Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dreamboy

Berichten: 2462
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 17:48

Babootje schreef:
Dreamboy schreef:
Staat dat artikel ook online dan? Ik begreep dat het in een plaatselijke krant is verschenen? Ik heb zelf geen ervaring met ze dus aangifte doen heeft voor mij geen zin. Maar ik kan me ook voorstellen dat er een hoop mensen zijn die geen aangifte durven te doen uit angst dat het paard weg gehaald wordt. Die nemen dan de gebreken die verzwegen zijn voor lief. Maar niet zolang geleden werd er hier ook nog om ervaringen gevraagd toch? Is dat dan niet een beetje het wiel opnieuw uitvinden of gaat dat over andere zaken?


Ja, het staat nog steeds online. Het heeft in Tubantia gestaan, maar omdat dat ook van DPG media is ook in verschillende andere kranten. Zoals het AD. Wel achter een betaalmuur. Ik weet dus niet of je deze kunt lezen, anders moet je even rond googlen

https://www.ad.nl/enschede/bonje-rond-h ... a69bc7660/



Kan helaas geen link vinden waar ik het kan lezen zonder te betalen.

Daphne__
Berichten: 12476
Geregistreerd: 12-12-06

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 17:50


Babootje

Berichten: 26372
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 17:54


Dreamboy

Berichten: 2462
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 18:04

Dank jullie wel.

Annemiekev
Berichten: 88
Geregistreerd: 09-01-22
Woonplaats: Huissen

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 19:37

Ik ga ook maar zoiets beginnen, zojuist op insta gepost:

10! Eigen paarden voor Carlijn….

Besje

Berichten: 834
Geregistreerd: 23-02-08
Woonplaats: Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 20:01

Annemiekev schreef:
Ik ga ook maar zoiets beginnen, zojuist op insta gepost:

10! Eigen paarden voor Carlijn….


De "reden" hierachter


Afbeelding

Dreamboy

Berichten: 2462
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 20:07

Dan zouden het paarden van de stichting zijn en niet van haar zelf.

Daphne__
Berichten: 12476
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 20:09

Nu vraag ik mij af... Die paarden staan dus eigenlijk in de opvang, maar worden niet ter adoptie aangeboden worden. Toevallig zijn dat allemaal paarden van Calijn. Worden die paarden onderhouden door de opvang, financieel dus?

capopjekop

Berichten: 30665
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 20:17

Ik vraag me af wat voor paarden dat dan zijn? In mijn optiek houd je dan de kneusjes die niet te herplaatsen zijn. Want als je dan paarden houdt die wel herplaatsbaar zijn houden die bot gezegd de plek bezet van paarden die het echt kunnen gebruiken.

Nyaleti

Berichten: 6261
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 20:24

Ze heeft in iedergeval 2 sportpaarden en een jonkie die net van het land komt.

AmyJamess

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 21:13

Wat mij daar aan opviel is dat die johnny wr niet meer tussen staat, daar waar toen nog wat om te doen was. Heb ook niet voorbij zien komen dat die ingeslapen zou zijn, of zou die toch weer opnieuw herplaatst zijn?

Volgens mij is 1 van die paarden laatst aangeschaft en dus niet afgestaan via de stichting. Een jong paardje direct van het land zoals ze zelf zegt.

Ben vooral benieuwd hoe die 10 paarden dan bekostigd worden. Zoals dierenarts, hoefsmid etc gaat dat ook via de stichting? Of uit eigenzak? Want dan word het wel een hele dure hobby gezien de meerderheid grasmaaiers zijn.

Cantodea11
Berichten: 222
Geregistreerd: 11-12-20

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 08:31

Kort samengevat je betaald veel geld voor een paard kosten zijn voor jou maar je hebt er zelf geen bal over te vertellen vooral niet over belangrijke dingen

Lieser
Berichten: 1535
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 08:36

Cantodea11 schreef:
Kort samengevat je betaald veel geld voor een paard kosten zijn voor jou maar je hebt er zelf geen bal over te vertellen vooral niet over belangrijke dingen

Daar kies je dan zelf voor, toch? Je bent niet verplicht om een paard bij PzB te halen.

Cantodea11
Berichten: 222
Geregistreerd: 11-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 14:56

Lieser schreef:
Cantodea11 schreef:
Kort samengevat je betaald veel geld voor een paard kosten zijn voor jou maar je hebt er zelf geen bal over te vertellen vooral niet over belangrijke dingen

Daar kies je dan zelf voor, toch? Je bent niet verplicht om een paard bij PzB te halen.

