Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eef_Bam

Berichten: 4115
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 18:19

Ze hebben nu een youtube video van een eigen paard dat uit de sport moet gehaald. Heel sneu. En dan blijkt ineens in de reacties dat de dierenarts 4 jaar geleden al aangaf dat het beest niet geschikt is voor de sport en recreatie het hoogste haalbare is, waar ze op dat moment al een flink bord voor de kop hebben:
https://youtu.be/4HqR9g85BzE?si=hvsss61864BJKLqy
Op 4:00.

Niet alleen bij verkooppaarden worden de gezondheidsproblemen gebagatelliseerd, ook bij de eigen paarden :\ .

DuoPenotti

Berichten: 29796
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 18:26

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd i.v.m. speculatie.

Dreamboy

Berichten: 2458
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 19:07

Dat paard (Boy) is toch ook een poosje weg geweest? Kan me nog herinneren dat ze zo blij was dat hij terug was. Of was dat dat hij weer aan het werk mocht? Wel naief inderdaad om tegen het advies in toch de sport er mee in.

AmyJamess

Berichten: 2123
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 19:17

Dreamboy schreef:
Dat paard (Boy) is toch ook een poosje weg geweest? Kan me nog herinneren dat ze zo blij was dat hij terug was. Of was dat dat hij weer aan het werk mocht? Wel naief inderdaad om tegen het advies in toch de sport er mee in.


Dat was een ander paard. Maar was ook een paard wat afgekeurd is.

Rizette
Berichten: 4398
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 20:13

Carlijn noemt het een klein beetje onregelmatig. Legt de dierenarts van alles in de mond maar die geeft geen krimp blijft bij zijn conclusie. Een paard wat onrgelmatig is inzetten voor recreatie........... Hoe kom je op het idee.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 20:29

Eef_Bam schreef:
Ze hebben nu een youtube video van een eigen paard dat uit de sport moet gehaald. Heel sneu. En dan blijkt ineens in de reacties dat de dierenarts 4 jaar geleden al aangaf dat het beest niet geschikt is voor de sport en recreatie het hoogste haalbare is, waar ze op dat moment al een flink bord voor de kop hebben:
https://youtu.be/4HqR9g85BzE?si=hvsss61864BJKLqy
Op 4:00.

Niet alleen bij verkooppaarden worden de gezondheidsproblemen gebagatelliseerd, ook bij de eigen paarden : .


Oh wauw, dan snap je toch uberhaupt niet dat je zoveel met zo'n dier gaat springen..
En dan is het ook niet zo raar dat ie nu helemaal kapot is.

Flubberboot

Berichten: 2906
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 21:58

Jeetje zeg! Hoe ze ook blijft vragen/drammen of hij bereden kan worden. Da zegt onregelmatig, dan zouden mijn eerste 10 gedachtes echt niet over rijden gaan maar over goed krijgen…

Schuur_

Berichten: 4893
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 22:04

Ja precies, eerst wedstrijd. Daarna ja maar L2 niveau, dan recreatief. Als de da daar nog een negatief antwoord geeft begint ze te drammen over behandelen en dat die dan wel weer goed zou zijn.

Daphne__
Berichten: 12476
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 22:29

Snap ook echt niet dat de dierenarts z'n naam wil verbinden aan PZB. Die moet daar toch ook doodmoe van worden, overal constant tegenin gaan...

darkadia

Berichten: 5249
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 22:43

Omg, net de vlog gekeken… ja als ie niet als sport paard kan dan komt ie ter adoptie voor licht recreatie… arm dier… met deze problemen…en dan er nog steeds mee springen…

Is wel een oude vlog trouwens die gedeeld werd hier qua link…had dat even niet goed gelezen.

Eef_Bam

Berichten: 4115
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 23:01

Er is ook een nieuwe vlog over hetzelfde paard. Daar gaat het erover dat ze al 4 jaar van de ene naar de andere blessure zijn gegaan met dure behandelingen maar dat ze er dus fanatiek mee ging trainen en springwedstrijden rijden... Datgene waarvan de da dus 4 jaar geleden aangaf dat het paard er niet meer geschikt voor is 8)7 .

Verbaasd me ook dat de dierenarts blijft samenwerken met mensen die zo duidelijk tegen zijn advies ingaan.
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 27-04-24 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: In overleg speculatie verwijderd.

Paardenfann4
Berichten: 1355
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 23:07

Je ziet dat ze toch diverse paarden met zware mankementen als rijpaarden in bruikleen geven voor enorme bedragen. Zolang mensen deze paarden blijven "kopen" via hun BV's zal dit in stand gehouden worden. Ze wuiven elke aandoening weg alsof het niets is, cushing los je je op met een half tabletje en hoefbevangen pony's kunnen gewoon op de wei met een graasmasker etc, en kreupele paarden kunnen licht recreatief werk doen, wat daar onder valt weet niemand, maar kreupele paarden zouden niet meer moeten werken naar mijn idee. Ik snap zo'n dierenarts ook niet.

