Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110810
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 12:50

Nyaleti schreef:
Maar zij kunnen wonderen verrichten toch? Net zoals met dat shetje die duidelijk pijn heeft (niet Owen, die andere). Die heeft geen pijn want magische handjes ofzo?
Ze zullen ook wel gedacht hebben dat ze Boy hadden genezen...


Benji bedoel je denk ik.
Hebben ze die eigenlijk nog? Die heb ik al een tijdje niet meer voorbij zien strompelen in vlogs.

Tancreda4

Berichten: 24091
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 13:14

Maar ze zijn toch ook 12 of iets? Naar mijn idee zijn dit jonge pennymeisjes. Is dat het 'management'van de stichting? Nee toch?

AmyJamess

Berichten: 2126
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 13:23

Cayenne schreef:
Nyaleti schreef:
Maar zij kunnen wonderen verrichten toch? Net zoals met dat shetje die duidelijk pijn heeft (niet Owen, die andere). Die heeft geen pijn want magische handjes ofzo?
Ze zullen ook wel gedacht hebben dat ze Boy hadden genezen...


Benji bedoel je denk ik.
Hebben ze die eigenlijk nog? Die heb ik al een tijdje niet meer voorbij zien strompelen in vlogs.


Loopt er helaas nog, kijk maar op tiktok.

Femke_Tweety

Berichten: 12016
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 13:24

Tancreda4 schreef:
Maar ze zijn toch ook 12 of iets? Naar mijn idee zijn dit jonge pennymeisjes. Is dat het 'management'van de stichting? Nee toch?



Zo te zien rijden ze zelf t wagentje...

Die ene is toch Calijn zelf? Die praat?

Rocamor

Berichten: 10958
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 14:21

Femke_Tweety schreef:
Ik had nog niet eerder beeld in actie gezien van PzB mensen.
Alleen tekst en manier van reageren op vragen.



Dit filmpje is de eerste keer.
Ik zie iemand die zelfs in de allereerste basis nog dingen mist in het hoe en wat rond de proffesionele omgang met paarden.
Dat gaat van van schoenen die onveilig zijn, tot volkomen verkeerde houding tijdens het inladen van paarden (tis een wonder dat die dieren er nog zo braaf opgaan) tot de wijze van longeren en monsteren,
Tot de interpretatie van wat de dierenarts zegt.

Dierenarts zegt kort en goed
'Dit dier is op dit moment afgekeurd voor zowel sport als recreatie' en 'Behandeling kan het dier helpen met zijn klachten, maar geeft absoluut geen garantie over toekomstbeeld en al dan niet afkeuren in de toekomst'


En wat gaan we doen met deze info:

'We behandelen, gaan de sport ermee in en dan zien we wel. Als ie t niet kan verkopen we hem gewoon voor de recreatie'



Het stomme is dat het nog niet eens overkomt alsof ze zich bewust zijn van hoe idioot dit is.

Ze lijken écht níet te zien dat ze de plank compleet, maar dan ook compleet mis slaan.
(Het lijkt dus niet eens doelbewuste oplichting, gewoon totaal niet weten waar je mee bezig bent)


Het komt over als kennis en kunde niveau van een 12 jarig lief manegemeisje,

Niet als iemand die ook maar in de buurt komt, in de buuuuuuuurt.... van mensen met kennis van zaken/proffesionals.


Ik had ook nooit eerder een filmpje gezien van de dochter. Wel van Henk.

Ik snap nu ook de slechte manier van schrijven. Wat er niet in zit, komt er niet uit. (Schrijft degene die pas na 10 minuten film de opmerking over complicatie snapte :oo...). Ik ga dus met je laatste zin / conclusie mee.

Gewoon even een vraag, zonder oordeel. Ik zag dat Boy sprong zonder zijn voorbenen fatsoenlijk te vouwen of enigszins te basculeren (?). Kan dat al een indicatie zijn dat er wat niet goed zit of is dat (springen met lange voorbenen) gewoon zijn manier van springen? Nogmaals, open vraag, geen oordeel, viel me enkel op

Percy

Berichten: 12085
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 14:30

Je ziet dat dat paard half struikelend over hindernissen gaat. Ik heb met tranen in mijn ogen gekeken, arm, arm dier ;(

Dit is ook voor mij het eerste filmpje wat ik heb gezien en de spreekfouten zijn nog erger dan de schrijffouten.

Veraaaaah

Berichten: 2337
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 16:29

Dus een paard wat artrose heeft in het SI gewricht, een peesklap & een peesblessure heeft wordt gewoon ‘doorverhandeld’?

Normaal blijf ik onder mijn meeleessteen maar dit slaat echt alles. Er zijn paarden die om mindere blessures worden ingeslapen.

