Amalia doet te paard mee aan oefening voor rijtoer Prinsjesdag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nico12
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 18:44

Urbanus schreef:
Ga je als toeschouwer echt klagen bij de jury ja?


Een praatje zou ik willen maken met jurylid toezichthouder dressuur (zelf geweest bij springen). Daar zijn discussies over wanneer iemand gediskwalificeerd moet worden bij hulp van derden. Persoonlijk: in dit geval ook diskwalificeren, dit maakt de discussie hulp van derden ook eenvoudiger.

c_alsemgeest

Berichten: 20688
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Amalia doet te paard mee aan oefening voor rijtoer Prinsjesdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 19:03

Bij de ARD zijn ze altijd te vinden in de jurytent, niet de persoon die actief is, maar degene die daar zitten kunnen je best naar de actieve official brengen hoor.

Maar hulp van derden geldt pas in de ring, van en naar de ring begeleiden valt daar niet onder.
Anders zou je op het losrij terrein ook geen oortje en hulp van je trainer mogen etc.

Goudhaan1

Berichten: 648
Geregistreerd: 02-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 19:11

Nico12 schreef:
cajabol schreef:
ten eerste schrijf ik en ik quote "bijna in de krul". Ik schrijf dus niet dat het paard continue in de krul getrokken wordt. Ik zie wat ik eerder schreef en dat herhaal ik dan maar weer. Bijna in de krul. Ik vind dat niet fijn om te zien. Ik zou niet weten hoe ik dat uit moet leggen behalve dat het paard niet vrij is maar gevangen door zijn bit en de teugels. Het staat gewoon heel onplezierig. En verder vind ik dat als je met een mening komt, het niet chique staat om persoonlijk te worden. Je mag het niet eens zijn met wat ik zie en wat mijn mening is, maar hou het redelijk.


Vanmiddag was ik als toeschouwer concour Almelo.
Het is inderdaad nog steeds normaal om tijdens losrijden springen tijdelijk paard in de krul te rijden. Toezicht jurylid continue aanwezig. Mooi om te zien hoe alles soepel verloopt.
Ik heb mij alleen geƫrgerd aan die stumpers op het paard o.a. losrijterrein dressuur waarvan enkelen met behulp van derden (paard begeleiding aan bit door derden) van het losrijterrein naar de dressuurbanen gingen. Helaas geen jurylid gezien om mijn ergenis te uiten.


Wat een onzin. Het is gebruikelijk om je paard bij het losrijden een beetje nageeflijk en, zoals het woord "losrijden" zegt, los te krijgen. Fijn door het lijf. Aangezien ik nog steeds geen beschrijving van "in de krul" of "bijna in de krul" voorbij heb zien komen, hier mijn idee van, of het plaatje wat in mijn hoofd schiet bij "in de krul":
Afbeelding
Ziet er al niet fijn uit, ik krijg spontaan pijn in m'n nek, paard kan geen kant op. Nouja, dat is mijn gevoel erbij. Maar een flink verschil met hoe de paarden erbij lopen in het filmpje wat we allemaal hebben gezien :)
@Nico, wat jammer dat je zou willen klagen over een paard wat aan de hand, met de ruiter op het paard, naar de dressuurbaan wordt geleid!

Nico12
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 20:06

c_alsemgeest schreef:
Bij de ARD zijn ze altijd te vinden in de jurytent, niet de persoon die actief is, maar degene die daar zitten kunnen je best naar de actieve official brengen hoor.

Maar hulp van derden geldt pas in de ring, van en naar de ring begeleiden valt daar niet onder.
Anders zou je op het losrij terrein ook geen oortje en hulp van je trainer mogen etc.


Dressuur. Voorbeeld: begeleiding/ meelopen met paard en vasthouden aan teugels/ bit in de rijhal tot de ring in diezelfde rijhal: diskwalificatie.(dus niet in de dressuurbaan)

CharleyT
Berichten: 4000
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 20:12

Nico12 schreef:
Urbanus schreef:
Ga je als toeschouwer echt klagen bij de jury ja?