Earth

Berichten: 7934
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 23:20

Nja de dierenarts is daar wel eerlijk over zo te horen. Wat je daarna met je paard doet daar heeft hij geen invloed op natuurlijk.

pmarena

Berichten: 48205
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 08:53

Ik weet alle ins en outs niet natuurlijk. Maar als je dat filmpje van 4 jaar geleden ziet en de DA die daar duidelijk is dat het dier niet geschikt is als sportpaard. Ook niet voor lichte sport. En dat de problemen bij recreatie ook gewoon blijven bestaan.

Dan komt het wel héél raar over als je dan besluit om dat dier als springpaard in te gaan zetten.... er spreekt niet echt liefde / respect voor het dier uit dat je dan toch maar er uit probeert te halen wat er eigenlijk niet meer in zit :(:)

Dit is het recente filmpje denk ik.... https://www.youtube.com/watch?v=CglVHOzNv2I

ConnemaraP
Berichten: 125
Geregistreerd: 31-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 08:58

Ik reageer hier eigenlijk nooit en lees vooral mee, maar ik heb net met plaatsvervangende schaamte de vlog van het keuren van Boy gekeken. Hoe kun je jezelf een dierenvriend noemen als je dit paard nog gaat belasten. Vreselijk zo egoïstisch. Als dierenarts zou ik mijn naam echt niet aan deze stichting willen verbinden.
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 27-04-24 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Iom speculatie verwijderd.

Sure_lee

Berichten: 10416
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 09:09

Ik heb beide vlogs gekeken. Jeetje wat slecht zeg. Ze heeft gewoon zelf dat paard helemaal kapot gereden. En dan zeggen dat het lijkt dat haar niets wordt gegund.... iets met karma misschien?

En moets echt lachen om de zin: jullie gaan nu kijken naar een complicatie van boy onder het zadel _O-

Babootje

Berichten: 26370
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 09:18

Sure_lee schreef:
Ik heb beide vlogs gekeken. Jeetje wat slecht zeg. Ze heeft gewoon zelf dat paard helemaal kapot gereden. En dan zeggen dat het lijkt dat haar niets wordt gegund.... iets met karma misschien?

En moets echt lachen om de zin: jullie gaan nu kijken naar een complicatie van boy onder het zadel _O-


Ze zat er duidelijk toch niet heel erg naast met complicatie dan :D :D :D

nevica

Berichten: 1021
Geregistreerd: 21-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 09:36

Calijn wou nog recreatief met hem rijden, richting het 1,10. :+

Afbeelding

Dit is een reactie onder die nieuwste video.

Cinnepin

Berichten: 8940
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 09:42

Sure_lee schreef:
Ik heb beide vlogs gekeken. Jeetje wat slecht zeg. Ze heeft gewoon zelf dat paard helemaal kapot gereden. En dan zeggen dat het lijkt dat haar niets wordt gegund.... iets met karma misschien?

En moets echt lachen om de zin: jullie gaan nu kijken naar een complicatie van boy onder het zadel _O-



Ja echt he. Professioneel ook van ze...

Nyaleti

Berichten: 6258
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 10:26

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd omdat deze niet aan de regels voldoet.

upendo

Berichten: 22296
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 10:40

De dierenarts reageert op beeld duidelijk afwijzend als ze zegt 'ja maar tot het L ofzo kan nog wel toch?'

En hier verkondigt ze dat daar wel groen licht voor was. Wat voor plaat heb je dan voor je hoofd zeg... :roll:

BigOne
Berichten: 38349
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 11:09

Geen plaat, gewoon totaal geen verstand van paarden .

Babootje

Berichten: 26370
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 11:53

BigOne schreef:
Geen plaat, gewoon totaal geen verstand van paarden .


Dat en toch ook wel iets van; We bepalen dat zelf wel. Net zoals in dat filmpje van Johnny. Dierenarts geeft het paard het stempel weidemaatje waarop Calijn zegt: "Dat zien we nog wel". Daarna werd het paard gewoon als rijpaard in het adoptiesysteem gegooid, wat dus niet goed ging.

Ook die arme kleine Owen met een vergaande aantasting van het hoefbeen (wat ze overigens zelf hebben vermeld) kan dat ook niet. En toch denken zij er dan anders over. En vervolgens werd de pony nog een tijdlang ge-etaleerd met donatieknop uiteraard.
Met het verhaal dat ze er alles aan deden, alles uit de kast haalden, ideeën over 3D printen van protese en kostte natuurlijk allemaal veel geld. En uiteindelijk - wat iedereen met een beetje ervaring natuurlijk allemaal al wist - is het arme dier ingeslapen na onnodig leed. Meer dan geld voor de hoefsmid foto's en pijnstillers heeft het dier niet gekost.
Dit is een chronisch probleem bij PZB. Die arrogantie. En het blijft maar doorgaan. Ik vind het echt wonderlijk dat dat kan.
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 17-04-24 23:00, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: In overleg speculatie verwijderd.

Sure_lee

Berichten: 10416
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 12:27

Ik weet niet of het arrogantie is. Ik vind ze vooral heel simpel overkomen.

Femke_Tweety

Berichten: 12007
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 12:42

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd.