewust kiest om een ander pad te bewandelen dan moet je niet gek kijken als andere niet met je mee wandelen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37268
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 16:27

Tsja eigen schuld. Hij had het ook niet kunnen gebruiken. Het is verboden en dan is het gewoon stom om het wel te gebruiken.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 16:27

Marigold schreef:
Heftig bericht!
Hij is nu door in zijn vrije tijd 1x drugs te gebruiken dus alles kwijt en kan zijn paarden en stal verkopen?
Is toch bizar…

Ik vind dat ook veel te ver gaan. Dat ze hem de winst van die bewuste wedstrijd afnemen als straf okee, maar schorsen voor andere kampioenschappen vind ik absurd. Dat zou kunnen als ie nogmaals betrapt wordt, maar sinds wanneer ben je na 1 fout volledig geroyeerd?

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Springruiter Bart Bles positief bevonden op doping

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 16:30

Te ver gaan? Dat zal wellicht gewoon in het contract opgenomen zijn.

Hij wist wat ie deed en nu zit hij met de consequenties. Dit lijkt me niet een gevalletje per ongeluk. Daarnaast mag een sponsor zelf weten onder welke voorwaarden hij gaat sponsoren. Dan tekenen ze daar beide voor en blijkt dat hij gewoon in gebreke is.

Simpel zat. Een tweede kans krijgt hij heus wel, alleen niet nu bij deze sponsor(en).

Oehlala
Berichten: 4312
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 16:46

hij kiest er bewust voor om topsport te bedrijven en alle daarbij komende lusten en lasten. dit is gewoon oerdom. Die mannen worden vaker getest op doping, dat weten ze allemaal. Net zo goed dat hun paarden getest worden.

Kan uit het artikel niet halen of hij nu op non stop staat of dat de sponsor stopt, maar veel van die toppaarden zijn vd sponsoren en de tuiters zijn werknemer. Dus als in het contract staat dat ontslag volgt na doping, dan is hij ook daar mee akkoord gegaan.

Vind het vooral ook jammer voor het nederlandse team, hij is een zeer goede ruiter.

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 16:57

Ayasha schreef:
[
Ik vermoed dat alcohol niet op de dopinglijst staat.


En laat dat nou de vervelendste drug zijn die er is. Iedereen gebruikt het open en bloot en vinden we doodnormaal, maar een keer een pilletje of lijntje en men flipt uit de pan. :roll:

Overigens zou dit ook gewoon op de dopinglijst moeten staan. Wij mogen ook niet onder invloed werken, auto rijden enz.

MyWishMax

Berichten: 25347
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Springruiter Bart Bles positief bevonden op doping

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 17:00

Ik vraag me nu eerlijk gezegd af of bepaalde medicatie voor mensen er ook op staat. Ga eens kijken, straks zit ik ook aan de doping :+

En ja, het is dom. Maar liever de ruiter dan het paard aan de doping. En hij komt er iig voor uit. Heel dom wel...

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 17:00

Sanet schreef:
Hij zegt “een avond uit” toch? Niet de avond ervoor of lees ik daar overheen?
Ik ben niet voor drugsgebruik overigens en als het inderdaad verboden is, dan is het verboden, maar er zit voor mij nog wel een verschil tussen de avond ervoor of 2,5 maand geleden…


https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/ ... ntoonbaar/
Handig lijstje :D

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 17:02

office schreef:
Paard kan ook z’n benen breken als de ruiter niet topfit is.Dit is naar mijn idee een teken aan de wand dat deze man dit nivo niet aan kan.


Uhu

office
Berichten: 805
Geregistreerd: 24-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 17:23

Ik kan niet begrijpen dat paardenliefhebbers goed kunnen praten dat er mensen onder invloed op een dier rijden.Zo ie zo ben je een sukkel als je als volwassenen nog drugs gebruikt en al helemaal als je de verantwoordelijkheid heb voor een levend dier.

Lithya

Berichten: 2506
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 17:25

elnienjo schreef:
Ik vind dat ook veel te ver gaan. Dat ze hem de winst van die bewuste wedstrijd afnemen als straf okee, maar schorsen voor andere kampioenschappen vind ik absurd. Dat zou kunnen als ie nogmaals betrapt wordt, maar sinds wanneer ben je na 1 fout volledig geroyeerd?


Hij wordt voor een bepaalde tijd geschorst en daar valt waarschijnlijk het WK in. Daarna mag hij gewoon starten.

Jester_

Berichten: 12270
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 17:27

De gemiddelde drugs is nog wel 5 dagen te vinden, cannabis bij grotere hoeveelheden wel weken. Ook alcohol is nog geruime tijd te vinden in de urine (etg), maar wel minder in bloed. De enige drugs die amper op te sporen is is ghb, dit is na 2 uur vaak volledig afgebroken.

Het kan maar zo zijn dat hij de week ervoor een feestje heefr gehad, wat lijntjes heeft gesnoven en daar nu flink voor moet boeten. Dom, ja. Maar niet onverantwoordelijk. Hij zal niet met klapperende kaken op het paard hebben gezeten

gomir

Berichten: 25543
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Springruiter Bart Bles positief bevonden op doping

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 21:10

Klopt Jester, maar er is in de sport nu eenmaal gekozen voor een zero tolerance beleid en dan maakt het dus niet uit of het 3 dagen geleden was, gisteravond of net voor de barrage om een beetje scherper te zijn. Ik denk ook niet dat het goed is dat iedere positieve test tot subjectieve beoordeling leidt of het wel of geen invloed gehad heeft, zero tolerance is wel zo duidelijk.

Er staat behoorlijk wat medicatie op de lijst MWM, als je er niet uitkomt mag je me altijd even een pb sturen. Als je medicatie op doktersvoorschrift gebruikt zijn er wel regels voor vrijstelling, maar dat moet je officieel wel van tevoren regelen geloof ik.

tengeltje11
Berichten: 7142
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Springruiter Bart Bles positief bevonden op doping

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 21:19

Ook ik heb geen medelijden.

Hij kiest voor dit leven, zal er een mooie boterham mee verdienen en hij weet dat er controle is. Als je dan buiten de lijntjes kleurt en gepakt wordt, moet je de gevolgen dragen. Zo zit het leven nu eenmaal in elkaar.
Zal een harde les zijn.

Jester_

Berichten: 12270
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Springruiter Bart Bles positief bevonden op doping

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 22:58

En dat is meer dan logisch, zero tolerance is zero. Er valt immers ook niet te zien wanneer het genomen is, als jij 5 dagen geleden heeeel veel hebt gehad of de avond ervoor een beetje, dat valt immers niet te speculeren.

Dus ik vind de schorsing ook terecht, en wat zijn sponsor doet zal wel afgesproken zijn. Maar ik vind het niet fair om iemand meteen onverantwoord met paarden te vinden ed. Hij is er open over, alleen behoorlijk dom

zonnebloem18

Berichten: 24843
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 23:07

office schreef:
Ik kan niet begrijpen dat paardenliefhebbers goed kunnen praten dat er mensen onder invloed op een dier rijden.Zo ie zo ben je een sukkel als je als volwassenen nog drugs gebruikt en al helemaal als je de verantwoordelijkheid heb voor een levend dier.

Wie zegt dat hij onder invloed was? Dit kan nog van dagen daarvoor zijn.