Een praatje zou ik willen maken met jurylid toezichthouder dressuur (zelf geweest bij springen). Daar zijn discussies over wanneer iemand gediskwalificeerd moet worden bij hulp van derden. Persoonlijk: in dit geval ook diskwalificeren, dit maakt de discussie hulp van derden ook eenvoudiger.


Ongeoorloofde hulp van derden is bij dressuur(tijdens de proef) uitsluiting, geen diskwalificatie. Bij het springen wel?

CharleyT
Berichten: 4000
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 20:16

Nico12 schreef:
c_alsemgeest schreef:
Bij de ARD zijn ze altijd te vinden in de jurytent, niet de persoon die actief is, maar degene die daar zitten kunnen je best naar de actieve official brengen hoor.

Maar hulp van derden geldt pas in de ring, van en naar de ring begeleiden valt daar niet onder.
Anders zou je op het losrij terrein ook geen oortje en hulp van je trainer mogen etc.


Dressuur. Voorbeeld: begeleiding/ meelopen met paard en vasthouden aan teugels/ bit in de rijhal tot de ring in diezelfde rijhal: diskwalificatie.(dus niet in de dressuurbaan)


Je voorbeeld herken ik niet als zijnde diskwalificatie. Dan kun je regelmatig de halve startlijst diskwalificeren. Even meelopen tot aan de ring is geen enkel probleem. Met een slofteugel losrijden is gebruik niet toegestane hulpmiddelen.

Nico12
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 20:24

[/quote]

Een praatje zou ik willen maken met jurylid toezichthouder dressuur (zelf geweest bij springen). Daar zijn discussies over wanneer iemand gediskwalificeerd moet worden bij hulp van derden. Persoonlijk: in dit geval ook diskwalificeren, dit maakt de discussie hulp van derden ook eenvoudiger.[/quote]

Ongeoorloofde hulp van derden is bij dressuur(tijdens de proef) uitsluiting, geen diskwalificatie. Bij het springen wel?[/quote]

Voorbeeld springen: bij de slagboom, toegang tot de springring. Paard wil er niet in en derde helpt de baan in. Hier mag de jury volgens reglement toestemming voor verlenen. Startbel heeft niet geklonken. Wat mij betreft uitsluiting en dat kan conform reglement.

CharleyT
Berichten: 4000
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 20:48

Nico12 schreef:



Een praatje zou ik willen maken met jurylid toezichthouder dressuur (zelf geweest bij springen). Daar zijn discussies over wanneer iemand gediskwalificeerd moet worden bij hulp van derden. Persoonlijk: in dit geval ook diskwalificeren, dit maakt de discussie hulp van derden ook eenvoudiger.[/quote]

Ongeoorloofde hulp van derden is bij dressuur(tijdens de proef) uitsluiting, geen diskwalificatie. Bij het springen wel?[/quote]

Voorbeeld springen: bij de slagboom, toegang tot de springring. Paard wil er niet in en derde helpt de baan in. Hier mag de jury volgens reglement toestemming voor verlenen. Startbel heeft niet geklonken. Wat mij betreft uitsluiting en dat kan conform reglement.[/quote]

Ik lees 'hier mag de jury enz'. Waarom wat jouw betreft uitsluiting als de jury toestemming mag verlenen?
Snap je felheid niet in deze.

Foaly

Berichten: 4896
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Amalia doet te paard mee aan oefening voor rijtoer Prinsjesdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 20:55

En ik ben even kwijt wat dit allemaal met Amalia te maken heeft :+

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 20:56

Een mens moet een hobby hebben.

c_alsemgeest

Berichten: 20688
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 20:57

Nico12 schreef:
c_alsemgeest schreef:
Bij de ARD zijn ze altijd te vinden in de jurytent, niet de persoon die actief is, maar degene die daar zitten kunnen je best naar de actieve official brengen hoor.

Maar hulp van derden geldt pas in de ring, van en naar de ring begeleiden valt daar niet onder.
Anders zou je op het losrij terrein ook geen oortje en hulp van je trainer mogen etc.


Dressuur. Voorbeeld: begeleiding/ meelopen met paard en vasthouden aan teugels/ bit in de rijhal tot de ring in diezelfde rijhal: diskwalificatie.(dus niet in de dressuurbaan)

Bij outdoor geldt die toch niet?