Ook hoe ze praat over dat ze nooit meer kan springen (want dat is natuurlijk het aller belangrijkste van dit alles) geen goed woord voor over, sorry. Als je wedstrijdambities of rijden boven het welzijn van je paard staat gaat er iets niet helemaal goed.

Flubberboot

Berichten: 2931
Geregistreerd: 14-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 17:41

Ik snap niet dat ze dan zelf een sportpaard koopt? Zijn zat gezonde paarden te vinden waar zij haar ambitie kan vervullen!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110810
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 17:45

Volgens mij heeft ze ook nog twee jonge paarden staan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110810
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 19:13

Trouwens, los van de paarden vraag ik me ook af wat ze met hun katten doen.
Om de haverklap hebben ze weer nieuwe katten.

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 19:23

Misschien mag je die ook wel 1 adopteren voor 1000,- ? :+

AmyJamess

Berichten: 2126
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 19:51

Cayenne schreef:
Trouwens, los van de paarden vraag ik me ook af wat ze met hun katten doen.
Om de haverklap hebben ze weer nieuwe katten.


En om de haverklap zijn ze katten kwijt of er is wat mee.
Heel bijzonder ook weer.

Majabeestje
Berichten: 3830
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 20:10

Sure_lee schreef:
Ik weet niet of het arrogantie is. Ik vind ze vooral heel simpel overkomen.


Ja dit vooral. Ik zal een poosje terug een vlog te kijken (dat doe ik dus ook nooit weer) en mijn dochter van 15 zat met een schuin oog mee te kijken. Ze zei op een gegeven moment: 'Wie zijn die tokkies?'
Ik heb gezegd dat je mensen niet moet 'labelen' en een opvoedkundig praatje gehouden maar stiekem dacht ik 'je hebt een punt'.. :')

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 20:25

Majabeestje schreef:
Sure_lee schreef:
Ik weet niet of het arrogantie is. Ik vind ze vooral heel simpel overkomen.


Ja dit vooral. Ik zal een poosje terug een vlog te kijken (dat doe ik dus ook nooit weer) en mijn dochter van 15 zat met een schuin oog mee te kijken. Ze zei op een gegeven moment: 'Wie zijn die tokkies?'
Ik heb gezegd dat je mensen niet moet 'labelen' en een opvoedkundig praatje gehouden maar stiekem dacht ik 'je hebt een punt'.. :')

:') :') :')

Ik weet gewoon niet wat ik hier verder nog over moet zeggen. Ze schieten zichzelf hier zo ontiegelijk mee in de voet. Ik hoop dat dit er voor zorgt dat bij meer mensen de ogen open gaan, want dit is echt... Tja ik weet het niet.

Dreamboy

Berichten: 2484
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 20:40

AmyJamess schreef:
Cayenne schreef:
Trouwens, los van de paarden vraag ik me ook af wat ze met hun katten doen.
Om de haverklap hebben ze weer nieuwe katten.


En om de haverklap zijn ze katten kwijt of er is wat mee.
Heel bijzonder ook weer.


Dat is op zich al bijzonder aangezien ze onlangs nog een kapitaal aan gps kattenbandjes hebben uit gegeven. Ongetwijfeld van donatie geld wat voor de paarden bedoeld was.

Percy

Berichten: 12085
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 23:30

Op een paard wat alleen maar stijve pasjes kan maken gaan springen en over het strand crossen is in mijn ogen pure mishandeling. En dan ook nog zeggen dat je altijd zoveel pech hebt. Nee, dat paard heeft pech dat hij in handen van een egoïstise is gekomen. Ik snap het niet. Gaf ze nog deels het voordeel van de twijfel maar na dit filmpje is die twijfel wel weg.

Zonde want de intenties waren eerst wel goed dacht ik.

Schuur_

Berichten: 4906
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 06:24

Ik heb me al voorbereid op het ergste en dat is niet meer kunnen springen... Wat een uitspraak.

De dierenarts heeft 4 jaar geleden aangegeven dat er geen enkele garantie is dat dit paard nog goed gaat lopen en zelfs recreatie teveel kan zijn. Ze blijft drammen en heeft het hele paard naar de gort gereden vior haar eigen plezier.

Dat is niet waar een stichting voor moet staan. En nu medelijden vragen omdat het paard weer de zoveelste behandeling en revalidatie in moet. Echt zum kotsen is dit.