Nee daarom kun je dan beter een ander paard kopen vooral die beslissing om het paard dan te laten inslapen zou ik zelf willen hebben

secricible

Berichten: 25699
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 19:24

Prrrr schreef:
Het punt met zo'n contract is: als het niet klopt, dan komt dat er in individuele gevallen uit.
Maar daar is geen overheid of politie in geïnteresseerd: van jou wordt verwacht dat je je eigen contracten goed controleert, en als PZB er een bende van zou maken, dan komt dat er via de civiele rechter wel uit.

Dat is maar beperkt waar, want procederen kost geld en niet iedereen is bereid of in staat dat uit te procederen - en dan nog: wat gebeurt er dan vervolgens? Dan is er één partij van wie vast is gesteld dat het contract niet klopt. En dan?


Als er 1x gehakt wordt gemaakt van het contract schept dat precedent voor de rest.

Ooit zelf iets vergelijkbaars meegemaakt. Product aangekocht met abonnement van enkele jaren. Bleek na 2 jaar ruk. Een jurist ontdekte een lek in het contract bij iemand anders, een grote groep meldde zich daarna en er is in groepen geprocedeerd om de contracten ongeldig te verklaren. Omdat er al een uitspraak wad bij nr 1 was dot eigenlijk vrij machtig. Leverancier besloot uiteindelijk te schikken.

Axel_Valerie

Berichten: 3044
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Alkmaarcity

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 11:16

Nu er gezeur om Wizzard is van Mathilde uit Urk hebben we ineens ook weer te maken met drie andere paarden met dezelde naam? Hoe kunnen mensen dit gewoon als normaal blijven beschouwen vraag ik me af.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 13:00

Dat is toch niet zo heel vreemd? Wie weet heet dit paard gewoon echt Wizard.

Eef_Bam

Berichten: 4115
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 13:25

Ik vermoed dan eerder dat dit bewust verwarring zaaien is om de aandacht af te leiden van het daadwerkelijke paard :+ .

Axel_Valerie

Berichten: 3044
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Alkmaarcity

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 14:06

Cayenne schreef:
Dat is toch niet zo heel vreemd? Wie weet heet dit paard gewoon echt Wizard.


Veel paarden en pony's daar krijgen zsm een andere naam. Waarom dan juist weer een naam doen van een paard waar veel gezeur om is. Ook veranderen veel paarden en pony's daar van naam gedurende hun verblijf daar.

Dreamboy

Berichten: 2462
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 14:10

Axel_Valerie schreef:
Cayenne schreef:
Dat is toch niet zo heel vreemd? Wie weet heet dit paard gewoon echt Wizard.


Veel paarden en pony's daar krijgen zsm een andere naam. Waarom dan juist weer een naam doen van een paard waar veel gezeur om is. Ook veranderen veel paarden en pony's daar van naam gedurende hun verblijf daar.


Ze gebruiken steeds de zelfde namen. Gebrek aan fantasie of zo.

DuoPenotti

Berichten: 29811
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 14:23

Denk eerder dat je dan minder snel kunt uitzoeken welke aandoening bij welk paard hoort.

Babootje

Berichten: 26372
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 15:00

Johny mocht - toen hij terugkwam bij PZB en niet meer rijdbaar was - de rest van zijn leven bij PZB blijven herinner ik me.
Als je terugzoekt in hun berichten vind je dat vast nog wel. Het kan zijn dat hij inmiddels is ingeslapen; dan heeft de rest van zn leven niet zo lang geduurd.

Dreamboy

Berichten: 2462
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 15:37

Babootje schreef:
Johny mocht - toen hij terugkwam bij PZB en niet meer rijdbaar was - de rest van zijn leven bij PZB blijven herinner ik me.
Als je terugzoekt in hun berichten vind je dat vast nog wel. Het kan zijn dat hij inmiddels is ingeslapen; dan heeft de rest van zn leven niet zo lang geduurd.

Johny is / was volgens mij ook niet van Karlijn maar van haar vader.

KimD

Berichten: 20447
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 15:38

Ik zag wel een bericht voorbij komen dat Mickey, die mini van de paardenmarkt, overleden is. Min of meer dood in de wei geloof ik.

Rizette
Berichten: 4398
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 20:28

[quote="Babootje"]Johny mocht - toen hij terugkwam bij PZB en niet meer rijdbaar was - de rest van zijn leven bij PZB blijven herinner ik me.
Als je terugzoekt in hun berichten vind je dat vast nog wel. Het kan zijn dat hij inmiddels is ingeslapen; dan heeft de rest van zn leven niet zo lang geduurd.[/quote
Dat is dan duidelijk als hij er nu niet meer is.