Sure_lee

Berichten: 10426
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 07:48

Wat ik dus heel bijzonder vind.... ze maken die vlogs zelf. Ze plaatsen zelf de reactie van de Da in die vlog.
Vervolgens gaan ze dus toch springen met dat paard. De samenvatting die ze geeft in het telefoongesprek komt ook al niet overeen met wat de Da zegt. Ze hadden die reacties van de Da er ook uit kunnen laten of zo kunnen plakken dat hij bevestigend reageert op wat zij vraagt.
Als je op deze manier dingen interpreteert en niet snapt dat dit echt niet oke is dan gaat er echt iets niet goed. Ik kan er dus niet bij dat er nog zoveel steun is voor deze stichting waarbij mensen die zo simpel zijn de ' baas' zijn.

Schuur_

Berichten: 4906
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 07:57

Dat is het ergste sure_lee. Ze heeft zelf niet door hoe onrealistisch haar wereld is. Na doordrammen bij de DA die steeds blijft zeggen nee maar we kunnen behandelen en dan nog geen garantie belt ze haar vader met de boodschap: ja als we de rug kraken en inspuiten dan kan die gewoon door voor de sport en anders gaat die weg voor recreatie. Dat is gewoon je wil doorzetten.

Het feit dat ze van deze boodschap dat Boy (eindelijk) definitief kapot gereden heeft het gevoel krijgt dat de hele wereld haar tegen zit terwijl ze 8 paarden voor haarzelf heeft, de duurste setjes bij elkaar kan scoren en door hele fanclubs op handen wordt gedragen toont gewoon hoe weinig realiteitszin ze heeft. Is het omdat ze toch echt simpel is of is het omdat in de opvoeding wat fout is gegaan? Ze is erg privileged om het modern te zeggen

Lightninggg

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-03-13

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 09:03

Het filmpje komt op mij over alsof zij het grote slachtoffer is, hoe erg ze het wel niet vind dat ze niet meer kan springen en hoeveel pech ze wel niet heeft. Geen greintje medeleven met dat arme paard. Ik schaam mij in haar plaats.

Axel_Valerie

Berichten: 3044
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Alkmaarcity

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 12:49

Rizette schreef:
Geen idee hoe.



ff via het kadaster ;)

Rizette
Berichten: 4411
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 09:02

Lightninggg schreef:
Het filmpje komt op mij over alsof zij het grote slachtoffer is, hoe erg ze het wel niet vind dat ze niet meer kan springen en hoeveel pech ze wel niet heeft. Geen greintje medeleven met dat arme paard. Ik schaam mij in haar plaats.

Ze stelt zich boven het oordeel van de dierenarts. Eigenlijk snap ik helemaal niet wat ze er doet want ze doet toch niets met het oordeel. Nou ja de behandeling dan maar goed die gaat niet brengen wat ze eigenlijk voor het paard wil. Het paard krijgt een doekje voor het bloeden en moet gewoon weer door. In het gewone leven noemen we dat dierenmishandeling maar in het sprookje van PZB worden daar allemaal goede dingen bij bedacht. Heel bijzonder dat dit zo voort kan duren.

Cinnepin

Berichten: 8961
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 09:56

Ze zullen toch ooit wel een keer tegen de lamp lopen?

Rizette
Berichten: 4411
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 10:12

Cinnepin schreef:
Ze zullen toch ooit wel een keer tegen de lamp lopen?

Heb de indruk dat er al zoveel duidelijk is over het reilen en zeilen daar maar dat er geen mogelijkheid is om in te grijpen. Paard kapot rijden zal nog wel mogen volgens de wet . Niet bij een merrie in de buurt blijven als deze moet bevallen zal ook wel mogen. Kapotte paarden als rijpaard aanbieden zal ook wel mogen. Of de bij de neus genomen kopers moeten individueel een proces aanspannen en daar zijn er maar weinig van die daar aan beginnen dus het rommelt door.

Babootje

Berichten: 26434
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 10:24

Rizette schreef:
Cinnepin schreef:
Ze zullen toch ooit wel een keer tegen de lamp lopen?

Heb de indruk dat er al zoveel duidelijk is over het reilen en zeilen daar maar dat er geen mogelijkheid is om in te grijpen. Paard kapot rijden zal nog wel mogen volgens de wet . Niet bij een merrie in de buurt blijven als deze moet bevallen zal ook wel mogen. Kapotte paarden als rijpaard aanbieden zal ook wel mogen. Of de bij de neus genomen kopers moeten individueel een proces aanspannen en daar zijn er maar weinig van die daar aan beginnen dus het rommelt door.


Exact dat laatste. Mensen die zijn benadeeld moeten zelf aangifte doen. Politie zal er niets mee doen en verwijzen naar een civiele procedure. Maar je kunt een melding doen bij NVWA en dierenpolitie.
Ten Napel gaat er prat op dat er weinig klachten liggen, maar mensen moeten wel weten waar ze een klacht kunnen melden en dit dan ook doen.